Samorozładowanie Laptopa

Data: 2017-11-20 02:23:16
Autor: Marek S
Samorozładowanie Laptopa
Witam,

Od samego początku miałem problem z Lenovo Ideapad Z710. Wygląda to tak, że ładuję go do np. 60% (tryb ochronny włączony), odpalam go po 2 tygodniach i ... ledwo wystartuje a kończy już współpracę. Ale zdarza się, że nic takiego się nie dzieje. Po leżakowaniu jest w pełni naładowany.

Nie dalej jak 2 dni temu naładowałem go do 60%. Odpalam dziś ... ma 57%. Pozwoliłem mu popracować aby dokonał realnego pomiaru pojemności - po 2 minutach miałem już 7%. To rekord.

Żadne Windowsowe timery nie wchodzą w grę gdyż Laptop zawsze jest wyłączany. Nie ma jak się zatem wybudzić w torbie.

Co ciekawe - gdy bateria rozładuje się do zera, to zawsze parę minut po włączeniu otrzymuję komunikat, że mam podróbę i nie będzie ona ładowana. No i faktycznie nie jest. Zawsze też program monitorujący baterię wyłącza tryb ochronny. Gdy wyłączę laptopa, wyjmę i włożę zasilanie a następnie odpalę system - ładuje się poprawnie... aczkolwiek do 100% gdy zapomnę o przywróceniu zgubionych ustawień w/w aplikacji.

Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-20 17:41:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samorozładowanie Laptopa

"Marek S" outaq8$jk4$1@node2.news.atman.pl

[...]

Nie masz gwarancji? Ja zgłosiłem się z eMachines (Acer)
chyba w ostatnim dniu a wysłałem po gwarancji -- otrzymałem
(za free -- rzecz jasna) nowy (dwakroć pojemniejszy) akumulator.
Gwarancja na cały netbook była roczna, na ogniwa -- półroczna.
Wysłałem po roku. Problemy zaczęły się na kilka dni przed
końcem rocznej gwarancji -- chyba (dokładnie nie pamiętam
już) nie ładował się do końca.

Ponad sześć lat mam już ten nowy -- jest OK.

Teraz mam Acera -- i jestem zadowolony.
(akurat Acera ładuję teraz zasilaczem
eMachines -- zysk z unifikacji)

Ale ciekawostka -- toczpad w eMachines jest dobry, zaś
w Acerze -- nie mogę uzyskać prawie niczego z pożytecznych
rzeczy/zachowań znanych mi z innych toczpadów... Próby
instalacji Elan czy Synaptics nie dają dobrych efektów.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
 (,-.`._,'( 29350 |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-11-20 21:43:18
Autor: Marek S
Samorozładowanie Laptopa

Nie masz gwarancji?

Już nie.

Ja zgłosiłem się z eMachines (Acer)
chyba w ostatnim dniu a wysłałem po gwarancji -- otrzymałem
(za free -- rzecz jasna) nowy (dwakroć pojemniejszy) akumulator.

Zadzwoniłem do serwisu kiedyś na początku:

"nooo... będzie musiał u nas miesiąc poleżeć przy takim problemie"

Zresztą nie dziwię się. Wtedy nie mogłem pozwolić sobie na miesięczny przestój.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-02-12 16:23:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Samorozładowanie Laptopa

"Marek S" ouvep8$ish$1@node2.news.atman.pl

Nie masz gwarancji?

Już nie.

Już?

Zadzwoniłem do serwisu kiedyś na początku:

"nooo... będzie musiał u nas miesiąc poleżeć przy takim problemie"

Nie masz -- nie masz i nie miałeś.
Równie dobrze serwis może zaproponować:

 - musimy testować przez sto lat

po tym, jak zgłosisz: ,,widzę ciemność na
monitorze laptopa pracującego od kwadransa''.

(czyli nie zgłaszasz zbyt wolnego startowania laptopa)

-=-

Mój Kiciuś powrócił z serwisu (z Czech) bardzo szybko.
(gdzieś na grupach pisałem -- po ilu dniach; teraz nie
chcę szukać tej informacji)

Serwis być może mój akumulator testował latami ;) -- ale
ja bezzwłocznie otrzymałem nowy akumulator...

Wolę współpracę z ludźmi rozsądnymi.

Notebook z nowym akumulatorem spisuje się bardzo dobrze
i przez jakiś czas pełnił kluczowe ;) obowiązki biura
rachunkowego. Głównym problemem jest niepamiętliwość
(1 GB DDR2) i mały ekran (rzecz jasna mały ekran
jest także/zarazem zaletą) ale netbook ma ,,zwykłe''
wyjście (VGA?) na monitor zewnętrzny.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2017-11-20 19:35:11
Autor: Irokez
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-20 o 02:23, Marek S pisze:
[...]

Chyba Lenovo są tak zjeb....ane.
To samo mam ze swoim od nowości. 2 tygodnie i jest całkiem martwy.

Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

Żyj, albo sprzedaj i nigdy więcej Lenovo.
Ja nigdy tego chłamu więcej nie kupię.

zdrówko

--
Irokez

Data: 2017-11-20 20:36:20
Autor: Animka
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-20 o 19:35, Irokez pisze:
zdrówko

Tak zawsze pisał Maciek Babcia Dobosz. Podwędziłeś mu pozdrowienie, czy podszyłeś się pod te osobę?
Pisał przez wiele lat i od jakiegoś czasu nie ma go. Może gdzieś wyemigrował, ale pewnie by się pochwalił gdzie jest.

--
animka

Data: 2017-11-21 17:55:22
Autor: Irokez
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-20 o 20:36, Animka pisze:
[...]

Podaj mi numer patentu na "zdrówko" bo może nie wiem, że łamię od dziesiątek lat jakiś patent, mówiąc do kumpli "zdrówko" bądź na "do widzenia" bądź podnosząc kieliszek.

--
Irokez

Data: 2017-11-21 18:11:11
Autor: Roman Tyczka
Samorozładowanie Laptopa
On Tue, 21 Nov 2017 17:55:22 +0100, Irokez wrote:

[...]

A irokeza ukradłeś punkowcom, którzy ukradli indianom! ;-)

Roman Tyczka

Data: 2017-11-29 10:13:18
Autor: ń
Samorozładowanie Laptopa
Tego nie wiem (nie znam), ale znajome laski noszą ;-))

-- -- -
irokeza ukradłeś punkowcom

Data: 2017-11-29 20:13:34
Autor: Roman Tyczka
Samorozładowanie Laptopa
On Wed, 29 Nov 2017 10:13:18 +0100, ń wrote:

Tego nie wiem (nie znam), ale znajome laski noszą ;-))

-- -- -
irokeza ukradłeś punkowcom

Ktoś Cię pytał o zdanie?

Roman Tyczka

Data: 2017-11-22 00:33:15
Autor: Animka
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-21 o 17:55, Irokez pisze:
[...]

Nie ma patentu, ale przypomnialeś mi o dawno już nie widziany/czytanym użytkownikiem grup. Ciekawa jestem co się z nim dzieje.
Zniknął już parę lat temu Marcin Frankowski z Nowej Zelandii. Na google go znalazłam. On teraz prezes jakiejś wielkiej i ważnej firmy (już nie pamiętam jakiej) w Poznaniu. Było nawet jego aktualne zdjęcie. Pan prezes widocznie teraz się wstydzi pisać na grupy, bo robota w Polsce go całkowicie pochłonęła. To na pewno on.

--
animka

Data: 2017-11-20 21:48:32
Autor: Marek S
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-20 o 19:35, Irokez pisze:

Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

Żyj, albo sprzedaj i nigdy więcej Lenovo.
Ja nigdy tego chłamu więcej nie kupię.

Każda firma ma wzloty i upadki. Kiedyś kląłem na drukarki Epsona. Nie nadawały się do pracy. Potem Canon, potem Hp, a teraz wróciłem do Epsona. Co do jakości foto-wydruków są bezkonkurencyjne, szczególnie te 9cio tuszowe.

Lenovo pewnie przechodzi okres chłamu niestety :(

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-21 00:00:50
Autor: Marcin Debowski
Samorozładowanie Laptopa
On 2017-11-20, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:
Lenovo pewnie przechodzi okres chłamu niestety :(

Lenovo zniknął dla mnie ze świata komputerów gdy zaczął wypuszczać swoje laptopy z wątpliwej intencji oprogramowaniem zaszytym na poziomie BIOSu/UEFI. Za duzo razy im się to zdarzyło.

--
Marcin

Data: 2017-11-20 22:30:33
Autor: Uncle Pete
Samorozładowanie Laptopa
On 2017-11-20 02:23, Marek S wrote:
Witam,

[...]

Żebym dobrze zrozumiał - akumulator wyjęty z laptopa nie rozładowuje się?

Data: 2017-11-21 15:02:46
Autor: Marek S
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-20 o 22:30, Uncle Pete pisze:

Żebym dobrze zrozumiał - akumulator wyjęty z laptopa nie rozładowuje się?

To również sprawdziłem - ani trochę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-21 18:00:51
Autor: Irokez
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-20 o 22:30, Uncle Pete pisze:

Żebym dobrze zrozumiał - akumulator wyjęty z laptopa nie rozładowuje się?

no właśnie... nie :)
Widocznie jakiś syf jest zaszyty w BIOS bo zdarza się mojemu, podobnie jak Marek napisał, nie wyryć do 0% baterii raz na dziesiąt razy.

Efekt tego wszystkiego więc mam taki, że bateria straciła 50% mocy i już się nadaje do wymiany, mimo że nawet 100 ładowań nie zrobiłem (mało używany sprzęt). Przez to głębokie rozładowanie jej.
No więc myślę sobie, że jest to chyba celowe działanie aby zaraz po gwarancji kupić nową przynajmniej baterię.

--
Irokez

Data: 2017-11-21 18:17:26
Autor: Roman Tyczka
Samorozładowanie Laptopa
On Mon, 20 Nov 2017 02:23:16 +0100, Marek S wrote:

[...]
[..]
Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

Wygląda mi to na problem jaki niedawno w lapku HP rozwiązałem. Mianowicie w
trakcie zamykania lub hibernacji, już po wygaszeniu ekranu laptop się
zawieszał i nie kończył tego procesu, choć dyski stawały i było cicho,
jednak nie gasła dioda. A raz na jakiś czas zamykał się do końca. W
przypadku niezamknięcia do końca bateria była zjadana do zera.
Liczyłem, że to problem systemu i naprawi go fall creators update... nie
naprawił. Wtedy się wkurzyłem, zdarłem całą paczkę driverów (driver pack
solution) i sterownik po sterowniku zaktualizowałem każde urządzenie jakie
się dało zaktualizować w systemie.
Problem zniknął i lapek za każdym razem wyłącza się do końca, bateria
trzyma.

ps. narzędzia HP twierdziły, że software jest aktualny i nic nie trzeba
aktualizować.

Roman Tyczka

Data: 2017-11-23 11:03:41
Autor: elmer radi radisson
Samorozładowanie Laptopa
On 2017-11-20 02:23, Marek S wrote:

[...]

Ja sie przyzwyczailem ze bateria pozostawiona w dluzej lezacym lapsie
potrafi sie rozladowac - z autopsji, tak bylo w eee pc, starszych
thinkpadach, dellu e6400, takze wg. moich obserwacji dosc czesta
sytuacja. Po jednej nauczce z tak gleboko rozladowana bateria, ze
nie dala sie juz naladowac, nauczylem sie pamietac o wyciaganiu
baterii przy dluzszym lezakowaniu.

Takze chyba nie ma co winic tego modelu, najwidoczniej mimo
wylaczenia lapsa, jakies obwody potrafia podjadac prad. Moze np.
jakies podtrzymanie, np. czesc z tego isc na doladowywanie
akumulatora RTC.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-11-23 20:48:32
Autor: Marek S
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-23 o 11:03, elmer radi radisson pisze:

[...]

No ale aż 2800mAh / 14 dni? A czasem 0? I to bez stanów pośrednich?
Wydaje mi się to podejrzane.

Robię jeszcze eksperymenty przez ostatnie dni. Za wcześnie na jakiekolwiek wnioski. Mam pewien trop. Otóż zainstalowałem system od zera bez instalowania żadnych laptopowych dodatków. No i nie obserwuję drenowania baterii. Powinienem zostawić go na dłużej. Ale mimo to zaczynam przypuszczać, że winę ponosi za to program do zarządzania ładowaniem. Mam na myśli ten, który pozwala np. zdjąć tryb ochronny akumulatora w celu naładowania go do 100%. Z pewnością jest on wadliwy ale nie wiem jak bardzo to rzutuje. Np. sam z siebie przestawia się na 100% po rozładowaniu. Powoduje też, że akumulator nie chce się ładować po taki rozładowaniu wyświetlając komunikat, że jest on podróbą. Bez zastosowania pewnej sztuczki jaką odkryłem nie byłoby możliwe używanie akumulatora już nigdy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-24 09:20:06
Autor: mark64
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-23 o 20:48, Marek S pisze:
> Bez zastosowania pewnej sztuczki jaką odkryłem nie byłoby możliwe używanie akumulatora już nigdy.

Pochwal się - mam podobny problem w Lenovo Idea Pad Flex10, a tu bateria
jest zabudowana.
Dziękuję.
Marek

Data: 2017-11-25 02:38:53
Autor: Marek S
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-24 o 09:20, mark64 pisze:

Pochwal się - mam podobny problem w Lenovo Idea Pad Flex10, a tu bateria
jest zabudowana.

To wygląda następująco: uruchamiasz Windows na zasilaczu, w aplikacji ustawiasz tryb oszczędny (60%), wyłączasz komputer (zamknij), odłączasz zasilanie na kilka sekund, uruchamiasz system. Od tego momentu jest ok... aż do następnego pełnego rozładowania.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-25 11:27:43