Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Samochody peÅ‚ne elektroniki...

Samochody pełne elektroniki...

Data: 2010-09-19 22:39:00
Autor: Tomasz Pyra
Samochody pełne elektroniki...
Coś w temacie magii samochodów pełnych elektroniki.

Zauważyłem w moim samochodzie (Vectra C) taką przypadłość:

Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.

Regulacja podświetlenia jest wspólna dla wszystkich elementów (wskaźniki, kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie dotyczy tylko radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak stoi.

Magia :)

Data: 2010-09-19 22:54:01
Autor: Plumpi
Samochody pełne elektroniki...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4c9674e2$0$27036$65785112news.neostrada.pl...

Coś w temacie magii samochodów pełnych elektroniki.

Zauważyłem w moim samochodzie (Vectra C) taką przypadłość:

Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.

Regulacja podświetlenia jest wspólna dla wszystkich elementów (wskaźniki, kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie dotyczy tylko radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak stoi.

Magia :)

Ja kiedyś w samochodzie miałem przypadek, że radio grało tylko na jedynym biegu silnika. Kiedy wrzucałem inne biegi, radio przestawało grać.
Jak się okazało wiązka przewodów, która biegła blisko cięgien od lewarka po prostu się przetarła i robiła zwarcie.
Może także masz podobną przypadłość, ale dotyczącą drążka kierowniczego lub maglownicy ?

Data: 2010-09-19 23:05:02
Autor: Tomasz Pyra
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-19 22:54, Plumpi pisze:

Może także masz podobną przypadłość, ale dotyczącą drążka kierowniczego
lub maglownicy ?

Maglownica pewnie generuje jakiś sygnał dojścia do oporu dla elektrycznego wspomagania.
Tylko którędy to się dostaje do radia i dlaczego nie dzieje się jak samochód jedzie?

Trzeba poczekać aż się to do końca wysypie i wtedy będzie wiadomo ile to będzie kosztować :)

Data: 2010-09-19 23:26:55
Autor: J.F.
Samochody pe³ne elektroniki...
On Sun, 19 Sep 2010 23:05:02 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Maglownica pewnie generuje jaki¶ sygna³ doj¶cia do oporu dla elektrycznego wspomagania.
Tylko którêdy to siê dostaje do radia i dlaczego nie dzieje siê jak samochód jedzie?

Bo jak jedzie to wspomaganie nie dziala ?
Trzeba poczekaæ a¿ siê to do koñca wysypie i wtedy bêdzie wiadomo ile to bêdzie kosztowaæ :)

Zmierzyc napiecie na radiu lub poszukac w jakich sytuacjach
zmniejsza/zwieksza jasnosc. J.

Data: 2010-09-19 23:29:53
Autor: Karol Y
Samochody pe³ne elektroniki...
Maglownica pewnie generuje jaki¶ sygna³ doj¶cia do oporu dla
elektrycznego wspomagania.
Tylko którêdy to siê dostaje do radia i dlaczego nie dzieje siê jak
samochód jedzie?

Bo jak jedzie to wspomaganie nie dziala ?

Jak nie dzia³a? Dzia³a tylko odpowiednio s³abiej.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2010-09-20 00:20:14
Autor: Tomasz Pyra
Samochody pe³ne elektroniki...
W dniu 2010-09-19 23:26, J.F. pisze:
On Sun, 19 Sep 2010 23:05:02 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Maglownica pewnie generuje jaki¶ sygna³ doj¶cia do oporu dla
elektrycznego wspomagania.
Tylko którêdy to siê dostaje do radia i dlaczego nie dzieje siê jak
samochód jedzie?

Bo jak jedzie to wspomaganie nie dziala ?

Przy tych prêdko¶ciach jeszcze dzia³a - pod¶wietlenie radia wróci do normy przy maksymalnie skrêconej kierownicy jak tylko samochód siê zacznie poruszaæ.

Trzeba poczekaæ a¿ siê to do koñca wysypie i wtedy bêdzie wiadomo ile to
bêdzie kosztowaæ :)

Zmierzyc napiecie na radiu lub poszukac w jakich sytuacjach
zmniejsza/zwieksza jasnosc.

napiêciem próbowa³em zafalowaæ w³±czaj±c jednocze¶nie wszystkie ¶wiat³a, szybê ogrzewan± i elektryczne szyby, ale nic podobnego siê nie dzia³o.

No chyba ¿e wspomaganie i radio siedz± tam na jakim¶ jednym cienkim przewodzie.

Data: 2010-09-21 18:29:58
Autor: Filip KK
Samochody pe³ne elektroniki...
W dniu 2010-09-20 00:20, Tomasz Pyra pisze:

napiêciem próbowa³em zafalowaæ w³±czaj±c jednocze¶nie wszystkie ¶wiat³a,
szybê ogrzewan± i elektryczne szyby, ale nic podobnego siê nie dzia³o.

Pod³±cz dodatkow± masê do tego radia, wepnij siê w kostkê i sprawd¼ z czystej ciekawo¶ci jak siê zacznie zachowywaæ pod¶wietlenie radia. Do tego mo¿esz sprawdziæ inne radio. Jak masz czas, to mo¿emy siê spikn±æ na zaspie, mam na biurku clariona, mo¿na go pod³±czyæ i sprawdziæ.

Data: 2010-09-19 23:53:26
Autor: Filip KK
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze:

Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej
pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.


Nic w tym dziwnego. Alternator mocniej pracuje, większy prąd potrzebny, więc i większy prąd daje, mocniej pracuje układ wspomagania, bo napotyka opór (skręt kierownicą na maxa).
Jest to logiczne... :) Więc bez stresu...

Data: 2010-09-20 09:53:41
Autor: Jakub Witkowski
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-19 23:53, Filip KK pisze:
W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze:

Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej
pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.


Nic w tym dziwnego. Alternator mocniej pracuje, większy prąd potrzebny, więc i większy prąd daje, mocniej pracuje układ wspomagania, bo napotyka opór (skręt kierownicą na maxa).

A co ma prąd alternatora do podświetkania radia?

Jeśli jest mocniej obciążony, to owszem daje większy prąd, ale napięcie przecież
nie wzrasta. Ba, na ogół spada, zwłaszcza jeśli silnik ma niskie obroty, a mowa
jest o stojącym pojeździe, więc pewnie na jałowych.

Jest to logiczne... :)

Pewnie istnieje logiczne wytłumaczenie, ale inne... :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-09-20 23:01:37
Autor: Filip KK
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-20 09:53, Jakub Witkowski pisze:

Nic w tym dziwnego. Alternator mocniej pracuje, większy prąd
potrzebny, więc i większy prąd daje, mocniej pracuje układ
wspomagania, bo napotyka opór (skręt kierownicą na maxa).

A co ma prąd alternatora do podświetkania radia?

Ma więcej z tym wspólnego, niż myślisz.

Jeśli jest mocniej obciążony, to owszem daje większy prąd, ale napięcie
przecież
nie wzrasta. Ba, na ogół spada, zwłaszcza jeśli silnik ma niskie obroty,
a mowa
jest o stojącym pojeździe, więc pewnie na jałowych.

Jest to logiczne... :)

Pewnie istnieje logiczne wytłumaczenie, ale inne... :)

Napięcie wzrasta, bo komputer zwiększa minimalnie obroty silnika, a co za tym idzie? Wzrasta prąd ładowania. Czyli radio się może mocniej zaświecić. Tak samo jak np. w niektórych autach ze słabą instalacją, mocniej się zaświecą światłą mijania gdy się doda gazu na postoju.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-20 00:02:14
Autor: MM
Samochody pe³ne elektroniki...
Dnia 19-09-2010 o 22:39:00 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>  napisa³(a):


Zauwa¿y³em w moim samochodzie (Vectra C) tak± przypad³o¶æ:

Pod mask± jest tam faktycznie V6?

Data: 2010-09-20 22:16:43
Autor: Tomasz Pyra
Samochody pe³ne elektroniki...
W dniu 2010-09-20 00:02, MM pisze:
Dnia 19-09-2010 o 22:39:00 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>
napisa³(a):


Zauwa¿y³em w moim samochodzie (Vectra C) tak± przypad³o¶æ:

Pod mask± jest tam faktycznie V6?

Tak, a czemu mia³o by nie byæ?

Data: 2010-09-21 07:49:21
Autor: MM
Samochody pe³ne elektroniki...
Dnia 20-09-2010 o 22:16:43 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>  napisa³(a):

W dniu 2010-09-20 00:02, MM pisze:
Dnia 19-09-2010 o 22:39:00 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>
napisa³(a):


Zauwa¿y³em w moim samochodzie (Vectra C) tak± przypad³o¶æ:

Pod mask± jest tam faktycznie V6?

Tak, a czemu mia³o by nie byæ?

a bo to ró¿nie bywa ;)

Fajnie siê prezentuje, no i naklejka grupwa jest :)

Corolkê teraz ¿ona prowadzi? Bo ostatnio widzia³em na morenie i nie  chcia³em tr±biæ ;)

Data: 2010-09-22 00:20:23
Autor: Tomasz Pyra
Samochody pe³ne elektroniki...
W dniu 2010-09-21 07:49, MM pisze:

Pod mask± jest tam faktycznie V6?

Tak, a czemu mia³o by nie byæ?

a bo to ró¿nie bywa ;)

Nie no... U mnie V6 :)

Fajnie siê prezentuje, no i naklejka grupwa jest :)

Ba :)

Corolkê teraz ¿ona prowadzi? Bo ostatnio widzia³em na morenie i nie
chcia³em tr±biæ ;)

Corolkê to teraz raczej moja mama, chocia¿ czasami te¿ ¿ona i czasami ja.

Data: 2010-09-20 09:43:34
Autor: Mirek Ptak
Samochody pe³ne elektroniki...
Dnia 2010-09-19 22:39,  *Tomasz Pyra* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Co¶ w temacie magii samochodów pe³nych elektroniki.

Zauwa¿y³em w moim samochodzie (Vectra C) tak± przypad³o¶æ:

Je¿eli pod¶wietlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekrêcone do skrajnej
pozycji, to pod¶wietlenie radia zapala siê z pe³n± jasno¶ci±.

Regulacja pod¶wietlenia jest wspólna dla wszystkich elementów
(wska¼niki, kierownica, radio, wy¶wietlacz), ale nag³e rozja¶nienie
dotyczy tylko radia. Nie dzieje siê to jak samochód jedzie, tylko jak stoi.

Magia :)

Postaram siê nie zapomnieæ i sprawdziæ po pracy jak to jest u mnie - ¶wiat³a w³±czone?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-09-21 08:33:59
Autor: Mirek Ptak
Samochody pe³ne elektroniki...
Dnia 2010-09-20 09:43,  *Mirek Ptak* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Zauwa¿y³em w moim samochodzie (Vectra C) tak± przypad³o¶æ:

Je¿eli pod¶wietlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekrêcone do skrajnej
pozycji, to pod¶wietlenie radia zapala siê z pe³n± jasno¶ci±.

Regulacja pod¶wietlenia jest wspólna dla wszystkich elementów
(wska¼niki, kierownica, radio, wy¶wietlacz), ale nag³e rozja¶nienie
dotyczy tylko radia. Nie dzieje siê to jak samochód jedzie, tylko jak
stoi.

Magia :)

Postaram siê nie zapomnieæ i sprawdziæ po pracy jak to jest u mnie -
¶wiat³a w³±czone?

Brak tego efektu u mnie - ¶ciemnione radio pozostaje ¶ciemnione.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-09-21 20:37:30
Autor: Axel
Samochody pe³ne elektroniki...

"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:i79jkg$vf7$3news.onet.pl...

Je¿eli pod¶wietlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekrêcone do skrajnej
pozycji, to pod¶wietlenie radia zapala siê z pe³n± jasno¶ci±.

Postaram siê nie zapomnieæ i sprawdziæ po pracy jak to jest u mnie -
¶wiat³a w³±czone?

Brak tego efektu u mnie - ¶ciemnione radio pozostaje ¶ciemnione.

Sprawdzilem dzis u siebie - nie ma efektu rozjasnienia wyswietlacza, ale przy prawie skrajnym polozeniu kol widac lekka zmiane - u mnie leciutko przygasa.

--
Axel

Data: 2010-09-21 21:23:59
Autor: Filip KK
Samochody pe³ne elektroniki...
W dniu 2010-09-21 20:37, Axel pisze:

Sprawdzilem dzis u siebie - nie ma efektu rozjasnienia wyswietlacza, ale
przy prawie skrajnym polozeniu kol widac lekka zmiane - u mnie leciutko
przygasa.

Alternator.

Data: 2010-09-20 10:07:29
Autor: Karolek
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze:
Coś w temacie magii samochodów pełnych elektroniki.

Zauważyłem w moim samochodzie (Vectra C) taką przypadłość:

Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej
pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.

Regulacja podświetlenia jest wspólna dla wszystkich elementów
(wskaźniki, kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie
dotyczy tylko radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak stoi.

Magia :)

Stawialbym na zanik napiecia (ewentualnie duzy spadek napiecia) na przewodzie dajacym sygnal o wlaczonych swiatlach do radia (kiedy nie ma na nim napiecia to radio swieci jasniej, a kiedy jest, radio sie przyciemnia).
Skad spadek tego napiecia?
Pewnie elektryczne wspomaganie (ciagnie spory prad), przy maksymalnym skrecie ma najwiekszy pobor pradu z uwagi na opor stawiany przez maglownice no i musi byc to jeszcze jakos niefortunnie podlaczone, ze na tym przewodzie, az tak mocno napiecie spada (albo samo radio reaguje juz na niewielki spadek).

--
Karolek

Data: 2010-09-20 22:16:21
Autor: Tomasz Pyra
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-20 10:07, Karolek pisze:
W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze:
Coś w temacie magii samochodów pełnych elektroniki.

Zauważyłem w moim samochodzie (Vectra C) taką przypadłość:

Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej
pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.

Regulacja podświetlenia jest wspólna dla wszystkich elementów
(wskaźniki, kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie
dotyczy tylko radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak
stoi.

Magia :)

Stawialbym na zanik napiecia (ewentualnie duzy spadek napiecia) na
przewodzie dajacym sygnal o wlaczonych swiatlach do radia (kiedy nie ma
na nim napiecia to radio swieci jasniej, a kiedy jest, radio sie
przyciemnia).

Tu to działa inaczej.
Radio jest fabryczne i ma sterowanie ściemnianiem wspólne z podświetleniem całej deski.
Ten globalny poziom jasności zapamiętany jest w komputerze i nie zmienia się w zależności od tego czy są czy nie ma świateł.

Nie wiem w jaki sposób jest to sterowane - bo raczej nie jest jeden PWM który zasila całe podświetlenie deski, bo wtedy trudno by było wytłumaczyć dlaczego podświetlenie radia różni się od podświetlenia deski.

Stawiam że każdy komponent dostaje po CAN poziom jasności podświetlenia i każdy sam sobie zasila żaróweczki. I pewnie tu coś dociera do radia nie tak i powoduje takie cuda.

Skad spadek tego napiecia?
Pewnie elektryczne wspomaganie (ciagnie spory prad), przy maksymalnym
skrecie ma najwiekszy pobor pradu z uwagi na opor stawiany przez
maglownice no i musi byc to jeszcze jakos niefortunnie podlaczone, ze na
tym przewodzie, az tak mocno napiecie spada (albo samo radio reaguje juz
na niewielki spadek).

Jak wspomaganie jest maksymalnie obciążone w innej pozycji niż maksymalny skręt koła to się to nie dzieje - np. jak bardzo szybko na postoju kręcę kierownicą (tak że wspomaganie nie nadąża).
W dodatku dzieje się to już minimalnie przed końcem zakresu obrotu kierownicy.
Myślę że raczej jest to tak że przy 100% skręceniu kierownicy wygenerowany zostaje dodatkowy sygnał mówiący wspomaganiu żeby przestało wspomagać, bo dalej już nie ma sensu. Pewnie ten sygnał leci sobie też po CAN, a przy okazji radio odczytuje go błędnie że ma świecić mocniej.

Data: 2010-09-21 07:22:40
Autor: Karolek
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-20 22:16, Tomasz Pyra pisze:

Myślę że raczej jest to tak że przy 100% skręceniu kierownicy
wygenerowany zostaje dodatkowy sygnał mówiący wspomaganiu żeby przestało
wspomagać, bo dalej już nie ma sensu. Pewnie ten sygnał leci sobie też
po CAN, a przy okazji radio odczytuje go błędnie że ma świecić mocniej.


Sprawdz po prostu napiecie na przewodzie sterujacym podswietleniem radia i bedziesz juz moze wiedzial co sie dzieje.

--
Karolek

Data: 2010-09-20 18:55:14
Autor: M.H.
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze:
Coś w temacie magii samochodów pełnych elektroniki.

Zauważyłem w moim samochodzie (Vectra C) taką przypadłość:

Jeżeli podświetlenie deski rozdzielczej jest mocno przyciemnione, gra
radio, samochód stoi, a kierownica zostanie przekręcone do skrajnej
pozycji, to podświetlenie radia zapala się z pełną jasnością.

Regulacja podświetlenia jest wspólna dla wszystkich elementów
(wskaźniki, kierownica, radio, wyświetlacz), ale nagłe rozjaśnienie
dotyczy tylko radia. Nie dzieje się to jak samochód jedzie, tylko jak stoi.

Magia :)
Nie chciałbym straszyć, ale w tym aucie podobno słabym punktem jest tzw CIM - moduł kierownicy. Mi kiedyś (w sumie kilka razy) auto przeszło w tryb awaryjny z tego powodu. Problem polega na tym, że ponoć ten CIM jest takim głównym węzłem, przez który przechodzą komuniukaty magistrali CAN2. Jego awaria może skutkować różnymi nietypowymi objawami - od wadliwej pracy kierunkowskazów, do "dyskoteki" na desce rozdzielczej. Można odszukać dyskusje o tym na forach vectra-klubu itp.

Disclaimer : nie jestem mechanikiem, moja wiedza na ten temat jest niepeÅ‚na i  pÅ‚ytka. MogÅ‚em coÅ› pokrÄ™cić.

A co do magii : Ostatnio doświadczyłem czegoś, co mnie naprawdę ciężko zszokowało. Otwieram auto - przed włożeniem kluczyków naciskam dźwignię migacza. Słyszę dziwny pisk - kontrolka migacza zapala się na stałe - migacz nie. Po ponownym naciśnięciu wszystko się wyłącza. Wkładam kluczyk - przekręcam - pojawia się dziwna kontrolka z kierownicą i wykrzyknikiem - wkrótce przekonam się co ona oznacza. Zapalam silnik -
kontrolka nie gaśnie, nic, myślę spróbuję ruszyć. Niestety, nie działa wspomaganie. Chociaż słabeuszem nie jestem - raczej nie dam rady tak jechać, chyba, że to tylko na parkingu jest tak ciężko. Po chwili paniki przychodzi mi do głowy rozwiązanie wypracowane przez lata styczności z komputerami - wyłączyć i włączyć jeszcze raz. Uff - udało się można jechać normalnie.

Nigdy potem już nie miałem odwagi naciskać dźwigienki migacza przy wyłączonym zapłonie - może któryś z szanownych kolegów spróbuje ?

Moje auto to vectra c kombi - 1.9 cdti /150 KM, automat AF40, 2005 r.

Data: 2010-09-20 22:08:10
Autor: Tomasz Pyra
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-20 18:55, M.H. pisze:

Magia :)
Nie chciałbym straszyć, ale w tym aucie podobno słabym punktem jest tzw
CIM - moduł kierownicy. Mi kiedyś (w sumie kilka razy) auto przeszło w
tryb awaryjny z tego powodu. Problem polega na tym, że ponoć ten CIM
jest takim głównym węzłem, przez który przechodzą komuniukaty magistrali
CAN2.

Wiem o problemach z CIM, tyle że u mnie nie ma typowych objawów tego, bo normalnie problemy z CIM zostają też odnotowane jako błędy w pamięci komputera. U mnie póki co nic takiego się nie dzieje.


Nigdy potem już nie miałem odwagi naciskać dźwigienki migacza przy
wyłączonym zapłonie - może któryś z szanownych kolegów spróbuje ?

To akurat jest normalna funkcjonalność - dzięki temu możesz zostawić auto z włączonymi światłami postojowymi z jednej strony. Jak gdzieś parkujesz z bokiem wystającym na ulicę.

Co do wspomagania to może zbieg okoliczności? U mnie zostawianie auta z postojowym z jednej strony działa normalnie i nie rzutuje na wspomaganie :)

Data: 2010-09-20 22:12:29
Autor: Artur Maśląg
Samochody pełne elektroniki...
W dniu 2010-09-20 22:08, Tomasz Pyra pisze:
(...)
Nigdy potem już nie miałem odwagi naciskać dźwigienki migacza przy
wyłączonym zapłonie - może któryś z szanownych kolegów spróbuje ?

To akurat jest normalna funkcjonalność - dzięki temu możesz zostawić
auto z włączonymi światłami postojowymi z jednej strony. Jak gdzieś
parkujesz z bokiem wystajÄ…cym na ulicÄ™.

Znana przynajmniej ze 30 lat w samochodach na rynek niemiecki.

Data: 2010-09-21 08:31:05
Autor: Mirek Ptak
Samochody pe³ne elektroniki...
Dnia 2010-09-20 22:12,  *Artur Ma¶l±g* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Nigdy potem ju¿ nie mia³em odwagi naciskaæ d¼wigienki migacza przy
wy³±czonym zap³onie - mo¿e który¶ z szanownych kolegów spróbuje ?

To akurat jest normalna funkcjonalno¶æ - dziêki temu mo¿esz zostawiæ
auto z w³±czonymi ¶wiat³ami postojowymi z jednej strony. Jak gdzie¶
parkujesz z bokiem wystaj±cym na ulicê.

Znana przynajmniej ze 30 lat w samochodach na rynek niemiecki.

Ale tylko z jednej strony w zale¿no¶ci na jaki rynek samochód przeznaczony :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Samochody pełne elektroniki...

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona