Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców

Data: 2010-12-30 20:57:02
Autor: Grzegorz Brycki
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Witam,

Czy moglibyście mnie wspomóc wiedzą:

1. Czy Samsung GALAXY Tab ma wyjście VIDEO, które dałoby się np. przez "przejściówkę" podpiąć do projektora / telewizora?

2. Czy da sie tego używać jak normalnego telefonu czy czegoś mu brakuje?

3. Czy Samsung GALAXY Tab (to już kwestia systemu - ale jego też nie znam) umożliwia pełne korzystanie z możliwości PowerPoint? W sensie czy zaawansowane animacje, skrypty itd będą na tym urządzeniu poprawnie wyświetlane?

4. Czy Samsung GALAXY Tab (znów system) umożliwia bezproblemowy upgrade do wyższych wersji OS?

5. Czy do tego systemu są dostępne porządne aplikacje nawigacyjne? Przynajmniej na poziomie AM.

6. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego telefonopada? :-)

Z góry dziękuję za informacje i opinie,

GB

Data: 2010-12-30 23:43:46
Autor: Rabbit McCroolick
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców

U¿ytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ifio6c$oau$1news.onet.pl...
Witam,

Czy mogliby¶cie mnie wspomóc wiedz±:

Nie mam Taba, ale po do¶wiadczeniach z Androidem i przeczytanych oraz obejrzanych materia³ach postaram siê odpowiedzieæ.

1. Czy Samsung GALAXY Tab ma wyj¶cie VIDEO, które da³oby siê np. przez "przej¶ciówkê" podpi±æ do projektora / telewizora?

Czemu nie poczytasz recenzji w internecie, np. na komorkomania.pl? Portu HDMI jednak nie ma.

2. Czy da sie tego u¿ywaæ jak normalnego telefonu czy czego¶ mu brakuje?

Tak, mo¿na. Widzia³em na TVN Turbo, jak w Gad¿ecie Urbañski to sprawdza³ i da³o siê rozmawiaæ bez zestawu BT, czy s³ychawkowego, ale wygl±da³o to co najmniej niecodziennie.

3. Czy Samsung GALAXY Tab (to ju¿ kwestia systemu - ale jego te¿ nie znam) umo¿liwia pe³ne korzystanie z mo¿liwo¶ci PowerPoint? W sensie czy zaawansowane animacje, skrypty itd bêd± na tym urz±dzeniu poprawnie wy¶wietlane?

Pewnie, ¿e tak. Pod warunkiem zakupienia odpowiedniego programu jak Documents To Go, czy ThinkFree Office lub darmowego Olive Office.

4. Czy Samsung GALAXY Tab (znów system) umo¿liwia bezproblemowy upgrade do wy¿szych wersji OS?

Hmm, trudno powiedzieæ, to zale¿y czy Samsung szybko wypu¶ci nastêpce. Je¶li tak, to szanse na aktualizacje s± niewielkie. Maszyny na Androidzie maj± ró¿n± specyfikacjê, wiêc producent sprzêtu musi dostosowaæ now± wersjê do swojego urz±dzenia (dlatego telefony z WP7 maj± identyczn± specyfikacjê, no mo¿e poza wielko¶ci± pamiêci, by MS móg³ wypuszczaæ now± wersjê systemu na wszystkie fony). Po wypuszczeniu nowego modelu producentowi nie zale¿y na ponoszeniu dodatkowych kosztów (no chyba, ¿e na pewnych rynkach dalej sprzedaje poprzedni model). Samsung generalnie zapomina o wcze¶niejszych modelach po wypuszczeniu nowego - vide pierwszy ich Android GT-I7500.

5. Czy do tego systemu s± dostêpne porz±dne aplikacje nawigacyjne? Przynajmniej na poziomie AM.

Oczywi¶cie. Ja u¿ywam Sygic Mobile Maps10, ale jest te¿ np. iGO

6. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego telefonopada? :-)

Za drooooogi

Data: 2010-12-31 15:32:04
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Thu, 30 Dec 2010 23:43:46 +0100, Rabbit McCroolick napisa³(a):

6. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego telefonopada? :-)

Za drooooogi

no co ty.. taki kawa³ hardwaru.. popatrz na inne wypasione telefony - cena
taka sama, a materia³u 1/4 albo i mniej. ;-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2010-12-31 16:48:33
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 12/31/2010 04:32 PM, Waldek Godel wrote:
Dnia Thu, 30 Dec 2010 23:43:46 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

6. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego telefonopada? :-)

Za drooooogi

no co ty.. taki kawał hardwaru.. popatrz na inne wypasione telefony - cena
taka sama, a materiału 1/4 albo i mniej. ;-)

Krzemu tyle samo :>

M.

Data: 2010-12-31 16:14:05
Autor: ToMasz
Rabbit McCroolick pisze:

5. Czy do tego systemu s± dostêpne porz±dne aplikacje nawigacyjne? Przynajmniej na poziomie AM.

Oczywi¶cie. Ja u¿ywam Sygic Mobile Maps10, ale jest te¿ np. iGO
napisz co¶ wiecej o tych nawigacjach. cena, pokrycie, interfejs, poi?

ToMasz

Data: 2010-12-31 15:23:36
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Fri, 31 Dec 2010 16:14:05 +0100, ToMasz napisa³(a):

Oczywi¶cie. Ja u¿ywam Sygic Mobile Maps10, ale jest te¿ np. iGO
napisz co¶ wiecej o tych nawigacjach. cena, pokrycie, interfejs, poi?

a masz za¶wiadczenie od lekarza o dysguglii?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2011-01-01 14:51:21
Autor: ToMasz
Waldek Godel pisze:
[...]

a Ty masz zezwolenie na "dowalanie" wszystkiemu co sie rusza?

wpisz sam w google "Sygic Mobile Maps10"
2 pierwsze linki prowadz± do sciagniecia progreamu z rapid share,
3ci to recenzja w pc lab - wiem ju¿ kto dostarcza mapy ( i co z tego) i
ze kiedys kosztowa³a 299z³.
4ty link to strona producenta po angielsku

jak uprzejmie proszê, kogo¶ kto u¿ywa³ AM i u¿ywa sygica, zeby mi zrobi³
pro¶ciusienkie porównanie z czym mu sie lepiej je¼dzi. JAkie jego
zdaniem jest pokrycie kraju. czy w prosty sposób mozna zaimportowaæ do
POI radary? ile kosztuje jednorazowa aktualizacja mapy, lub roczny
abonament na aktualizacje. Tak samo cena? s± jakies promocje? moja
automapa by³a wliczona w cene i tak taniego telefonu - czy jaki¶ telefon
z androidem jest sprzedawany ju¿ z preinstalowan± nawigacj±?

ToMasz

Data: 2011-01-01 14:08:20
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Sat, 01 Jan 2011 14:51:21 +0100, ToMasz napisa³(a):

a Ty masz zezwolenie na "dowalanie" wszystkiemu co sie rusza?

nie, tylko leniom i bezmy¶lnym leniom.

3ci to recenzja w pc lab - wiem ju¿ kto dostarcza mapy ( i co z tego) i
ze kiedys kosztowa³a 299z³.

no.. to masz ju¿ cenê

4ty link to strona producenta po angielsku

na której jest sklep i mo¿na sprawdziæ cenê a nawet kupiæ.
Oprócz tego masz cenê w sklepie Androida, zreszt± jakbyæ nie by³ bezmy¶lnym
leniem, to przeczyta³by¶ w zasadach tego sklepu, ¿e masz czas po zakupie na
zwrot je¿eli nie jeste¶ zadowolony z programu. Co daje mo¿liwo¶æ
sprawdzenia jak to dzia³a.

jak uprzejmie proszê, kogo¶ kto u¿ywa³ AM i u¿ywa sygica, zeby mi zrobi³
pro¶ciusienkie porównanie z czym mu sie lepiej je¼dzi. JAkie jego

I co ci to da? Dowiesz siê co jest lepsze dla NIEGO.
Kompletnie bezu¿yteczna informacja.

[...]

a masz za¶wiadczenie od lekarza o dysguglii albo o powa¿nym ograniczeniu
umys³owym?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Pawe³ "robbo"

Data: 2011-01-01 15:16:31
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 01/01/2011 03:08 PM, Waldek Godel wrote:

4ty link to strona producenta po angielsku

na której jest sklep i można sprawdzić cenę a nawet kupić.
Oprócz tego masz cenę w sklepie Androida, zresztą jakbyć nie był bezmyślnym
leniem, to przeczytałbyś w zasadach tego sklepu, że masz czas po zakupie na
zwrot jeżeli nie jesteś zadowolony z programu. Co daje możliwość
sprawdzenia jak to działa.

Ale widziałeś że dzisiaj Market na zapytanie o Sygic pokazuje tylko
'Aura - FREE'? :>

M.

Data: 2011-01-01 18:46:17
Autor: ToMasz
Waldek Godel pisze:
[...]

niemo¿liwe?! w sklepie mozna kupiæ?
Oprócz tego masz cenê w sklepie Androida, zreszt± jakbyæ nie by³ bezmy¶lnym
leniem, to przeczyta³by¶
po polsku? ka¿dy kto nie kuma angielskiego jest bezmy¶lnym leniem?

w zasadach tego sklepu, ¿e masz czas po zakupie na
zwrot je¿eli nie jeste¶ zadowolony z programu. Co daje mo¿liwo¶æ
sprawdzenia jak to dzia³a.
niestety nie mnie, bo ciagle mam telefonz WM

jak uprzejmie proszê, kogo¶ kto u¿ywa³ AM i u¿ywa sygica, zeby mi zrobi³
pro¶ciusienkie porównanie z czym mu sie lepiej je¼dzi. JAkie jego

I co ci to da? Dowiesz siê co jest lepsze dla NIEGO.
rozumiem
Kompletnie bezu¿yteczna informacja.
Dla CIEBIE chyba, mnie sie przyda bardziej informacja od u¿ytkownika ni¿
2 strony reklam producenta.
we¼ no lekarza popro¶ o mocniejsze leki
(...)
a masz za¶wiadczenie od lekarza o dysguglii albo o powa¿nym ograniczeniu
umys³owym?

nie. jednak zanim zaczniesz mnie obra¿aæ nazywaj±c bezmy¶lnym leniem,
wska¿ za (pomoc± googla) odpowiedzi na moje pytania. JA cenie Twoj±
wiedze, ale ta grupa nie jest Twoj± w³asno¶ci±

ToMasz

Data: 2011-01-01 18:40:06
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Sat, 01 Jan 2011 18:46:17 +0100, ToMasz napisa³(a):

Oprócz tego masz cenê w sklepie Androida, zreszt± jakbyæ nie by³ bezmy¶lnym
leniem, to przeczyta³by¶
po polsku? ka¿dy kto nie kuma angielskiego jest bezmy¶lnym leniem?

tak, dok³adnie tak.
Raz, ¿e uzywaj±c internetu wypada siê w XXI wieku parê s³ów nauczyæ
chocia¿, a dla nieuków jest translate.google.com.

nie. jednak zanim zaczniesz mnie obra¿aæ nazywaj±c bezmy¶lnym leniem,
wska¿ za (pomoc± googla) odpowiedzi na moje pytania. JA cenie Twoj±
wiedze, ale ta grupa nie jest Twoj± w³asno¶ci±

Czyli jednak jeste¶ bezmy¶lnym leniem.
Sygic kosztuje 49.99 euro za mapy ca³ej Europy albo 24,99 euro za Europê
centraln±.
Dane o pokryciu map masz tutaj: http://www.sygic.com/index.php/en/maps.html
zreszt±, bêdzie identyczna jak wszystkich innych programów oprócz Automapy,
Mapy Map i Gmapy, bo korzystaj± z tych samych ¼róde³.
Wygl±d interfejsu masz tutaj:
http://www.sygic.com/index.php/en/screenshots.html

iGO na Androida nie ma w oficjalnej sprzeda¿y, jest tylko jako
preinstalowane przez operatorów.

Wszystkie te informacje mo¿na znale¼æ w mniej ni¿ 10 minut u¿ywaj±c Google.
Co¶ jeszcze chcia³e¶ wiedzieæ, bezmyslny leniu?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Pawe³ "robbo" Kamiñski

Data: 2011-01-01 23:24:28
Autor: ToMasz
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców

Wszystkie te informacje mo¿na znale¼æ w mniej ni¿ 10 minut u¿ywaj±c Google.
Co¶ jeszcze chcia³e¶ wiedzieæ, bezmyslny leniu?
Chcia³bym wiedzieæ, czy jak Twoja córka bêdzie potrzebowa³a od kogo¶
nerki to zastanowisz sie, czy na której¶ grupie, nie zmiesza³e¶ z b³otem
dawcy.

JA naprawdê szanuje Twoj± wiedze, niejednokrotnie mi pomog³e¶,
udzieli³e¶ rady, ale leki to sobie zmieñ.

Natomiast w tym konkretnym przypadku... przypomnij sobie "dyskusje" z
Janem Strzybyszewskim. Automapa na mio z prockem 200Mhz uruchamia sie
wieki, a chodzi daremnie. przy 500Mhz zaczyna byæ... nawet nawet. Wiesz
jak to jest z nawigacj± na androidzie? wiesz mo¿e ile potrzebuje czasu
na "z³apanie fixa"? Czasem wpadaj± ludzie na grupê i "Wal±" wywód na 2
ekrany jak im sie spodoba³ telefon, albo ja to ostanio sie komu¶ nie
spodoba³ "full dotyk". Tego nie wyczytasz z reklamy! Jak sformuowaæ
pytanie je¶li chcemy pozaæ wady programu, co do którego wiemy jakie ma
spe³niaæ zadanie, ale nie wiemy jak to realizuje? PRzecie¿ sie nie
zapytasz: a mmsy mozna wys³aæ? a pliki prze BT? a baterie wymieniæ? Wiec
pytam ogólnie, zachêcaj±c autora pytaniami lekko banalnymi typu cenia,
interface...

ToMasz

Data: 2011-01-05 18:21:35
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Sat, 01 Jan 2011 14:51:21 +0100, w <ifnbgp$ikm$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
<twitek4@.gazeta.pl> napisa³(-a):

jak uprzejmie proszê, kogo¶ kto u¿ywa³ AM i u¿ywa sygica, zeby mi zrobi³
pro¶ciusienkie porównanie z czym mu sie lepiej je¼dzi.

1. pl.rec.gps

2. Po Polsce to ma³o co dorówna AM, a raczej nie sygic z przeterminowanymi
mapami TT... Sam program jest ca³kiem OK, choæ nie grzeszy userfriendlowo¶ci±.

Data: 2011-01-01 14:13:53
Autor: Rabbit McCroolick
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców

U¿ytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ifkrvt$pk9$2inews.gazeta.pl...

napisz co¶ wiecej o tych nawigacjach. cena, pokrycie, interfejs, poi?

Có¿ interfejs identyczny jak w wersji na WinCE. Mapy od Teleatlasa lub Navitechu, mnie tam siê podoba, ale powiem szczerze, ¿e wolê u¿ywaæ w samochodzie MapyMap na urz±dzonku z WinCE i dlatego trudno mi co¶ konkretnego powiedzieæ o dzia³aniu w praktyce. Kilka razy jecha³em i generalnie dobrze siê spisa³a - poprawnie wyznaczy³a trasê a komendy s± podawne by³y z odpowiednim wyprzedzeniem. Problemem, by³y tylko (a¿?) rozmowy przychodz±ce - w trakcie rozmowy, gdy dzia³a³a, nadal podawa³a komendy.

Data: 2011-01-02 14:38:26
Autor: TGor
On 2010-12-31 16:14, ToMasz wrote:

Oczywi¶cie. Ja u¿ywam Sygic Mobile Maps10, ale jest te¿ np. iGO
napisz co¶ wiecej o tych nawigacjach. cena, pokrycie, interfejs, poi?

ToMasz

Sygic na Europê to ZTCP 199z³ w Euro...
Sam siê waham, bo póki co m³ód¼ w internetach poleca Automa³pê a Waldek google, co w tej sytuacji jest b³êdnym ko³em. ;-)

"Ja mam astmê i (dziêki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam ple¶ñ na suficie swojej ³azienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-01-02 14:04:56
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Sun, 02 Jan 2011 14:38:26 +0100, TGor napisa³(a):

Sygic na Europê to ZTCP 199z³ w Euro...
Sam siê waham, bo póki co m³ód¼ w internetach poleca Automa³pê a Waldek google, co w tej sytuacji jest b³êdnym ko³em. ;-)

Epoka zakupu nawigacji po najmniejszej ilo¶ci dziur ju¿ dawno minê³a.
A ocenianie po istnieniu jakich¶ zapyzia³ych uliczek na zapomnianych
osiedlach nie jest specjalnie rozs±dne. Warto patrzeæ na dostêpno¶c, cenê i jako¶æ us³ug dodanych. I to nawet nie
aktualizacji map - bo  o uliczkê na osiedlu na przedmie¶ciach Pierdziszewa
Górnego mo¿esz kogo¶ zapytaæ, a jak kto¶ jest w stanie nie zauwa¿yæ nowego
odcinka autostrady, to w ogóle nie powinien siadaæ za kó³ko.

Warto patrzeæ na dobre informacje o ruchu drogowym, dobre POI (i to
niekoniecznie fotoradary), dobre informacje dodatkowe (np. ceny paliw na
stacjach).

Data: 2011-01-02 23:11:36
Autor: TGor
On 2011-01-02 15:04, Waldek Godel wrote:

Warto patrzeæ na dobre informacje o ruchu drogowym, dobre POI (i to
niekoniecznie fotoradary), dobre informacje dodatkowe (np. ceny paliw na
stacjach).

And the winner is...?

Data: 2011-01-02 22:29:10
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Sun, 02 Jan 2011 23:11:36 +0100, TGor napisa³(a):

Warto patrzeæ na dobre informacje o ruchu drogowym, dobre POI (i to
niekoniecznie fotoradary), dobre informacje dodatkowe (np. ceny paliw na
stacjach).

And the winner is...?

A co jeszcze oprócz nawigacji inni maj± wybraæ w twoim ¿yciu?

Data: 2011-01-05 15:44:51
Autor: TGor
On 2011-01-02 23:29, Waldek Godel wrote:

A co jeszcze oprócz nawigacji inni maj± wybraæ w twoim ¿yciu?

Pyta³em o Twoje zdanie, bo swoje mam.

Data: 2011-01-05 16:35:09
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Wed, 05 Jan 2011 15:44:51 +0100, TGor napisa³(a):

Pyta³em o Twoje zdanie, bo swoje mam.

Dla mnie TomTom. Od jakich¶ 12 lat.
Oczywi¶cie Przez spor± czê¶æ tych lat wspomagany Automap± na terenie
Polski. Na szczê¶cie od ³adnych paru lat (piêciu chyba czy jako¶ tak) nie
ma ju¿ takiej potrzeby.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

Data: 2011-01-05 18:18:37
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Wed, 5 Jan 2011 16:35:09 +0000, w <kb3p12gltlvr$.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisa³(-a):

Dla mnie TomTom. Od jakich¶ 12 lat.
Oczywi¶cie Przez spor± czê¶æ tych lat wspomagany Automap± na terenie
Polski. Na szczê¶cie od ³adnych paru lat (piêciu chyba czy jako¶ tak) nie
ma ju¿ takiej potrzeby.

Ta potrzeba istnieje coraz bardziej bior±c pod uwagê tempo "rozwoju" TT.

Data: 2011-01-05 18:06:09
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Wed, 05 Jan 2011 18:18:37 +0100, radekp@konto.pl napisa³(a):

Ta potrzeba istnieje coraz bardziej bior±c pod uwagê tempo "rozwoju" TT.

Nie, nie istnieje. Choæ TT móg³by wreszcie zaferowaæ Traffic w Polsce.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygod±" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2011-01-05 19:29:42
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Wed, 5 Jan 2011 18:06:09 +0000, w <1emu6gj30xcmn$.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisa³(-a):

Dnia Wed, 05 Jan 2011 18:18:37 +0100, radekp@konto.pl napisa³(a):

> Ta potrzeba istnieje coraz bardziej bior±c pod uwagê tempo "rozwoju" TT.

Nie, nie istnieje.

Istnieje, dopóki wiêcej siê buduje ni¿ TT nanosi.
A jest jaka¶ lista miast z wyszczególnion± numeracj±?

Choæ TT móg³by wreszcie zaferowaæ Traffic w Polsce.

To najmniejszy problem TT.

Data: 2011-01-05 18:47:28
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Wed, 05 Jan 2011 19:29:42 +0100, radekp@konto.pl napisa³(a):

Istnieje, dopóki wiêcej siê buduje ni¿ TT nanosi.

A która to firma nanosi wiêcej ni¿ siê buduje? Albo chocia¿ tyle samo?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Pawe³ "robbo" Kamiñski

Data: 2011-01-11 20:39:11
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Wed, 5 Jan 2011 18:47:28 +0000, w <1lnx3aku4j5ec.dlg@lepper.institute.com>,
> [...]

> Istnieje, dopóki wiêcej siê buduje ni¿ TT nanosi.

A która to firma nanosi wiêcej ni¿ siê buduje? Albo chocia¿ tyle samo?

Chyba ka¿da, bior±c pod uwagê uzupe³nianie dotychczasowych braków.

Data: 2011-01-05 19:37:19
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Wed, 05 Jan 2011 19:29:42 +0100, w
<frd9i6dvid91cqb6iuglpbqr8pqrj95ulm@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisa³(-a):

> Nie, nie istnieje. Istnieje, dopóki wiêcej siê buduje ni¿ TT nanosi.

Autokorekta:
Istnieje, odk±d wiêcej siê buduje ni¿ TT nanosi.

Data: 2011-01-03 08:05:12
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
On 01/02/2011 03:04 PM, Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 02 Jan 2011 14:38:26 +0100, TGor napisał(a):

Sygic na Europę to ZTCP 199zł w Euro...
Sam się waham, bo póki co młódź w internetach poleca Automałpę a Waldek
google, co w tej sytuacji jest błędnym kołem. ;-)

Epoka zakupu nawigacji po najmniejszej ilości dziur już dawno minęła.
A ocenianie po istnieniu jakichś zapyziałych uliczek na zapomnianych
osiedlach nie jest specjalnie rozsÄ…dne.

Warto patrzeć na dostępnośc, cenę i jakość usług dodanych. I to nawet nie
aktualizacji map - bo  o uliczkÄ™ na osiedlu na przedmieÅ›ciach Pierdziszewa
Górnego możesz kogoś zapytać, a jak ktoś jest w stanie nie zauważyć nowego
odcinka autostrady, to w ogóle nie powinien siadać za kółko.

Warto patrzeć na dobre informacje o ruchu drogowym, dobre POI (i to
niekoniecznie fotoradary), dobre informacje dodatkowe (np. ceny paliw na
stacjach).

Może to dziwne, ale w nawigacji interesuje mnie niemal dokładnie to co pomijasz, i odwrotnie...
W Pierdziszewie jakoś zawsze przy pytaniu ludzi okazuje się że ulica Zbożowa myli im się z Żytnią, Pilotów z Lotników i jest to zwykle na przeciwpołożnym końcu Pierdziszewa. Nowo otwarty wjazd na autostradę o którym wiem i zauważyłem wymaga przebicia się przez dróżki osiedlowe o których nie wiem (i dlatego chcę by ten wjazd pojawił się na mapie zaraz po otwarciu, a nie pół roku później), ceny paliw na stacjach to w najgorszym wypadku różnica kilku złotych na tankowaniu, bardzo rzadko opłaca się spędzać czas (i przepalać paliwo na dojazd) na szukaniu gdzie najtaniej...

M.

Data: 2011-01-03 10:07:28
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Dnia Mon, 03 Jan 2011 08:05:12 +0100,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisa³(a):

W Pierdziszewie jako¶ zawsze przy pytaniu ludzi okazuje siê ¿e ulica Zbo¿owa myli im siê z ¯ytni±, Pilotów z Lotników i jest to zwykle na przeciwpo³o¿nym koñcu Pierdziszewa. Nowo otwarty wjazd na autostradê o którym wiem i zauwa¿y³em wymaga przebicia siê przez dró¿ki osiedlowe o których nie wiem (i dlatego chcê by ten wjazd pojawi³ siê na mapie zaraz po otwarciu, a nie pó³ roku pó¼niej), ceny paliw na stacjach to w najgorszym wypadku ró¿nica kilku z³otych na tankowaniu, bardzo rzadko op³aca siê spêdzaæ czas (i przepalaæ paliwo na dojazd) na szukaniu gdzie najtaniej...

No i to ca³kowicie rozwi±zuje sprawê, bo tak to ci tylko UMP zrobi, wiêc
masz wybraæ sprzêt Garmina i po problemie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka

Data: 2011-01-03 16:54:08
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

[...]

No i to całkowicie rozwiązuje sprawę, bo tak to ci tylko UMP zrobi, więc
masz wybrać sprzęt Garmina i po problemie.

JakoÅ› sobie radzÄ™ bez Garmina...

M.

PS:Tak, do różnych zadań używam różnych programów...

Data: 2011-01-03 16:51:07
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Dnia Mon, 03 Jan 2011 16:54:08 +0100,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisa³(a):

których nie wiem (i dlatego chcê by ten wjazd pojawi³ siê na mapie zaraz
po otwarciu, a nie pó³ roku pó¼niej), ceny paliw na stacjach to w

Jako¶ sobie radzê bez Garmina...

Biedaku... i jak sobie radzisz z  tym strasznym stresem, jak chcesz zaraz
po otwarciu, a nawet najlepszy komercyjny program jak ma pó³ roku pó¼niej
to jest ¶wietnie, bo czasem i dwa lata pó¼niej nie ma?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2011-01-03 19:17:48
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 01/03/2011 05:51 PM, Waldek Godel wrote:
[...]

po otwarciu, a nawet najlepszy komercyjny program jak ma pół roku później
to jest świetnie, bo czasem i dwa lata później nie ma?

Normalnie. Do tego do czego potrzebuję aktualnej mapy używam takiej, której użytkownicy sami wyślą aktualizację jak się coś miłego pojawi. Węzeł Bieżanowska jak się dowiedziałem że istnieje był już zmapowany...

M.

Data: 2011-01-03 18:19:48
Autor: ToMasz
Waldek Godel pisze:
[...]

a¿ sie boje zapytaæ, ale zrobiê to. Czy na telefonie z androidem mozna
u¿ywaæ/nawigowac na podstawie map UMP?

ToMasz

Data: 2011-01-03 17:44:22
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytañ do znawców
Dnia Mon, 03 Jan 2011 18:19:48 +0100, ToMasz napisa³(a):

a¿ sie boje zapytaæ, ale zrobiê to. Czy na telefonie z androidem mozna
u¿ywaæ/nawigowac na podstawie map UMP?

Tak.
Pod warunkiem, ¿e tym telefonem jest Nuvifone A50
Podobno Garmin pracuje nad jakim¶ odpowiednikiem Mobile XT na Androida.

No chyba, ¿e komu¶ siê uda³o wyd³ubaæ oprogramowanie z A50 - ale nie
s³ysza³em o tym. A uk³ad Garmina z Asusem podobno siê rozpad³.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców