Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Samochód osobowy z dwoma silnikami

Samochód osobowy z dwoma silnikami

Data: 2009-09-03 20:04:34
Autor: kamil d
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?

Pomysł stary (prawie) jak świat, patrz: Alfa Romeo Bimotore 1935.
Z bardziej współczesnych masz Golfa mk II a z jeszcze nowszych Audi TT MTM Bimoto.

--
kamil d
red 206
mysłowice

Data: 2009-09-03 20:13:25
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Thu, 03 Sep 2009 20:04:34 +0200, kamil d napisał(a):

Technolog pisze:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?

Pomysł stary (prawie) jak świat, patrz: Alfa Romeo Bimotore 1935.
Z bardziej współczesnych masz Golfa mk II a z jeszcze nowszych Audi TT MTM Bimoto.

Który jak wyczytałem miał problemy z pokonaniem prędkości 400 kmh. Więc
jednak jeden silnik (Bugatti Veyron i następcy powyżej 400 kmh) wygrywa.

Data: 2009-09-04 09:56:43
Autor: Jakub Witkowski
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:
Dnia Thu, 03 Sep 2009 20:04:34 +0200, kamil d napisał(a):

Technolog pisze:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?
Pomysł stary (prawie) jak świat, patrz: Alfa Romeo Bimotore 1935.
Z bardziej współczesnych masz Golfa mk II a z jeszcze nowszych Audi TT MTM Bimoto.

Który jak wyczytałem miał problemy z pokonaniem prędkości 400 kmh. Więc
jednak jeden silnik (Bugatti Veyron i następcy powyżej 400 kmh) wygrywa.

Trzeba by jeszcze wykazać że, to własnie dwa silniki stanowiły problem
a nie sto innych czynników różniących te samochody. Bo inaczej to równie
dobrze można by twierdzić, że zadecydował np. kształt lusterek (też istotny)

JW

Samochód osobowy z dwoma silnikami

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona