Samochód osobowy z dwoma silnikami

Data: 2009-09-03 20:52:02
Autor: Adam Szewczak
Samochód osobowy z dwoma silnikami

Użytkownik "Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> napisał w wiadomości news:zxb8ekfq63qn.w9obs9x6b777$.dlg40tude.net...
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowność, za ciężki tył to nadsterowność. To dokucza z resztą
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Tzw. supersamochody są dużo bardziej wyważone niż przeciętne. Często mają
one silnik z tyłu.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?
Ten pomysł eliminuje problemy z rozkładem ciężaru. Jako wady rozwiązania
widzę dwie skrzynie biegów, dwa sprzęgła, dwa zestawy chłodnic i inne
podwójne elementy. Z plusów - nie ma problemu z napędem na 4 koła, każdy
silnik napędza swoje no i nie ma problemu z tym wyważeniem.

Podwójne wszystko związane z silnikami mogłoby wymusić nieco mniejszą moc
każdego z nich (aby nie były za ciężkie i nie zajmowały za wiele miejsca),
dając w efekcie większą moc niż jeden potężny silnik.

Podejrzewam, że czają się tu problemy, których nie sposób przewidzieć nie
będąc znawcą, np. jakieś rezonansy drgań, czy interferencje.

Więc dlaczego nie? Przecież skoro supersamochody kosztują miliony (euro,
dolarów), to nie chodzi zapewne o koszty produkcji.

Oto przykład amatorskiej przeróbki auta na dwusilnikowe:
http://autofoto.pl/blogs/ash/archive/2009/03/22/dwa-silniki-vr6-w-vw-lupo-zdj-cia-i-wideo.aspx

Jestem ciekawy Waszych opinii. Inne przykłady samochodów osobowych z dwoma
silnikami mile widziane.

Pozdrawiam
Technolog

    O ile mnie pamiec nie myli to chyba golf 2 w wersji rajdowej mial dwa silniki.

PZDr
Adam

Samochód osobowy z dwoma silnikami