Samoobrona, a sąd

Data: 2011-12-26 16:04:21
Autor: qwerty
Samoobrona, a sąd
Użytkownik "Ogni"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jd9tv5$vii$1@news.dialog.net.pl...
Wywiązała się dyskusja [laików] i jak zwykle sprzeczne zdania. Czy ktoś kto broni się przed napastnikami i zabija musi trafić pod sąd , czy prokurator może odstąpić od tego? Na przykład [autentyk,tylko nie wiem czy wiernie przytoczę], nocą napastnicy próbują sforsować drzwi samotnie mieszkającego męzczyzny,starszego pana. Odgania ich, lecz po godzinie następuje atak na okno [wybicie] i napastnicy próbują sforsować okno.Dziadek poczęstował pierwszego siekierą rozłupując mu czaszkę na pół... Taką wersję słyszałem i , że dziadka nie ukarano. Czy prokurator może odstąpić od sądu w takim [i podobnych] przypadku, czy to obowiązkowo sąd musi zadecydować o winie , bądz niewinności?

Może umorzyć (obrona konieczna), ale na ogół ten co broniąc rani (nie zabija) dostanie więcej, niż wielokrotnie skazany.

Samoobrona, a sąd