Data: 2009-09-03 09:57:35 | |
Autor: slaweks | |
Samochód osobowy z dwoma silnikami | |
On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W Podstawowy problem to synchronizacja osi. Bo tylna oś może napędzać koła z niewiele większą prędkością niż przednia (lub mniejszą) i o poślizg nietrudno nawet w lecie. |
|
Data: 2009-09-03 18:23:20 | |
Autor: Waldek Godel | |
Samochód osobowy z dwoma silnikami | |
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:57:35 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):
On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote: ruskie robiły taki transporter opancerzony i mieli z tym same problemy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-09-03 19:04:39 | |
Autor: marjan | |
Samochód osobowy z dwoma silnikami | |
slaweks pisze:
On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote: Można dwa silniki połączyć dyferencjałem, i następnie z jednego wału napędowego już "tradycyjnie" jak to przy napędach czterokołowych. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2009-09-03 19:52:01 | |
Autor: Technolog | |
Samochód osobowy z dwoma silnikami | |
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:57:35 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):
On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote: Nie chcę wyjść tutaj na adwokata diabła. Ale nie rozumiem rozumowania z poślizgiem. Jak napędzana jest jedna oś to o poślizg łatwo? Bo jak się wydaje, takie rozwiązanie z punktu widzenia napędzania kół byłoby czymś pośrednim pomiędzy napędem na jedną oś a na cztery koła. Ostatecznie kontrola trakcji jest już dosyć powszechnym rozwiązaniem. |
|
Data: 2009-09-03 12:30:27 | |
Autor: slaweks | |
Samochód osobowy z dwoma silnikami | |
On 3 Wrz, 19:52, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
Dnia Thu, 3 Sep 2009 09:57:35 -0700 (PDT), slaweks napisał(a): Napędzane są dwie osie. Chodzi o tę cześć z napędem na cztery koła. Nie wciąłem się tam gdzie powinienem. Ostatecznie kontrola trakcji jest już dosyć powszechnym rozwiązaniem.Ale nie w takim rozwiązaniu, gdzie jedna oś jest bardziej pchająca niż druga. Ktoś podał sensowne rozwiązanie: silnik centralny ale koliduje to z nadwoziem pięciomiejscowym. |
|
Data: 2009-09-03 21:36:35 | |
Autor: Alex81 | |
Samochód osobowy z dwoma silnikami | |
In article <0fb64c1e-1f9f-4e68-9e0b-db78e5e801a3@
38g2000yqr.googlegroups.com>, slaweks@seznam.cz says... Ktoś podał sensowne rozwiązanie: silnik centralny ale koliduje to zZa to dwa silniki kolidują z bagażnikiem :> -- Pzdr Alex |
|
Data: 2009-09-03 22:09:52 | |
Autor: Technolog | |
Samochód osobowy z dwoma silnikami | |
Dnia Thu, 3 Sep 2009 12:30:27 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):
On 3 Wrz, 19:52, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote: Ostatecznie kontrola trakcji jest już dosyć powszechnym rozwiązaniem.Ale nie w takim rozwiązaniu, gdzie jedna oś jest bardziej pchająca niż Kontrola trakcji kontrolowałaby obie osie i zwalniała obroty jednej z nich w razie potrzeby. Ale to już rozważania czysto akademickie, bo namnożyło się tych aut z dwoma silnikami w tym wątku :) |
|
Data: 2009-09-04 09:49:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Samochód osobowy z dwoma silnikami | |
slaweks pisze:
On 3 Wrz, 19:52, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote: I cóż z tego, że jeden silnik daje ciut większy moment niż drugi? Silnik przecież nie ustala/generuje prędkości obrotowej kół, on przykłada do nich tylko moment obrotowy zależny głównie od stopnia otwarcia przepustnicy. Prędkości obrotowe obu silników wynikają zaś z aktualnej prędkości obrotowej obciążenia, czyli kół pojazdu/przełożenie skrzyni. Więc to nie jest tak, że jeden silnik ciągnie a drugi hamuje, bo ma akurat ciut mniej "gazu" - o ile stopień uchylenia przepustnic nie różni się jakoś drastycznie, to oba napędzają, tylko jeden trochę słabiej. Żeby doprowadzić do poślizgu, to nawet całkowite zamknięcie przepustnicy jednego silnika by nie wystarczyło (w typowych warunkach). Przecież silnik nie "wie", że aktualna prędkość pojazdu wynika z napędzania go przez drugi silnik, a nie np. z jazdy rozpędem albo z górki, więc zachowa się tak samo jak w tych przypadkach - będzie się kręcił nadal, hamując. JW |
|
Data: 2009-09-03 23:54:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Samochód osobowy z dwoma silnikami | |
slaweks pisze:
On 3 Wrz, 18:12, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote: Nie ma takiego ryzyka - prędkości nie będą się różnić bo jadą po tej samej nawierzchni. Nawet jak jeden silnik byłby 2x mocniejszy niż drugi, to i tak problemu nie ma - każdy napędzi samochód swoją mocą i i tak będzie to lepiej niż mając jedną oś napędzaną. W dodatku mając elektroniczną przepustnicę można dowolnie zmieniać rozkład mocy na napędzanych kołach. |