Samochodem do Londynu

Data: 2009-08-11 18:25:03
Autor: newsy_gazeta
Samochodem do Londynu
CUT_INZ pisze:
Więc trasa ok 3300km. Będę miał kierowcę zmiennika.

to powinno być bez problemu jak masz zmiennika

Pytanie:
Jak najlepiej, najwygodniej, nie ukrywam, że też jak najtaniej dojechać do Londynu i z powrotem? Eurotunel? Prom? Jak wyglądają formalności

mi zawsze (miesiące wakacyjne, poprzednie lata) prom wychodził 2-3x taniej niż tunel, wybierałem najtańszy (dunkierka-dover), nie pamiętam już czasu potrzebnego do przepłynięcia, 1,5h chyba.. ale za to głowy nie dam (znajdziesz napewno na stronie przewoźnika choćby google: norfolkline)

związane z zakupem biletów? Idzie się jakoś dogadać? Ile trwa przejazd

strony do zakupu biletów na prom masz również po polsku, nie ma problemu, opłata z karty kredytowej, z dogadaniem nie ma problemu żadnego (a jakimś mistrzem z niewiadomo iloma certyfikatami języków nie jestem), nie ma problemu jeżeli przyjedziesz wcześniej niż masz zabookowany prom, najczęściej za free Ci przebookowują i płyniesz tym najbliższym

tunelem, promem? Jest gdzie spać? Jeśli to ma znaczenie to będę jechać

na tym najtańszym, którym ja zawsze kursowałem (jakieś 6x) nie, są jakieś kanapy etc, gdzie możesz się położyć, ale nie są to typowe warunki do spania..

dostawczakiem w dizlu ;p (do 3,5t)

ma znaczenie jeżeli auto ponad 5m, będzie sporo drożej na promie i.. wtedy może taniej wyjdzie tunel, to musisz sprawdzić.. w tunelu to nie robi takiej różnicy jak na promie, gdzie auta są poupychane jedno za drugim ciasno

Co jeszcze powinienem wiedzieć?

google: nofolkline, tam masz wszytskie warunki i ceny

co do samej trasy, ja jechałem z Lublina - około dobę do Londynu (czas łącznie z promem), niestety sam jeden miałem prawo jazdy, u Ciebie bliżej i 2 kierowców, to wygodniej. nie bez znaczenia jest też to, że wiele czasu zajmuje dojazd do Łodzi po beznadziejnych drogach, a Ty masz zaraz autostradę i lecisz spokojnie sobie. ja leciałem autem na gaz, nie było problemów, Ty masz diesla, tymbardziej problemów brak. (np autem z lpg nie można przez tunel jechać).

są jeszcze promy z innych miejscowości (mniej km robisz drogami, dłuższy rejs promem), ale mi to nigdy się nie opłacało

Data: 2009-08-11 18:40:20
Autor: CUT_INZ
Samochodem do Londynu
newsy_gazeta pisze:

[...]

Pojadę Vito2 które ma długość 5,2m. Nie wiem do jakiej grupy kwalifikuje się to auto.

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-08-11 19:04:30
Autor: newsy_gazeta
Samochodem do Londynu
CUT_INZ pisze:
newsy_gazeta pisze:

[...]

musisz zobaczyć na stronie przewoźnika, chyba właśnie 5.2 było granicą jak pamiętam, zobacz na stronie.. zresztą jakby była granica 5.2 czy 5.1 nawet to wjeżdżasz i deklarujesz poniżej granicy i 10cm różnicy aż takiej nie robi przecież.. nikt tam Ci nie mierzy samochodu, chodzi o ogólny podział na klasy pojazdów, tzn w jednym miejscu dłuższe jakieś np Sprintery, LDV itp, a w innym zwykłe osobówki, kombi, czy VANy

Data: 2009-08-11 19:06:34
Autor: newsy_gazeta
Samochodem do Londynu
CUT_INZ pisze:
newsy_gazeta pisze:

[...]

http://www.norfolkline.pl/ferry/#08110540
z tego wynika, że ograniczeniem jest tylko wysokość (do 2.4m i od 2.4m), inne kategorie to rower, czy samochód z przyczepą, więc Vito powinno się mieścić w tej standardowej klasie

jak ja jeżdziłem to było jeszcze coś apropos długości samochodu,a le tutaj nie widzę teraz tego

Samochodem do Londynu