Samochodowy zestaw głośnomówiący

Data: 2010-10-22 12:19:46
Autor: Chris
Samochodowy zestaw głośnomówiący

Mam pewien dylemat, związany z tym, że zmieniam samochód, a używam
telefonu Nokia 6310i.
W starym samochodzie mam zamontowany zestaw głośnomówiący Nokia CARK-91
z uchwytem słuchawkowym MCC-1, który jak na razie idealnie spełnia moje
potrzeby.
Najprościej byłoby przełożyć zestaw ze starego samochodu do nowego,
jednak liczę się z tym, że zapewne w jakiejś niezbyt odległej
przyszłości zmienię telefon na nowszy i wówczas będę chciał korzystać z
łączności z zestawem głośnomówiącym po BT, a wówczas przydałby się w
samochodzie zestaw inny niż CARK-91, który BT nie obsługuje.
W chwili obecnej nie chcę używać BT, gdyż zbyt szybko rozładowuje
baterię w N6310i, podczas gdy (AFAIK) nowsze komórki już nie maja tej
przypadłości.
W związku z tym mam pytania:
1. Jaki inny zestaw głośnomówiący umożliwiałby podłączenie Nokii 6310i
po kablu, a jednocześnie obsługuje BT?
2. Czy poszczególne podzespoły Nokii są ze sobą kompatybilne?
Konkretnie, czy jest możliwe, żeby do zestawu CK-7W (akurat leży mi taki
na półce) podpiąć uchwyt słuchawki MCC-1 pasujący do telefonu N6310i?
Czy mikrofony i głośniki są kompatybilne i można je zamieniać pomiędzy
tymi zestawami?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-10-21 17:02:41
Autor: VomitroN

Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

[...]

A nie latwiej pozbyc sie starego zestawu, podpiac CK-7W i dokupic za jakies
50zl dedykowany uchwyt do N6310i z zasilaniem (do wyboru pod zapalniczke lub
na stale)?  Sprzegniesz wtedy telefon przez BT i bedzie caly czas naladowany podczas podrozy.

--
VomitroN

" All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

Data: 2010-10-22 23:25:56
Autor: Chris
Dnia Thu, 21 Oct 2010 17:02:41 +0200, VomitroN napisał(a):

[...]

Samochodem obecnie jeżdżę niedużo i głównie po mieście, na niezbyt
długich odcinkach, co powoduje, że czas korzystania z zestawu
głośnomówiącego stanowi tylko niewielki procent łącznego czasu pracy
telefonu. A ponieważ zauważyłem, że każdorazowe ładowanie telefonu w zestawie
głośnomówiącym działa niekorzystnie na baterię (ładowanie dużym prądem),
więc komórkę wożę luzem, a do uchwytu wkładam ją tylko wtedy, gdy mam
rozmawiać.
W sytuacji gdybym w samochodzie miał korzystać z BT, najrozsądniej
byłoby włączać go tylko wsiadając do samochodu, ale to stoi w
zasadniczej sprzeczności z wygodą używania zestawu głośnomówiącego.
Właśnie dlatego najwygodniejsze dla mnie jest połączenie nie po BT, ale
kablowe: dzwoni komórka, to wkładam ją do uchwytu i rozpoczynam rozmowę.
Znalazłem na Allegro adaptery CA-55, które umożliwiają podłączenie
kablem nowszych telefonów do zestawu CARK-91, ale lista współpracujących
z nim modeli komórek jest zamknięta i dość ograniczona, więc jest dość
małe prawdopodobieństwo, że w przyszłości przesiądę się akurat na któryś
z tych modeli.
A adaptera umożliwiającego podłączenie N6310i do zestawu CK-7W (co by mi
najbardziej odpowiadało) nigdzie nie znalazłem, wygląda na to, że chyba
taki nie istnieje.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-10-22 13:42:47
Autor: VomitroN

[...]

Nie wiem po co sobie tak utrudniac zycie.
Mocno eksploatowana bateria w N6310i dziala ok 3 lat. Malo uzywana - tyle
samo. Sam woze na dluzsze trasy wysluzona N6310i, wlasnie ze wzgledu na
wydajna baterie.Wchodze do samochodu, wrzucam  telefon na polke i koniec.
CK-7W lapie go po paru sekundach. Wlasnie dzieki tej wygodzie CARK-91
poszedl dawno do ludzi, razem z samochodem do ktorego byl podpiety.
Od tego czasu, ani mysle kiedykolwiek bawic sie jakies tam zbedne
kabelki  i uchwyty.

Data: 2010-10-24 01:01:38
Autor: Chris
Dnia Fri, 22 Oct 2010 13:42:47 +0200, VomitroN napisał(a):

Mocno eksploatowana bateria w N6310i dziala ok 3 lat. Malo uzywana - tyle
samo.

Nie chodziło mi trwałość baterii, lecz o to, że czas czuwania telefonu z
włączonym BT jest znacznie krótszy niż bez BT.

Sam woze na dluzsze trasy wysluzona N6310i, wlasnie ze wzgledu na
wydajna baterie.Wchodze do samochodu, wrzucam  telefon na polke i koniec.
CK-7W lapie go po paru sekundach.

Czy BT masz włączony przez cały czas?
Jak długo Twoja N6310i wytrzymuje bez ładowania z włączonym BT?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-10-28 23:46:33
Autor: VomitroN

Czy BT masz włączony przez cały czas?
Jak długo Twoja N6310i wytrzymuje bez ładowania z włączonym BT?

Mozna spokojnie przejechac cala Polske bez ladowania :)
I co ciekawe, nie ma znaczenia czy powiazanym urzadzeniem jest CK-7W czy sluchawka HS-26W.

Data: 2010-10-30 00:19:44
Autor: Chris
Dnia Thu, 28 Oct 2010 23:46:33 +0200, VomitroN napisał(a):

Czy BT masz włączony przez cały czas?
Jak długo Twoja N6310i wytrzymuje bez ładowania z włączonym BT?

Mozna spokojnie przejechac cala Polske bez ladowania :)

Nie jest to dużo, bo bez BT moja Nokia wytrzymywała mi około tygodnia.
Dzisiaj zamontowałem zestaw CK-7W. Wygoda jest faktycznie olbrzymia, ale
niestety, już po kilku godzinach używania na wyświetlaczu komórki
została mi tylko jedna kreska :(
Najwyraźniej, będę się musiał przeprosić z samochodową ładowarką do
komórki, której nie używałem od czasu kupna N6310i.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-10-22 11:10:55
Autor: ZbyszekZ
On 22 Paź, 12:19, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
[...]
Ogólnie to podzespoły w Nokii nie są kompatybilne.
Ale myślę że rozwiązaniem dla Ciebie może być kupno zestawu BT i za
jakieś 5zł ładowarki samochodowej,
Jest też uchwyt do Nokii z ładowaniem tyle że te uniwersalne nie maja
ładowania (można za to podłączyć ładowarkę samochodową, a dedykowane z
ładowaniem są sporo droższe i możesz mieć już kłopot ze znalezieniem.

--
ZZ@private

Data: 2010-10-25 15:07:57
Autor: marcin
W dniu 2010-10-22 12:19, Chris pisze:
1. Jaki inny zestaw głośnomówiący umożliwiałby podłączenie Nokii 6310i
po kablu, a jednocześnie obsługuje BT?

Polecam radioodtwarzacz z wbudowanym modułem BT.

Data: 2010-10-25 21:29:00
Autor: Chris
Dnia Mon, 25 Oct 2010 15:07:57 +0200, marcin napisał(a):

W dniu 2010-10-22 12:19, Chris pisze:
1. Jaki inny zestaw głośnomówiący umożliwiałby podłączenie Nokii 6310i
po kablu, a jednocześnie obsługuje BT?

Polecam radioodtwarzacz z wbudowanym modułem BT.

Taaak. W fabrycznym wyposażeniu samo dodanie modułu BT do radia kosztuje
2000 zł. Dziękuję postoję! Cały zestaw CK-7W (nowy!) kupiłem na Allegro za 130 zł.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-10-28 23:47:16
Autor: VomitroN

[...]

Dlatego tym bardziej nie moge sie nadziwic pustakom w autach, za ktore mozna
kupic mieszkanie, a trzymajacym telefon przy uchu, podczas jazdy przez
zatloczone miasto.

BTW, CK-7W to znakomite gadzet do auta. Polecam tylko podpiac je pod
glosniki samochodowe i bedzie cud marzenie. Roznica podczas rozmowy
w porownaniu z glosniczkiem z zestawu, diametralna.

Data: 2010-10-30 00:37:34
Autor: Chris
Dnia Thu, 28 Oct 2010 23:47:16 +0200, VomitroN napisał(a):

Dlatego tym bardziej nie moge sie nadziwic pustakom w autach, za ktore mozna
kupic mieszkanie, a trzymajacym telefon przy uchu, podczas jazdy przez
zatloczone miasto.

Też wszystkich dookoła namawiam do montowania zestawów głośnomówiących.
Jak ktoś raz spróbuje, to już nie będzie chciał jeździć bez zestawu.
Przez te kilka dni jeżdżenia nowym autem, właśnie zestawu hands-free
brakowało mi najbardziej.
Zresztą charakterystyczne, że ile razy widzę, że ktoś popełnił za
kierownicą jakąś głupotę, to prawie zawsze trzyma przy uchu komórkę.

BTW, CK-7W to znakomite gadzet do auta. Polecam tylko podpiac je pod
glosniki samochodowe i bedzie cud marzenie. Roznica podczas rozmowy
w porownaniu z glosniczkiem z zestawu, diametralna.

Właśnie tak mam to zamontowane.
Przy okazji pytanie, na które być może znasz odpowiedź:
6310i ma gniazdo na wtyczkę zasilania o średnicy 3,7 mm, podczas gdy
zestaw CK-7W ma kabel zasilający zakończony wtyczką o średnicy 2 mm,
używaną w nowszych telefonach.
Wiem, że są adaptery umożliwiające przejście z wtyczki 3,7 mm na 2 mm,
ale tutaj byłby potrzebny adapter akurat w przeciwną stronę.
Czy spotkałeś się gdzieś z takim adapterem?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Samochodowy zestaw głośnomówiący