Samoczynne restarty - przyczyna?

Data: 2009-04-10 07:19:07
Autor: Osadnik
Samoczynne restarty - przyczyna?
Złapałem jakiś dziwny komputer którego zrobić już nie umiem.
komputer łapie samoczynne restarty.

Sprawdzono pamięci memtestem - wszystko ok.
sprawdzono zasilacz - wszystko ok
kondensatory na płycie głównej - ok.
Procesor się nie przegrzewa.

dysk ma 2 badsectory ale to by nie powodowało takich nagłych resetów.
Karta graficzna - jest to jakieś ATI 7000 ale nie wiem czy mogło by powodować takie sytuacje.

Co mogę jeszcze sprawdzić?

jedyne co mi do głowy przychodzi to odpalić Linuxa i sprawdzić czy objawy wystąpią także na Linuksie ale w to wątpię gdyż jest to czasochłonne.
Może jakieś inne urządzenia sprzętowe?

Na pokładzie jest jeszcze karta Audigy, karta wiFi.
Zasilacz to 300W ale tam nie ma sprzętu na 300W.

Co robić? bo restarty są bardzo często nawet co 15 minut.

Data: 2009-04-10 07:38:46
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 10 Apr 2009 07:19:07 +0200, Osadnik napisał(a):

Sprawdzono pamięci memtestem - wszystko ok.
Memtest nie zawsze wykaże kłopoty z pamięcią. Jak masz więcej niż 1 moduł,
wyjmuj i sprawdzaj po jednym.
--
Jacek

Data: 2009-04-10 08:05:07
Autor: MC
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:grmld0$jo8$1nemesis.news.neostrada.pl...
Złapałem jakiś dziwny komputer którego zrobić już nie umiem.
komputer łapie samoczynne restarty.

Sprawdzono pamięci memtestem - wszystko ok.
sprawdzono zasilacz - wszystko ok

A jak sprawdziłeś zasilacz?

Data: 2009-04-10 08:10:38
Autor: Osadnik
MC pisze:
[...]

miernikiem i wymianą na inny?

Data: 2009-04-10 09:59:25
Autor: MC
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:grmnvh$8u$1atlantis.news.neostrada.pl...
MC pisze:
[...]

Obawiam się, że miernikiem niewiele uda się stwierdzić. Wskazówka ma zbyt dużą bezwładność. Pozostaje rzeczywiście tylko wymiana. Pożycz gdzieś.

Data: 2009-04-10 08:11:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-04-10 08:05, Użytkownik MC napisał:

Sprawdzono pamięci memtestem - wszystko ok.
sprawdzono zasilacz - wszystko ok

A jak sprawdziłeś zasilacz?

Wiadomo jak sprawdził. W czasie sprawdzania napięcie
było właściwe. Można by podpiąć jakiś mądry miernik
z pamięcią który będzie mocno drogi lub podstawić
inny zasilacz i sprawdzić czy restarty nie znikną
w cudowny sposób. :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-04-10 08:37:15
Autor: Andrzej S.
Osadnik pisze:
Złapałem jakiś dziwny komputer którego zrobić już nie umiem.
komputer łapie samoczynne restarty.

Jesli sprawdziles hardware, to pora spojrzec system.

Uruchom z krazka instalacyjnego, wybierz odzyskiwanie systemu.
W konsoli naprawiania systemu (o której poczytaj w googlach)
sa polecenia naprawy sektora rozruchowego. Łatwe i szybkie.

pozdro
--
A S

Data: 2009-04-10 09:07:54
Autor: Osadnik
Andrzej S. pisze:
Osadnik pisze:
[...]

Reinstalacja i tak całego systemu bedzie robiona za kilka dni. Teraz jest to nie możliwe jednak jak powstrzymać jak znaleźć zły sterownik czy coś co sie dzieje tuz przed zgonem?

Data: 2009-04-11 20:09:37
Autor: Andrzej S.
Osadnik pisze:

[...]

Nie mówie o reinstalacji.
Wpisz w Google "konsola odzyskiwania".
Zrób to i powiedz, ze mam racje :-)
--
A S

Data: 2009-04-10 08:57:32
Autor: Skrzekacz
[...]

Tak jak przedmówcy, wstawiłbym inny zasilacz ( prościej niż kombinować mądry miernik).
Zobacz jeszcze chipset czy się nie przegrzewa. Miałem kiedyś taki przypadek, że zatrzask nie trzymał i radiator odchylił się od chipsetu.

Data: 2009-04-10 09:06:15
Autor: Osadnik
Skrzekacz pisze:

[...]

Jaka temperatura dla chipsetu jest odpowiednia?

Data: 2009-04-10 10:02:28
Autor: MC
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:grmrkm$rem$1nemesis.news.neostrada.pl...
Skrzekacz pisze:

[...]

Jeżeli nie masz radiatora to się tym nie martw. Jak masz, to tak jak radził poprzednik sprawdź, czy dokładnie przylega do powierzchni chipsetu.

Data: 2009-04-10 09:22:50
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Samoczynne restarty - przyczyna?
Osadnik wrote:
(...)

U kumpla było podobnie, miał wirusa.

Pozdrawiam -- Spook.

Data: 2009-04-10 09:34:57
Autor: Osadnik
Samoczynne restarty - przyczyna?
Wojciech "Spook" Sura pisze:
Osadnik wrote:
(...)

U kumpla było podobnie, miał wirusa.

Pozdrawiam -- Spook.
Jakiś typ, opis?

Data: 2009-04-10 11:01:44
Autor: Mikolaj Tutak
Osadnik wrote:

U kumpla było podobnie, miał wirusa.

Pozdrawiam -- Spook.

Jakiś typ, opis?

No taki typ jak kazdy inny, brunet, sredniego wzrostu, lat 18 ;)

      Mikołaj

Data: 2009-04-11 11:06:01
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Samoczynne restarty - przyczyna?
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:grmssm$ami$1atlantis.news.neostrada.pl...
Wojciech "Spook" Sura pisze:
Osadnik wrote:
(...)

U kumpla było podobnie, miał wirusa.

Jakiś typ, opis?

Nie znam szczegółów. Zapuścił antywirusa, naprawił uszkodzone pliki i problem minął...

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!

Data: 2009-04-11 16:14:20
Autor: Tomaszek
Wojciech "Spook" Sura pisze:
Nie znam szczegółów. Zapuścił antywirusa, naprawił uszkodzone pliki i problem minął...

Dawno miał Blastera? ;)
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-10 12:23:51
Autor: miab
Osadnik wrote:
[...]

Sprawdż dokładnie dysk.
Może ma więcej niewykrytych badsektorów.

miab

Data: 2009-04-10 13:22:59
Autor: Robbo
[...]

Zasilacz moze byc problemem - nawet jak wymienisz na taki sam dziadowski tylko inny egzemplarz, to wciaz masz problem zasilacza...

Odlacz dysk, odpal komputer z LiveCD z Linuxem - masz pewnosc czystego systemu i odpada tez problem Windowsa. Jesli restarty sa az tak czeste to szybko sie cos powinno okazac.
Podlacz spowrotem dysk i znowu odpal LiveCD Linux. Obserwuj, wyciagaj wnioski, podziel sie na grupie dla potomnych :-)

--
rb

Data: 2009-04-10 20:27:50
Autor: Osadnik
Robbo pisze:

Podlacz spowrotem dysk i znowu odpal LiveCD Linux. Obserwuj, wyciagaj wnioski, podziel sie na grupie dla potomnych :-)

Nie uwierzycie ale przyczyna samoistnych restartów był...  wewnętrzny czytnik kart 3,5". Kosmos normalnie bo czytnik prawie nigdy nie używany a takie problemy robił. Czy jest uszkodzony nie wiem, odpięcie czytnika dodało mocy komputerowi i restarty znikły.

Data: 2009-04-10 23:27:07
Autor: Dexter-Labolatory
[...]

metoda eliminacji, najlepiej jest wszystko rozlaczyc i sprawdzac tylko te podzespoly ktore musza byc aby komp sie uruchomil
Temat co prawda zamkniety bo znalazles juz przyczyne, ale spytam z ciekawosci jak sprawdziles kondensatory ? napisales ze sa "ok"

Data: 2009-04-11 00:58:48
Autor: Osadnik
Dexter-Labolatory pisze:

metoda eliminacji, najlepiej jest wszystko rozlaczyc i sprawdzac tylko te podzespoly ktore musza byc aby komp sie uruchomil

Czas. nie miałem na to czasu. Podzespołów jest dużo i eliminacja jest zbyt czasochłonna.

Temat co prawda zamkniety bo znalazles juz przyczyne, ale spytam z ciekawosci jak sprawdziles kondensatory ? napisales ze sa "ok"

Temat sie znowu otworzył.
Oddałem komputer jako naprawiony wszystko działało jak w zegarku - klient znowu narzeka ze samoczynnie sie restartuje. ja już powoli nie mam pomysłów.

system już nówka.

Samoczynne restarty - przyczyna?