Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Samochód osobowy z dwoma silnikami

Samochód osobowy z dwoma silnikami

Data: 2009-09-04 00:00:44
Autor: Tomasz Pyra
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:
Pomysł z tematu amatorsko kołacze mi się po głowie od pewnego czasu. W
samochodach przeznaczonych do szybkiej jazdy pojawia się problem rozkładu
ciężaru na osie - czyli gdy jest za ciężkio z przodu pojawia się
podsterowno¶ć, za ciężki tył to nadsterowno¶ć. To dokucza z reszt±
wszystkim samochodom, np. w zimie.

Tzw. supersamochody s± dużo bardziej wyważone niż przeciętne. Często maj±
one silnik z tyłu.

Widać to wyważenie to nie jest aż tak wielki problem, bo sobie z tym radz±.

Pytanie - co stoi na przeszkodzie, aby supersamochody miały po dwa silniki?

Po pierwsze ciężar - dwa silniki R4 będ± do kupy znacznie cięższe niż jeden V8, a to już poważna wada.
Do tego kultura pracy silnika R4 (nie mówi±c już o 2 silnikach R4) będzie dużo gorsza niż jednego V8.

Z plusów - jeden z silników można wył±czyć i jechać znacznie oszczędniej.

Ten pomysł eliminuje problemy z rozkładem ciężaru. Jako wady rozwi±zania
widzę dwie skrzynie biegów, dwa sprzęgła, dwa zestawy chłodnic i inne
podwójne elementy.

Do tego dwie skrzynie korbowe, dwa wydechy, dwa doloty.
Te elementy waż± do kupy tyle, że chyba można łatwiej wyważyć samochód dokładaj±c mu balast przy podwoziu.

Dwa mniejsze silniki będ± też znacznie droższe niż jeden duży.

Z plusów - nie ma problemu z napędem na 4 koła

Znowu nie ma z tym jaki¶ wielkich problemów również przy jednym silniku.

Data: 2009-09-05 14:48:05
Autor: Kocureq
SamochĂłd osobowy z dwoma silnikami
Tomasz Pyra pisze:

Po pierwsze ciężar - dwa silniki R4 będą do kupy znacznie cięższe niż jeden V8, a to już poważna wada.
Do tego kultura pracy silnika R4 (nie mówiąc już o 2 silnikach R4) będzie dużo gorsza niż jednego V8.

Z plusów - jeden z silników można wyłączyć i jechać znacznie oszczędniej.

Można też wyłączyć 4 cylindry w V8 i nadal jechać oszczędniej przy mniejszej masie całości.



--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-09-05 18:59:52
Autor: Tomasz Pyra
SamochĂłd osobowy z dwoma silnikami
Kocureq pisze:
Tomasz Pyra pisze:

Po pierwsze ciężar - dwa silniki R4 będą do kupy znacznie cięższe niż jeden V8, a to już poważna wada.
Do tego kultura pracy silnika R4 (nie mówiąc już o 2 silnikach R4) będzie dużo gorsza niż jednego V8.

Z plusów - jeden z silników można wyłączyć i jechać znacznie oszczędniej.

Można też wyłączyć 4 cylindry w V8 i nadal jechać oszczędniej przy mniejszej masie całości.

Wyłączyć 4 cylindry w V8 to jednak nie to samo, bo i tłoki i rozrząd pozostają chyba napędzane.
A taki jeden silnik można wysprzęglić i wyłączyć zupełnie.

Data: 2009-09-06 10:48:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SamochĂłd osobowy z dwoma silnikami
Tomasz Pyra pisze:
Kocureq pisze:
Tomasz Pyra pisze:

Po pierwsze ciężar - dwa silniki R4 będą do kupy znacznie cięższe niż jeden V8, a to już poważna wada.
Do tego kultura pracy silnika R4 (nie mówiąc już o 2 silnikach R4) będzie dużo gorsza niż jednego V8.

Z plusów - jeden z silników można wyłączyć i jechać znacznie oszczędniej.

Można też wyłączyć 4 cylindry w V8 i nadal jechać oszczędniej przy mniejszej masie całości.

Wyłączyć 4 cylindry w V8 to jednak nie to samo, bo i tłoki i rozrząd pozostają chyba napędzane.
A taki jeden silnik można wysprzęglić i wyłączyć zupełnie.

No ale w krytycznej sytuacji, gdy potrzeba mocy pod nogą, ponowny rozruch drugiego silnika zajmie znacznie więcej czasu niż podanie paliwa i iskry na wyłączone 4 cylindry.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

Data: 2009-09-06 12:11:28
Autor: Technolog
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Dnia Fri, 04 Sep 2009 00:00:44 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Z plusów - jeden z silników można wył±czyć i jechać znacznie oszczędniej.

No to jeszcze plus ode mnie - dużo płynniejsza jazda, je¶li chodzi o zmianę
biegów, o ile obie skrzynie biegów będ± miały różne przełożenia.

Data: 2009-09-06 19:19:13
Autor: Tomasz Pyra
Samochód osobowy z dwoma silnikami
Technolog pisze:
Dnia Fri, 04 Sep 2009 00:00:44 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Z plusów - jeden z silników można wył±czyć i jechać znacznie oszczędniej.

No to jeszcze plus ode mnie - dużo płynniejsza jazda, je¶li chodzi o zmianę
biegów, o ile obie skrzynie biegów będ± miały różne przełożenia.

No tu w ogóle otwieraj± się szerokie możliwo¶ci kombinacji.

Te dwa silniki nie musz± być takie same - jeden może być np. dwuzaworowy, oszczędny w miejskiej jeĽdzie, a drugi jaki¶ wysilony, na ostrych wałkach, do szybkiej jazdy.

W szczególno¶ci jeden mógłby być np. turbo benzyn±, a drugi wolnoss±cym dieslem - w zależno¶ci od warunków takie poł±czenie mogłoby dać duże oszczędno¶ci paliwa.

Samochód osobowy z dwoma silnikami

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona