Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?

Data: 2009-11-16 22:28:16
Autor: Arbiter
Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?

Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w wiadomosci news:280241f4-a06a-4c12-b2a9-9c023cf1896df16g2000yqm.googlegroups.com...

Jadac trasa szybkiego ruchu przy predkosci ok 120 km/h pojawil sie
komunikat o problemie z hamulcami po czym doszlo do blokady przednich
kol.

raczej bym prognozowal ze koles wywinal jakiegos kiksa na drodze a teraz szuka bajki która by to wyjasnila.

Czy to mozliwe, ze doszlo do samoistnej blokady hamulca recznego? W

piszesz ze zablokowalo przednie kola a potem ze reczny - tylne. Skad kierowca wie ze to byly kola przednie?

zachowac. Poprostu zblokowac kola w trakcie jazdy bez jakichkolwiek
wczesniejszych objawow i zglaszanych usterek. Auto pelne komputerow

wspominales wczesniej pojawil sie komunikat o problemie z hamulcami,  a teraz ze nie bylo zglaszanych usterek, to jak w koncu byly zglaszane usterki czy nie bylo :)

btw spotkalem sie juz z jedna opowiescia o blokadzie samochodu w wyniku której wystapil wypadek, podchodze do tego z przymruzeniem oka

Data: 2009-11-16 13:46:57
Autor: amos
On 16 Lis, 22:28, "Arbiter" <ni...@hotmail.com> wrote:
Uzytkownik "amos" <gwojci...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:280241f4-a06a-4c12-b2a9-9c023cf1896df16g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]

btw spotkalem sie juz z jedna opowiescia o blokadzie samochodu w wyniku
której wystapil wypadek, podchodze do tego z przymruzeniem oka

Ja tez spotkalem sie wielokrotnie ze sprowadzeniem dyskusji do takiego
absurdu, ze czlowiek musial sie tlumaczyc, ze nie jest wielbladem. Nie
zamierzam tutaj tego robic. Wyjasnie ostani raz i wiecej do takich
wyjasniej nie wroce:

Owszem, zgodze sie ze czlowiek w szoku mogl troche zamacic, jednak to
samo twierdzila osoba jadaca obok. Rozmawialem z nimi z osobna.

Komunikat o bledzie pojawil sie tuz przed samym zdarzeniem (czerwona
lampka jak przy recznym oraz zolte ostrzezenie na panelu - nie wiem
gdzie on dokladnie w Sceniku jest).

Kwestie, ktore kola zostaly zablokowane moglem zle zrozumiec dlatego
tez nie upieram sie, ktore kola to byly. Mysle jednak, ze czlowiek,
ktory jezdzi na codzien 10 lat jest w stanie odroznic zablokowane kola
od swiadomego kiksa na drodze. Wlasciciele to bardzo powazni ludzie a
nie gowniarze, ktorzy boja sie przyznac przed smarkami z podworka, ze
wywineli jakas glupote na drodze.

Podobno wczesniej w aucie nie wystepowaly zadne niepokojace objawy
typu komunikaty na wyswietlaczach, huczenie lozysk czy piszczenie
hamulcow.

Choc nie twierdze, ze na 100% tak bylo, moze uzytkownicy jednak cos
przeoczyli.

--
amos

Data: 2009-11-16 23:03:16
Autor: Sebastian Biały
amos wrote:
zolte ostrzezenie na panelu

Jeśli z trójkątem, to w lagunie II oznacza to właczenie się ESP. A ESP ma prawo przyhamowac koła. Może po prostu samochód wpadł w poslizg i ESP właczyło hamowanie?

Data: 2009-11-16 23:32:38
Autor: Arbiter

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hdsi7a$oph$1achot.icm.edu.pl...

Jeśli z trójkątem, to w lagunie II oznacza to właczenie się ESP. A ESP ma prawo przyhamowac koła. Może po prostu samochód wpadł w poslizg i ESP właczyło hamowanie?

óóóó to juz zaczyna brzmieć prawdopodobnie

Data: 2009-11-16 23:59:57
Autor: zkruk [Lodz]
Arbiter wrote:

Jeśli z trójkątem, to w lagunie II oznacza to właczenie się ESP. A
ESP ma prawo przyhamowac koła. Może po prostu samochód wpadł w
poslizg i ESP właczyło hamowanie?

óóóó to juz zaczyna brzmieć prawdopodobnie

ale z ESP nie zapala się czerwony trójkąt ;]
ESP nie ma funkcji hamowania ;/

niemniej jednak jakaś plama oleju mogła go sciągnąć mocno dając wrażenie hamowania drugiej strony

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-11-17 00:08:22
Autor: Marcin J. Kowalczyk
zkruk [Lodz] pisze:
ESP nie ma funkcji hamowania ;/

Taaak?
To czemu masz wspolna pompe ABS i ESP ?

Data: 2009-11-17 00:23:09
Autor: zkruk [Lodz]
Marcin J. Kowalczyk wrote:
zkruk [Lodz] pisze:
ESP nie ma funkcji hamowania ;/

Taaak?
To czemu masz wspolna pompe ABS i ESP ?

hamowanie to proces ciągły
ESP realizuje jedynie korekty
nie słyszałem o ESP które zatrzymuje samochód

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-11-17 01:08:08
Autor: Tomasz Pyra
zkruk [Lodz] pisze:
Marcin J. Kowalczyk wrote:
zkruk [Lodz] pisze:
[...]

Nie musi zatrzymywać.
Wystarczy że system zdziczał (np. dostał komunikat o bardzo dużej prędkości jednego z kół) i postanowił je hamować.
I pomimo że koło już było zablokowane, to system nadal otrzymywał informacje że koło wiruje i tak je trzymał hamulcem aż auto poszło do rowu.

Był kiedyś opisywany wypadek, gdzie w aucie zamontowano dodatkowy generator impulsów (w celu nabijania kilometrów na licznik, żeby oszukiwać jakieś kilometrówki czy inne rozliczenia). Było podejrzenie że urządzenie włączyło się w czasie jazdy, ESP ogłupiało i wysłało samochód do rowu.
Podobnie mogła zgłupieć firmowa, nawet niezmodyfikowana elektronika.

Data: 2009-11-17 01:58:28
Autor: amos
On 17 Lis, 01:08, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
[...]

Czytajac wiele ciekawych wypowiedzi w tym watku zaczynalem sklaniac
sie do chwilowej "niemocy" ukladu ESP polaczonej z jakas awaria, typu
np zmiejszona ilosc plynu w ukladzie hamulcowym.

Wersje z hamulcem recznym raczej wykluczam.

Jest tylko jeden problem - to auto nie ma ESP. Tak przynajmniej
twierdzi wlasciciel.

Dodatkowe szczegoly, ktorych sie dowiedzialem to to, ze auto bylo w
trakcie wyprzedzania i jechalo lewym pasem dwupasmowki. W momencie
wspomnianego zablokowania/przyblokowania auto nagle zaczelo mocno
sciagac na prawy pas co swiadczy raczej o tym, ze zablokowalo/
przyblokowalo jedno kolo a nie cala os.

Auto obecnie na rzeczoznawce ubezpieczyciela aby w jego obecnosci
serwis podpial je do komputera.
--
amos

Data: 2009-11-17 11:42:30
Autor: Tomasz Pyra
Jan Strybyszewski pisze:

Jest tylko jeden problem - to auto nie ma ESP. Tak przynajmniej
twierdzi wlasciciel.

Ale ma ABS pewnie

Ale ABS nie ma możliwości zwiększyć ciśnienia w układzie hamulcowym.
Takie rzeczy dopiero w ESP i bardziej zaawansowanych systemach ASR.

Data: 2009-11-17 11:41:49
Autor: Tomasz Pyra
amos pisze:
[...]

To co to za żółta lampka o której była mowa?

Może jakiś system z cyklu ASR/TC?

To są bardziej prymitywne systemy, ale mogą dać podobne efekty.
Jak przy dodawaniu gazu (a było wyprzedzanie) wykryje, że koło zaczęło buksować (np. aquaplaning w koleinie), to zmniejszy moc silnika, a bardziej zaawansowane wersje systemu potrafią przyhamować buksujące koło.

Nagła utrata mocy na niskim biegu mogła być pomylona z hamowaniem.

Jest też nadal teoria, że komputer dostał błędne odczyty o wysokiej prędkości któregoś koła, zmniejszył moc i zaczął je hamować wprowadzając auto w poślizg.

[...]

Takie efekty też są typowe do najechania na głęboką wodę

Auto obecnie na rzeczoznawce ubezpieczyciela aby w jego obecnosci
serwis podpial je do komputera.

Myślę że nie musi to być ASO.

Data: 2009-11-17 11:27:30
Autor: amos
On 17 Lis, 11:41, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
> Jest tylko jeden problem - to auto nie ma ESP. Tak przynajmniej
> twierdzi wlasciciel.

To co to za żółta lampka o której była mowa?

Tego niestety nie wiem. Zrozumialem, ze chodzi o jakies ostrzezenie,
choc slusznie podejrzewasz - zwykle w autach zolta kontrolka informuje
o zadzialaniu jakiegos systemu (ESP/ASR/TC). Postaram sie dopytac.

Może jakiś system z cyklu ASR/TC?

Nagła utrata mocy na niskim biegu mogła być pomylona z hamowaniem.

Jednak raczej nie usprawiedliwia gwaltownego sciagniecia auta w bok.

Takie efekty też są typowe do najechania na głęboką wodę

Bylem osobiscie na miejscu wypadku, aby zabrac rodzine w miejsca
zdarzenia i odwiezc do domu. Jest to trasa zupelnie nowa, calkowicie
na dzis pozbawiona kolein i miejsc, ktorych zbiera sie woda.

Myślę że nie musi to być ASO.

Akurat wlasciciel chce robic to jedynie przez ASO.

--
amos

Data: 2009-11-18 00:17:47
Autor: Tomasz Pyra
amos pisze:
[...]

Z żółtych lampek w samochodzie to ja kojarzę tylko systemy stabilizacji, ABS i check engine.
W Vectrze jeszcze jest taki mały wyświetlacz chyba na obrotomierzy który wyświetla różne alarmy (przepalona żarówka itp.).

Może jakiś system z cyklu ASR/TC?

Nagła utrata mocy na niskim biegu mogła być pomylona z hamowaniem.

Jednak raczej nie usprawiedliwia gwaltownego sciagniecia auta w bok.

Pytanie co się działo po kolei.
Może najpierw po prostu rzuciło tyłem przy wyprzedzaniu i stąd cały wypadek?

[...]

Tylko jeżeli to faktycznie wada elektroniki, to w ASO może być silne parcie na nic nierobienie.
W sensie standardowa procedura - w komputerze nic nie widać, zresetować, pojeździć, wrócić i zobaczyć.
A nawet jak coś, to mogą nie chcieć powiedzieć właścicielowi.

Data: 2009-11-18 14:59:19
Autor: zkruk [Lodz]
Tomasz Pyra wrote:

[...]

dlatego jak najszybciej wyklepać i sprzedać do rosji ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-11-19 00:00:33
Autor: jerzu
Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?
On Tue, 17 Nov 2009 11:41:49 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

To co to za żółta lampka o której była mowa?

Kontrola ASR.
Mruga - zadziałał ASR.
Pali się + komunikat na wyświetlaczu - ASR wyłączony.
Pali się + pali się kontrolka SERVICE + komunikat na wyświetlaczu -
uszkodzenie ASR.

Ta sama kontrolka "odpowiada" za ESP. Tylko wtedy są inne komunikaty
na wyświetlaczu alfanumerycznym.

Data: 2009-11-17 00:09:49
Autor: Arbiter

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hdslo5$aof$1inews.gazeta.pl...

ESP nie ma funkcji hamowania ;/

jak najbardziej posiada. Gdy samochod "zarzuci", ESP dohamowuje samoczynnie koła w tym np potrafi mocno zahamowac jednym przednim kołem aby "naprostować" auto do toru jazdy

Data: 2009-11-17 00:10:23
Autor: Sebastian Biały
zkruk [Lodz] wrote:
ale z ESP nie zapala się czerwony trójkąt ;]

Cytuję autora watku "zolte ostrzezenie na panelu". W Lagunie II z wyswietlaczem graficznym, jeśli to żółty trojkąt, to oznacza ESP. Przypuszczam, że tak samo jest w Senicu, choć pewny nie jestem. Ostrzeżenie to pojawia się u mnie jakieś 0.5 sek po faktycznym zadziałaniu ESP.

ESP nie ma funkcji hamowania ;/

A co ma?

Data: 2009-11-17 00:26:08
Autor: zkruk [Lodz]
Sebastian Biały wrote:
zkruk [Lodz] wrote:
[...]

tfu - czerwona lampka ręcznego
czy tez wykrzyknika

ESP nie ma funkcji hamowania ;/

A co ma?

korekty ale nie hamowanie
ESP nie realizuje funkcji hamowania - taką funkcję realizuje człowiek
ewentualnie system połączony z radarem w niektórych samochodach hamuje

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-11-17 01:16:15
Autor: Tomasz Pyra
zkruk [Lodz] pisze:
Sebastian Biały wrote:
zkruk [Lodz] wrote:
[...]

Tu już trzeba by zorientować się jakie lampki są zapalane w jakiej sytuacji.

W autach którymi jeździłem czerwona zapalana była tylko w sytuacji kiedy podciągnięty jest ręczny lub czujnik poziomu płynu hamulcowego wykrył spadek poziomu.
Problemy z ABS/ESP sygnalizowane były żółtymi lampkami z napisami lub symbolem "uwaga ślisko".

A co ma?

korekty ale nie hamowanie
ESP nie realizuje funkcji hamowania - taką funkcję realizuje człowiek
ewentualnie system połączony z radarem w niektórych samochodach hamuje

ESP ma możliwość podniesienia ciśnienia w układzie hamulcowym.
Odpowiednio ogłupiały byłby raczej w stanie zablokować nawet wszystkie cztery koła.

Pytanie co dostał za informacje i od kogo.

Wystarczy że uroiło mu się że przednie koła buksuja i postanowił im pomóc hamując je (realizując funkcje rozszerzonego ASR).

Mógł mu się uroić poślizg z którego tak auto "wyprowadził".

Inna sprawa, że skoro zapaliła się lampka, to może ślad po tym został w komputerze?
Można podjechać do serwisu, podłączyć pod komputer diagnostyczny ESP i zobaczyć.

Data: 2009-11-17 01:19:59
Autor: zkruk [Lodz]
Tomasz Pyra wrote:

[...]

nie dam sobie ręki uciąć - ale wydaje mi się, że wszędzie tak jest z tym czerwonym kółeczkiem

Inna sprawa, że skoro zapaliła się lampka, to może ślad po tym został
w komputerze?
Można podjechać do serwisu, podłączyć pod komputer diagnostyczny ESP i
zobaczyć.

ale zarazem patrzeć się na ręce - bo błędy łatwo się kasuje i wszelka odpowiedzialność producenta znika ;)

pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-11-17 07:32:24
Autor: Sebastian Biały
zkruk [Lodz] wrote:
Problemy z ABS/ESP sygnalizowane były żółtymi lampkami z napisami lub
symbolem "uwaga ślisko".
nie dam sobie ręki uciąć - ale wydaje mi się, że wszędzie tak jest z tym czerwonym kółeczkiem

Jeszcze raz powtarzam, że żółty trójkąt zapala się w Lagunie gdy dziala ESP. Tak ma Renault, więc zapewne również Senic.

Wszystko wskazuje, ze samochód wpadł w poślizg z którego ESP albo nie było w stanie go wyprowadzic, albo nastapiła dodatkowa awaria podczas jego dzialania (sygnalizowana kontrolka awarii hamulców). Przy czym trzeba załozyć rozniez taką ewentualność, ze kierowca pomylił kontrolkę uszkodzenia hamulcow z czerwoną informacja o "problemach z układem wtryskowym" która pojawia się jak samochód gaśnie - a zgasnąć mogł bo ESP zablokowało przednie koła żeby ratować samochód z opresji.

Data: 2009-11-17 07:35:40
Autor: Jan Strybyszewski
Sebastian Biały pisze:
zkruk [Lodz] wrote:
[...]

Moglobyc tak ze ESP zadzialalo na prostej drodze z powodu "wrazenie poslizgu ktory nie istnial" wiec przytzrymal ktores kolo i poszedlllll

Data: 2009-11-17 09:27:56
Autor: Vlad The Ripper
Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?

Moglobyc tak ze ESP zadzialalo na prostej drodze z powodu "wrazenie poslizgu ktory nie istnial" wiec przytzrymal ktores kolo i poszedlllll

Prędkość była spora, a nawierzchnia mokra i jak to w naszym pieknym kraju bywa pewnie niezbyt równa, więc mógł złapać aquaplanning jednym z kół. To wystarczy by uruchomiło się ESP. Nie odpuściło w porę i efektem tego był piękny bączek.

Data: 2009-11-18 02:21:45
Autor: Michał
> [...]
Prędkość była spora, a nawierzchnia mokra i jak to w naszym pieknym kraju bywa pewnie niezbyt równa, więc mógł złapać aquaplanning jednym z kół. To wystarczy by uruchomiło się ESP. Nie odpuściło w porę i efektem tego był piękny bączek.

Ja popieram wersje ESP zacisneło koło i trzymało, tylko tak kojarze
prędkość 120km/h... to na merty do wychamowaia jest dużo i duuużo
czasu. z 5..7 sekund na mokrym ?

z doświadczenia blokowanie kół przy 120 nie robi wrażenia na aucie
(trochę więszym niż scenic), odpalanie silnika ze 120 też.

ale zablokowanie 1 koła w corsie przy 40km/h jest prawie pewny obrót.

gdyby elektronika była sprawna to powinna auto wyprowadzić, jaka by
droga nie była, chociaz scenic (znam 1fl) mistrzem prowadzenie nie jest.

pozdrawiam.

Data: 2009-11-18 09:40:43
Autor: Marcin J. Kowalczyk
  Michał pisze:
Ja popieram wersje ESP zacisneło koło i trzymało, tylko tak kojarze
prędkość 120km/h... to na merty do wychamowaia jest dużo i duuużo
czasu. z 5..7 sekund na mokrym ?

to auto nie mialo ESP

Data: 2009-11-17 11:16:04
Autor: Marcin J. Kowalczyk
zkruk [Lodz] pisze:
nie dam sobie ręki uciąć - ale wydaje mi się, że wszędzie tak jest z tym czerwonym kółeczkiem

U mnie jest duzy pomaracznowy trojkat w srodku auto z 'plywajacymi' sladami (jak na znaku uwaga slisko) a pod spodem napis ESP

Pytanie czy nie zostaja w log'u

Data: 2009-11-17 08:06:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

ESP ma możliwość podniesienia ciśnienia w układzie hamulcowym.
Odpowiednio ogłupiały byłby raczej w stanie zablokować nawet wszystkie cztery koła.

Pytanie co dostał za informacje i od kogo.

O ile w ogóle dostał.
Moje zaufanie do wszystkiego co elektroniczne w samochodach Renault nie pozwala wykluczać, że sam sobie je wygenerował, podobnie jak całą sytuację, bez żadnego udziału faktycznego poślizgu czy błędu kierowcy.

Data: 2009-11-17 07:35:45
Autor: Sebastian Biały
Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?
zkruk [Lodz] wrote:
korekty ale nie hamowanie

Jeśli kierowca docisnął hamulec, wpadł w poslizg i ESP wlaczyło się, mialo pełne prawo zablokować niektóre koła w celu wyjścia z poslizgu. U mnie blokuje (stojąc z boku podczas poslizgu widzisz jak przednie koła są blokowane i odblokowywane parę razy na manewr jeśli samochód już wpada w ostry poślizg). Obserwator na zwenątrz mogł pomylić to zachwoanie z awaria hamulców.

Data: 2009-11-17 09:05:14
Autor: Tomasz Pyra
Sebastian Biały pisze:
zkruk [Lodz] wrote:
[...]

Pytanie jeszcze na ile świadomy działania systemu jest kierowca.

Bo jak kierowca nigdy wcześniej tego nie ćwiczył, to mógł pomylić normalnie działający ESP z zablokowaniem hamulców - działający ESP przecież dość zdecydowanie zmniejsza prędkość samochodu.

Data: 2009-11-17 00:06:21
Autor: Moon
amos wrote:

Owszem, zgodze sie ze czlowiek w szoku mogl troche zamacic, jednak to
samo twierdzila osoba jadaca obok. Rozmawialem z nimi z osobna.

osoba jadaca obok nie wyczuje "blokady" kola, moze tylko zobaczyc, ze cos jest nie tak, ona nie trzyma kierownicy i nie ma nogi na pedalach.
teoretycznie mogla rozleciec sie szczeka hamulcowa, a nawet kompletnie i caly hamulec na jednym kole, ale on by sie sam nie naprawil przez noc.
cos tu nie gra i to mocno.
samo wykrecenie na mokrej szosie to pasowaloby do naglego zaciagniecia recznego, zwlaszcza takiego który jest na jednym kole, (albo mocniejszy na jednym kole) przy jednoczensym lekkim skrecie kierownicy.
moze gosc przysnal, zobaczyl jakas lampke, cos spanikowal zaciagnal, a potem klei legendy?

moon

Data: 2009-11-17 00:21:20
Autor: Jacek
Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?
Uzytkownik "Moon" <munip79@yahoo.com> napisal w wiadomosci news:hdskh7$nlk$1news.interia.pl...
samo wykrecenie na mokrej szosie to pasowaloby do naglego zaciagniecia recznego, zwlaszcza takiego który jest na jednym kole, (albo mocniejszy na jednym kole) przy jednoczensym lekkim skrecie kierownicy.

wydaje mi sie, ze instynkt samozachowawczy nie pozwoli kierowcy na zaciagniecie recznego przy 120kmh.
Równiez nie spotkalem sie z sytuacja, zeby na równej drodze bez przeszkód swiadome zaciagniecie recznego mialoby w czymkolwiek pomóc.
Zablokowalo mi sie kiedys kolo w aucie w czasie jazdy, w starym eskorcie rozpadlo sie lozysko, prawy tyl. Udalo sie je rozruszac przód-tyl i z minimalna predkoscia i maksymalnym hukiem dojechac do garazu. To równiez nie pasuje do tego przypadku.
Natomiast jest jeszcze inna mozliwosc - zaskoczyl komunikat o esp, gdy auto dostalo gwaltownego podmuchu bocznego wiatru.Potem to juz walka elektroniki z kierowca. Jedno z naszych flotowych aut tak ostatno wylecialo z drogi, 15m w pole, równolegle do kierunku jazdy i polozylo sie na bok. Naped i hamulce na drugi dzien tez byly sprawne, tylko rama troche skosna. Zostal skasowany.
Wiec moze to wiatr? Scenic oplywowy nie jest.
--
Stoout
prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900

Data: 2009-11-16 21:58:03
Autor: masti
Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?
Dnia pięknego Mon, 16 Nov 2009 22:28:16 +0100, osobnik zwany Arbiter
wystukał:

wspominales wczesniej pojawil sie komunikat o problemie z hamulcami,  a
teraz ze nie bylo zglaszanych usterek, to jak w koncu byly zglaszane
usterki czy nie bylo :)

a koleś dalej leciał 120kmh ;)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-11-16 23:57:53
Autor: Moon
Arbiter wrote:
Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w wiadomosci

raczej bym prognozowal ze koles wywinal jakiegos kiksa na drodze a
teraz szuka bajki która by to wyjasnila.

dokładnie.
nie ma możliwości jakiejś tajemniczej "blokady", która żeby było weselej samoistnie znika następnego dnia.
gość coś sobie popierniczył na śliskiej szosie i teraz szuka wśród speców możliwej drogi do zgłoszenia do ubezpiecznia jakiejś "usterki" :))

moon

Data: 2009-11-17 01:48:18
Autor: amos
On 16 Lis, 23:57, "Moon" <muni...@yahoo.com> wrote:
[...]

Gosc niczego nie szuka, bo nie ma zamiaru na nikogo zwalac winy.  Nie
dorabiaj ideologii, ktorej tu nie ma.

Ja natomiast jesliby faktycznie doszlo do samoistnego zablokowania
staralbym sie z pewnoscia dowiedziec, czy potencjalnie wina nie
moglaby lezec po stronie konstruktora/producenta.

Uprzejmie prosze Pana Prezesa o ile nie ma nic konstruktywnego w
temacie o pozostanie po ciemnej stronie ksiezyca.

--
amos

Data: 2009-11-17 07:38:08
Autor: Jan Strybyszewski
Moon pisze:
Arbiter wrote:
[...]

Jak to nie ma .... wystarczy ze ESP reagowalo na nieistniejace zagrozenie. Nastepnego dnia baaaa... po 20 sekundach bedezie wszystko ok. Ale chyba fakt zadzialania ESP jest odnotowany gdzies w pamieci mam nadzieje i wyjdzie w ASO.

Data: 2009-11-17 07:46:35
Autor: Sebastian Biały
Jan Strybyszewski wrote:
[...]

Podczas jazdy "codziennej" w warunkach cieżkich ESP włacza się pewnie kilka-kilkanascie razy dziennie. U mnie jesli jest gołoledź to prawie na każdym zakrecie w który wchodze za szybko. Wlacza się równiez kiedy "pale gumy" na lodzie startujac ze świateł. IMHO sznse na rejestracje takich sytuacji raczej sa nikłe.

Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?