Samodzielne pozyskanie CHF

Data: 2009-07-01 08:23:49
Autor: Tolek
Samodzielne pozyskanie CHF
W zwi±zku z oficjaln± możliwo¶ci± spłaty kredytu w CHF istnieje parę
możliwo¶ci zakupu własnego CHF poza bankiem w którym mamy kredyt. Ja znam 3 możliwo¶ci
A) Kupno franków w kantorze i wpłacenie w banku. Wady: 1) Pracochłonno¶ć- trzeba znaleĽć kantor, który akurat ma franki, wypłacić
pieni±dze z bankomatu, kupić franki zawieĽć do banku. Spalamy benzyne, tracimy
czas, ale można zaoszczędzić. 2) niedostępne dla klientów banków bez obsługi kasowej. B) Oferta DB, o której rozpisuj± się gazety i tvn biznes. Konto w DB PLN i
CHF. Przy zakupie franków DB daje 4% premii, czyli np. kupuj±c franki po
wczorajszym kursie 3,06 wychodzi jakie¶ 2,94. To dobry kurs. Ale trzeba mieć
wpływ miesięczny 3KPLN na konto i opłacić co najmniej 2 rachunki miesięcznie
(pr±d, gaz, woda - ciekawe co wchodzi jeszcze)
Wady: 1) powyższe warunki, ciekawe czy np. rachunek za C+ czy N wchodzi w to.
2) Koszty odbioru przelewu zagranicznego w banku w którym mamy kredyt (DB daje
jeden przelew ze swojej strony za darmo). Infolinia Mille twierdzi, że nie ma
kosztów odbioru, ale co¶ im nie dowierzam.

C) Serwisy typu walutyonline.pl, akcenta.sk. Nie wiem dokładnie jak działaj±,
ale ponoć wymiana po korzystnym kursie, koszt przelewu ok 25PLN.

Wersji B i C nie testowałem, może macie jakie¶ inne pomysły, bo od dzisiaj
pewnie więcej osób będzie chciało z tego korzystać.

W.

Data: 2009-07-01 08:40:08
Autor: xbartx
Samodzielne pozyskanie CHF
Dnia Wed, 01 Jul 2009 08:23:49 +0000,  Tolek napisaĹ‚(a):

W związku z oficjalną możliwością spłaty kredytu w CHF istnieje parę
możliwości zakupu własnego CHF poza bankiem w którym mamy kredyt.
(...)
Wersji B i C nie testowałem, może macie jakieś inne pomysły, bo od
dzisiaj pewnie więcej osób będzie chciało z tego korzystać.

Pewnie coś wyjdzie w praniu, ale IMO trzeba jeszcze trochę poczekać, być może nawet kilka m-c jak się wszystko dotrze i pojawią się kolejne oferty banków chcących coś tam uszczknąć z tego torcika.

Data: 2009-07-01 12:54:13
Autor: Paweł
 Tolek wrote:

C) Serwisy typu walutyonline.pl, akcenta.sk. Nie wiem dokładnie jak
działają, ale ponoć wymiana po korzystnym kursie, koszt przelewu ok 25PLN.

patrzac z punktu widzenia jednej osoby, ktora kupi rownowartosc raty
przecietnego kredytu (powiedzmy 500CHF), to koszty SHA przelewu z platformy
moga wyjsc porownywalnie z tym co by czlowiek zaplacil robiac w swoim banku
darmowy przelew wewnetrzny PLN->CHF po gorszym kursie.

z drugiej strony jesli osoby majace kredyt w tym samym banku sie zorganizuja
i kupia na platformie razem walute, posla jednym przelewem SHA i potem to
rozdziela miedzy soba darmowymi przelewami wewnetrznymi, to bedzie taniej :)

Data: 2009-07-01 13:19:43
Autor: Piotrek
Paweł wrote:

[...]

Ale za to US będzie miał pole do popisu w sprawie ewentualnych pożyczek, depozytów nieprawidłowych i innych cudów na patyku, łącznie z nierejestrowaną DG.

Piotrek

Data: 2009-07-01 18:13:03
Autor: Paweł
Piotrek wrote:

Paweł wrote:

[...]

a to juz w polsce sobie nie wolno pozyczac pieniedzy?
oczywiscie na procent, zeby sie US nie czepial,
no ale ilez to odsetek bedzie, za 2-3 dniowa pozyczke :)

Data: 2009-07-01 20:54:50
Autor: Piotrek
Paweł wrote:

a to juz w polsce sobie nie wolno pozyczac pieniedzy?
oczywiscie na procent, zeby sie US nie czepial,
no ale ilez to odsetek bedzie, za 2-3 dniowa pozyczke :)

Owszem wolno. Kosztuje to 2% (podatek od czynności cywilno prawnych) dla kwot >1000 pln. Płaci pożyczkobiorca.

Natomiast bardziej bym się martwił tym, że taka działalność IMHO wyczerpuje znamiona DG (zorganizowanie, częstotliwość, etc.).

Piotrek

Data: 2009-07-01 19:07:23
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-01, Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote:

[...]

a to juz w polsce sobie nie wolno pozyczac pieniedzy?
oczywiscie na procent, zeby sie US nie czepial,
no ale ilez to odsetek bedzie, za 2-3 dniowa pozyczke :)

Owszem wolno. Kosztuje to 2% (podatek od czynno¶ci cywilno prawnych) dla kwot >1000 pln. Płaci pożyczkobiorca.

AFAIK to od jakiego¶ czasu "do 5 ty¶." w skali ilu¶ tam lat.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-01 21:07:25
Autor: Pete
W dniu 01.07.09 20:54, Piotrek pisze:
Paweł wrote:

[...]

E-e. PCC ci±ży na obu stronach "czynno¶ci".
Oczywi¶cie, w umowie można zawrzeć, kto płaci PCC, ale w przypadku, gdy ta strona nie zapłaci - US może zwrócić się do drugiej strony o uregulowanie PCC.

--
Pete

Data: 2009-07-01 19:24:33
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-01, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

E-e. PCC ciąży na obu stronach "czynności".
Oczywiście, w umowie można zawrzeć, kto płaci PCC, ale w przypadku, gdy ta strona nie zapłaci - US może zwrócić się do drugiej strony o uregulowanie PCC.

A jak to co mĂłwisz ma siÄ™ do Art. 4 pkt 7)?

"Art. 4. ObowiÄ…zek podatkowy, z zastrzeĹĽeniem art. 5, ciÄ…ĹĽy:

[...]

7) przy umowie poĹĽyczki i umowie depozytu nieprawidĹ‚owego    – na biorÄ…cym poĹĽyczkÄ™ lub przechowawcy;"

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-01 21:17:33
Autor: Kamil Jońca

Paweł wrote:

[...]

kwot >1000 pln. PĹ‚aci poĹĽyczkobiorca.

E-e. PCC ciąży na obu stronach "czynności".

[...]

Art 4. 7) przy umowie pożyczki i umowie depozytu nieprawidłowego – na biorącym pożyczkę lub
przechowawcy;
[...]
Chyba przegapiłeś nowelizację.

KJ (który też się nabrał)

--
EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

Data: 2009-07-01 21:39:46
Autor: Pete

Paweł wrote:
[...]

Właśnie doczytałem, że od 2007 roku jest ta zmiana.

--
Pete

Data: 2009-07-01 21:16:47
Autor: Michal Jankowski
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> writes:

[...]

Można weksel wystawić. Bez żadnych odsetek i nie s±dzę, żeby się kto¶
przyczepił, chociaż do naszych urzędów/s±dów to wszystko podobne...

  MJ

Data: 2009-07-01 19:27:00
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-01, Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale nie każdy weksel chyba. Taki który jest zabezpieczeniem transakcji
się nie nadaje.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-01 21:41:20
Autor: Michal Jankowski
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

[...]

Nie, zwykły weksel własny. Nie jako zabezpieczenie pożyczki tylko
ZAMIAST pożyczki.

  MJ

Data: 2009-07-01 22:06:33
Autor: Piotrek
Michal Jankowski wrote:
Nie, zwykły weksel własny. Nie jako zabezpieczenie pożyczki tylko
ZAMIAST pożyczki.

  MJ

Kwestia owekslowania tego jest łatwa do opanowania i w zasadzie poboczna.

Bardziej bym się martwił IMHO niezarejestrowan± DG.

Piotrek

Data: 2009-07-02 10:10:19
Autor: MarekZ
Samodzielne pozyskanie CHF
Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomo¶ci news:h2gg6s$j9t$1nemesis.news.neostrada.pl...

Kwestia owekslowania tego jest łatwa do opanowania i w zasadzie poboczna.

Bardziej bym się martwił IMHO niezarejestrowan± DG.

Nie dadz± rady. Ja się przy użyciu weksli wywin±łem w UKS z naprawdę niemałych obrotów i widziałem ich bezradno¶ć...

Data: 2009-07-02 11:39:18
Autor: Piotrek
MarekZ wrote:
Nie dadz± rady. Ja się przy użyciu weksli wywin±łem w UKS z naprawdę niemałych obrotów i widziałem ich bezradno¶ć...

No to jeszcze może wytłumacz, co wspólnego w tym przypadku o którym rozmawiamy maj± weksle z nierejestrowan± DG.

Piotrek

Data: 2009-07-02 11:50:43
Autor: MarekZ
Samodzielne pozyskanie CHF
Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomo¶ci news:h2hvqq$klb$3nemesis.news.neostrada.pl...
MarekZ wrote:
[...]

Mój przypadek nie dotyczył obrotu CHF, dotyczył obrotu papierami warto¶ciowymi polskimi i zagranicznymi i to na raczej wyższe kwoty niż można by oczekiwać przy ratach kredytów hipotecznych (ile w sumie tych osób się może w ten sposób zorganizować, sto?). O tyle wydał mi się podobny i warty napomknięcia.

Nikomu nie został postawiony zarzut wykonywania niezarejestrowanej d-g,ani żaden inny zarzut (jak do tej pory, ale sprawa jest już z przed około 4 lat, więc nie spodziewałbym się zmiany tego stanu :). Nie została także wydana żadna decyzja dotycz±ca podatku PCC ani żadnego innego podatku.

Data: 2009-07-02 11:57:56
Autor: MarekZ
Samodzielne pozyskanie CHF
Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomo¶ci news:h2hvqq$klb$3nemesis.news.neostrada.pl...

OK, po chwilowym przemy¶leniu jednak widzę tutaj duże różnice na niekorzy¶ć iw stosunku do mojego przypadku oraz bardzo wysokie zagrożenie zarzutem prowadzenia niezarejestrowanej d-g.

Data: 2009-07-01 13:29:42
Autor: RobertS
[...]

nie mogę tego znaleĽć na stronie DB, może masz jaki¶ link?

RobertS

Data: 2009-07-01 13:11:08
Autor: Tolek
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):

> [...]
> kosztów odbioru, ale co¶ im nie dowierzam.

nie mogę tego znaleĽć na stronie DB, może masz jaki¶ link?

Nie ma nic na stronie DB. O tym rozpisuj± się tylko serwisy. Np. tutaj
http://www.inwestycje.pl/kredyty/kredyty_mieszkaniowe/deutsche_bank_wprowadza_program___8222_premiujemy_franka__8221_%3B61900%3B0.html

Ale dzwoniłem do DB i potwierdziłem, że jest taka oferta, a może jeszcze nie
zd±żyli j± na stronę wstawić. W.

Data: 2009-07-01 19:50:31
Autor: RobertS
[...]

dzieki za link, mam kredyt w DB...ale za umozliwienie splaty w CHF bank chcial mi podwyzszyc marze!

RobertS

Data: 2009-07-01 18:38:47
Autor: Paweł
Samodzielne pozyskanie CHF
 Tolek wrote:

B) Oferta DB, o ktĂłrej rozpisujÄ… siÄ™ gazety i tvn biznes. Konto w DB PLN i
CHF. Przy zakupie frankĂłw DB daje 4% premii, czyli np. kupujÄ…c franki po
wczorajszym kursie 3,06 wychodzi jakieĹ› 2,94. To dobry kurs. Ale trzeba
mieć wpływ miesięczny 3KPLN na konto i opłacić co najmniej 2 rachunki
miesięcznie (prąd, gaz, woda - ciekawe co wchodzi jeszcze)
Wady:
1) powyĹĽsze warunki, ciekawe czy np. rachunek za C+ czy N wchodzi w to.
2) Koszty odbioru przelewu zagranicznego w banku w ktĂłrym mamy kredyt (DB
daje jeden przelew ze swojej strony za darmo). Infolinia Mille twierdzi,
ĹĽe nie ma kosztĂłw odbioru, ale coĹ› im nie dowierzam.

jesli w mille nie ma kosztu odbioru, to na chwile obecnego kursu
sprzedazy chf w obu bankach (db=3,0381, mille=2,9908), kupujac 500chf
w db i przelewajac je do mille jestesmy (2,9908-((1-0,04)*3,0381))*500
~37pln do przodu. zobaczymy jak rynek zareaguje...

Data: 2009-07-01 18:44:07
Autor: Paweł
Paweł wrote:

 Tolek wrote:

[...]
rachunki miesięcznie (prąd, gaz, woda - ciekawe co wchodzi jeszcze)
[...]

w sensie, czy mille podniesie koszty odbioru, czy zmniejszy spread...

Data: 2009-07-01 20:50:02
Autor: Tolek
On 2009-07-01 18:44, Paweł wrote:
Paweł wrote:
w sensie, czy mille podniesie koszty odbioru, czy zmniejszy spread...

Mille się chwilowo zabezpieczył kosztem zmiany 500 PLN. Poza tym można wpłacać bez problemu w kasie. Propozycja DB jest jednak o tyle dobra, że wszystko jest do załatwienia za pomoca myszki.

W.

Data: 2009-07-02 10:53:12
Autor: Paweł

On 2009-07-01 18:44, Paweł wrote:
Paweł wrote:
w sensie, czy mille podniesie koszty odbioru, czy zmniejszy spread...

Mille się chwilowo zabezpieczył kosztem zmiany 500 PLN.

w mille od dawna mozna bylo sobie przypiac darmowe konto walutowe
do rat kredytu i kosztowalo to tyle co zwykly aneks, czyli 100pln.
jak ktos pomyslal o tym wczesniej, to nie zabuli teraz 500pln.

Poza tym można wpłacać bez problemu w kasie. Propozycja DB jest jednak
o tyle dobra, że wszystko jest do załatwienia za pomoca myszki.

ale w mille tez mozesz kupic franki za pomoca myszki.
robisz przelew z darmowego konta pln, ktore daja do kredytu
(sciagaja z niego ubezpieczenia) na konto walutowe i juz.

tak wiec, miedzy db, a mille narazie widze jedynie kwestie
roznic w kursie sprzedazy waluty.

Data: 2009-07-02 11:51:59
Autor: Tolek
Paweł <root@[127.0.0.1]> napisał(a):
Tolek wrote:

w mille od dawna mozna bylo sobie przypiac darmowe konto walutowe
do rat kredytu i kosztowalo to tyle co zwykly aneks, czyli 100pln.
jak ktos pomyslal o tym wczesniej, to nie zabuli teraz 500pln.
Kto pomy¶lał, ten teraz szuka możliwo¶ci zakupu franków. Generalnie za dawnych
czasów można było w Mille załatwić kilka rzeczy na raz jednym aneksem, a wtedy
można powiedzieć, każda kolejna była gratis. Ale to już OT.
Generalnie 500 PLN w Mille jest teraz cen± zaporow±, więc nie spodziewam się
jakiegokolwiek zwiększenia ilo¶ci osób spłacaj±cych kredyt bezpo¶rednio w CHF
ponad tych co pomy¶leli wcze¶niej :)

> Poza tym moĹĽna wpĹ&#65533;acaÄ&#65533; bez problemu w kasie.
A dokładnie. Tyle że masz 3 miejsca do odwiedzenia: bankomat, kantor, oddział
Mille. Problem jest taki, że nie wszystkie kantory maj± CHF na stanie, więc
jeszcze nie udało mi się tego zrobić w obrębie jednego centrum handlowego. Propozycja DB jest jednak
> [...]

robisz przelew z darmowego konta pln, ktore daja do kredytu
(sciagaja z niego ubezpieczenia) na konto walutowe i juz.
Ale po co? Przecież po tym kursie Mille spłaca kredyt z konta PLN. Podpisywać
aneks tylko po to, zeby sobie przelewać pieni±dze z konta na konto w Mille
jest bez sensu. Cała idea polega wła¶nie na znalezieniu tańszego Ľródła franków.
tak wiec, miedzy db, a mille narazie widze jedynie kwestie
roznic w kursie sprzedazy waluty.
Ale jak wyżej - to jest wła¶nie cały deal w rekomendacji S II i zmianie waluty
spłaty kredytu. Po to pozyskujesz CHF poza Mille, ażeby mieć niższy spread niż
6,06%. DB w tym momencie ma koszt franka porównywalny z kantorami (i to tymi
tańszymi) a cała operacja zajełaby mi mniej niż napisanie tego posta. Usilnie tylko szukam haczyka. Póki co wyczytałem gdzie¶, że te zasady będ±
obowi±zywać tylko w okre¶lonym czasie. Poza tym DB może zwiększyć spread tak,
żeby 4% już nie były takie dobre. btw. DB już się chwali na stronie:
http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/dbfrank

W.

Data: 2009-07-02 15:46:57
Autor: Paweł
Tolek wrote:

[...]

standardowo mille robi ci przewalutowanie w dniu splaty raty,
a tak sam robisz przelew jak aktualny kurs wymiany ci odpowiada.
miesieczne wahania kursu sa jak narazie cykliczne i juz na samym
tylko przesunieciu przewalutowania mozna troche zlotowek urwac.
ja tak robilem do tej pory i przez to oddawalam bankowi jakies 30-40pln
miesiecznie mniej, bo po kantorach mi sie nie chcialo biegac.

oczywiscie teraz jak sie pozyska franki jeszcze taniej z innego zrodla
to zysk bedzie jeszcze wiekszy.

Data: 2009-07-02 17:11:58
Autor: Paweł
Samodzielne pozyskanie CHF
Tolek wrote:

btw. DB juĹĽ siÄ™ chwali na stronie:
http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/dbfrank

http://www.deutsche-bank-pbc.pl/content/pdf/Zalacznik_nr_1_Regulamin_promocji_Premiujemy_Franka.pdf

"Wpłata - każda transakcja gotówkowa lub bezgotówkowa powiększająca
saldo środków pieniężnych na Koncie osobistym lub Koncie internetowym dbNET,
za wyjątkiem transakcji pomiędzy rachunkami należącymi do tego samego
uczestnika."

wyglada wiec na to, ze nie wystarczy obrocic kasy miedzy swoimi kontami
w roznych bankach zeby sie zalapac na 4% premii :/

Data: 2009-07-02 22:53:24
Autor: Tolek
On 2009-07-02 17:11, Paweł wrote:
Tolek wrote:

[...]

To w moim rozumieniu raczej wyklucza przelewy między rachunkami w DB. Bo na jakiej podstawie DB ma traktować konto w obcym banku jako moje czy nie moje? W każdym razie, babka na infolinii powiedziała, że może być to wpłata z mojego konta w innym banku.

W.

Data: 2009-07-02 06:59:36
Autor: mnemotechnik
Samodzielne pozyskanie CHF
B) Oferta DB, o której rozpisuj± się gazety i tvn biznes.
Podobn± ofertę ma Raiffeisen.

Poza wcze¶niej wymienionymi zwróciłbym uwagę na ofertę Fortis Banku. Co prawda nie widziałem oddziału z obsług± kasow± w CHF, ale za to:
- od zawsze pozwalali na spłatę kredytu w wybranej walucie - po prostu otwierali dwa rachunki i pobierali z tego, na którym jest kasa (w pierwszej kolejno¶ci z walutowego)
- rachunek walutowy jest bezpłatny
- walutę można kupować po tabeli lub kursie negocjowanym w dowolnym dniu miesi±ca - co dawało tak± różnicę, że unikało się wysokich kursów na przełomie miesięcy, zwi±zanych z rozliczaniem opcji.

--

Samodzielne pozyskanie CHF