Samodzielne odświeżenie klimatyzacji

Data: 2012-04-23 19:49:54
Autor: Iglo
Samodzielne odświeżenie klimatyzacji
Celowo piszę odświeżenie, a nie odgrzybienie itp, bo wiem, że porządnie działa
tylko ozonowanie. Chodzi o dostępne powszechnie środki w spraju, nie pianka
psikana do kanałów ,tylko spray puszczany przy zamkniętym obiegu. Daje to
jakikolwiek efekt odświeżenia, zmienia się zapach etc? Oczywiście mowa o nie
zapuszczonym, zagrzybiałym układzie AC. Będę wymieniał filtr kabinowy i myślę,
czy nie użyć takiego wynalazku. Btw, czytając instrukcję na którymś ze środków
było napisane, żeby usunąć zapalniczkę z gniazda zapalniczki. Nie mam pojęcia
po co. Podpowiecie?

Data: 2012-04-23 15:26:34
Autor: kkk
On 23 Kwi, 21:49, "Iglo" <fajnef...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Celowo piszę odświeżenie, a nie odgrzybienie itp, bo wiem, że porządnie działa
tylko ozonowanie.

....a jeszcze "porządniej" tzw ultradźwięki.

Data: 2012-04-24 04:41:29
Autor: Czarek Daniluk
On Apr 24, 12:26 am, kkk <marom...@gmail.com> wrote:
> [...]

> tylko ozonowanie.

...a jeszcze "porządniej" tzw ultradźwięki.

Tia i jedno i drugie o kant d... potłuc.
Jeśli ma bagno w przewodach i na parowniku to nic mu to nie da, no
może da na 2-3 dni, tydzień ;) później w abarot to samo.

Pozdrawiam !

Data: 2012-04-24 10:35:29
Autor: kkk
On 24 Kwi, 13:41, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:

Jeśli ma bagno w przewodach i na parowniku to nic mu to nie da,

....a jeśli nie ma? :)

Data: 2012-04-24 07:50:31
Autor: PM

Użytkownik "kkk" <maromk23@gmail.com> napisał w wiadomości news:03e1acaa-0980-48cd-bcce-ac08fc299299a5g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

dlaczego?
przeciez to tylko inny sposób rozpylenia tej samej substancji.

Data: 2012-04-24 10:32:54
Autor: kkk
On 24 Kwi, 07:50, "PM" <x...@wp.pl> wrote:

dlaczego?
przeciez to tylko inny sposób rozpylenia tej samej substancji.

diabeł tkwi w szczegółach - nawet gdyby to była ta sama substancja to
właśnie o sposób jej rozpylenia się rozchodzi (dokładnie o "mgłę"
której nie uzyskasz żadnym "granatem")

Data: 2012-04-24 23:19:50
Autor: nazgul
Samodzielne odświeżenie klimatyzacji
W dniu 2012-04-24 19:32, kkk pisze:
On 24 Kwi, 07:50, "PM"<x...@wp.pl>  wrote:

dlaczego?
przeciez to tylko inny sposĂłb rozpylenia tej samej substancji.

diabeł tkwi w szczegółach - nawet gdyby to była ta sama substancja to
właśnie o sposób jej rozpylenia się rozchodzi (dokładnie o "mgłę"
ktĂłrej nie uzyskasz Ĺźadnym "granatem")

no i co ta mgła robi hę?
pewnie skrapla się na grzybie

Data: 2012-04-23 22:17:17
Autor: Jarek Pudelko
W dniu 2012-04-23 21:49, Iglo pisze:
 Btw, czytając instrukcję na którymś ze środków
było napisane, żeby usunąć zapalniczkę z gniazda zapalniczki. Nie mam pojęcia
po co. Podpowiecie?

Strzelam, ze istnieje mikroprawdopodobienstwo, ze rozpylana ciecz spowoduje zwarcie na zapalniczce :)

--
jarek

Data: 2012-04-23 22:54:13
Autor: Michał Baszyński
[...]

odpowiedź IMHO jest w MSDS - zawiera lotne, łatwopalne rozpuszczalniki, takie jak np. eter.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2012-04-24 10:23:51
Autor: WW
[...]

Kolego, na gruponie jest serwis klimatyzacji, uzupełnienie oleju(?) i ozonowanie za 55 zł.
Warto Ci się paprać samemu?
Koszt pianki + koszt zakupu +  koszt własnej pracy = ?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik

Data: 2012-04-24 08:42:57
Autor: Iglo
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
Kolego, na gruponie jest serwis klimatyzacji, uzupełnienie oleju(?) i ozonowanie za 55 zł.
Warto Ci się paprać samemu?
Koszt pianki + koszt zakupu +  koszt własnej pracy = ?

Pewnie ,że nie warto. Z tym, że uruchomiłem klimę po dłuższym czasie nie
działania (rozszczelniona instalacja, wygniło jedno złącze) i zostało mi tylko
wymienić filtr kabinowy, mógłbym z tym jechać do warsztatu, ale to dwa torxy w
schowku pasażera do odkręcenia, poza tym lubię podłubać i zawsze jedną
wiosenną sobotę poświęcam na doprowadzenie samochodów do porządku po zimie
więc niejako przy okazji mógłbym użyć "granata", chodzi o to czy jest sens.

Data: 2012-04-24 02:27:22
Autor: Czarek Daniluk
On Apr 24, 10:42 am, "Iglo" <fajnef...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
WW <wu...@vp.pl> napisał(a):

> [...]

więc niejako przy okazji mógłbym użyć "granata", chodzi o to czy jest sens.

Jeśli po wyjęciu filtra, jeśli będziesz miał widok na parownik to
najlepszym sposobem jest zapsikanie bezpośrednio jego powierzchni
syfilisem typu jakiś nano silver.
Kiedyś w Golfie 3 po wyjęciu wiatraka zdziwiłem się jak zobaczyłem to
co było na parowniku właśnie. Po bezpośrednim zapsikaniu jego
powierzchni + piankach typu Plak w nawiewy nigdy przenigdy w ciągu 4
lat nic nie śmierdziało z nawiewów :)

Pozdrawiam !

Data: 2012-04-24 11:42:38
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Samodzielne odświeżenie klimatyzacji

Powitanko,

Kolego, na gruponie jest serwis klimatyzacji,

Jesli to firma Pitstop w centrum DC, to odradzam. Oszusci, pisalem o tym.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-04-24 10:28:39
Autor: kkk
Samodzielne odświeżenie klimatyzacji
On 24 Kwi, 11:42, "Pawel \"O'Pajak\"" <opaj...@gazeta.pl> wrote:
Powitanko,

> Kolego, na gruponie jest serwis klimatyzacji,

Jesli to firma Pitstop w centrum DC, to odradzam. Oszusci, pisalem o tym.

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek pojęcie (choćby blade) to wie, że "full
wypas serwis klimatyzacji za 49 zł" jest tyle samo warty co wiele
innych ofert na gruponie czyli sprawnym autem lepiej tam nie jechać :)

Data: 2012-04-25 10:04:09
Autor: WW
W dniu 2012-04-24 19:28, kkk pisze:
[...]

Może w biednym mieście jest taniej.

http://www.citeam.pl/oferty/lodz/serwis-klimatyzacji-w-aucie-3?utm_source=citeam-newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2012-04-25%2000:30:00%20+0200-lodz-10412-11407-11223-9121-10731-8923-9683-10536-10210-9822&e=c&uid=563388&nid=8009&t=4e4e66f7d42122b88e8a641216d77cbbff72a84b&utm_term=Motoryzacja

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik     :-P

Data: 2012-04-24 11:58:22
Autor: neoniusz
W dniu 23.04.2012 21:49, Iglo pisze:
[...]

Tak, zapach sie zmienia, bo ten plyn wsiaknie w tapicerke i podsufitke. Bedziesz mial "odswiezone" dopoki nie wyschnie. I tyle. Na jakiekolwiek odgrzybienie w ten sposob nie licz.

Data: 2012-04-24 18:43:18
Autor: ToMasz
Samodzielne odświeżenie klimatyzacji
(..)
po co. Podpowiecie?
wyobraź sobie że ktoś pił kawe/herbate. napluł trochę do szklanki. Po 2 miesiącach masz taką ładną narośl i obce życie biologiczne. Jak Twoim zdaniem najlepiej ją i jej zapach usunąć:
ozonem
ultradzwiękami
chemicznie+mechanicznie

Niestety niema nagrody za prawidłową odpowiedź. jeśli masz dobre dojście do parownika, lub chociaż w jego pobliże, wlej tam jakiś środek chemiczny zabijający zarazki ( nawet domestos) i wypłucz go wodą najlepiej z myjki ciśnieniowej.

ToMasz

Ps uwaga na domestosa bo niewiadomo czy nie zje aluminium

Data: 2012-04-24 10:52:55
Autor: kkk
On 24 Kwi, 18:43, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
[...]

Zdziwiłbyś się... Poczytaj o ultradźwiękach (to jedynie nazwa
potoczna) za ich pomocą ma być dostarczona substancja skuteczniej
walcząca z "naroślą" niż "Twój" domestos, nie chodzi o przypudrowanie
tylko o zabicie grzyba i zapewniam Cię, że o ile układ nie jest
maksymalnie zagnojony od lat - to zabieg przeprowadzony poprawnie
dobrym preparatem - zadziała. No tyle, że to nie może kosztować 5zł -
jak na gruponie.
Mechaniczny sposób zawsze będzie mocno skuteczny tylko nie wiem czy
chcesz wydawać kilkaset złotych na rozebranie niektórych aut aby się
dostać tam gdzie trzeba.....

Data: 2012-04-24 21:19:15
Autor: Dysiek
[...]

Zmieni sie zapach na dwa dni. Jak chcesz samemu to srodek Wurth do psikania bezposrednio na parownik. Nic innego nie ma sensu.

Dysiek

Data: 2012-04-25 00:54:51
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2012-04-24 21:19, Dysiek pisze:

Zmieni sie zapach na dwa dni. Jak chcesz samemu to srodek Wurth do psikania
bezposrednio na parownik. Nic innego nie ma sensu.

ma.
Zrobienie sobie generatora ozonu i zapuszczenie go na pół godziny. Wurth przy czymś takim to cienki bolek..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2012-04-25 19:26:25
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-04-25 00:54, Michał Baszyński pisze:
[...]

Powiedz, że zrobiłeś i możesz wypożyczyć! :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-04-25 23:32:15
Autor: Michał Baszyński
Samodzielne odświeżenie klimatyzacji

Powiedz, że zrobiłeś i możesz wypożyczyć! :)

zrobiłem rok temu, ale zabieram się za przerabianie (dziś nawet kupiłem skrzynkę na obudowę), bo użytkowanie krzesła elektrycznego jest chyba bezpieczniejsze od używania tego ustrojstwa (10kV na wierzchu..) ;-)

--
Pozdr.
Michał

Samodzielne odświeżenie klimatyzacji