Samozatrudnienie / kontrakt?

Data: 2011-03-29 19:35:35
Autor: beherit / pn
Samozatrudnienie / kontrakt?
Witam,

jak to nazwać: posiadam działalność gospodarczą, a jeden z moich klientów chce mnie wynająć na okres 2 lat z rozliczeniem miesięcznym. Oczywiście do tego celu trzeba podpisać jakąś umowę, gdyż wymagać to będzie z mojej strony porzucenia kilku tematów.
Jak nazwać taką umowę? Jakiś kontrakt? Szukając w sieci znalazłem tylko kontrakty managerskie, a potrzebowałbym coś co ureguluje nasze wspólne obowiązki i prawa wobec siebie.

Pozdr,b.

Data: 2011-04-05 12:30:57
Autor: Gotfryd Smolik news
Samozatrudnienie / kontrakt?
On Tue, 29 Mar 2011, beherit / pn wrote:

Witam,

jak to nazwać: posiadam działalno¶ć gospodarcz±,

<OT>
  IMHO: masz.
  "mam działalno¶ć" lub "prowadzę działalno¶ć".
  Posiadać można przedsiębiorstwo (można je sprzedać lub podarować),
działalno¶ci± nie da się rozporz±dzać, można ni± tylko zarz±dzać! :D
<\OT>

a jeden z moich klientów chce mnie wynaj±ć na okres 2 lat z rozliczeniem miesięcznym. Oczywi¶cie do tego celu trzeba podpisać jak±¶ umowę, gdyż wymagać to będzie z mojej strony porzucenia kilku tematów.

  Ale nie zupełnie "na wył±czno¶ć"?

Jak nazwać tak± umowę?

  W sumie bez znaczenia.
  Art.65.2 Kodeksu Cywilnego:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

  IMO nie ma jakich¶ na tyle mocno utrwalonych zwyczajów aby
zwykły tytuł "umowa" w czym¶ wadził :)
  Dużo, dużo ważniejsze będzie okre¶lenie warunków - m.in. tego
czy i jakie odszkodowanie zleceniodawca zgodzi się okre¶lić
na wypadek jakby zostawił Cię "na lodzie" po "porzuceniu
paru tematów" o których piszesz.

a potrzebowałbym co¶ co ureguluje nasze wspólne obowi±zki i prawa wobec siebie.

  To tytułem się nie przejmuj.
  Chyba, że ta umowa będzie konkretn± umow± nazwan± wg KC, np.
umow± agencyjn±, to wtedy miałoby sens rozważanie o tytule.
  Przy tej ilo¶ci danych które podrzuciłe¶ nie mamy o czym
w ogóle dyskutować - "brak danych" :)

pzdr, Gotfryd

Samozatrudnienie / kontrakt?