Samokontrola JPK

Data: 2021-03-06 17:54:54
Autor: cef
Samokontrola JPK
Przytrafił mi się taki przypadek, że oba moje samochody
wylądowały w serwisie i odebrałem je tego samego dnia.
Zapłaciłem kwotę ileś tam zł brutto razem na jednej fakturze, ale dostałem
załącznik z wyszczególnieniem ile za które auto.
A ponieważ jeden samochód dochodowo jest odliczalny na 75%
a drugi na 25% zaczęła się zabawa jak to podzielić,
wyliczyć, żeby się prawidłowo rozpisało.
Na fakturze wyliczyłem sobie wszystko - ile powinno być
odliczonego VAT a ile kosztów z każdego auta i do rejestru VAT
wprowadziłem jako jedną pozycję w VAT (bo niezależnie od odliczanego
procentu w dochodówce w VAT jednakowo odlicza się 50%)
a w dochodówce w programie musiałem zadeklarować jakies jedno auto
(tu juz trudno-będę miał przekłamanie)
ale mogłem ustalić/zmienić w tym jednym zapisie
  od całości taki procent odliczenia, że
co do złotówki się zgadzało z łaczną sumą od obu aut.

Mógłbym wziąc dwa razy tę samą fakturę- ten sam numer-
i wpisać dwa razy do rejestru tak, żeby suma się zgadzała
a programem rozbić sobie koszty wg różnych udziałów,
ale nie wiem czy w JPK nie wywali tego jako jakiś błąd
jeśłi jeden numer faktury będzie figurował dwa razy
i zmarnuję potem znowu pół dnia na jakieś wyjaśnianie.

No i pytanie: czy jak w rejestrze tę samą fakturę wpiszę
dwa razy, ale w ten sposób, że suma netto się zgadza
powiedzmy, że raz 40% netto a w drugim wpisie 60% netto,
to JPK to przyjmie bez szemrania, czy są tam jakieś mechanizmy
kontrolne automatyczne i wywali jakieś nieprawidłowości
(po poprawnym przesłaniu), które wywołaja ciekawość
organów skarbowych i chęć marnowania mojego czasu?

Data: 2021-03-06 19:00:42
Autor: Adam
Samokontrola JPK
W dniu 2021-03-06 o 17:54, cef pisze:
[...]

Nie odpowiem Ci wprost na pytanie, ale gdzieniegdzie są jeszcze w użyciu prymitywne programy, do których nie możesz wpisać faktury typu mix - czyli np. na teoretycznej dużej stacji paliw ze sklepem kupujesz paliwo, kupujesz kanapkę (dla siebie), kupujesz toner do drukarki, kupujesz kawę ziarnistą do biura, kupujesz drogiego karchera jako S.T. itd - a wszystko masz na jednej fakturze.
Te firmy z prymitywnymi programami wpisują kilka razy tę samą fakturę. Jeśli jest weryfikacja numeru (gdzieś to widziałem) to wpisują numer faktury z jakimś łamańcem. Np. faktura ma nr 1234/JOJO/03/2021 to wpisują przykładowo jako 1234/JOJO/03/2021-1, 1234/JOJO/03/2021-2, 1234/JOJO/03/2021-3.
Nie słyszałem, aby mieli problemy, ale też bardzo rzadko jestem w takich firmach.

W pozostałych programach fakturę jako taką wprowadza się raz ale albo rozbitą na jakieś kategorie, albo według schematów księgowań, albo wg opisów analitycznych itd. - możliwości jest wiele, w zależności od "inteligencji" danego programu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-03-06 21:35:41
Autor: cef
Samokontrola JPK
W dniu 2021-03-06 o 19:00, Adam pisze:
[...]

W programie to ja nie miałbym najmniejszych problemów.
Dodałbym sobie literkę czy łamane przez do faktury
i wklepał osobno. Byle ewidencyjnie netto się zgadzało.
Gdy to nie byłoby nigdzie raportowane, to sumy się zgadzają
i nic nie widać, bo nie wychodzi na zewnątrz.
Ale jak robi się jpk, to gdzieś to się przetwarza, przechodzi
przez jakieś mechanizmy szufladkowania/krzyżowania (nie znam się - nie jestem informatykiem, ale z telefonów ze skarbówki domyślam, że wiele rzeczy tam widać)
i wtedy podwójnie użyty numer w rejestrze może coś komplikować.

Data: 2021-03-07 16:26:52
Autor: Eneuel
Samokontrola JPK
W dniu 6 mar 2021 o 17:54, cef pisze:

No i pytanie: czy jak w rejestrze tę samą fakturę wpiszę
dwa razy, ale w ten sposób, że suma netto się zgadza
powiedzmy, że raz 40% netto a w drugim wpisie 60% netto,
to JPK to przyjmie bez szemrania,
Moja rada -- wyślij...

czy są tam jakieś mechanizmy

To (czy teraz są) możesz sprawdzić -- u mnie (paliwo
za parę stówek plnów i żarówka za parę plnów na jednej
fakturze) nie było problemów.

kontrolne automatyczne i wywali

Tego (czy wywali w przyszłości) nie możesz sprawdzić bez
wróżbitów bądź prorokiń -- mechanizmy kontrolne mogą ulegać
przemianom/udoskonaleniom...

jakieś nieprawidłowości
(po poprawnym przesłaniu), które wywołaja ciekawość
organów skarbowych i chęć marnowania mojego czasu?

-=-

Sprawdzaniu numeracji ;) faktur poświęcam sporo uwagi, ale wg
mnie na pewno błędy są (B vs 8; S vs 5; F vs E; niektóre wydruki
faktur są bardzo słabe od strony czytelności, zaś pomysłowość
wystawców budzi podziw -- bywa, że co jakiś czas wystawca
wprowadza drobną reformę ;) formy) zaś reakcji kontrolerów
nie było u mnie z tego powodu -- były inne reakcje (na szczęście
chybione) ale ani razu nie zakwestionowano numerowania...

-=-

 https://biznes.interia.pl/podatki/news-witold-modzelewski-czy-podatnicy-zwlaszcza-bedacy-przedsiebi,nId,5021347

 https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,26854808,1-15-mln-zl-od-resortu-kultury-na-remont-dworku-obajtka-do.html

 https://fundacjaherberta.com/biblioteka-herberta/wiersze/pan-cogito-o-cnocie/

Nic dziwnego
że nie jest oblubienicą
prawdziwych mężczyzn

generałów
atletów władzy
despotów

przez wieki idzie za nimi
ta płaczliwa stara panna
w okropnym kapeluszu Armii Zbawienia
napomina

wyciąga z lamusa
portret Sokratesa
krzyżyk ulepiony z chleba
stare słowa

- a wokół huczy wspaniałe życie
rumiane jak rzeźnia o poranku

prawie ją można pochować
w srebrnej szkatułce
niewinnych pamiątek

jest coraz mniejsza
jak włos w gardle
jak brzęczenie w uchu

2
mój Boże
żeby ona była trochę młodsza
trochę ładniejsza

szła z duchem czasu
kołysała się w biodrach
w takt modnej muzyki

może wówczas pokochaliby ją
prawdziwi mężczyźni
generałowie atleci władzy despoci

żeby zadbała o siebie
wyglądała po ludzku
jak Liz Taylor
albo Bogini Zwycięstwa

ale od niej wionie
zapach naftaliny
sznuruje usta
powtarza wielkie - Nie

nieznośna w swoim uporze
śmieszna jak strach na wróble
jak sen anarchisty
jak żywoty świętych

[lecz od tej władzy wionie zapach naftaliny...
ta władza sznuruje swe usta lub powtarza wielkie -- Nie]

Pieniądze odbierane mafiozom (takim jak Ty) trafiają
do potrzebujących...

-=-

Aby było jasne -- nie popieram tym postem ani PiS/ZP,
ani PO/KO, ani innych ugrupowań politycznych polskich
bądź innych...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-07 22:02:39
Autor: cef
Samokontrola JPK
W dniu 2021-03-07 o 16:26, Eneuel pisze:
[...]

Już kliknąłem z jednym numerem.
A nie wiem kiedy będę miał ponownie taki przypadek.

Ale to nie tego typu problem.

Data: 2021-03-08 03:27:19
Autor: Eneuel
Samokontrola JPK
W dniu 7 mar 2021 o 22:02, cef pisze:

> Już kliknąłem z jednym numerem.

  - jako jedną fakturę na 100%?
  - jako jedną fakturę na 60%?
  - jako jedną fakturę na 40%?
  - jako dwie z tym samym numerem?

To (czy teraz są) możesz sprawdzić -- u mnie (paliwo
za parę stówek plnów i żarówka za parę plnów na jednej
fakturze) nie było problemów.

Ale to nie tego typu problem.

Paliwo było osobowe [jak dane?] a żarówka była [wolframowa?]
niepaliwowa [choć potrafiła przepalać się? -- podejrzana
sprawa] -- nie mogłem/umiałem tego inaczej zapisać, jak
za pomocą dwóch wpisów... Faktura jedna -- wpisy dwa...

Ten typ czy inny?

> jak w rejestrze tę samą fakturę wpiszę
> dwa razy, ale w ten sposób, że suma netto się zgadza
> powiedzmy, że raz 40% netto a w drugim wpisie 60% netto,
> to JPK to przyjmie bez szemrania,

Kwoty inne, ale problem ten -- rozdwojenie faktury.

Masz o tyle gorzej, że ja na swej fakturze mam dwie pozycje, zaś
Ty (jak pojmuję) masz jedną, ale JPK nie mówi, ile pozycji jest
na fakturze z tą samą stawką VAT.

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-08 18:41:54
Autor: cef
Samokontrola JPK
W dniu 2021-03-08 o 03:27, Eneuel pisze:
W dniu 7 mar 2021 o 22:02, cef pisze:

> [...]

Jedną fakturę jako jedną pozycję w rejestrze VAT
z kwotą VAT do odliczenia 50%.
A w dochodówce zrobiłem to jednym wpisem będącym
sumą należnych procentów odliczeń.

[...]

Jeśli paliwo i żarówka do samochodów inaczej rozliczanych,
to ten sam typ. Również ten sam typ jeśli żarówka
w ogóle niesamochodowa tylko do biura.
  Jeśli paliwo do tego samego auta (lub tak samo rozliczanego) co żarówka,
to inny typ.

> [...]

Masz o tyle gorzej, że ja na swej fakturze mam dwie pozycje, zaś
Ty (jak pojmuję) masz jedną, ale JPK nie mówi, ile pozycji jest

Tyle, że u mnie problem zdwojenia faktury pojawia się,
gdyż nie chciało mi się wyliczać ile będzie w kosztach.
Jak już zdecydowałem się to wyliczyć, to ponieważ VATu
odlicza się tyle samo, to zrobiłem to jednym wpisem w rejestrze
a w dochodówce można sobie wpisać dowolnie-
dwa wpisy czy jeden bo to nigdzie (na razie) nie jest raportowane.

Data: 2021-03-08 20:04:54
Autor: Eneuel
Samokontrola JPK
W dniu 8 mar 2021 o 18:41, cef pisze:

Jeśli paliwo i żarówka do samochodów inaczej rozliczanych, to ten sam typ.

Inaczej, co chyba oczywiste, bo żarówka [choć łatwopalna]
jest odliczana w całości a osobowe paliwo tylko częściowo.

dwa wpisy czy jeden bo to nigdzie (na razie) nie jest raportowane.

Jest JPK faktur, ale nie takich.

Jest też JPK KPiR, więc można znaleźć dwie pozycje zamiast
jednej, ale JPK KPiR tylko na żądanie, więc już po zbudzeniu ;)
podejrzliwości...

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-08 20:32:03
Autor: cef
Samokontrola JPK
W dniu 2021-03-08 o 20:04, Eneuel pisze:
[...]

Żarówka jest u mnie kosztem eksploatacyjnym czyli 50% odliczalny VAT.
Dlaczego w całości?
Chętnie zapoznam się z uzasadnieniem.

Data: 2021-03-08 23:49:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samokontrola JPK

"cef" 60467bb3$0$510$65785112@news.neostrada.pl

Żarówka jest u mnie kosztem eksploatacyjnym czyli 50% odliczalny VAT.
Dlaczego w całości?
Chętnie zapoznam się z uzasadnieniem.

Żarówka nie jest opatrzona numerem rejestracyjnym...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-09 06:17:06
Autor: cef
Samokontrola JPK

[...]

Wskażesz przepis, który wydatki eksploatacyjne
klasyfikuje poprzez numer rejestracyjny (na fakturze)?
Jest wydatkiem eksploatacyjnym niezależnie czy
jest opatrzona numerem czy nie.
Chyba, że kupujesz ją do oświetlenia biurka.

Data: 2021-03-09 08:46:04
Autor: Eneuel
Samokontrola JPK
W dniu 9 mar 2021 o 06:17, cef pisze:

[...]

Co wówczas, gdy kupuję żarówkę do samochodu ciężarowego?

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-09 11:43:02
Autor: cef
Samokontrola JPK
W dniu 2021-03-09 o 08:46, Eneuel pisze:
[...]

Wprawdzie ta odpowiedź jest nie na temat, bo nadal jest ta żarówka
wydatkiem eksploatacyjnym niezależnie czy jest numer rejestracyjny na
fakturze czy nie :-). Ale odpowiedź ta mnie satysfakcjonuje. Wskazuje na
moje ograniczone jedynie do samochodów osobowych myślenie.
Wówczas jest pełne odliczenie. OK- wszystko jasne. Nie wpadłem na pomysł,
że można tak sobie zamieszać.

PS
Kiedyś płacąc kartą za paliwo i różne inne niekosztowe wydatki
też pokomplikowałem dowodzenie, że paliwo jest zapłacone,
bo kwota z karty nie pasowała do faktury.

Data: 2021-03-09 18:33:21
Autor: Eneuel
Samokontrola JPK
cef wrote in message:

: mo?na tak sobie zamiesza?.

Dlaczego sobie? Mój Klient zamiesza? u  mnie...

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --

Data: 2021-03-09 18:57:32
Autor: cef
Samokontrola JPK
W dniu 2021-03-09 o 18:33, Eneuel pisze:
cef wrote in message:

: mo?na tak sobie zamiesza?.

Dlaczego sobie? Mój Klient zamiesza? u  mnie...

Po prostu zamieszał sobie a czy u Ciebie
czy u siebie nie jest istotne.

Data: 2021-03-10 01:44:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samokontrola JPK

"cef" 6047b70b$0$554$65785112@news.neostrada.pl

Po prostu zamieszał sobie a czy u Ciebie
czy u siebie nie jest istotne.

Zamieszał i miesza nieustannie/permanentnie -- ma wszak do tego
mieszania prawo, gdyż płaci mi za to, że miesza. Na fakturze
kilkadziesiąt pozycji, wśród których kilka to jakieś 'wkrętaki',
zaś reszta to 'wkręty' czy 'deski' ('pozostałe' vs 'materiały')
ale od czasu do czasu perełka ('uboczne') typu koszt płatności
(~1.24 netto) lub pompowanie betonu... Zaliczka i zerowa ;)
końcowa... Czasami zaliczka tego samego dnia co końcowa...

   Tym, którzy nas podczytują -- 'zaliczkowa' idzie do VAT, ale
   czeka na 'końcową' z wejściem do KPiR, więc bywa, ;) że
   pomiędzy VAT i KPiR są spore rozbieżności, o czym chyba ;)
   nie wiedzieli tFUrcy zasad Tarczy PFR, gdyż 'przychód'
   (chyba nawet zwany 'obrotem' - o zgrozo!!!) porównywano
   z zapisami branymi z JPK_VAT...

   Ogólnie -- faktura niekoniecznie idzie jednocześnie
   i do rejestru VAT, i do KPiR.

   Moja matka dostała niestrawności a mnie dopadła wściekłość, ;)
   gdy tu i ówdzie dowiadywałem się, że ww. 'obrót' ma być brany
   z JPK_VAT, miast z 'przychodu' w KPiR... Szczęściem w mBanku
   uspokojono mnie, zauważając, że (choć wszystko jest możliwe)
   chadza o 'przychód' z KPiR...

   BTW -- lubię mBank! Nie tylko za tanie OC (w tym roku
   311 pln za dwulitrowego Diesla, na dodatek wraz z Asistance,
   choć samochód ma ponad 12 latek) ale także z innych powodów!

   Lubię też Millennium i Citi.

Wracając do mieszalnictwa... ;)
Jak ja to lubię! 'Tawariszcz Rabotnyj', 'Mechanizm PP', 'GT12',
,,VAT 0% kontra ZW''... Mam/miewam faktury niemal kompletne od
strony stawek VAT -- brak mi chyba do kompletu tylko 5% VAT; mówiąc
dokładniej: 5% na fakturach bywa, ale nie jest księgowane -- jak
teraz wykazać, że jest OllKorrekt, skoro zaksięgowałem tylko część
faktury, bo nie księgowałem jogurtu?... Uboczne, pozostałe, materiały...
Jakież to ważne dla 500+ -- jakże te dzieci mnożą się na samą myśl
o wpisywaniu tych bredni!!!!!

Niechaj nikt nie pomyśli, że życie księgowej (także takiej jak
ja -- bezmacicznej) jest nudne!!!

-=-

Czas mnie goni... Dokładniej -- tempriczer za oknem...
W samochodzie mrozi ;) się mydło i mrożą się ogniwa guziczkowe...
Chciałem dotrwać do końca nieustannej aktualizacji Windows...
Ale raczej nie wytrwam -- aktualizację zakończę więc jako
niepomyślną... ***Codziennie*** kilka aktualizacji!!!

Mam tu dysk SSD, ale żal mi go na te nieustanne aktualizacje...
Natomiast na talerzowcu te aktualizacje pochłaniaja masę czasu!!!

-=-

Miesza -- i niechaj miesza! Co mi do tego!
Śmiech to zdrowie a mnie to śmieszy!!!

Gorzej, gdy miesza lekarskimi zwolnieniami pracowników...
Ale to już inna epopeja... Rejestracja ;) VAT i KPiR to
**drobiazgi** wobec składek ZUS, zwłaszcza w kontekście
PIT-zero, zwolnień lekarskich itd...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-09 19:58:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samokontrola JPK

"cef" 60475137$0$509$65785112@news.neostrada.pl

Co wówczas, gdy kupuję żarówkę do samochodu ciężarowego?

Wprawdzie ta odpowiedź jest nie na temat,

Nie na temat, bo nie ma tematu.

bo nadal jest ta żarówka wydatkiem eksploatacyjnym

Nawet nie wiem, do czego ta żarówka była -- a woli do
sprawdzania mi brak, ale wiem, że nie była do samochodu
osobowego i wiem, że została kupiona na stacji beznynowej
razem z paliwem do samochodu osobowego.

Wiem też, że zgodnie z wolą mej szefowej (mojej matki) miałem
zaksięgować to paliwo jako osobowe, ale żarówkę miałem odliczyć
w całości -- bez gadania, co przysporzyło mi sporo kłopotów.

Wiem też, żę moja mataka (szefowa) znała wolę swego
Klienta w tej kwestii.

Klient co miesiąc od lat tankuje do: kanistra, ciężarowego
i osobowego. Ostatni miesiąc był wyjątkowy, bo nie zatankował
do osobowego. [może zrezygnowal z odliczania osobowego? -- tyle
osotatnio słychać o wyłudzaniu VAT, o mafiach -- może trochę
przestraszył sie i już nie będzie tankował do osobowego
w ogóle, pozostając tylko przy cężarowym, jak mu radziliśmy
przez kilka lat...] Do tego był wyjątkowy ów miesiąc, że
właśnie przy paliwie popełniłem błąd, to znaczy z rozpędu
jedną z faktur zaksięgowałem (z przyzwyczajenia) jako paliwo
osobowe, choć wiedziałem, że w lutym do osobowego nie tankował...

Do kanistra chyba nie tankuje co miesiąc.

   Tu drobna ;) dygresja. Wg mnie niesprawiedliwe ;) jest liczenia
   tankowania do kanistra. Należy opracować jakiś wzór (wsparty
   całkowaniem i rachunkiem prawdopodobieństwa) określający, jaką
   część paliwa tankowanego do kanistra należy traktować jako paliwo
   osobowe, a jaką jako paliwo ciężarowe. Ten podział należy opracować
   na podstawie lat ubiegłych (chyba do 5 lat wstecz) z uwzględnieniem
   przewidywanego rozkładu przyszłościowego, czyli z uwzględnieniem
   tendencji wyliczonej na postawie tankowalnej przeszłości...

   A że nie ma jednego jedynego samochodu osobowego (co widać choćby
   na Twym przykładzie; nie wiem, ile jest razem, ale chyba co
   najmniej są 4 różne -- nie jestem mocny w rachunkach) należy
   sumiennie ;) obliczyć rozkład z uwzględnieniem nie tylko obecnie
   istniejących samochodów, ale także tych samochodów osobowych,
   które dopiero nadejdą...

   Jakie mogą nadejść? Ano -- gdy podatnik tankuje w sobotę, to
   może paliwo w niedzielę wypalić na wiele różnych sposobów:
    - jadąc z rodziną do kościoła na mszę świętą
       - tu może rodzina śpiewać, czyli podwójnie modlić się
       - albo/lub może milczeć (może być mix -- trochę śpiewu,
         trochę milczenia...)
       - albo/lub odmiawiać pacierze, czyli modlić się zwyczajnie
 - jadąc sam do kościoła na mszę świętą
 - jadąc z rodziną na spacer do lasu
   (nie wiem, czy tu też można podzielić
   na: śpiew,  modlitwę i milczenie)
 - jadąc sam na spacer do lasu
 - wyjątkowo jadąc do pracy
 - i
 - t
 - d
 - .
 - .
 - .

   Można by kupić w Chinach systemy monitoringu ustalającego,
   czy rodzina śpiewała, a jeśli śpiewała -- czy pijackie
   pieśni, czy religijne... Stosowne dokumenty z tego
   monitoringu dawałyby podstawę do stosownej klasyfikacji
   paliwa zakupionego w sobotę...

Powyżej jedynie naszkicowałem ;) ,,usprawiedliwienie'' sytuacji.
Potrzebne są miliony godzin ciężkiej pracy do zamiany mojej
złotej myśli ;) w czyn -- by ludziom żyło się nie tylko
dostatniej, ale też sprawiedliwiej!

niezależnie czy jest numer rejestracyjny na fakturze czy nie :-).

Od lat na polskich stacjach benzynowych dodawane są do faktur
numery rejestracyjne przy tankowani paliwa, ale nie ma owych
numerów przy kupowaniu czegokolwiek innego...

Przez te wszystkie lata ani razu nie spotkałem się z sytuacją,
gdy sprzedawca forsował swój numer -- ZTCP zawsze pytał mnie,
co ma wpisać. Bywało, że płaciłem, prosiłem o fakturę i szybko
odsuwałem się, aby powrócić do wystawcy chwil kilka później
po (jak mylnie mniemałem) gotową fakturę, ale spotykał mnie
ZONK, gdyż sprzedawca zwlekał z wystawieniem faktury do czasu
poznania mej woli co do wpisywanego numeru, choć numer
tankowanego samochodu widział doskonale...

Ale odpowiedź ta mnie satysfakcjonuje.

To dobrze. Mam nadzieję, że ewentualnego kontrolera także
usatysfakcjonuje. Księguję tam, gdzie mi każą i to, co mi
każą, więc niech mnie nie karzą za swą... Hm... Skrupulatmość?... ;)

Wskazuje na moje ograniczone jedynie do samochodów osobowych myślenie.

Owszem.

Mniemam też, że sam sobie nie mieszałeś taką fakturą, ale
że też komuś spisujesz historyczne księgi okołopodatkowe
jako najemny pisarz... ;)

(gdybyś zlecił reperację swoich samochodów -- zasugerowałbyś ;)
warsztatowi wystawienie dwóch faktur)

Wówczas jest pełne odliczenie.

Do ciężarowego jest pełne. Do osobowego jest (delikatnie ujmując) różnie...
Swego osobowego nawet nie chciałbym odliczać, bo niczego bym nie odliczył
w takim/obecnym prawie. (właścicielem samochodu nie jest właściciel formy,
ale pracownik firmy)

OK- wszystko jasne. Nie wpadłem na pomysł, że można tak sobie zamieszać.

Kto komu miesza? Ja sobie?
 - spisuję książkę komuś, nie sobie
 - nie głosuję ani na PO (Lisaki i inne podziały osobowo-ciężarowe)
   ani na PiS (kolejny podział wzdłużny paliwowego włosa), ani na
   inne partie polityczne mieszające zgodnie z zasadą, że Salomon
   tak potrafi mieszać, iż 2+3 daje 11 ;)

(parafraza do  -- ,,nawet Salomon z pustego nie naleje'')

PS
Kiedyś płacąc kartą za paliwo i różne inne niekosztowe wydatki
też pokomplikowałem dowodzenie, że paliwo jest zapłacone,
bo kwota z karty nie pasowała do faktury.

Co powiesz teraz, gdy na paragonach z NIPem nie ma netto?...
(ale są różne zakupy -- także z różnymi stawkami VAT)

I co wpisujesz jako numer takiej ,,faktury uproszczonej''?
Z Biedronką biedy tu nie ma -- Biedronka wielkimi cyframi
pisze, co należy wstawić jako ten numer, ale z innymi
wystawcami mam spore problemy...

Moje zmory:
 - paliwo osobowe
 - paragony
 - pomerdania typu -- 0% VAT czy ZW...

Chwila szybka (brak wolnej) więc kończę...
Ale końca hm... Komplikacji prawnej?... Brak...

--