Samopomoc - pomysł (przed)wakacyjny

Data: 2009-05-26 23:25:37
Autor: Marcin
Samopomoc - pomysł (przed)wakacyjny
Zbliżają się wakacje, sporo osób wybiera się na krótsze lub dłuższe wycieczki po Polsce. Zastanawiam się, czy na grunt rowerowy nie dałoby się przeszczepić idei stosowanej np. wśród właścicieli zabytkowych samochodów czy terenówek. Chodzi o bezinteresowną samopomoc - bazę osób, które w razie kłopotów technicznych są skłonne pomóc w naprawie, pożyczyć jakąś część, etc.

Bazę taką można by było zrobić jako dodatek do któregoś z istniejących serwisów - np. bikestats.pl

Musiałyby się tam znaleźć takie informacje jak
- obszar, na którym jesteśmy w stanie pomóc, telefon
- wyposażenie (szczególnie takie jak klucze do suportu, kasety, ściągacze, etc.)
- możliwość transportu rowerów

Tak mi przyszło do głowy....

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-05-26 14:43:13
Autor: Saurus
Samopomoc - pomysł (przed)wakacyjny
Są serwisy tego typu, chociaż nakierowane raczej na gościnę i pomoc
dla podróżujących rowerzystów (np. warmshowers.org, pewnie ktoś tutaj
jeszcze zna inne).

Data: 2009-05-26 23:57:22
Autor: Marcin
Samopomoc - pomysł (przed)wakacyjny
Są serwisy tego typu, chociaż nakierowane raczej na gościnę i pomoc
dla podróżujących rowerzystów (np. warmshowers.org, pewnie ktoś tutaj
jeszcze zna inne).

No tak - ale z całym szacunkiem dla tych serwisów - mi chodzi o stworzenie czegoś
- polskiego
- nastawionego na pomoc techniczną, naprawy
- w czym będzie więcej niż kilkadziesiąt osób.

W dodatku najlepiej w wersji dla urządzeń mobilnych, żeby w razie zmielenia przerzutki albo konieczności odkręcenia kasety w sobotę o 17 w Puszczy Piskiej można było wyklikać łatwo osobnika spod Mrągowa, który w ciągu pół godziny jest w stanie podjechać z narzędziami/częściami i pomóc....

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-05-26 22:00:42
Autor: Ryszard Mikke
Marcin <sq5izm@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

W dodatku najlepiej w wersji dla urządzeń mobilnych, żeby w razie zmielenia przerzutki albo konieczności odkręcenia kasety w sobotę o 17 w Puszczy Piskiej można było wyklikać łatwo osobnika spod Mrągowa, który w ciągu pół godziny jest w stanie podjechać z narzędziami/częściami i pomóc....

Padła tu parę dni temu propozycja zrobienia preclowego serwisu.
Możnaby tam. Jeśli powstanie.

Sync?

rmikke

Data: 2009-05-26 15:16:15
Autor: Saurus
Samopomoc - pomysł (przed)wakacyjny
Oby tylko nie stało się coś takiego że każdy będzie wpisywał się jak
do jakiegoś katalogu rowerzystów żeby się "pokazać", a jak przyjdzie
co do czego, to pomocy nie będzie. Ale sam pomysł jest dobry.

Data: 2009-05-27 17:36:06
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Samopomoc - pomysł (przed)wakacyjny
Panie Ryszard Mikke, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvhoqa$n62$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Padła tu parę dni temu propozycja zrobienia preclowego serwisu.
Możnaby tam. Jeśli powstanie.

Jak najbardziej za!
Mogę prosić o temat albo inne namiary?
Co do pomysłu Marcina: w takiej bazie możnaby też zrobić dział
"przewodników miejskich[1]": przyjeżdżam do Katowic, potrzebuję wyjechać na
południe, kontaktuję się z osobą z Katowic/okolicy, która drogę zna i
pomoże.

[1] nie tylko miejskich. Jak kto zna jakieś niesamowite skróty ułatwiające
poruszanie się gdziekolwiek też byłby, w mojej wizji, mile widziany.

Samopomoc - pomysł (przed)wakacyjny