"Samoładujące elektryczne napędy hybrydo we"

Data: 2020-02-29 11:29:37
Autor: z
"Samoładujące elektryczne napędy hybrydo we"
Jakie to żenujące w reklamach Toyoty ;-)

Data: 2020-02-29 12:00:59
Autor: sirapacz
"Samoładujące elektryczne napędy hyQ1|AşňvŒŰ
W dniu 2020-02-29 o 11:29, z pisze:
Jakie to żenujące w reklamach Toyoty ;-)
ale działa - wczoraj zapytała mnie żona o to jak to możliwe.
:)
Nie widziałem tej reklamy - chodzi o odzysk z hamowania?

Data: 2020-02-29 03:07:51
Autor: Zenek Kapelinder
"Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Z przodu ma w kołach prądnice a z tyłu silniki elektryczne. Jak jedzie to prądnice dają prąd do silników i jeszcze trochę zostaje dla akumulatora.

Data: 2020-02-29 17:59:44
Autor: Budzik
"Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Z przodu ma w kołach prądnice a z tyłu silniki elektryczne. Jak
jedzie to prądnice dają prąd do silników i jeszcze trochę zostaje
dla akumulatora.

;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2020-03-02 18:24:52
Autor: Jacek
"Samoładujące elektryczne napędy hyQ1|AşňvŒŰ
Z przodu ma w kołach prądnice a z tyłu silniki elektryczne. Jak jedzie to prądnice dają prąd do silników i jeszcze trochę zostaje dla akumulatora.
O! To ja tak mam w moim Doblo. Jak jadę z górki, to silnik oddaje paliwo do baku.
Jacek

Data: 2020-02-29 13:12:02
Autor: Cavallino
W dniu 29-02-2020 o 12:00, sirapacz pisze:
[...]

Dokładnie.
Tego, że na takim akumulatorze, w które są wyposażone, można przejechać max kilka km to już nie wspominają w reklamie.

Śmiech na sali i tylko łapówka musiała iść spora, że zwolnili z akcyzy hybrydy, a dopłaty do elektryków zablokowali - to i Toyota ma na rynku używanie.....

Data: 2020-03-01 16:13:32
Autor: Uzytkownik
W dniu 2020-02-29 o 13:12, Cavallino pisze:
[...]

Ale w hybrydach nie chodzi, żeby jeździć na prąd. Silnik elektryczny pozwala zwiększyć osiągi samochodu bez zwiększania pojemności i mocy silnika spalinowego, a przy tym obniżyć ilość spalanego paliwa na 100km. Aurisy czy Priusy w trybie jazdy miejskiej spalają 3-4 litry benzyny na 100km. Pokaż mi jakiekolwiek inne auto niehybrydowe aby mogło się pochwalić takimi osiągami.

Ponadto dzięki silnikowi elektrycznemu w Toyotach hybrydowych została wyeliminowana spora część klasycznych podzespołów, które w trakcie użytkowania generują duże koszty. Nie ma w nich turbosprężarek, nie ma alternatora i rozrusznika, nie ma sprzęgła, zwłaszcza dwumasy, a nawet nie ma klasycznych, stopniowych skrzyń biegów. Podczas hamowania odzyskiwana jest energia.

Napęd składa się z silnika spalinowego, dwóch silników elektrycznych i specjalnej przekładni planetarnej, które wraz z układem sterowania pełnią rolę sprzęgła i bezstopniowej skrzyni biegów. Silniki elektryczne służą zarówno jako napęd jak i jako prądnice odzyskujące energię hamowania lub ładujące akumulatory w trakcie pracy silnika spalinowego, a także jako rozrusznik silnika spalinowego.

Ponadto silniki spalinowe w samochodach hybrydowych nie są wysilone i spokojnie robią po milionie km. Są bardzo trwałe

Data: 2020-03-01 17:03:29
Autor: z
"Samoładujące elektryczne napędy hyQ1|AşňvŒŰ
Bo tu nie chodzi o technologię, racjonalność czy ekologiczność.

Chodzi o tępy owczy pęd do "samochodu elektrycznego" podsycany faszystowską ekologią.

Teraz nawet toyota się wstydzi że jej samochody to tylko hybrydy a nie samochody czysto elektryczne.

Że to DEBILIZM to wiemy.

Ale w tym wątku właśnie wyśmiewamy zmianę sloganów reklamowych.

np. Mój samochód jest elektryczny bo na "duży" akumaulator i dzięki temu jest ekologiczny.

Lepiej brzmi niż to że to diesel 120KM?

LEPIEJ ;-)

Data: 2020-03-01 23:22:27
Autor: Cavallino
W dniu 01-03-2020 o 17:03, z pisze:
[...]

I słusznie.
Bo ta hybryda to mało pali głównie w testach homologacyjnych.

Data: 2020-03-01 19:45:33
Autor: Shrek
W dniu 01.03.2020 o 16:13, Uzytkownik pisze:

Aurisy czy Priusy w trybie jazdy miejskiej spalają 3-4 litry benzyny na 100km. Pokaż mi jakiekolwiek inne auto niehybrydowe aby mogło się pochwalić takimi osiągami.

Nawet superentuzjastycznie nastawiony taksiarz mówił mi, że trochę ponad piątkę jego aurius bierze. A ewidentnie eco driviong uprawiał.

[...]

I dlatego serwis jest droższy, bo prostszy:)

--
Shrek

Data: 2020-03-01 22:15:29
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-03-01 o 16:13, Uzytkownik pisze:

[...]

Miałem kiedyś starego Lanosa który palił mniej od nowego Priusa.
A jak jechałem z górki i zgasiłem silnik to nawet mniej od Priusa
i Auriusa w trybie miejskim. Naprawdę uważasz że na grupie miłośników
motoryzacji kogoś oszukasz sloganami reklamowymi?

Pozdrawiam

Data: 2020-03-02 11:33:43
Autor: robot
[...]

1,2 litra dokładnie. Na 500 kilometrów.

Data: 2020-03-02 16:09:47
Autor: Cavallino
W dniu 02-03-2020 o 11:33, robot pisze:
[...]

Jakoś na jazdach próbnych spalają 8.
Tyle co diesle.

Do tego w wykonaniu Toyoty, z cvt, wyją jak rodzące krowy, jak to trafnie opisał Harris w TopGear.

Data: 2020-02-29 13:26:48
Autor: z
"Samoładujące elektryczne napędy hyQ1|AşňvŒŰ
Chodzi o to że wg faszystowskiej ekologicznej propagandy "Hybryda" dalej smrodzi a samochód "elektryczny" anininininiininic. Jest BOSKI dla środowiska i kont koncernów ;-)

Mój 120 KM diesel też jest autem elektrycznym bo uruchamia je prąd. A prąd jak wiemy to czyste powietrze i walka z ociepleniem klimatu.
Cała tylna szyba jest ogrzewana tym dobrodziejstwem. i oświetlenie i wentylacja i nawat UWAGA WSPOMAGANIE KIEROWNICY

Byłbym zapomniał.Gdybym miał ajfona i dokupiłbym sobie odpowiednią ładowarkę ;-) to mógłbym go naładować z mojego AUTA ELEKTRYCZNEGO ;-)

A baterię MA WIELKĄ Bo to porządne elektryczne i ekologiczne AUTO.

To że pali w cyklu mieszanym 8l ON to tylko mu się chwali bo mógłby pod moją nogą jak poprzednie palić 12 benzyny ;-)

Data: 2020-02-29 15:27:49
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 29 Feb 2020 13:26:48 +0100, z napisał(a):

 faszystowskiej ekologicznej propagandy

Mówiono ci już że jesteś durniem?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-29 18:58:59
Autor: z
"Samoładujące elektryczne napędy hyQ1|AşňvŒŰ

Mówiono ci już że jesteś durniem?

Też razi mnie określenie faszyzm rzucane na lewo i prawo ale skoro się tak przyjęło to i ja go używam ;-)

Ale to wyśmiewanie się marketingowców Toyoty skumałeś? ;-)

Data: 2020-02-29 17:59:44
Autor: Budzik
"Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Użytkownik z z@z.pl ...

To że pali w cyklu mieszanym 8l ON to tylko mu się chwali bo mógłby
pod moją nogą jak poprzednie palić 12 benzyny ;-)

Tyle to mi pali ducato. Ty chyba nie umiesz jezdzic ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2020-02-29 19:13:11
Autor: z
W dniu 2020-02-29 o 18:59, Budzik pisze:

Tyle to mi pali ducato. Ty chyba nie umiesz jezdzic ;-DDD

Po pierwsze to pomiar rzeczywisty a nie komputera który zaniża ok 0,7 litra.
Po drugie stwierdziłem że przy posiadaniu dpfa w jtd lepiej go porządnie przeganiać jeśli mogę niż dziadować na paliwie a potem płakać w serwisie.
Potrafię w tym aucie uzyskać spalanie 5,5 bez większego wysiłku.
Szkoda życia ;-)

PS. Chyba to ważne. Sedici 1,9 Jtd 4x4. Gdzieś kiedyś czytałem że przez napęd (opory) pali się o litr więcej

Data: 2020-03-01 01:00:00
Autor: Budzik
[...]

W dupie byłes, gówno wiesz ;-D
W moim egzemplarzu spalanie na komputerze vs realne rozni sie maks o 0,1l.

[...]

Nie jestes pierwszy który myli oszczedne zuzycie paliwa z dziadowaniem.
Ale gdzie pomiedzy 5,5 a 8 jest złoty srodek.

PS. Chyba to ważne. Sedici 1,9 Jtd 4x4. Gdzieś kiedyś czytałem że
przez napęd (opory) pali się o litr więcej

Niewatpliwie 4x4 bedzie palił wiecej.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2020-03-01 12:55:04
Autor: z
"Samoładujące elektryczne napędy hyQ1|AşňvŒŰ

W twojej na pewno nie ;-)

A wskaźnik prędkości masz też zgodny z GPS?

Nie jestes pierwszy który myli oszczedne zuzycie paliwa z dziadowaniem.
Oprócz kasy na paliwo są inne koszty. A bólów mojego kręgosłupa nie wycenisz więc często jeżdżę tam gdzie można 150.

Ale gdzie pomiedzy 5,5 a 8 jest złoty srodek.

I ten złoty środek jest wtedy gdy nie mogę jechać 150 a za stary jestem żeby pakować się na trzeciego na krajówce czy lawirować w korkach w mieście
Jestem NORMALNY.
Znam ludzi co jeżdżą podobym silnikiem max 110 na piątce czy szóstce.
Kto bogatemu zabroni ;-)

Data: 2020-03-01 14:00:00
Autor: Budzik
"Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Użytkownik z z@z.pl ...

W twojej na pewno nie ;-)

A wskaźnik prędkości masz też zgodny z GPS?

Kilka procent roznicy.

Nie jestes pierwszy który myli oszczedne zuzycie paliwa z
dziadowaniem.

Oprócz kasy na paliwo są inne koszty. A bólów mojego kręgosłupa nie wycenisz więc często jeżdżę tam gdzie można 150.

Jeżeli boli cie kregosłup od jazdy to moze warto jezdzic czyms wygodniejszym albo jezdzic mniej?

Ale gdzie pomiedzy 5,5 a 8 jest złoty srodek.

I ten złoty środek jest wtedy gdy nie mogę jechać 150 a za stary
jestem żeby pakować się na trzeciego na krajówce czy lawirować w
korkach w mieście Jestem NORMALNY.

I co wtedy robisz? Dajesz górą nad korkami?

Znam ludzi co jeżdżą podobym silnikiem max 110 na piątce czy
szóstce. Kto bogatemu zabroni ;-)

Jeżeli twoje spalanie wynika z szybkiej jazdy poza miastem to jest inna inszosc. Tu nie ma o czym gadac - zapierdalasz, wiecej spalasz.

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2020-03-01 13:14:34
Autor: Shrek
W dniu 01.03.2020 o 02:00, Budzik pisze:
[...]

No to jak w końcu jest? Piszesz, że pali ci 8 litrów na 100. A jednocześnie twierdzisz, że LPG które mienia ci (w zaokrągleniu i to korzystnym) to na 7ON +  1LPG w dostawczaku się opłaca.

--
Shrek

Data: 2020-03-01 13:59:59
Autor: Budzik
"Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Ja nie pisałem ze sie nie opłaca a w kazdym razie nie wprost.
Pokazywałem kilka znaków zapytania:
- jak to rzeczywiście działa? Bo widziałem film w którym gośc probował udowodnic pokazujac nizsze spalanie z kompa przy właczeniu a jednoczesnie było widac ze odpuszcza gaz i bardzo delikatnie zwalnia. Tak to ja potrafie na samym ON zaprezentowac.
- trwałosc silnika. To jest podstawowe pytanie. Ja mam np przelatana 450kkm i silnik chodzi jak nowy - nie bierze grama oleju, kopcenia nie uswiadczysz etc. - no i wreszcie najwazniejsze - ograniczenie ładownosci busa. Ale ze nie znam nikogo kto w busach stosowałbym taka instalacje to trudno mi sie wypowiadac.
O ciezarówka w ogole nie wspominajac.

Jak rozumiem ty twierdzisz ze taka instalacja zmienia 80 litrów ON na 70 ON + 10LPG? Czyli ze tutaj nie ma takiego przeliczenia jak w benie ze 100 litrów PB = 120 litrow zuzytego LPG? Jest 1:1?
CZyli ze bena kaloryczniejsza od LPG a ON ma tyle samo energii?

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2020-03-01 19:42:59
Autor: Shrek
W dniu 01.03.2020 o 14:59, Budzik pisze:

Jak rozumiem ty twierdzisz ze taka instalacja zmienia 80 litrów ON na 70
ON + 10LPG? Czyli ze tutaj nie ma takiego przeliczenia jak w benie ze 100
litrów PB = 120 litrow zuzytego LPG? Jest 1:1?

W sumie masz rację.

CZyli ze bena kaloryczniejsza od LPG a ON ma tyle samo energii?

To `jest w sumie bez znaczenia jak 80% to dalej taka sama ropa.

--
Shrek

Data: 2020-03-02 11:37:26
Autor: robot
[...]

Zapominasz że tu każdy tylko on umie a nikt inny nie umie. ;)

Data: 2020-03-02 17:59:56
Autor: Budzik
"Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Użytkownik robot adresfalszywy@onet.pl ...

po efektach ich poznacie ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2020-02-29 12:08:14
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 29 Feb 2020 11:29:37 +0100, z napisał(a):

Jakie to żenujące w reklamach Toyoty ;-)

Ano. Mistrzostwo marketingu w robieniu ludzom wody z mózgu. A chodzi o
to że nie ma gniazda do ładowania (bo księgowy przyoszczędził) i trzeba
to robić silnikiem.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-29 13:07:38
Autor: J.F.
Dnia Sat, 29 Feb 2020 12:08:14 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
[...]

Akurat Prius od poczatku tak mial.
Nie dorobili sie "plug in" ?

Czy to nie ma sensu, bo bateryjka malutka i na pare km starczy ...

J.

Data: 2020-03-09 16:29:22
Autor: ąćęłńóśźż
Elektryczne samochody częściej biorą udział w kolizjach
Data: 2020-03-10 13:58:32
Autor: ąćęłńóśźż
BBC Electric cars are coming but where will you recharge?
Data: 2020-03-15 17:28:40
Autor: ąćęłńóśźż
Here's the problem with electric cars
Data: 2020-03-15 19:30:22
Autor: andal
Here's the problem with electric cars
On Sun, 15 Mar 2020 17:28:40 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-problem-with-electric-
cars

jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?

Data: 2020-03-15 23:36:26
Autor: Cavallino
W dniu 15-03-2020 o 20:30, andal pisze:
[...]

Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek innego (bo się ładuje podczas zjazdu).

Data: 2020-03-16 07:15:03
Autor: J.F.
Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:36:26 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?
Hamulce sie przegrzewaja, czy falownik ?

Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?

J.

Data: 2020-03-16 08:05:05
Autor: Cavallino
W dniu 16-03-2020 o 07:15, J.F. pisze:
[...]

Nic, naładowana bateria dalej się nie ładuje.

Hamulce sie przegrzewaja, czy falownik ?

Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?

Zależy od modelu, bywa że jest.
Częściej do 80 niż 90.
To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.

Data: 2020-03-16 08:11:07
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Mar 2020 08:05:05 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

A rezystory hamowania ma ? :-)

[...]

Te wallboxy to jakies dedykowane ?
Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany ... jakis
uniwersalny interfejs wymyslili ?

J.

Data: 2020-03-16 09:22:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Here's the problem with electric cars
Hello J.F.,

Monday, March 16, 2020, 8:11:07 AM, you wrote:

[...]

[...]

Zasilacz dostaje polecenia od logiki baterii a nie na odwrót.

jakis uniwersalny interfejs wymyslili ?

Niestety, nie jeden :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-03-16 10:05:11
Autor: Cavallino
W dniu 16-03-2020 o 08:11, J.F. pisze:
[...]

A trochę jaśniej, o co chodzi?

[...]

Tak - dedykowane do ładowania elektryków.
Obstawiam że każde evse (bo to de facto nie są ładowarki) za 1000 zł (w Chinach) ma podobne konfiguracje.

Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany

Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc dużo wie,
Oprócz tego tylko podaje prąd.

O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de facto ładowarka wbudowana w samochodów.

Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest bardziej z zewnętrznej ładowarki.
Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.

Data: 2020-03-16 13:43:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r4nfg6$5o8$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Oprocz tego, ze pod gore duzo mocy trzeba, to silnik spalinowy pomagal tez hamowac z gorki.

A jak pojade na narty, naładuje na parkingu, i przyjdzie pare km zjezdzac z gory ...
-baterie energii nie przyjma, bo pelne,
-hamulce ... a nie wstawili tam jakis malych, bo przeciez hamujemy regeneracyjnie ?

No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.

[...]

I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?

Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest bardziej z zewnętrznej ładowarki.
Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.

Na nartach ... raczej byl podlaczyl pod gniazdko na parkingu, niz zjezdzal po godzinie auto odstawic od ladowarki ... albo podstawic.
I to gniazdko nie musi byc mocne, bo ma pare godzin do dyspozycj ...

J.

Data: 2020-03-16 13:55:39
Autor: Cavallino
W dniu 16-03-2020 o 13:43, J.F. pisze:

[...]

Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto nimi nie jest.
Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.

[...]

A inni klienci hotelu mogą mieć na ten temat inne zdanie.
Albo Ty jak przyjechałeś po nich. ;-)

Data: 2020-03-16 14:52:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r4nt0a$c8a$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem - ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.
I nie ma szans na scianie ustawic "ładuj do 80%", a przynajmniej nie dal wszystkich typow.

[...]

IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu niz jakąs superladowarke.

Na poczatek wystarczy 1% miejsc, potem 5%, 10% ...

A moze nawet bez licznikow - gniazdko 16A, 8h pradu wliczone w  cene biletu na parking :-)

J.

Data: 2020-03-16 17:51:42
Autor: Cavallino
W dniu 16-03-2020 o 14:52, J.F. pisze:
[...]

Ujednolicony.
Evse od bmw będzie Ci ładowało nissana.

I nie ma szans na scianie ustawic "ładuj do 80%", a przynajmniej nie dal wszystkich typow.

Dla wszystkich nie - pisałem o warunkach brzegowych, nawet dla zwykłych, (ale nieco droższych niż std z samochodu) evse przenośnych.

IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu niz jakąs superladowarke.

Zwykłe gniazdka na parkingu całkowicie mijają się z celem.'
Już lepiej słupki np. 11 kW, koszt pewnie zbliżony, a efektywność kilka razy lepsza.

Data: 2020-03-16 18:19:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r4oaqt$j2r$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

https://youtu.be/wlA6oEi4moU?t=100

To evse, czy jakis VAG-standard ?

Czy trzeba miec ze soba zestaw kabli :-)
[...]

Ja potrzebuje ~130km, to ile to bedzie -  15-20kWh ?
6h ladowania 3kW w sam raz starczy, a wiecej mocy wrecz nie trzeba :-)

Ale niech sobie bedzie 11kW, miejmy nadzieje, ze pradu do wyciagow narciarskich nie zabraknie :-P

J.

Data: 2020-03-16 18:36:31
Autor: Cavallino
W dniu 16-03-2020 o 18:19, J.F. pisze:
[...]

To czyli co?
Bo nie wiem o co pytasz konkretnie.

To mi wygląda na wtyczkę Type-2, pytanie co jest z drugiej strony, w każdym razie to z drugiej strony to jest właście evse,
Niezależnie od tego, czy jest to wallbox, słupek AC, czy przenośne evse wkładane do gniazda 230V lub innego.

czy jakis VAG-standard ?

Nie - gniazdo Type 2 to standard ogólnoświatowy.

Wszystko co podłączasz między gniazdkiem 230v a samochodem to evse.
Kwestia nazewnictwa tylko i faktycznie spełnianej funkcji.

Wrzuć sobie to słowo w google.

Czy trzeba miec ze soba zestaw kabli :-)

Zależy gdzie się podłączasz.
1. Jak do gniazda 230V to musisz mieć evse zakończone wtyczką Schuko (czyli std).
2. Jak to słupka z gniazdem Type2 to musisz mieć kabel Type2->Type2.
3. Jak to wollboxa z kablem Type2 to nie musisz mieć niczego, kabel jest zakończony odpowiedią wtyczką.
4. Jak do ładowarki AC, to patrz punt 3.
5. Jak do wallboxa z gniazdem Type 2 to patrz punkt 2.
6. Jak do gniazda o innym standardzie, to musisz mieć odpowiednie przejściówki.

Okablowanie z p.1 i p.2 ma każdy samochód elektryczny, ale nie wszystkie w standardzie.

[...]

Ale w samochodzie zazwyczaj jest evse 10A, czyli 6 h nie wystarczy.

Data: 2020-03-18 10:00:44
Autor: cyklista
J.F. pisze:

Oprocz tego, ze pod gore duzo mocy trzeba, to silnik spalinowy pomagal tez hamowac z gorki.

A jak pojade na narty, naładuje na parkingu, i przyjdzie pare km zjezdzac z gory ...
-baterie energii nie przyjma, bo pelne,

jak poprawnie zrobiona instalacji to nie przyjmą

-hamulce ... a nie wstawili tam jakis malych, bo przeciez hamujemy regeneracyjnie ?

hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.

każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np 2/3 to słabo a jak 3/3 to już bardzo mocno
oczywiście jeśli producent takie coś przewidział :)

Data: 2020-03-18 12:28:12
Autor: J.F.
Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e71e33b$0$17343$65785112@news.neostrada.pl...
J.F. pisze:
[...]

A raczej zakladamy, ze poprawnie ... choc bym sie w tym przypadku nie upieral - mogli nie przewidziec, ze falownik przeladuje baterie :-)

-hamulce ... a nie wstawili tam jakis malych, bo przeciez hamujemy regeneracyjnie ?

hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

A to tak IMO niekoniecznie.
W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik hamuje :-)

No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.

każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np

No tak nie calkiem bo indukcyjny to slabo.

2/3 to słabo a jak 3/3 to już bardzo mocno
oczywiście jeśli producent takie coś przewidział :)

No wlasnie - hamowal bedzie, sie przegrzeje i spali ...

J.

Data: 2020-03-19 13:38:53
Autor: cyklista
J.F. pisze:
hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

A to tak IMO niekoniecznie.
W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik hamuje :-)

nie sądzę żeby homologacja pozwalała postawić na mieszane hamowanie, ale można to przecież sprawdzić w specyfikacjach elektryków

[...]

i znowu ile by musiał hamować żeby się przegrzał, na pewno ma czujniki temperatury i odcinanie przy przegrzaniu,

Więc pewnie jak ktoś by robił zjazd naście kilometrów przy pełnym naładowaniu to by i silniki i hamulec mógł się przegrzać, tak jak i w spaliniakach niektórzy potrafią zrobić .
J.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-03-19 18:22:43
Autor: J.F.
Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e7367dc$0$537$65785112@news.neostrada.pl...
J.F. pisze:
[...]

Raczej podejrzewam, ze jeszcze nie maja osobnych przepisow, ewentualnie - malo maja osobnych.

Ale co jeden producent moze zrobic na zapas, to inny moze zrobic na granicy

[...]

I co odetnie  - hamulce ?
Czy zartzyma cakkowicie.
Więc pewnie jak ktoś by robił zjazd naście kilometrów przy pełnym naładowaniu to by i silniki i hamulec mógł się przegrzać, tak jak i w spaliniakach niektórzy potrafią zrobić .

skoro mozna w spalinowym przegrzac, to i elektryka mozna.

J.

J.

Data: 2020-03-15 17:31:40
Autor: ąćęłńóśźż
Why gas-powered cars aren't going anywhere
Data: 2020-03-15 17:34:30
Autor: ąćęłńóśźż
GN's third gen EV platform and ultium batteries promise 400 plus miles-of-range
Data: 2020-03-15 17:36:55
Autor: ąćęłńóśźż
Garsc wideo o 'zielonych autach'

"Samoładujące elektryczne napędy hybrydo we"