Data: 2010-09-20 10:07:29 | |
Autor: Karolek | |
Samochody pe艂ne elektroniki... | |
W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze:
Co艣 w temacie magii samochod贸w pe艂nych elektroniki. Stawialbym na zanik napiecia (ewentualnie duzy spadek napiecia) na przewodzie dajacym sygnal o wlaczonych swiatlach do radia (kiedy nie ma na nim napiecia to radio swieci jasniej, a kiedy jest, radio sie przyciemnia). Skad spadek tego napiecia? Pewnie elektryczne wspomaganie (ciagnie spory prad), przy maksymalnym skrecie ma najwiekszy pobor pradu z uwagi na opor stawiany przez maglownice no i musi byc to jeszcze jakos niefortunnie podlaczone, ze na tym przewodzie, az tak mocno napiecie spada (albo samo radio reaguje juz na niewielki spadek). -- Karolek |
|
Data: 2010-09-20 22:16:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Samochody pe艂ne elektroniki... | |
W dniu 2010-09-20 10:07, Karolek pisze:
W dniu 2010-09-19 22:39, Tomasz Pyra pisze: Tu to dzia艂a inaczej. Radio jest fabryczne i ma sterowanie 艣ciemnianiem wsp贸lne z pod艣wietleniem ca艂ej deski. Ten globalny poziom jasno艣ci zapami臋tany jest w komputerze i nie zmienia si臋 w zale偶no艣ci od tego czy s膮 czy nie ma 艣wiate艂. Nie wiem w jaki spos贸b jest to sterowane - bo raczej nie jest jeden PWM kt贸ry zasila ca艂e pod艣wietlenie deski, bo wtedy trudno by by艂o wyt艂umaczy膰 dlaczego pod艣wietlenie radia r贸偶ni si臋 od pod艣wietlenia deski. Stawiam 偶e ka偶dy komponent dostaje po CAN poziom jasno艣ci pod艣wietlenia i ka偶dy sam sobie zasila 偶ar贸weczki. I pewnie tu co艣 dociera do radia nie tak i powoduje takie cuda. Skad spadek tego napiecia? Jak wspomaganie jest maksymalnie obci膮偶one w innej pozycji ni偶 maksymalny skr臋t ko艂a to si臋 to nie dzieje - np. jak bardzo szybko na postoju kr臋c臋 kierownic膮 (tak 偶e wspomaganie nie nad膮偶a). W dodatku dzieje si臋 to ju偶 minimalnie przed ko艅cem zakresu obrotu kierownicy. My艣l臋 偶e raczej jest to tak 偶e przy 100% skr臋ceniu kierownicy wygenerowany zostaje dodatkowy sygna艂 m贸wi膮cy wspomaganiu 偶eby przesta艂o wspomaga膰, bo dalej ju偶 nie ma sensu. Pewnie ten sygna艂 leci sobie te偶 po CAN, a przy okazji radio odczytuje go b艂臋dnie 偶e ma 艣wieci膰 mocniej. |
|
Data: 2010-09-21 07:22:40 | |
Autor: Karolek | |
Samochody pe艂ne elektroniki... | |
W dniu 2010-09-20 22:16, Tomasz Pyra pisze:
My艣l臋 偶e raczej jest to tak 偶e przy 100% skr臋ceniu kierownicy Sprawdz po prostu napiecie na przewodzie sterujacym podswietleniem radia i bedziesz juz moze wiedzial co sie dzieje. -- Karolek |
|