Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?

Data: 2009-11-17 19:49:58
Autor: Michał
Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?
wczoraj znajomy mial bardzo przykre zdarzenie i cholernie duzo
szczescia.
Jadac trasa szybkiego ruchu przy predkosci ok 120 km/h pojawil sie
komunikat o problemie z hamulcami po czym doszlo do blokady przednich
kol.

Z renaultami i komputerami w nich mam takie "dziwne" doświadczenia:

1)
Przejście dla pieszych opolska/kraków, na przejściu dla pieszych
chca >>wjechać<< 2 rowery prosto pod moje auto, jade "trochę" szybciej.
no to hamulec na maxa, trrrrrr(abs), nagle komputer "tru tu..."
nagle sie pozaświecały rzeczy i cegła się z auta zrobiła leci robiąc 4 ślady i go torchę znosi, a komputer zaczyna gadać że coś mu się wyłączyło bo coś, na desce się zaświeca dużo kontrolek.

2)Sytuacja 2, jade sobie bokiem (troche się da) po śniegu z 50km/h i przywaliłem w krawężniki tak że auto podbiło i poleciało dalej
wskakujać na nie, znowu "tru tu tu tu... nie działa to i tamto..."
generalnie wyłaczył całe sterowaine kołami i co tam jeszcze ma, ale hamulec działał.

3)sytuacja 3 inne renaut, (nowsze, ale bez tracji i zawiezzenia)
abs cos troche nawalał, opolska deszcz. chce troche mocniej zachamować
4 bieg, naciskam hamulec, zgasł !!! (zablokowało 4 koła i zdusiło silnik) przy 120km/h !

4) prosta lece szybko, koleiny, troche lodu hamulec - a ten zamiast hamowac
ostro to mi prostuje tor jazdy !

Ale ma tez dobre sytuacje:

-przenigdy w poslizg (niekontrolowany) nie wpada (chyba że się zawiesi 2x/60kkm)

-prowadzi sie na każdej nawierzchni, >>zawsze<< tam gdzie chce

-fajna była sytuacja kiedy wyjeżdzam z marketu (chory) nic nie widze źle sie czuje i akurat pod Punto I wjechałem, no to gaz bo slisko jak choleara
zaraz mi przywali 50km/h w drzwi (stary model nie miał kurtyn, to bym się
poobijał że hej). no i nie patząc na nic jak już uciekłem to DUP po kraweżnikach odbiło mnie na 2 pas, nagle w aucie zimno wieje (klapki od przeciazeń się rozregulowały), ale patrze auto po lodo/asfalcie wychodzi samo z poślizgu, klimatornik klapki ustwaia na nowo,
nic się nie zawiesiło i jedzie ! :)

renaulty sa fajne :)

a co do scenika to znam takiego (1gen fl 2000 lub 2001) 3x komp sie palił,
wyłaczając wszystko w trkacie jzady, ale to był golas, bez trakcji,
bez gadających kompów gpsów, HUDów 4x4 itp...

pozdrawiam.

--

Samoczynna blokada kol w trakcie jazdy - czy to mozliwe?