Samorozładowanie Laptopa

Data: 2017-11-23 11:03:41
Autor: elmer radi radisson
Samorozładowanie Laptopa
On 2017-11-20 02:23, Marek S wrote:

Od samego początku miałem problem z Lenovo Ideapad Z710. Wygląda to tak, że ładuję go do np. 60% (tryb ochronny włączony), odpalam go po 2 tygodniach i ... ledwo wystartuje a kończy już współpracę. Ale zdarza się, że nic takiego się nie dzieje. Po leżakowaniu jest w pełni naładowany.
Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

Ja sie przyzwyczailem ze bateria pozostawiona w dluzej lezacym lapsie
potrafi sie rozladowac - z autopsji, tak bylo w eee pc, starszych
thinkpadach, dellu e6400, takze wg. moich obserwacji dosc czesta
sytuacja. Po jednej nauczce z tak gleboko rozladowana bateria, ze
nie dala sie juz naladowac, nauczylem sie pamietac o wyciaganiu
baterii przy dluzszym lezakowaniu.

Takze chyba nie ma co winic tego modelu, najwidoczniej mimo
wylaczenia lapsa, jakies obwody potrafia podjadac prad. Moze np.
jakies podtrzymanie, np. czesc z tego isc na doladowywanie
akumulatora RTC.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-11-23 20:48:32
Autor: Marek S
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-23 o 11:03, elmer radi radisson pisze:

[...]

No ale aż 2800mAh / 14 dni? A czasem 0? I to bez stanów pośrednich?
Wydaje mi się to podejrzane.

Robię jeszcze eksperymenty przez ostatnie dni. Za wcześnie na jakiekolwiek wnioski. Mam pewien trop. Otóż zainstalowałem system od zera bez instalowania żadnych laptopowych dodatków. No i nie obserwuję drenowania baterii. Powinienem zostawić go na dłużej. Ale mimo to zaczynam przypuszczać, że winę ponosi za to program do zarządzania ładowaniem. Mam na myśli ten, który pozwala np. zdjąć tryb ochronny akumulatora w celu naładowania go do 100%. Z pewnością jest on wadliwy ale nie wiem jak bardzo to rzutuje. Np. sam z siebie przestawia się na 100% po rozładowaniu. Powoduje też, że akumulator nie chce się ładować po taki rozładowaniu wyświetlając komunikat, że jest on podróbą. Bez zastosowania pewnej sztuczki jaką odkryłem nie byłoby możliwe używanie akumulatora już nigdy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-24 09:20:06
Autor: mark64
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-23 o 20:48, Marek S pisze:
> Bez zastosowania pewnej sztuczki jaką odkryłem nie byłoby możliwe używanie akumulatora już nigdy.

Pochwal się - mam podobny problem w Lenovo Idea Pad Flex10, a tu bateria
jest zabudowana.
Dziękuję.
Marek

Data: 2017-11-25 02:38:53
Autor: Marek S
Samorozładowanie Laptopa
W dniu 2017-11-24 o 09:20, mark64 pisze:

Pochwal się - mam podobny problem w Lenovo Idea Pad Flex10, a tu bateria
jest zabudowana.

To wygląda następująco: uruchamiasz Windows na zasilaczu, w aplikacji ustawiasz tryb oszczędny (60%), wyłączasz komputer (zamknij), odłączasz zasilanie na kilka sekund, uruchamiasz system. Od tego momentu jest ok... aż do następnego pełnego rozładowania.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-25 11:27:43