Samochody z kratką

Data: 2009-07-24 09:16:08
Autor: mic49
Samochody z kratką
Witam,

Sprzedawca mówił, że sporo osób po tym, jak kupi sobie auto
"ciężarowe" - potem zdejmuje kratkę i po prostu jeździ. Może wiecie,
czy to normalna praktyka czy też policja podchodzi do tego mocno
rygorystycznie?

Michał

Data: 2009-07-24 18:24:49
Autor: Yac
Samochody z kratką
witam,

nie wiem jak policja. Kupiłem auto z połową kratki. Pan na przeglądzie powiedział mi wprost, że przeglądu nie dostanę dopóki nie dokupię drugiej części i ze "policja ma prawo zabrac DW na drodze".

Pozdrawiam,
Jacek

Data: 2009-07-24 19:11:37
Autor: masti
Samochody z kratką
Dnia pięknego Fri, 24 Jul 2009 09:16:08 -0700, osobnik zwany mic49
wystukał:

Witam,

Sprzedawca mówił, że sporo osób po tym, jak kupi sobie auto "ciężarowe"
- potem zdejmuje kratkę i po prostu jeździ. Może wiecie, czy to normalna
praktyka czy teĹź policja podchodzi do tego mocno rygorystycznie?

samoch od przestaje spełniać wymogi homologacji. Odholowanie jest najtańszą częścią problemu. Potem zgłasza się do delikwenta Urząd Skarbowy po zwrot nienależnie odliczonego VATu + kara.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-07-24 21:51:01
Autor: mirek
Samochody z kratką
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:6b54a4456d54ce757d4b2b550134d82ff650.pl.eu.org...
[...]

a co w takiej sytuacji:
było auto w leasingu na firmę, jako ciężarowe. Po zakończeniu leasingu zostało wykupione a następnie sprzedane osobie prywatnej. Auto nadal ma kratkę, ale jako osoba prywatna nic nie odliczam z paliwa. Mogę sobie zdjąć kratkę mimo, że w dowodzie mam zapis "ciężarowy"? Czy muszę zmienić to urzędowo?

Data: 2009-07-24 22:02:21
Autor: WIHEDCNF
Samochody z kratką

Użytkownik "mirek"

[...]

kratkę kiedyś musiał zdemontować uprawniony warsztat (nie wiem czy się nie zmieniło) a potem trzeba jeszcze zrobić przegląd techniczny

Data: 2009-07-24 22:02:40
Autor: Gregorius
Samochody z kratką
mirek pisze:

[...]

Żeby zdjąć kratkę jedziesz do warsztatu, który ma uprawnienia do zdejmowania kratki. Zdejmujesz, bulisz (mnie kosztowało to 123 zł w ASO Renault) i dostajesz papier o przerobieniu pojazdu na osobowy. Z kwitem z warsztatu jedziesz do stacji diagnostycznej i robisz duży przegląd (kolejne 2 stówy fiiiiuuuu) i dostajesz kolejny papier. Z cała makulaturą jedziesz do UK i prosisz o naniesienie zmian. Dostajesz dowód tymczasowy a za 2 tygodnie (przy odrobinie farta) stały (afair też trzeba wyskoczyć parę pln ale nie wiem ile bo ja robiłem operacje przy okazji przerejestrowania auta)

--
Pozdr. Gregorius

Data: 2009-07-24 16:27:31
Autor: Luca
Samochody z kratką
On 24 Lip, 22:02, Gregorius <gregori...@gazeta.pl> wrote:
mirek pisze:

> [...]

tymczasowy a za 2 tygodnie (przy odrobinie farta) stały (afair też
trzeba wyskoczyć parę pln ale nie wiem ile bo ja robiłem operacje przy

Plus (w wiekszosci 'duzych' ciezarowek) montaz srodkowego pasa
bezpieczenstwa + demontaz 'garba' posrodku tylnej kanapy (wersja 4.
os. zamiast standardowej 5. os. - nie dotyczy Mondeo MKIII, bodajze
Laguny i chyba jeszcze jednego lub dwoch modeli).
W opcji drozszej (seicento van i tym podobne) montaz tylnej kanapy i
kompletu pasow bezp. + co tam jeszcze mechanicy wybebeszyli w trakcie
'produkowania' wersji ciezarowej ;-)

A wszystko przez pazernosc naszego fiskusa - bo wiadomo, ze to VAT
przynosi dochod, a nie jakies zasrane podatki dochodowe i reszta
kradziezy w majestacie prawa.

Pzdr

Data: 2009-07-25 13:20:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samochody z kratką

"Luca" e51802dc-a519-4bd2-b026-8887170e12b7@o32g2000yqm.googlegroups.com

: A wszystko przez pazernosc naszego fiskusa - bo wiadomo, ze to VAT
: przynosi dochod, a nie jakies zasrane podatki dochodowe i reszta
: kradziezy w majestacie prawa.

Ktoś Cię okrada? Sam dajesz. Na dodatek wszystko odbywa się jawnie,
nie po kryjomu, nie ukradkiem. Zazwyczaj to obywatel okrada fiskusa,
nie na odwrót. :)

Tusk zauważył, że walka z korupcja polegać powinna na budowaniu
takiego państwa/prawa, w którym na korupcję nie będzie miejsca.
Następnie przystąpił do budowania takiej polityki podatkowej,
w której nie można żyć bez złodziejstwa. :)

Data: 2009-07-26 14:48:39
Autor: Jacek Osiecki
Samochody z kratką
Dnia Sat, 25 Jul 2009 13:20:29 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
[...]

Bzdura, właśnie zazwyczaj fiskus okrada podatników, w drugą stronę jest to
zjawisko marginalne - co oczywiście fiskusowi nie szkodzi w traktowaniu
wszystkich jak złodzieji.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-26 17:28:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samochody z kratką

"Jacek Osiecki" slrnh6or67.lso.joshua@tau.ceti.pl

Bzdura, właśnie zazwyczaj fiskus okrada podatników, w drugą stronę jest to
zjawisko marginalne - co oczywiście fiskusowi nie szkodzi w traktowaniu
wszystkich jak złodzieji.

IMO mylisz pojęcia -- rozbój w biały dzień to nie kradzież. :)

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-07-27 09:51:40
Autor: WW
Samochody z kratką
Jacek Osiecki pisze:
[...]

To nie tak do końca.
Dziwnie się czuje będąc na stacji jedyny, który nie prosi faktury.
Na wspólnym wakacyjnym wyjeździe wszyscy jadą bez VAT a ja z VAT
To nazywasz uczciwością ?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-07-27 11:48:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samochody z kratką

"WW" h4jmst$me9$2@nemesis.news.neostrada.pl

Na wspólnym wakacyjnym wyjeździe wszyscy jadą bez VAT a ja z VAT
To nazywasz uczciwością ?

Ja też nie mam okratowanych samochodów i co z tego?
(widać, że mnie nie przeklinano mówiąc -- idź siedzieć za kratkami!)

Jeden buduje to państwo poprzez swoją firmę, inny bierze pieniądze
za nic z budżetowej jednostki -- dlaczego darmozjad ma odliczać? :)
Może nie do końca tak prosto to wygląda, ale jakoś tak. :)

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-07-29 21:16:18
Autor: mic49
Samochody z kratką
A wracając do tematu :) - któe przepisy regulują kratki w samochodach
- są te kratki jakoś specjalnie opisane, jak muszą wyglądać, z czego
zrobione, itp.

Michał

Data: 2009-07-30 09:10:36
Autor: Cavallino
Samochody z kratką
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomości news:66f1cfa0-83be-4a84-ba47-c8ab60004d50a26g2000yqn.googlegroups.com...
A wracając do tematu :) - któe przepisy regulują kratki w samochodach
- są te kratki jakoś specjalnie opisane, jak muszą wyglądać, z czego
zrobione, itp.

Homologacja samochodu.

Data: 2009-08-06 17:43:21
Autor: jerzu
Samochody z kratką
On Fri, 24 Jul 2009 16:27:31 -0700 (PDT), Luca <lpalczynski@gmail.com>
wrote:

[...]

Xsara Picasso, Opel Zafira, Renault Scenic, ba, nawet Lanos. Pewnie
znalazłby się jeszcze kilka modeli.

Data: 2009-07-24 23:50:10
Autor: Nex@pl
Samochody z kratką
Gregorius pisze:
mirek pisze:

[...]

Oj tam, zazwyczaj kratkę możesz zdemontować sam, o ile jest to proste, a stacja stwierdzi, ze ci to zrobila :) potem do urzedu po nowy dowód i wsio.

Data: 2009-08-06 17:42:08
Autor: jerzu
Samochody z kratką
On Fri, 24 Jul 2009 23:50:10 +0200, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
wrote:

Oj tam, zazwyczaj kratkę możesz zdemontować sam, o ile jest to proste, a stacja stwierdzi, ze ci to zrobila :) potem do urzedu po nowy dowód i wsio.

Czy zdejmiesz ją sam, czy zdejmie to zakład mający odpowiednie
uprawnienia, to i tak kosztuje to tyle samo :-)

Data: 2009-07-25 23:12:38
Autor: Przemek V
Samochody z kratką

Użytkownik "mirek" <mirek@wp.pl> napisał w wiadomości news:h4d3fc$oi$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Urzędowo. Mnie (a konkretnie prowadzącej akurat auto młodej dziewczynie) w identycznej sytuacji policja zabrała dowód. Miała pecha - jeden raz na 8 lat eksploatacji.

Data: 2009-07-25 23:57:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samochody z kratką

"Przemek V" h4fsk7$8pu$1@atlantis.news.neostrada.pl

policja zabrała dowód. Miała pecha

Policja miała pecha?

Data: 2009-07-24 23:18:24
Autor: Cavallino
Samochody z kratką
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:

Potem zgłasza się do delikwenta Urząd
Skarbowy po zwrot nienaleĹźnie odliczonego VATu + kara.

Jakaś podpórka w przepisach?
Czy tak sobie bajki opowiadasz?

Data: 2009-07-25 00:50:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samochody z kratką

"mic49" 4af9e3ef-91ec-4aeb-bf51-a38fb03df8c4@o6g2000yqj.googlegroups.com

[...]

Widziałem samochód z kratką (wysoką raptem na 20 cm) na zawiasach. :)

Data: 2009-07-25 17:07:11
Autor: Irek N.
Samochody z kratką
Widziałem samochód z kratką (wysoką raptem na 20 cm) na zawiasach. :)
Też nowina, XC70 ma fabrycznie chowaną w dachu...

Irek.N.

Data: 2009-07-25 17:59:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samochody z kratką

"Irek N." 4A6B1F9F.50705@taki.tajny.jest

Widziałem samochód z kratką (wysoką raptem na 20 cm) na zawiasach. :)

Też nowina, XC70 ma fabrycznie chowaną w dachu...

Bo to był XC70 lub podobny.

Samochody z kratką