Data: 2010-08-10 20:12:20 | |
Autor: r | |
Samoloty wywożące skoczków (jutro) | |
W dniu 10.08.2010 19:34, Tomek pisze:
Witam, M-28 brak raczej z powodu tego iż to maszyny wojskowe. A z L-410 o ile wiem (mogę się mylić) to skacze się tylko z jednej (lewej) strony. |
|
Data: 2010-08-11 04:10:27 | |
Autor: heja | |
Samoloty wywożące skoczków (jutro) | |
> Czy ten samolot nie ma homologacji do wywołzenia skoczków do skokówMa. Nie istnieje coś takiego jak certyfikacja do skoków grupowych. Albo samolot jest dopuszczony do wywożenia skoczków, albo nie. > L-410 skoczkowie wyskakują na oba boki maszyny, co dla względówZe względów pilotażowych wszystko zależy od umiejętności pilota ;) W przypadku skoków w dużej formacji część skoczków stoi tuż za pilotami i czeka na ruch pierwszej grupy, która stoi w drzwiach, dzięki czemu samolot pozostaje w dopuszczalnych granicach wyważenia. W L410 drzwi są tylko z lewej strony (patrz niżej). M-28 brak raczej z powodu tego iż to maszyny wojskowe.Jest też cywilny AN-28 (bodajże w Mielcu), ale on ostatnio nie wywozi chyba z powodów ekonomicznych. A z L-410 o ile wiem (mogę się mylić) to skacze się tylko z jednejNie mylisz się. -- Michał |
|
Data: 2010-08-11 14:06:57 | |
Autor: Tomek | |
Samoloty wywożące skoczków (jutro) | |
Użytkownik "heja" <m.j.jezierski@gmail.com> napisał w wiadomości news:a641ffc1-8340-4757-b998-f0b8e02d0d28f6g2000yqa.googlegroups.com... > Czy ten samolot nie ma homologacji do wywołzenia skoczków do skokówMa. Nie istnieje coś takiego jak certyfikacja do skoków grupowych. Albo samolot jest dopuszczony do wywożenia skoczków, albo nie. A pomijając kwestie pilotażowe i zużycie paliwa (koszt wyniesienia skoczka) to patrząc na same charakterystyki aerodynamiczne, geometrię płata itp to An-28 czy tym bardziej M-28 powinny nieźle sobie radzić z wywożeniem skoczków. Na pewno ma zalety na lądowiskach górskich czy krótkich z uwagi na cechy STOL. Ze względów pilotażowych wszystko zależy od umiejętności pilota ;) W przypadku skoków w dużej formacji część skoczków stoi tuż za pilotami i czeka na ruch pierwszej grupy, która stoi w drzwiach, dzięki czemu samolot pozostaje w dopuszczalnych granicach wyważenia. No tak, przecież tylny śdodek cieżkości to spadek zapasu stateczności podłużnej. Dzieki za info. T. |
|
Data: 2010-08-12 05:44:05 | |
Autor: Wilku | |
Samoloty wywożące skoczków (jutro) | |
On 11 Sie, 14:06, "Tomek" <swista...@op.pl> wrote:
Użytkownik "heja" <m.j.jezier...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:a641ffc1-8340-4757-b998-f0b8e02d0d28f6g2000yqa.googlegroups.com...> > Czy ten samolot nie ma homologacji do wywołzenia skoczków do skoków W aeroklubie ostrowskim swego czasu "pyrlandia" skakała z AN 28 i świetnie sobie radził z tym;-)))) Pozdrawiam |
|
Data: 2010-10-18 16:52:56 | |
Autor: LUK | |
Samoloty wywożące skoczków (jutro) | |
W aeroklubie ostrowskim swego czasu "pyrlandia" skaka=B3a z AN 28 iskakalem z niego , w An-28 siedzi sie na podłodze parami jeden za drugim , podczas startu ten co siedzi przy ogonie musi byc trzymany , zeby nie wylecial przez wlaz ( lata bez drzwi - wlazu ) tak duzy jest skos podłogi po starcie w turbolecie siedzi sie na krzesełku na burcie , tak jak w antku , dzrwi sie zamyka ( zaluzja odsuwana do gory ) wchodzi chyba nieco wiecej luda , drzwi szerokie i jest podescik z porecza za zewnatrz , umozliwiajacy wyjscie za kadłub i trzymanie sie za nim ...dzieki temu moze wyjsc np 3 skoczkow i na redy-set-go puscic sie razem... widac na filmach na YT -- |
|
Data: 2010-10-19 09:19:06 | |
Autor: Lukasz Jachowicz | |
Samoloty wywożące skoczków (jutro) | |
LUK napisał(a):
w turbolecie siedzi sie na krzesełku na burcie , tak jak w antku , dzrwi sie zamyka ( zaluzja odsuwana do gory ) wchodzi chyba nieco wiecej luda , drzwi szerokie i jest podescik z porecza za zewnatrz , umozliwiajacy wyjscie za kadłub i trzymanie sie za nim ...dzieki temu moze wyjsc np 3 skoczkow i na redy-set-go puscic sie razem... Z zastrzeżeniem, że to zależy od konkretnego egzemplarza Turboleta, mi się nieraz zdarzało skakać z TL z kompletnie pusty wnętrzem, siadaliśmy na podłodze jeden za drugim w chyba trzech rzędach. Co do wygody wyskakiwania: to prawda, jest się czego złapać, by 'poczekać' na zewnątrz. ł. |
|