Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.

Data: 2011-10-17 08:10:06
Autor: kogutek
Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.
Ana <AnaP@omet.pl> napisał(a):
Witam, Skoda Fabia (rocznik 2000) stała nieużywana 7 lat na dworze. Wła¶ciciel chce j± doprowadzić do stanu uzywalno¶ci. Nie działała pompka paliwa - została wymieniona. Olej w silniku został wymieniony i płyn w chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.
Bez sensu była wymiana oleju i płynu je¶li były. Bo jak by nie odpalił bo na
przykład który¶ cylinder by zardzewiał, albo stan±ł by zawór i przy kręceniu
by się skrzywił bo by dostał od tłoka. To kasa zainwestowana w olej i płyn
była by stracona. Jak zapalił to dobrze. JeĽdzić i nic na zapas nie robić.
Samo wyjdzie. --

Data: 2011-10-17 08:30:41
Autor: AZ
On 2011-10-17, kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Bez sensu była wymiana oleju i płynu jeśli były. Bo jak by nie odpalił bo na
przykład któryś cylinder by zardzewiał, albo stanął by zawór i przy kręceniu
by się skrzywił bo by dostał od tłoka. To kasa zainwestowana w olej i płyn
była by stracona. Jak zapalił to dobrze. Jeździć i nic na zapas nie robić.
Samo wyjdzie.
Bo olej sie nie starzeje?

--
Artur

Data: 2011-10-17 15:34:15
Autor: kogutek
On 2011-10-17, kogutek <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Bez sensu byĹ&#65533;a wymiana oleju i pĹ&#65533;ynu jeĹ&#65533;li byĹ&#65533;y. Bo jak by nie odpaliĹ&#65533; b
o na
> przykĹ&#65533;ad ktĂłryĹ&#65533; cylinder by zardzewiaĹ&#65533;, albo stanÄ&#65533;Ĺ&#65533; by zawĂłr i przy kr
Ä&#65533;ceniu
> by siÄ&#65533; skrzywiĹ&#65533; bo by dostaĹ&#65533; od tĹ&#65533;oka. To kasa zainwestowana w olej i pĹ&#65533;
yn
> byĹ&#65533;a by stracona. Jak zapaliĹ&#65533; to dobrze. JeĹşdziÄ&#65533; i nic na zapas nie robiÄ
&#65533;.
> Samo wyjdzie. >
Bo olej sie nie starzeje?

Wszystko się starzeje, nawet żółwie. Nie napisałem że jak odpalić na starym to
od razu wyjechać na autostradę żeby sprawdzić czy licznik zamknie. Jak tylko
było jakie¶ smarowidło to kilka minut pracy nie jest w stanie na wolnych
obrotach zaszkodzić silnikowi. Wymiana płynu chłodz±cego przed odpaleniem też
była bez sensu. Chętnie wzi±ł bym od niego ten stary niedobry płyn.  --

Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.