Samochody na prąd procentowo

Data: 2021-01-03 12:52:48
Autor: robot
Samochody na prąd procentowo
Gdzie w internetach mogę sprawdzić ile jest procentowo, jeżdżących samochodów elektrycznych (EV) w porównaniu do innych samochodów w poszczególnych krajach?

Data: 2021-01-03 13:00:08
Autor: robot
W dniu 03.01.2021 o 12:52, robot pisze:
Gdzie w internetach mogę sprawdzić ile jest procentowo, jeżdżących samochodów elektrycznych (EV) w porównaniu do innych samochodów w poszczególnych krajach?

To znaczy tylko tak zwane BEV (Battery Electric Vehicle) mnie interesują, nie hybrydy.

Data: 2021-01-03 17:40:48
Autor: t-1
W dniu 2021-01-03 o 13:00, robot pisze:
[...]

A wózki magazynowe zaliczyć?

Data: 2021-01-04 13:02:30
Autor: J.F.
Dnia Mon, 4 Jan 2021 10:23:30 +0100, robot napisał(a):
[...]

A wozki golfowe?

Bo po wroclawiu woza takie turystow, choc w to lato ... hm, nie
zauwazylem, czy znikly ?

J.

Data: 2021-01-04 13:20:18
Autor: robot
W dniu 04.01.2021 o 13:02, J.F. pisze:

To znaczy tylko tak zwane BEV (Battery Electric Vehicle) mnie
interesują, nie hybrydy.

A wózki magazynowe zaliczyć?

Nie.

A wozki golfowe?

Mogę pójść na kompromis i zawęzić do samochodow osobowych tylko.

Zaskoczyła mnie natomiast informacja, że hybryd jest mniej niż BEV.
Podłóg wikipedii stosunek BEV do hybryd wynosił 60:40 w roku 2015.
Natomiast w 2019 już 74:26!

Data: 2021-01-04 15:36:40
Autor: J.F.
Dnia Mon, 4 Jan 2021 13:20:18 +0100, robot napisał(a):
W dniu 04.01.2021 o 13:02, J.F. pisze:
To znaczy tylko tak zwane BEV (Battery Electric Vehicle) mnie
interesują, nie hybrydy.
[...]
[...]

Dziwne. Przy tej ilosci hybryd w ofercie?

Czy obywatele maja ekologie w d* i hybryd tez nie kupuja ?

J.

Data: 2021-01-04 15:44:02
Autor: Cavallino
W dniu 04-01-2021 o 15:36, J.F. pisze:
[...]

Nie bardzo.
Hybrydy są w tej samej cenie do elektryki, albo i droższe.

Więc ktoś kto ma trochę oleju pod kopułą, kupi elektryka.

Data: 2021-01-04 17:41:47
Autor: robot
[...]

Nie zapominajmy, że w tych kalkulacjach nie liczą wszystkich
hybryd, a tylko hybrydy które można doładowywać z gniazdka - PHEV.

Data: 2021-01-04 11:19:31
Autor: robot
[...]

:
Znalazłem pewne dane, ale niestety trochę przestarzałe:

https://ibb.co/3Brznrf

W europie pół procenta, ale dane na 2018 rok.

Rozumiem, że auta elektryczne to margines, ale żeby tak trudno
było znaleźć tak podstawowe informacje jak ich ilość?
Może ja nie umiem szukać po prostu.

Źródło:

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country

Data: 2021-01-04 11:26:43
Autor: T.
W dniu 2021-01-03 o 12:52, robot pisze:
Gdzie w internetach mogę sprawdzić ile jest procentowo, jeżdżących samochodów elektrycznych (EV) w porównaniu do innych samochodów w poszczególnych krajach?

https://www.wyborkierowcow.pl/ile-samochodow-elektrycznych-jezdzi-po-swiecie-gdzie-jest-najwiecej-elektrykow/
T.

Data: 2021-01-04 11:40:54
Autor: Cavallino
W dniu 04-01-2021 o 11:26, T. pisze:
[...]

Tyle że to już mocno nieaktualne, bo podczas 2020 roku, głównie z tytułu nowych zachęt i kar dla spaliniaków, sprzedaż elektryków mocno przyspieszyła (zwłaszcza na zachód od Polski).
Sama Tesla sprzedała w 2020 roku pół miliona samochodów, niewiele mniej niż sumaryczna ilość, w całej swojej historii w poprzednich latach (zapisana w tabelce w artykule).

Data: 2021-01-04 11:57:19
Autor: robot
[...]

Dzięki.
Ale te dane są jakieś podejrzane.

"Według oficjalnych statystyk, łączna liczba zarejestrowanych w 2019 r. na całym świecie samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in (umożliwiających jazdę wyłącznie ,,na prądzie") wyniosła niemal 8 milionów (dokładnie 7 992 535 szt.)

Zwracam uwagę na fragment "elektrycznych oraz hybryd plug-in".

Właściwie nie wiadomo do czego się odnoszą te tabele.
Czy tylko BEV, czy licza również hybrydy.

A ty jak to odebrałeś?
Bo ja szczerze mówiąc nie jestem pewien o co w tym chodzi.

Podczas moich poszukiwań na internecie cały czas borykałem się
z takimi niedopowiedzeniami. Nie było jasno napisane czy liczą hybrydy.

Jeżeli powiesz że jesteś pewien, że to tylko BEV, bez wliczonych hybryd,
to Ci uwierzę i przyjmę te dane do wiadomości jako wiarygodne.

pozdro

Data: 2021-01-04 12:59:57
Autor: Budzik
Samochody na prąd procentowo
UĹźytkownik robot robot-falszywy@o2.pl ...

[...]

Czy tylko BEV, czy licza rĂłwnieĹź hybrydy.

[...]

Moim zdaniem napisane jest jasno - licza hybrydy ale tylko te ktore mozesz ładowac z gniazdka.
CZyli takie ktore czesc zycia jezdza na benie ale ktore przy odpowiednim zarzadzaniu ładowaniem i jezdzeniem mogłyby tego silnika prawie nie włączac.
Natomiast nie licza klasycznych hybryd gdzie prad odzyskuje sie tylko z hamowania.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2021-01-04 14:17:52
Autor: Cavallino
W dniu 04-01-2021 o 13:59, Budzik pisze:

Moim zdaniem napisane jest jasno - licza hybrydy ale tylko te ktore
mozesz ładowac z gniazdka.
CZyli takie ktore czesc zycia jezdza na benie

Niestety nie część, a większość.
Mało kto się zajmuje ładowaniem tego, kupili , bo miały preferencje podatkowe.

Data: 2021-01-04 14:27:35
Autor: robot
Użytkownik robot robot-falszywy@o2.pl ...

[...]

Czyli plug in hybrid.
Też tak to zrozumiałem.

Natomiast nie licza klasycznych hybryd gdzie prad odzyskuje sie tylko z
hamowania.

Też tak to zrozumiałem.
Czyli to nie to czego szukałem.
Ja chciałem bez żadnych hybryd, tylko samochody na samą baterię.
Kurna, czy to jakieś tajne dane?
Ale przynajmniej dowiedziałem się ze tych "plug in hybrid" jest mniej niż "tylko na beterię, bez silnika spalinowego" (BEV)

Data: 2021-01-04 13:56:08
Autor: T.
W dniu 2021-01-04 o 11:57, robot pisze:
[...]

Zarzuć sobie w google  "number of electric car statistic" i znajdziesz trochę wykresów i danych. Ale na pewno nie za 2020 r. - to będzie za kwartał.
T.

Data: 2021-01-04 14:32:54
Autor: robot
W dniu 04.01.2021 o 13:56, T. pisze:

Zarzuć sobie w google  "number of electric car statistic" i znajdziesz trochę wykresów i danych. Ale na pewno nie za 2020 r. - to będzie za kwartał.

Tak też wpisywałem, ale wtedy znajduje ile kiedy sprzedali,
a nie ile jest w sumie.
I w dodatku nadal ładowane hybrydy z silnikiem spalinowym liczą razem z elektrycznymi bez silnika spalinowgo.

A dla mnie, to jest zasadnicza różnica.

Samochody na prąd procentowo