Samsung 840 PRO czy 840 EVO?

Data: 2014-12-08 12:45:06
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?

Mama oba. Oba nowe w wersji 256GB. Jeden muszę oddać - drugi zostaje u
mnie na stałe na system do domowego blaszaka który na dane ma 2x2TB
BLACK w RAID1. Który zostawić sobie? PRO ciut szybszy ale starsza
konstrukcja. EVO nowszy ale z drugiej z strony chyba miał jakieś
problemy z firmware-m.

Jak myślicie?

Data: 2014-12-08 12:49:22
Autor: Tasiorsa
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
W dniu 2014-12-08 o 12:45, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

[...]

Ja bym bral zdecydowanie Pro. Na lepszych szybszych i trwalszych pamieciach :)

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2014-12-08 13:00:54
Autor: Piotr Rezmer
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
[...]

Mam pro i jestem zadowolony. A to że starszy to nic złego. Ale to tylko moje subiektywne odczucie. No i nie mam EVO aby porównać.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-08 14:27:52
Autor: Chris
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
W dniu 2014-12-08 12:45, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

[...]

840 PRO

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-12-08 14:33:15
Autor: ikarek
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20141208124506.6882f679babcia-workstation...

[...]

Wziąłem pro (głównie ze względu na wspomniane problemy
z firmware evo oraz na deklarowaną większą trwałość pro).
Jestem niezwykle zadowolony - choć pewnie z evo byłbym
równie zadowolony, bo przesiadłem sie z kompa AD'2007 :)

Data: 2014-12-08 14:45:14
Autor: ikarek
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w
wiadomości news:20141208124506.6882f679babcia-workstation...

Jeszcze jedna sprawa, która może być dla Ciebie istotna: 840 PRO
(w odróznieniu od 840 EVO i 850 PRO) nie wspiera szyfrowania
przy użyciu chipa TPM, ani też hardwareowego BitLockera.

Tak w każdym razie zeznaje oprogramowanie "Samsung Magician".

Data: 2014-12-08 15:23:49
Autor: Chris
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
W dniu 2014-12-08 12:45, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
EVO nowszy ale z drugiej z strony chyba miał jakieś
problemy z firmware-m.

Przy okazji:

https://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungssd/downloads/Samsung_SSD840EVO_Performance_Restoration.zip

https://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungssd/downloads/Samsung_Performance_Restoration_v10_Installation_guide.pdf --
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-12-09 09:32:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
Dnia 2014-12-08, o godz. 12:45:06
"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał(a):

[...]

Pytanie zadałem ciut prowokacyjnie bo w sumie chciałem zostawić starszy
PRO - to kolejna sztuka którą używam. EVO pójdzie do cudzego komputera
- zdecydowanie mniej obciążanego niż mój.

Zdrówko

Data: 2014-12-09 10:24:12
Autor: Chris
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
W dniu 2014-12-09 09:32, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

To chociaż daj nowy FV do tego EVO :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-12-09 10:30:38
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
Dnia 2014-12-09, o godz. 10:24:12
Chris <actchris@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> starszy PRO - to kolejna sztuka którą używam. EVO pójdzie do
> cudzego komputera
> - zdecydowanie mniej obciążanego niż mój.

Już dawno zapodany - jeszcze zanim wybrałem który mi pozostanie. ;-)

Zdrówko

Data: 2014-12-09 11:05:56
Autor: Chris
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
W dniu 2014-12-09 10:30, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

To w sumie bez sensu szukałem info o FV :) ale może innym się przyda.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-12-09 11:35:47
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Samsung 840 PRO czy 840 EVO?
Dnia 2014-12-09, o godz. 10:30:38
"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał(a):

Już dawno zapodany - jeszcze zanim wybrałem który mi pozostanie. ;-)

Swoją droga to zostałem ostatnio zmuszony do posiadania blaszaka w
domu. Przez ~2 lata laptopy+NAS starczały ale teraz okazało się że do
nauki potrzebuję często 4-5 maszyn wirtualnych i jest bryndza bo pamięci
braknie a i miejsca na same maszyny potrzeba mi sporo. Więc poleci obok
NAS-a w garderobie blaszak i praca na zdalnym pupicie.

Zdrówko

Samsung 840 PRO czy 840 EVO?