Samodzielna wymiana zaworu spustowego w WC (kompakcie)

Data: 2009-07-29 20:13:52
Autor: Wojciech Skrzypinski
Samodzielna wymiana zaworu spustowego w WC (kompakcie)
Witajcie,

Jest sobie kompakt Panda (Kolo) z nieszczelnym zaworem spustowym - caly czas leje sie woda. Czy wymiana calego zaworu wygladajacego o tak :
http://tinyurl.com/lek29j

to skomplikowana operacja ? Dam rade sam, beda potrzebne jakies specjalne narzedzia ? Czy ten element sie wciska, wkreca, a moze wkleja czyms na sucho ?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2009-07-29 22:17:34
Autor: Kamikazee
Wojciech Skrzypinski pisze:
[...]

http://www.muratordom.pl/eksperci_lazienki/odpowiedz/cieknaca-spluczka-,12136,48-0.htm
Cieknąca spłuczka
Wymieniłem w toalecie zawór spustowy na nowy, a spłuczka nadal cieknie. Wszystkie uszczelki sa sprawdzone i docisniete. Co robić?

Jeżeli produkt jest na gwarancji (2 lata) proszę złożyć reklamację w miejscu zakupu. Jeśli zawór spustowy jest dobry proszę wymienić armaturę napełniającą.

Data: 2009-07-29 22:20:13
Autor: Druid29

Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <usun.skrzyp@gmail.com> napisał w wiadomości news:h4q3ho$769$1newsread.aster.pl...
[...]

Zero kleju, uszczelka dociskana nakrętką. Podstawowe narzędzia do demontażu zbiornika i zaworu napełniającego - śubokręt, klucz francuski lub klucze płaskie. Nóż do otwarcia woreczka z nowym zaworem i do przycięcia jakiegoś plastiku. W komplecie z zaworem będzie pewnie specjalny klucz do wielkiej nakrętki mocującej zawór w zbiorniku.

Druid29

Data: 2009-07-30 20:48:10
Autor: Wojciech Skrzypinski
Druid29 pisze:

[...]

Czy dobrze rozumiem, ze zawor jest dokrecony nakretka od dolu zbiornika, wiec bez demontazu zbiornika sie nie obedzie ?

W.

Data: 2009-07-31 01:39:28
Autor: slaweks
On 30 Lip, 20:48, Wojciech Skrzypinski <usun.skr...@gmail.com> wrote:
Druid29 pisze:

> [...]

Czy dobrze rozumiem, ze zawor jest dokrecony nakretka od dolu zbiornika,
wiec bez demontazu zbiornika sie nie obedzie ?

Zależy który zawór. Ten od pływaka to jest przykręcony od zewnątrz na
górnej krawędzi :-)
Ten od tzw dzwonu to już przykręcony jest od spodu i trzeba zdjąć
zbiornik.
Zakręcasz kranik. Wypuszczasz wodę. Odkręcasz dwie nakrętki od spodu
(większość tak ma)
wyjmujesz dwie śruby od góry (z gumowymi uszczelkami) Zdejmujesz
zbiornik. Uważaj na uszczelkę (wielką).
Od dołu odkręcasz plastikową nakrętkę (może być problem jak się
plastik zatrze bo nie jest to wtedy łatwe).
Wyjmujesz stary sprzęt - wkładasz nowy. Przykrecasz nakrętkę.
Kładziesz wielką
uszczelkę na muszli tak by dopasować otwory. Kładzie zbiornik,
dopasowujesz otwory przekładasz śruby,
przykręcasz nakrętki. Sprawdzasz szczelność. Jak przecieka. To
odkręcasz, poprawiasz uszczelkę i przykręcasz.
Jak nie ma komplikacji to powinno to zając 30 minut. Do tego trzeba
doliczyć regulacje wysokości "dzwonu"
oraz regulacje ilości wypuszczanej wody jeśli posiadasz "dzielony"
zbiornik.

Data: 2009-07-31 06:27:47
Autor: Panslavista
Samodzielna wymiana zaworu spustowego w WC (kompakcie)

Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <usun.skrzyp@gmail.com> napisał w
wiadomości news:h4spt2$j4m$3newsread1.aster.pl...
Druid29 pisze:

> [...]

Czy dobrze rozumiem, ze zawor jest dokrecony nakretka od dolu zbiornika,
wiec bez demontazu zbiornika sie nie obedzie ?

    Wchodzi się od góry, zdejm pokrywę i wyjmij pływak pośrodku. Często
uszczelki są stwardniałe od zawartości wody, często obrosły kamieniem.
Czasem, gdy nie masz potrzebnej uszczelki wystarczy umyć starą. Ja
wymieniałem na własnoręcznie zrobione z dętki samochodowej lub ciągnikowej -
okazywały się najodporniejsze.

Data: 2009-07-29 23:08:21
Autor: Panslavista
[...]

To są elementy gwintowane. Wystarczy klucz lub solne palce. Spłuczka cieknie
(do muszli) w przypadkach:
1) uszczelka popękana lub sfałdowana pod pływakiem spustowym
2) ustawiony zbyt wysoki poziom wody w zbiorniku - zawór napełniający nie
domyka się, woda się przelewa poprzez pływak spustowy.
3) uszkodzone gniazdo zaworu napełniającego - pływak domyka, lecz są
szczeliny.
4) uszkodzona uszczelka zaworu napełniającego (lub źle zmontowany zawór).

Data: 2009-07-30 20:47:19
Autor: Wojciech Skrzypinski
Panslavista pisze:

[...]

Dzieki za kompleksowa odpowiedz. Jak wykryje przyczyne - napisze.

W.

Data: 2009-07-29 23:14:04
Autor: MaW
[...]

Dasz rade. Ale na mój gust to zawór pływakowy jest do wymiany - czyli ta czesc do ktorej jest podpiety wąż doprowadzający wode. Zawór nie odcina wody, nadmiar przelewa sie przez zawór spustowy i cieknie.
żeby to sprawdzić podnieś pokrywę kompaktu i spróbuj podnieść pływak - jeśli nie odcina wody to zawór do wymiany. Jeśli odcina - wyreguluj położenie pływaka.
Nowy zawór pływakowy kosztuje około 12 zl, wymiana jest banalnie prosta, musisz tylko sprawdzić czy masz rozmiar koncówki do podłączenia wody 1/2 cala czy 3/8 - najprosciej wymontuj stary, idź do sklepu z armaturą i pokaż.
A ten sklep z linku to drogi trochę...

MaW

Data: 2009-07-30 20:46:48
Autor: Wojciech Skrzypinski
MaW pisze:

[...]

Zaraz zobacze, mysle jednak ze to jednak zawor spustowy - kompakt (jeszcze na gwarancji) naprawiany byl przez autoryzowany serwis Kolo i wtedy przycieto uszczelke zaworu spustowego, podobno nie przylegala odpowiednio. Teraz pojawily sie znowu te same objawy. Czasem lekkie wcisniecie przycisku przy juz napelnionym zbiorniku pomagalo.

A ten sklep z linku to drogi trochę...

To sklep Sanitec Kolo - myslisz, ze gdzies da sie taniej (w W-wie) ?
To dosc nietypowy model i zaden z obdzwonionych przeze mnie autoryzowanych serwisantow nie ma go nawet na skladzie.

W.

Samodzielna wymiana zaworu spustowego w WC (kompakcie)