Samouszczelniacze do opon

Data: 2020-09-18 14:40:06
Autor: radekp@konto.pl
Samouszczelniacze do opon
Są jakieś wlewane przez wentyl samouszczelniacze do opon?
Gdzieś mi ucieka powoli powietrze, a że opon do zmiany, to nie warto jej
naprawiać.
Skuteczne to w ogóle?

Data: 2020-09-18 16:02:38
Autor: Cavallino
Samouszczelniacze do opon
W dniu 18-09-2020 o 14:40, radekp@konto.pl pisze:
Są jakieś wlewane przez wentyl samouszczelniacze do opon?

Są.

Gdzieś mi ucieka powoli powietrze, a że opon do zmiany, to nie warto jej
naprawiać.
Skuteczne to w ogóle?

Na małe dziurki tak.

Data: 2020-09-18 22:38:49
Autor: radekp@konto.pl
Samouszczelniacze do opon
Fri, 18 Sep 2020 16:02:38 +0200, w <rk2elv$5me$1$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 18-09-2020 o 14:40, radekp@konto.pl pisze:
> Są jakieś wlewane przez wentyl samouszczelniacze do opon?

Są.

Gdzie to znaleźć i jak to ew. wyszukać na allegro?

Data: 2020-09-19 21:08:42
Autor: _Master_
Samouszczelniacze do opon
Jak mi ucieka powietrze to zajeżdżam do fachowca.
On znajduje dziurkę ;-) wkłada szpikulec z "glutem" i powietrze mi już nie ucieka. Z rok temu płaciłem chyba 20 zł.

Ile kosztuje samouszczelniacz z przesyłką? ;-)

Data: 2020-11-02 16:39:40
Autor: neelix
Samouszczelniacze do opon

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:4m6amf13ff5gckrgdeeojddkt91nvpibl04ax.com...
> [...]

> Są jakieś wlewane przez wentyl samouszczelniacze do opon?

Są.

Gdzie to znaleźć i jak to ew. wyszukać na allegro?
-- -- -- -- -- -- --
Stacje benzynowe np. Orlen.

neelix

Data: 2020-11-03 09:48:59
Autor: ąćęłńóśźż
Samouszczelniacze do opon
Widziałem m.in. w Carrefour.
Szukałem do roweru (do normalnych dętek w oponach).
Czy uszczelniacze do dętek są inne w składzie/konsystencji niż uszczelniacze do opon bezdętkowych?

-- -- -
Gdzie to znaleźć

Data: 2020-09-18 16:09:27
Autor: T.
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-18 o 14:40, radekp@konto.pl pisze:
Są jakieś wlewane przez wentyl samouszczelniacze do opon?
Gdzieś mi ucieka powoli powietrze, a że opon do zmiany, to nie warto jej
naprawiać.
Skuteczne to w ogóle?

Naprawa opony to koszt 20 zł - chyba nie warto kombinować, tylko pojechać do wulkanizatora, bo zapłacisz za wypełniacz więcej. W dodatku naprawa opony trwa kilka minut. Może też być taka sytuacja, że samo poluzowanie opony na feldze, przesmarowanie i napompowanie już wystarczy (bo czasami tędy ucieka powietrze).
T.

Data: 2020-09-18 18:59:48
Autor: Budzik
Samouszczelniacze do opon
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

[...]

Gdzie naprawiaja za 20zł?
Toz to mniej niz normalna wymiane opony a pracy zdecydowanie wiecej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

Data: 2020-09-19 10:05:58
Autor: T.
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-18 o 20:59, Budzik pisze:
[...]

U mnie w okolicy. Nawet bywało, że kosztowało to 15 zł - oczywiście naprawa sznurkiem. Tanio jest zwłaszcza poza sezonem wymian opon (wiosna, późna jesień).
Ps. Mieszkam pod Warszawą. Ostatni raz płaciłem 20 zł 2 miesiące temu - miałem gwoździa w oponie.
T.

Data: 2020-09-19 12:59:46
Autor: Budzik
Samouszczelniacze do opon
[...]

Sznurkiem czyli bez zdejmowania opony?
I bez wywazania?

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2020-09-19 21:11:25
Autor: _Master_
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-19 o 14:59, Budzik pisze:
Sznurkiem czyli bez zdejmowania opony?

Jeśli nie potrzeba to się opony nie zdejmuje

I bez wywazania?

A po co wyważać jak się nie zdejmuje? ;-)

Data: 2020-09-19 22:59:46
Autor: Budzik
Samouszczelniacze do opon
Użytkownik _Master_ Master@z.pl ...

Sznurkiem czyli bez zdejmowania opony?

Jeśli nie potrzeba to się opony nie zdejmuje

I bez wywazania?

A po co wyważać jak się nie zdejmuje? ;-)

Nie wiem ile wazy miejsce naprawy.
Jeżeli wiecej to dlatego.
Ale nie miałem nigdy tak naprawianej opony wiec sie nie wypowiadam.

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2020-09-20 20:37:04
Autor: _Master_
Samouszczelniacze do opon
To Ty tyle lat jeździsz lokomotywą? ;-)

Data: 2020-09-20 17:30:35
Autor: T.
Samouszczelniacze do opon
[...]

Było ze zdejmowaniem, bez wyważania. Ale to zależy od warsztatu i klienta - jak chcesz, to wyważą i policzą dychę za wyważenie.
T.

Data: 2020-09-20 16:59:44
Autor: Budzik
Samouszczelniacze do opon
[...]

Zawsze sie dziwiłem z czego wynika to ze warsztaty licza osobno wywazanie.
Zawsze myslałem ze to taka strategia matergindoda zeby sugerowac nizszy koszt...
A jednak sa klienci ktorzy chca bez wywazania... ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2020-09-20 19:27:34
Autor: T.
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-20 o 18:59, Budzik pisze:
[...]

Odcinek sznurka długości kilku cm nie waży praktycznie nic. Więcej może ważyć grudka błota na feldze...
T.

Data: 2020-09-20 18:43:48
Autor: Budzik
Samouszczelniacze do opon
[...]

Ale opona jest inaczej załozona na feldze...

--
Pozdrawia... Budzik
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

Data: 2020-09-20 22:59:34
Autor: T.
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-20 o 20:43, Budzik pisze:
[...]

Ale było zdjęcie koła, a nie opony z felgi. Nikt się tak nie bawi...
T.

Data: 2020-09-21 09:55:08
Autor: Mateusz Viste
Samouszczelniacze do opon
2020-09-20 o 22:59 +0200, T. napisał:
Ale było zdjęcie koła, a nie opony z felgi. Nikt się tak nie bawi...

Jakoś 2 lata temu jechałem do wulkanizacji z kołem (nie swoim) od SUVa.
Pan bez zastanowienia zdjął oponę, coś tam przy dziurze dziubał,
wymienił wentyl, wysmarował, a potem wszystko złożył, wyważył i oddał.
Koszt 16.50 Eur netto. Nie znał tej sznurkowej technologii czy jak?

Mateusz

Data: 2020-09-21 11:24:29
Autor: T.
Samouszczelniacze do opon
[...]

Może tak szybko to zrobił, że nie zdążyłeś zauważyć? :-)
To trwa ok. 30 sekund... Sam napisałeś, że coś przy dziurze dłubał, a od samego wysmarowania opony nie uszczelnisz...
T.

Data: 2020-09-21 11:52:56
Autor: Mateusz Viste
Samouszczelniacze do opon
2020-09-21 o 11:24 +0200, T. napisał:
> [...]
> technologii czy jak?

Może tak szybko to zrobił, że nie zdążyłeś zauważyć? :-)

Wszystko możliwe, bo i niespecjalnie patrzyłem mu na ręce.

To trwa ok. 30 sekund... Sam napisałeś, że coś przy dziurze dłubał, a
od samego wysmarowania opony nie uszczelnisz...

Wysmarowanie to tak przy okazji, tak jak wymiana wentyla. Koszt widać
pomijalny, więc robią spontanicznie. Z tym dłubaniem natomiast, choć
nie wiem co dokładnie tam dłubał, to na pewno dłubał od strony
wewnętrznej opony. Przypuszczam, że po prostu jakiś klejący kołek
wsadził. No ale stąd moje pytanie: skoro da się wykonać naprawę w 30s
sznurkiem, to dlaczego ten mój męczył się dobre 15 minut? Tylko z chęci
zarobku? Przy tak śmiesznej cenie to chyba nie, oni raczej ze sprzedaży
opon żyją.

Mateusz

Data: 2020-09-21 12:15:02
Autor: yabba
Samouszczelniacze do opon
[...]

Mógł to być grzybek wstawiany od wewnątrz. Przy dużej dziurze sznur gumowy nie zdaje egzaminu i wulkanizator wkleja od środka opony grzybek oraz czasem dla pewności łatkę na niego.

yabba

Data: 2020-09-21 22:25:12
Autor: Czarek
Samouszczelniacze do opon

W dniu 21.09.2020 o 12:15, yabba pisze:
wkleja od środka opony grzybek oraz czasem dla pewności łatkę na niego.

Albo samą łatkę. U mnie 4 miesiące się to sprawdza.

--
Czarek

Data: 2020-09-21 15:57:06
Autor: J.F.
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-21 o 09:55, Mateusz Viste pisze:
> [...]

wsadził. No ale stąd moje pytanie: skoro da się wykonać naprawę w 30s
sznurkiem, to dlaczego ten mój męczył się dobre 15 minut? Tylko z chęci

Pytalem chyba ze dwoch, to mowili ze łatka to łatka, a sznurek nic nie warty.
Ale co mieli mowic :-)

Naprawial ktos tym sznurkiem ?

Zaplacilem chyba troche wiecej niz 20zl, ale nalezalo sie za znalezienie dziury - a wystarczyl do tego spryskiwacz z plynem to mycia.

Przy tak śmiesznej cenie to chyba nie, oni raczej ze sprzedaży
opon żyją.

Przychodzi sezon, to maja zniwa na wymianach.
Przynajmniej tak to z zewnatrz wyglada, patrzac po kolejce zapisow ...

J.

Data: 2020-09-22 09:22:14
Autor: viktorius
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-21 o 15:57, J.F. pisze:

Pytalem chyba ze dwoch, to mowili ze łatka to łatka, a sznurek nic nie warty.
Ale co mieli mowic :-)

Naprawial ktos tym sznurkiem ?

Miałem wkręt w oponie. Naprawa sznurkiem bez ściągania koła. Dojechałem w wkrętem w oponie, to było widać gdzie jest dziura. Koszt znikomy, może 20 złotych, mój zysk na czasie obsługi bezcenny. Opona do końca swego żywota nie wykazywała żeby była nieszczelna. Po naprawie dostałem zalecenie, że nie wyważają, bo masa sznurka jest w granicach błędu wyważarki. Ale jakby jednak mi coś biło, to mam przyjechać, zrobią to za friko.

--
viktorius

Data: 2020-09-22 15:41:17
Autor: J.F.
Samouszczelniacze do opon
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rkc8n6$9uo$1$viktoriu@news.chmurka.net...
[...]

Zaplacilem niewiele wiecej, nie pamietam dokladnie - nawet jesli to bylo 40 zl, to nadal niewiele wiecej :-)

U mnie bylo jeszcze szukanie dziury, wiec trzeba bylo kolo i tak zdjac, a czas ... w sobote jakby wolniej biegnie, podjechac trzeba, w kolejce postac trzeba (jedna opone to i tak priorytetem), samo zdjecie opony i zaklejenie dlugo nie trwa.

No chyba, ze jak opisujesz - sruba jeszcze jest, sznurkiem zalatwi to w 5 minut, a nie w 40 ...

Ale ciekawe, ze gumiarze sie tym jednak posluguja - wczesniej tylko na youtube widzialem  :-)

[...]

Ale wywazyc kolo dobra rzecz, no chyba, ze niedawno bylo wywazane ...

J.

Data: 2020-09-23 12:58:57
Autor: viktorius
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-22 o 15:41, J.F. pisze:

No chyba, ze jak opisujesz - sruba jeszcze jest, sznurkiem zalatwi to w 5 minut, a nie w 40 ...

Podstawowa zasada; nie wyciągać gwoździa/wkręta z opony, dojechać do gumiarza, powoli, ale na tej oponie. Chyba, że lubisz zmieniać koło na to z bagażnika (jak w ogóle jest).
Kto wyciągnął, to wie, że nie zdąży do samochodu wsiąść, a już kapeć :)

Ale ciekawe, ze gumiarze sie tym jednak posluguja - wczesniej tylko na youtube widzialem  :-)

Do takich małych dziurek uszczelnienie sznurkiem to zarąbista sprawa zarówno kosztowo, jak i czasowo. Są jakieś obostrzenia, że chyba najlepiej jakby dziura była w bieżniku, nie w rowku bieżnika. Wtedy gumy jest "po drodze" więcej i większa szansa, że dobrze uszczelni.

[...]

Mi zależało na czasie, pewnie gdzieś jak zwykle sie spieszyłem. Dlatego z radością przyjąłem informacje, że powinno być dobrze bez wyważania, "jeździć, obserwować" ;)
Zawsze po 'operacjach' przy kołach i tak jadę gdzieś na trasę sprawdzić czy nie zadrży mi nic przy żadnej prędkości, nawet tej zbliżonej do vmax. Kilka razy jechałem na reklamację, raczej po zmianie letnie/zimowe, niż po łataniu dziury.

--
viktorius

Data: 2020-09-23 14:44:58
Autor: J.F.
Samouszczelniacze do opon
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rkf9ph$d9h$1$viktoriu@news.chmurka.net...
[...]

Wiesz, normalnie to ja sie nie patrze na gwozdzie, tylko na cisnienie.
Jak za male to pompuje, jak czesto pompuje, to jade do gumiarza.

Moze jakby gdzies na drodze zaczal ten wkret stukac ...

Ale ciekawe, ze gumiarze sie tym jednak posluguja - wczesniej tylko na youtube widzialem  :-)

Do takich małych dziurek uszczelnienie sznurkiem to zarąbista sprawa zarówno kosztowo, jak i czasowo.

Ale wczesniej u nas u gumiarzy nie znane.
Sam moze bym sobie naprawil, ale taki "kit" to gdzies z USA trzeba bylo sprowadzic :-(
Ciekawe - mozna juz kupic w Polsce, czy na Aliexpress ?

A glowny problem - gdzie ta dziura.
Potem ewentualnie drugi - ile zestaw kosztuje i ile lat mozna przechowywac ... szczegolnie w samochodzie narazonym na slonce..

Są jakieś obostrzenia, że chyba najlepiej jakby dziura była w bieżniku, nie w rowku bieżnika. Wtedy gumy jest "po drodze" więcej i większa szansa, że dobrze uszczelni.

Tak nawiasem
https://www.youtube.com/watch?v=yjGLF4zagVs

-wazelina nie spowoduje, ze sie to nie bedzie trzymac ? Czy to wcale nie wazelina, tylko klej ?
-jak on to szydlo wyciagnal ? Ostrze tam jest, co przecina ten sznur czy zapadka jakas ?

inny film
https://www.youtube.com/watch?v=5zNyvIcMfCo

-tu juz wyraznie mowi o kleju,
-to tylko dorazna naprawa, w celu dojechania do serwisu :)

J.

Data: 2020-09-23 15:18:45
Autor: viktorius
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-23 o 14:44, J.F. pisze:

Wiesz, normalnie to ja sie nie patrze na gwozdzie, tylko na cisnienie.
Jak za male to pompuje, jak czesto pompuje, to jade do gumiarza.

Moze jakby gdzies na drodze zaczal ten wkret stukac ...

Nabił się razem z podkładką, w sumie było to tak wysokie, że było czuć drgania na kierownicy co obrót koła. Efekty akustyczne tez dawało sporawe.

[...]

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-do-opon-szybka-naprawa-8-czesci-7539546679

Sznura jest 5 szt, patrząc na długość, to pewnie jeden sznur starczy spokojnie na 2 dziury. Przy cenie po 20 za usługę to nawet dobry zysk z tego wychodzi :)

[...]

Oczko tego szydła jest otwarte, powiększ sobie zdjęcia z podlinkowanej przeze mnie aukcji.

inny film
https://www.youtube.com/watch?v=5zNyvIcMfCo

-tu juz wyraznie mowi o kleju,

W tym pierwszym filmiku sznur był chyba nasączony klejem, pewnie takim, że ta "wazelina" mu nie przeszkadzała w działaniu (jeśli to faktycznie wazelina, a nie jakiś klej). W drugim twoim linku widać, że sznur jest bardziej suchy i klej był osobno.

-to tylko dorazna naprawa, w celu dojechania do serwisu :)

No to w takim razie miałem do serwisu dobre kilkadziesiąt tysięcy km. Ale nie zdążyłem dojechać do celu, bo opona wcześniej wyłysiała ;)

--
viktorius

Data: 2020-09-23 15:44:13
Autor: J.F.
Samouszczelniacze do opon
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rkfhvl$if0$1$viktoriu@news.chmurka.net...
[...]

A ja zazwyczaj nie czulem nic.
Tylko lekkie sciaganie jak juz powietrze zeszlo, a schodzilo ze dwa tygodnie.

[...]

Ciekawa sprawa.

Sznura jest 5 szt, patrząc na długość, to pewnie jeden sznur starczy spokojnie na 2 dziury. Przy cenie po 20 za usługę to nawet dobry zysk z tego wychodzi :)

Dla gumiarza, bo jak ja zlapie gume za dwa lata i sie okaze, ze klej juz wysechl, to tylko 19zl straty bedzie (z dostawą) :-)
No chyba, ze dziewiczej tubce klej przetrwa i sznurek przetrwa, i na jedna dziure starczy :-)

Tak nawiasem
https://www.youtube.com/watch?v=yjGLF4zagVs
[...]
[...]

Jak znam prawdziwą wazeline - to bedzie przeszkadzala.

wazelina, a nie jakiś klej).

I podejrzewam ze klej.

W drugim twoim linku widać, że sznur jest bardziej suchy i klej był osobno.

W ogole te "sznurki" jakies skomplikowane, moze i pokryte klejem,

-to tylko dorazna naprawa, w celu dojechania do serwisu :)

No to w takim razie miałem do serwisu dobre kilkadziesiąt tysięcy km. Ale nie zdążyłem dojechać do celu, bo opona wcześniej wyłysiała ;)

Ale to opinia gumiarza :-)

No coz, w niektorych przypadkach ... znacznie tansze niz laweta.
I tansze niz Assistance :-)

J.

Data: 2020-09-23 17:31:59
Autor: Cavallino
Samouszczelniacze do opon
W dniu 23-09-2020 o 14:44, J.F. pisze:

Do takich małych dziurek uszczelnienie sznurkiem to zarąbista sprawa zarówno kosztowo, jak i czasowo.

Ale wczesniej u nas u gumiarzy nie znane.

A kiedy to jest wcześniej?
I skąd wiesz że nie znane?
Jakiś sondaż robiłeś, czy po prostu akurat Ty o tym nie słyszałeś, więc myślisz, że gumiarze również?

Data: 2020-09-23 17:58:27
Autor: J.F.
Samouszczelniacze do opon
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rkfppf$n35$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No pytalem sie dwoch czy trzech, bo wiecej dziur sie nie trafilo.

Ale co - widziales gdzies w uzyciu, w ofercie ?

J.

Data: 2020-09-23 18:46:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Samouszczelniacze do opon
W dniu .09.2020 o 17:58 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

"Sznurek" miałem juz w bagażniku jak pierwszy raz sam się wybierałem autem  za granicę - tak gdzieś pod koniec lat 90 to było. "Sznurek", ze stosowną  sztycą nabyłem od Ruskiego na targu, aby w razie czego być niezależnym od  zagramanicznych  gumiarzy.
Nie wiem czy wtedy "nasi" gumiarze to znali, ale z doświadczenia wiem, że  od "ruskich" nie kupowało się już wtedy "nowości" - taniej po prostu było.
Ostatnio "sznurkiem" naprawiałem oponę miesiąc temu. Usłyszałem, że  złapałem "wkrętka" - zjechałem z drogi do pobliskiego gumiarza, ten miał  zajęte podnośniki, ale wyjął mi wkręta i wcisnął sznurek na przydomowym  trawniku.

TG

Data: 2020-09-24 06:59:32
Autor: Cavallino
Samouszczelniacze do opon
W dniu 23-09-2020 o 17:58, J.F. pisze:
[...]

Pytałeś kiedy?
Bo jeszcze niedawno pytałeś na grupie co to w ogóle jest i gdzie się kupuje, więc raczej mało prawdopodobne żebyś kilka czy kilkanaście lat temu pytał o to gumiarzy....

Ale co - widziales gdzies w uzyciu, w ofercie ?

Głowy nie dam, bo nie miałem tego typu napraw od 10 lat bodajże, ale wydaje mi się że kiedyś coś takiego użyli.

Data: 2020-09-24 11:58:46
Autor: J.F.
Samouszczelniacze do opon
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rkh93l$l39$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Na przestrzeni kilku lat.

Bo jeszcze niedawno pytałeś na grupie co to w ogóle jest i gdzie się kupuje, więc raczej mało prawdopodobne żebyś kilka czy kilkanaście lat temu pytał o to gumiarzy....

Pytalem gdzie sie to w Polsce kupuje.
Musialbys poszukac w archiwum - o metodzie pisalem pare lat temu, moze nawet jako piewszy na grupie.

Ale co - widziales gdzies w uzyciu, w ofercie ?
Głowy nie dam, bo nie miałem tego typu napraw od 10 lat bodajże, ale wydaje mi się że kiedyś coś takiego użyli.

Moze widziales na filmie z Youtube, tak jak i ja :-)

J.

Data: 2020-09-24 12:15:08
Autor: Cavallino
Samouszczelniacze do opon
W dniu 24-09-2020 o 11:58, J.F. pisze:

Ale co - widziales gdzies w uzyciu, w ofercie ?
Głowy nie dam, bo nie miałem tego typu napraw od 10 lat bodajże, ale wydaje mi się że kiedyś coś takiego użyli.

Moze widziales na filmie z Youtube, tak jak i ja :-)

10 lat temu, to raczej nie oglądałem youtube na tyle często, żeby móc coś takiego widzieć.

Data: 2020-10-27 19:03:34
Autor: Czarek
Samouszczelniacze do opon

On naprawiał sznurkiem https://www.youtube.com/watch?v=NoKXkBBYQD8 efekt widać bardzo dokładnie.

--
Czarek

Data: 2020-09-21 22:24:08
Autor: Czarek
Samouszczelniacze do opon

[...]

Też miałem taką sytuację - wulkanizator powiedział, że przy małej średnicy otworu wystarczy przykleić od wewnątrz cienką łatkę, nie trzeba "kołka"
W moim przypadku był to cienki gwóźdź o długości około 2,5 - 3 cm

Czynność trwa 20 - 30 sekund + montaż i demontaż opony.
Zakładanie sznurka/kołka wiąże się najczęściej (a nawet chyba zawsze) z powiększeniem otworu przed aplikacją tego "uszczelniacza" a takie rozwiercanie to zawsze jakaś ingerencja w konstrukcję opony.

--
Czarek

Data: 2020-09-21 12:59:59
Autor: Budzik
Samouszczelniacze do opon
[...]

Kolega czyta ze zrozumieniem...
Dopytywałem kilka postów wyzej i zostało potwierdzone że ze zdejmowaniem opony.

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2020-09-21 15:50:54
Autor: J.F.
Samouszczelniacze do opon
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC3F95B2D6337budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Jak zaczal od zrobienia kreski na oponie przy wentylu, to zalozyl prawie tak samo jak bylo.

Pozostaje pytanie, czy "prawie" czyni roznice :-)

J.

Data: 2020-09-20 19:36:40
Autor: Shrek
Samouszczelniacze do opon
W dniu 20.09.2020 o 19:27, T. pisze:

[...]

OK - ale było ze zdejmowaniem.

--
Shrek

Data: 2020-09-18 21:17:03
Autor: t-1
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-18 o 16:09, T. pisze:
[...]

Nie zawsze gdy mało uchodzi można znaleźć.
Ja 3 razy byłem u wulkanizatorów i żaden nic nie znalazł.
A powietrza uchodzi 0,1 at na tydzień

Data: 2020-09-19 08:32:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Samouszczelniacze do opon
W dniu .09.2020 o 21:17 t-1 <t-1@todlaspamu.pl> pisze:

Nie zawsze gdy mało uchodzi można znaleźć.
Ja 3 razy byłem u wulkanizatorów i żaden nic nie znalazł.
A powietrza uchodzi 0,1 at na tydzień

Mam to samo w jednym kole, zdjęcie opony, przesmarowanie i ponowne  założenie nie pomogło.
Trzeba by pewnie włożyć koło do wanny i gapić się na nie przez godzinę -  gumiarze nie mają na to czasu, mi się nie chce. Dopompowuję je raz na  tydzień/dwa tygodnie i doturlam się tak do jej końca (ostatni sezon tych  opon).

TG

Data: 2020-09-19 17:19:57
Autor: Adam
Samouszczelniacze do opon
[...]

Tak z ciekawości: kiedy ostatni raz wymieniałeś wentyle?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-09-19 17:51:56
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Samouszczelniacze do opon
W dniu .09.2020 o 17:19 Adam <a.g@poczta.onet.pl> pisze:

W dniu 2020-09-19 o 08:32, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

w tej zepsutej wyminiałem jak mi szukali dziury (ze 3 miesiące temu) - nic  nie znaleźli a powietrze nadal schodzi.

TG

Data: 2020-09-19 19:38:19
Autor: Adam
Samouszczelniacze do opon
[...]

Ok.
Pytanie tendencyjne, gdyż zdarzało się, że wymiana wentyla (w sensie całości: wszystko, co wchodzi do otworu w obręczy) pomagała na niezidentyfikowany wyciek. Sam zresztą też się na to złapałem wiele lat temu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-09-19 21:14:06
Autor: _Master_
Samouszczelniacze do opon
Ale trzeba uważać żeby nie wymienić dobrych wentyli na chińskie gówno które co pół roku trzeba wymieniać bo "Panie popękane" ;-)

Data: 2020-09-19 21:47:04
Autor: Adam
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-19 o 21:14, _Master_ pisze:
Ale trzeba uważać żeby nie wymienić dobrych wentyli na chińskie gówno które co pół roku trzeba wymieniać bo "Panie popękane" ;-)

Zmieniam u dobrych wulkanizatorów, nie używają dziadostwa.
Jednak mimo wszystko wymieniam raz na rok, przy zmianie opon na zimowe.
Kosztuje to kilka zł. więcej, a mam spokój. Auto służy mi do dojazdów do klientów. Drugi bardziej stoi niż jeździ, ale też raz na jakiś czas zlecam wymianę.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-06 15:50:26
Autor: kk
Samouszczelniacze do opon
On 2020-09-19 08:32, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

Jak co tydzień musisz dopompować to to na pewno można wykryć.

Data: 2020-11-06 15:58:28
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Samouszczelniacze do opon
W dniu .11.2020 o 15:50 kk <kk@op.pl.invalid> pisze:

On 2020-09-19 08:32, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

Pewnie można - dasz radę? :-) - ze 20, 30 dyszki mogę za to odpalić :-)  (zdjęcie koła, wanna, kreda, założenie koła).
Ostatnio mniej jeżdzę, dobijam na 2,8bara - po dwóch tygodniach mam 2-2,1.

TG

Data: 2020-11-06 16:08:58
Autor: kk
Samouszczelniacze do opon

On 2020-09-19 08:32, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

Ja o gumiarzu, że nie powinien mieć problemu z określeniem gdzie tyle uchodzi.

Data: 2020-11-06 16:34:29
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Samouszczelniacze do opon

On 2020-09-19 08:32, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

no ale miał, innego nie chciało mi się testować.

TG

Data: 2020-11-08 19:01:42
Autor: ąćęłńóśźż
Samouszczelniacze do opon
Mam ten sam problem.
Znudziło mi się już płacić po 30 zł za "diagnozę".

Generalnie to są trzy możliwości:

* zaworek/otwór na zaworek
* rant felgi/opony
* opona

- każda z jakimiś podmożliwościami (nadbita farba felgi / guma)

-- -- -
no ale miał, innego nie chciało mi się testować.

Data: 2020-11-08 21:28:55
Autor: Irek.N.
Samouszczelniacze do opon
Ja o gumiarzu, że nie powinien mieć problemu z określeniem gdzie tyle uchodzi.

no ale miał, innego nie chciało mi się testować.

Ja mam ten sam problem, 2 tygodnie i z 2.5 mam 1.9 Bara. Wulkanizator rozłożył ręce przy szukaniu przecieku, za mało wycieka aby znaleźć. Za chwilę zmiana na zimówki, więc będzie okazja do rozebrania koła, może po wyczyszczeniu krawędzi się uspokoi.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2020-11-09 10:54:21
Autor: T.
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-11-08 o 21:28, Irek.N. pisze:
[...]

U mnie wyciekało jeszcze mniej. Pojechałem do oponiarza i od razu znalazł gwoździa... Jak jest takie cholerstwo w oponie to nie znaczy, że od razu całe powietrze ujdzie - radzę dobrze obejrzeć oponę, może coś będzie widać.
T.

Data: 2020-11-09 11:04:42
Autor: TomN
Samouszczelniacze do opon
T. w <news:5fa911cf$0$6333$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Najgorsze do znalezienia są wkręty pomiędzy "lamelami/klockami", którym
starły sie łby, i od zewnątrz nie widać, a na tyle uszczelniają, że wyciek
jest mały.

--
'Tom N'

Data: 2020-11-07 09:59:45
Autor: Budzik
Samouszczelniacze do opon
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

[...]

A płyn z jakims pieniacym sie preparatem nie pokazuje?
Podniesc, popsikac i patrzec gdzie sie bąbelki pokazuja.

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2020-11-09 21:46:41
Autor: t-1
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-18 o 21:17, t-1 pisze:

Nie zawsze gdy mało uchodzi można znaleźć.
Ja 3 razy byłem u wulkanizatorów i żaden nic nie znalazł.
A powietrza uchodzi 0,1 at na tydzień

Kolejny wulkanizator w końcu znalazł.
Pokazał mi stalową igiełkę, ok. 1 cm cienka jak włos.
Nie wiem jak się wbiła.
Nie był to kord.

Data: 2020-09-18 22:39:27
Autor: radekp@konto.pl
Samouszczelniacze do opon
Fri, 18 Sep 2020 16:09:27 +0200, w <5f64bf99$0$560$65785112@news.neostrada.pl>,
"T." <kuki543@interia.pl> napisał(-a):

Naprawa opony to koszt 20 zł

20zł to chyba za samo zdjęcie koła z samochodu, ew z założeniem :)

Data: 2020-09-19 06:52:42
Autor: Cavallino
Samouszczelniacze do opon
W dniu 18-09-2020 o 22:39, radekp@konto.pl pisze:
[...]

To kosztuje już od 5 zł.

Data: 2020-09-19 10:06:59
Autor: T.
Samouszczelniacze do opon
W dniu 2020-09-18 o 22:39, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Za 20 zł to jest wymiana opony na felgach aluminiowych, bo na stalówkach kosztuje w mojej okolicy - 15 zł. Oczywiście z wyważeniem.
T.

Data: 2020-09-21 20:17:20
Autor: Jacek
Samouszczelniacze do opon
[...]

Nie polecam. U mnie w taczce uciekało powietrze w tempie raz na 5 dni. Wypsikałem tam cały uszczelniacz, jaki miałem w aucie w "zestawie awaryjnym". Pojeździłem taczką tam i z powrotem, żeby się równomiernie rozprowadziło. Efekt żaden. Wymieniłem w końcu dętkę i mam spokój.
Jacek

Samouszczelniacze do opon