Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.

Data: 2011-10-17 07:14:12
Autor: Ana
Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.
Witam, Skoda Fabia (rocznik 2000) stała nieużywana 7 lat na dworze. Właściciel chce ją doprowadzić do stanu uzywalności. Nie działała pompka paliwa - została wymieniona. Olej w silniku został wymieniony i płyn w chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.

Data: 2011-10-17 07:26:36
Autor: to
Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.
begin Ana
[...]

Wymienić płyn hamulcowy i ogólnie sprawdzić hamulce, a w szczególności stan przewodów hamulcowych.

Data: 2011-10-17 08:10:06
Autor: kogutek
Ana <AnaP@omet.pl> napisał(a):
[...]
Bez sensu była wymiana oleju i płynu jeśli były. Bo jak by nie odpalił bo na
przykład któryś cylinder by zardzewiał, albo stanął by zawór i przy kręceniu
by się skrzywił bo by dostał od tłoka. To kasa zainwestowana w olej i płyn
była by stracona. Jak zapalił to dobrze. Jeździć i nic na zapas nie robić.
Samo wyjdzie. --

Data: 2011-10-17 08:30:41
Autor: AZ
On 2011-10-17, kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]
Bo olej sie nie starzeje?

--
Artur

Data: 2011-10-17 15:34:15
Autor: kogutek
On 2011-10-17, kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Bez sensu byĹ&#65533;a wymiana oleju i pĹ&#65533;ynu jeĹ&#65533;li byĹ&#65533;y. Bo jak by nie odpaliĹ&#65533; b
o na
> przykĹ&#65533;ad ktĂłryĹ&#65533; cylinder by zardzewiaĹ&#65533;, albo stanÄ&#65533;Ĺ&#65533; by zawĂłr i przy kr
Ä&#65533;ceniu
> by siÄ&#65533; skrzywiĹ&#65533; bo by dostaĹ&#65533; od tĹ&#65533;oka. To kasa zainwestowana w olej i pĹ&#65533;
yn
> byĹ&#65533;a by stracona. Jak zapaliĹ&#65533; to dobrze. JeĹşdziÄ&#65533; i nic na zapas nie robiÄ
&#65533;.
> Samo wyjdzie. >
Bo olej sie nie starzeje?

Wszystko się starzeje, nawet żółwie. Nie napisałem że jak odpalić na starym to
od razu wyjechać na autostradę żeby sprawdzić czy licznik zamknie. Jak tylko
było jakieś smarowidło to kilka minut pracy nie jest w stanie na wolnych
obrotach zaszkodzić silnikowi. Wymiana płynu chłodzącego przed odpaleniem też
była bez sensu. Chętnie wziął bym od niego ten stary niedobry płyn.  --

Data: 2011-10-17 09:16:20
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Ana" <AnaP@omet.pl> napisał w wiadomości news:b6d1c60b136627b546e5baf931c32e7cukele.pl...
[...]

po krótkim przebiegu (powiedzmy 100km) wymienić olej jeszcze raz i jeździć eliminując na bieżąco usterki, które będą sie pewnie pojawiać.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-10-17 17:58:27
Autor: cef
Kuba (aka cita) wrote:

po krótkim przebiegu (powiedzmy 100km) wymienić olej jeszcze raz

Jak byś to uzasadnił?
Dlaczego 100km a nie np 600km?

Data: 2011-10-17 09:24:17
Autor: Maciek
Dnia Mon, 17 Oct 2011 07:14:12 +0000 (UTC), Ana napisał(a):

Witam, Skoda Fabia (rocznik 2000) stała nieużywana 7 lat na dworze.

Mogl szlag trafic opony. Trzeba by tez podniesc dywaniki i obejrzec podloge
i ogolnie sprawdzic, czy w srodku nic nie zgnilo.

Poza tym, to tak jak napisal Kuba - poczatkowo nie oddalac sie od serwisu
:)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-17 09:28:33
Autor: GR001
[...]

myślę, że trzeba wymienić klocki i pewnie tarcze... albo przynajmniej rozjeździć aby pozbyć się rdzy i wyczyścić...
pozdr
gr.

Data: 2011-10-17 09:48:03
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> napisał w wiadomości news:j7glf2$9v1$1inews.gazeta.pl...
[...]

kilka kilometrów i najprawdopodobniej wszystko będzie ok.

Data: 2011-10-17 09:28:04
Autor: p0li
T->Dnia 2011-10-17 09:14:12 niejaki Ana napisał:
[...]

rozebrac i przeczyścić zaciski hamulcowe
ewentualnie wymienic uszczelniacze tłoczków hamulcowych

podejrzewam ze opony tez moga okazac sie do wymiany sprawdzic stan linek recznego

wymienic plyn hamulcowy i wspomagania

no i sprawdzic co z "rudą"

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-10-17 09:29:25
Autor: Albercik
W dniu 17.10.2011 09:14, Ana pisze:
[...]

obserwować wszystkie elementy gumowe, w szczególności uszczelki.
Bardzo często sprawdzać poziom płynów eksploatacyjnych. W szczególności hamulcowego. Wyczyść silnik i inne newralgiczne miejsca(koło zacisków hamulcowych na przykład) szmatą i oglądaj czy jakieś wycieki się nie pojawiają.

Data: 2011-10-17 09:29:29
Autor: Maciek
W dniu 2011-10-17 09:14, Ana pisze:
[...]
Rozebrać hamulce i usunąć korozję tam zalegającą. Tarcze pewnie same się
nie dotrą, więc trzeba je będzie wymienić, albo przynajmniej przetoczyć
stare. Trzeba sprawdzić działanie tłoczków - korozja może je trochę
blokować, przeczyścić, przesmarować, przy okazji wymienić płyn hamulcowy.

Maciek

Data: 2011-10-17 10:59:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Paski w komorze silnika. Po 7 latach stania i założeniu, że samochód ma normalnie jeździć to niedługim czasie wymieniłbym rozrząd. Reszta tak jak powyżej napisano.

kml

Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.