Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców

Data: 2010-12-30 23:43:46
Autor: Rabbit McCroolick
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców

Użytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości news:ifio6c$oau$1news.onet.pl...
Witam,

Czy moglibyście mnie wspomóc wiedzą:

Nie mam Taba, ale po doświadczeniach z Androidem i przeczytanych oraz obejrzanych materiałach postaram się odpowiedzieć.

1. Czy Samsung GALAXY Tab ma wyjście VIDEO, które dałoby się np. przez "przejściówkę" podpiąć do projektora / telewizora?

Czemu nie poczytasz recenzji w internecie, np. na komorkomania.pl? Portu HDMI jednak nie ma.

2. Czy da sie tego używać jak normalnego telefonu czy czegoś mu brakuje?

Tak, można. Widziałem na TVN Turbo, jak w Gadżecie Urbański to sprawdzał i dało się rozmawiać bez zestawu BT, czy słychawkowego, ale wyglądało to co najmniej niecodziennie.

3. Czy Samsung GALAXY Tab (to już kwestia systemu - ale jego też nie znam) umożliwia pełne korzystanie z możliwości PowerPoint? W sensie czy zaawansowane animacje, skrypty itd będą na tym urządzeniu poprawnie wyświetlane?

Pewnie, że tak. Pod warunkiem zakupienia odpowiedniego programu jak Documents To Go, czy ThinkFree Office lub darmowego Olive Office.

4. Czy Samsung GALAXY Tab (znów system) umożliwia bezproblemowy upgrade do wyższych wersji OS?

Hmm, trudno powiedzieć, to zależy czy Samsung szybko wypuści następce. Jeśli tak, to szanse na aktualizacje są niewielkie. Maszyny na Androidzie mają różną specyfikację, więc producent sprzętu musi dostosować nową wersję do swojego urządzenia (dlatego telefony z WP7 mają identyczną specyfikację, no może poza wielkością pamięci, by MS mógł wypuszczać nową wersję systemu na wszystkie fony). Po wypuszczeniu nowego modelu producentowi nie zależy na ponoszeniu dodatkowych kosztów (no chyba, że na pewnych rynkach dalej sprzedaje poprzedni model). Samsung generalnie zapomina o wcześniejszych modelach po wypuszczeniu nowego - vide pierwszy ich Android GT-I7500.

5. Czy do tego systemu są dostępne porządne aplikacje nawigacyjne? Przynajmniej na poziomie AM.

Oczywiście. Ja używam Sygic Mobile Maps10, ale jest też np. iGO

6. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego telefonopada? :-)

Za drooooogi

Data: 2010-12-31 15:32:04
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 30 Dec 2010 23:43:46 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

6. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego telefonopada? :-)

Za drooooogi

no co ty.. taki kawał hardwaru.. popatrz na inne wypasione telefony - cena
taka sama, a materiału 1/4 albo i mniej. ;-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2010-12-31 16:48:33
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 12/31/2010 04:32 PM, Waldek Godel wrote:
[...]

Krzemu tyle samo :>

M.

Data: 2010-12-31 16:14:05
Autor: ToMasz
Rabbit McCroolick pisze:

5. Czy do tego systemu są dostępne porządne aplikacje nawigacyjne? Przynajmniej na poziomie AM.

Oczywiście. Ja używam Sygic Mobile Maps10, ale jest też np. iGO
napisz coś wiecej o tych nawigacjach. cena, pokrycie, interfejs, poi?

ToMasz

Data: 2010-12-31 15:23:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 31 Dec 2010 16:14:05 +0100, ToMasz napisał(a):

Oczywiście. Ja używam Sygic Mobile Maps10, ale jest też np. iGO
napisz coś wiecej o tych nawigacjach. cena, pokrycie, interfejs, poi?

a masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2011-01-01 14:51:21
Autor: ToMasz
Waldek Godel pisze:
[...]

a Ty masz zezwolenie na "dowalanie" wszystkiemu co sie rusza?

wpisz sam w google "Sygic Mobile Maps10"
2 pierwsze linki prowadzą do sciagniecia progreamu z rapid share,
3ci to recenzja w pc lab - wiem już kto dostarcza mapy ( i co z tego) i
ze kiedys kosztowała 299zł.
4ty link to strona producenta po angielsku

jak uprzejmie proszę, kogoś kto używał AM i używa sygica, zeby mi zrobił
prościusienkie porównanie z czym mu sie lepiej jeździ. JAkie jego
zdaniem jest pokrycie kraju. czy w prosty sposób mozna zaimportować do
POI radary? ile kosztuje jednorazowa aktualizacja mapy, lub roczny
abonament na aktualizacje. Tak samo cena? są jakies promocje? moja
automapa była wliczona w cene i tak taniego telefonu - czy jakiś telefon
z androidem jest sprzedawany już z preinstalowaną nawigacją?

ToMasz

Data: 2011-01-01 14:08:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 01 Jan 2011 14:51:21 +0100, ToMasz napisał(a):

a Ty masz zezwolenie na "dowalanie" wszystkiemu co sie rusza?

nie, tylko leniom i bezmyślnym leniom.

3ci to recenzja w pc lab - wiem już kto dostarcza mapy ( i co z tego) i
ze kiedys kosztowała 299zł.

no.. to masz już cenę

4ty link to strona producenta po angielsku

na której jest sklep i można sprawdzić cenę a nawet kupić.
Oprócz tego masz cenę w sklepie Androida, zresztą jakbyć nie był bezmyślnym
leniem, to przeczytałbyś w zasadach tego sklepu, że masz czas po zakupie na
zwrot jeżeli nie jesteś zadowolony z programu. Co daje możliwość
sprawdzenia jak to działa.

jak uprzejmie proszę, kogoś kto używał AM i używa sygica, zeby mi zrobił
prościusienkie porównanie z czym mu sie lepiej jeździ. JAkie jego

I co ci to da? Dowiesz się co jest lepsze dla NIEGO.
Kompletnie bezużyteczna informacja.

[...]

a masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii albo o poważnym ograniczeniu
umysłowym?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

Data: 2011-01-01 15:16:31
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 01/01/2011 03:08 PM, Waldek Godel wrote:

[...]

Ale widziałeś że dzisiaj Market na zapytanie o Sygic pokazuje tylko
'Aura - FREE'? :>

M.

Data: 2011-01-01 18:46:17
Autor: ToMasz
Waldek Godel pisze:
[...]

niemożliwe?! w sklepie mozna kupić?
Oprócz tego masz cenę w sklepie Androida, zresztą jakbyć nie był bezmyślnym
leniem, to przeczytałbyś
po polsku? każdy kto nie kuma angielskiego jest bezmyślnym leniem?

w zasadach tego sklepu, że masz czas po zakupie na
zwrot jeżeli nie jesteś zadowolony z programu. Co daje możliwość
sprawdzenia jak to działa.
niestety nie mnie, bo ciagle mam telefonz WM

jak uprzejmie proszę, kogoś kto używał AM i używa sygica, zeby mi zrobił
prościusienkie porównanie z czym mu sie lepiej jeździ. JAkie jego

I co ci to da? Dowiesz się co jest lepsze dla NIEGO.
rozumiem
Kompletnie bezużyteczna informacja.
Dla CIEBIE chyba, mnie sie przyda bardziej informacja od użytkownika niż
2 strony reklam producenta.
weź no lekarza poproś o mocniejsze leki
(...)
a masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii albo o poważnym ograniczeniu
umysłowym?

nie. jednak zanim zaczniesz mnie obrażać nazywając bezmyślnym leniem,
wskaż za (pomocą googla) odpowiedzi na moje pytania. JA cenie Twoją
wiedze, ale ta grupa nie jest Twoją własnością

ToMasz

Data: 2011-01-01 18:40:06
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 01 Jan 2011 18:46:17 +0100, ToMasz napisał(a):

Oprócz tego masz cenę w sklepie Androida, zresztą jakbyć nie był bezmyślnym
leniem, to przeczytałbyś
po polsku? każdy kto nie kuma angielskiego jest bezmyślnym leniem?

tak, dokładnie tak.
Raz, że uzywając internetu wypada się w XXI wieku parę słów nauczyć
chociaż, a dla nieuków jest translate.google.com.

nie. jednak zanim zaczniesz mnie obrażać nazywając bezmyślnym leniem,
wskaż za (pomocą googla) odpowiedzi na moje pytania. JA cenie Twoją
wiedze, ale ta grupa nie jest Twoją własnością

Czyli jednak jesteś bezmyślnym leniem.
Sygic kosztuje 49.99 euro za mapy całej Europy albo 24,99 euro za Europę
centralną.
Dane o pokryciu map masz tutaj: http://www.sygic.com/index.php/en/maps.html
zresztą, będzie identyczna jak wszystkich innych programów oprócz Automapy,
Mapy Map i Gmapy, bo korzystają z tych samych źródeł.
Wygląd interfejsu masz tutaj:
http://www.sygic.com/index.php/en/screenshots.html

iGO na Androida nie ma w oficjalnej sprzedaży, jest tylko jako
preinstalowane przez operatorów.

Wszystkie te informacje można znaleźć w mniej niż 10 minut używając Google.
Coś jeszcze chciałeś wiedzieć, bezmyslny leniu?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-01-01 23:24:28
Autor: ToMasz
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców

Wszystkie te informacje można znaleźć w mniej niż 10 minut używając Google.
Coś jeszcze chciałeś wiedzieć, bezmyslny leniu?
Chciałbym wiedzieć, czy jak Twoja córka będzie potrzebowała od kogoś
nerki to zastanowisz sie, czy na którejś grupie, nie zmieszałeś z błotem
dawcy.

JA naprawdę szanuje Twoją wiedze, niejednokrotnie mi pomogłeś,
udzieliłeś rady, ale leki to sobie zmień.

Natomiast w tym konkretnym przypadku... przypomnij sobie "dyskusje" z
Janem Strzybyszewskim. Automapa na mio z prockem 200Mhz uruchamia sie
wieki, a chodzi daremnie. przy 500Mhz zaczyna być... nawet nawet. Wiesz
jak to jest z nawigacją na androidzie? wiesz może ile potrzebuje czasu
na "złapanie fixa"? Czasem wpadają ludzie na grupę i "Walą" wywód na 2
ekrany jak im sie spodobał telefon, albo ja to ostanio sie komuś nie
spodobał "full dotyk". Tego nie wyczytasz z reklamy! Jak sformuować
pytanie jeśli chcemy pozać wady programu, co do którego wiemy jakie ma
spełniać zadanie, ale nie wiemy jak to realizuje? PRzecież sie nie
zapytasz: a mmsy mozna wysłać? a pliki prze BT? a baterie wymienić? Wiec
pytam ogólnie, zachęcając autora pytaniami lekko banalnymi typu cenia,
interface...

ToMasz

Data: 2011-01-05 18:21:35
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Sat, 01 Jan 2011 14:51:21 +0100, w <ifnbgp$ikm$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
<twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a):

jak uprzejmie proszę, kogoś kto używał AM i używa sygica, zeby mi zrobił
prościusienkie porównanie z czym mu sie lepiej jeździ.

1. pl.rec.gps

2. Po Polsce to mało co dorówna AM, a raczej nie sygic z przeterminowanymi
mapami TT... Sam program jest całkiem OK, choć nie grzeszy userfriendlowością.

Data: 2011-01-01 14:13:53
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifkrvt$pk9$2inews.gazeta.pl...

napisz coś wiecej o tych nawigacjach. cena, pokrycie, interfejs, poi?

Cóż interfejs identyczny jak w wersji na WinCE. Mapy od Teleatlasa lub Navitechu, mnie tam się podoba, ale powiem szczerze, że wolę używać w samochodzie MapyMap na urządzonku z WinCE i dlatego trudno mi coś konkretnego powiedzieć o działaniu w praktyce. Kilka razy jechałem i generalnie dobrze się spisała - poprawnie wyznaczyła trasę a komendy są podawne były z odpowiednim wyprzedzeniem. Problemem, były tylko (aż?) rozmowy przychodzące - w trakcie rozmowy, gdy działała, nadal podawała komendy.

Data: 2011-01-02 14:38:26
Autor: TGor
On 2010-12-31 16:14, ToMasz wrote:

Oczywiście. Ja używam Sygic Mobile Maps10, ale jest też np. iGO
napisz coś wiecej o tych nawigacjach. cena, pokrycie, interfejs, poi?

ToMasz

Sygic na Europę to ZTCP 199zł w Euro...
Sam się waham, bo póki co młódź w internetach poleca Automałpę a Waldek google, co w tej sytuacji jest błędnym kołem. ;-)

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-01-02 14:04:56
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 02 Jan 2011 14:38:26 +0100, TGor napisał(a):

Sygic na Europę to ZTCP 199zł w Euro...
Sam się waham, bo póki co młódź w internetach poleca Automałpę a Waldek google, co w tej sytuacji jest błędnym kołem. ;-)

Epoka zakupu nawigacji po najmniejszej ilości dziur już dawno minęła.
A ocenianie po istnieniu jakichś zapyziałych uliczek na zapomnianych
osiedlach nie jest specjalnie rozsądne. Warto patrzeć na dostępnośc, cenę i jakość usług dodanych. I to nawet nie
aktualizacji map - bo  o uliczkę na osiedlu na przedmieściach Pierdziszewa
Górnego możesz kogoś zapytać, a jak ktoś jest w stanie nie zauważyć nowego
odcinka autostrady, to w ogóle nie powinien siadać za kółko.

Warto patrzeć na dobre informacje o ruchu drogowym, dobre POI (i to
niekoniecznie fotoradary), dobre informacje dodatkowe (np. ceny paliw na
stacjach).

Data: 2011-01-02 23:11:36
Autor: TGor
On 2011-01-02 15:04, Waldek Godel wrote:

Warto patrzeć na dobre informacje o ruchu drogowym, dobre POI (i to
niekoniecznie fotoradary), dobre informacje dodatkowe (np. ceny paliw na
stacjach).

And the winner is...?

Data: 2011-01-02 22:29:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 02 Jan 2011 23:11:36 +0100, TGor napisał(a):

Warto patrzeć na dobre informacje o ruchu drogowym, dobre POI (i to
niekoniecznie fotoradary), dobre informacje dodatkowe (np. ceny paliw na
stacjach).

And the winner is...?

A co jeszcze oprócz nawigacji inni mają wybrać w twoim życiu?

Data: 2011-01-05 15:44:51
Autor: TGor
On 2011-01-02 23:29, Waldek Godel wrote:

A co jeszcze oprócz nawigacji inni mają wybrać w twoim życiu?

Pytałem o Twoje zdanie, bo swoje mam.

Data: 2011-01-05 16:35:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 05 Jan 2011 15:44:51 +0100, TGor napisał(a):

Pytałem o Twoje zdanie, bo swoje mam.

Dla mnie TomTom. Od jakichś 12 lat.
Oczywiście Przez sporą część tych lat wspomagany Automapą na terenie
Polski. Na szczęście od ładnych paru lat (pięciu chyba czy jakoś tak) nie
ma już takiej potrzeby.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

Data: 2011-01-05 18:18:37
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Wed, 5 Jan 2011 16:35:09 +0000, w <kb3p12gltlvr$.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(-a):

Dla mnie TomTom. Od jakichś 12 lat.
Oczywiście Przez sporą część tych lat wspomagany Automapą na terenie
Polski. Na szczęście od ładnych paru lat (pięciu chyba czy jakoś tak) nie
ma już takiej potrzeby.

Ta potrzeba istnieje coraz bardziej biorąc pod uwagę tempo "rozwoju" TT.

Data: 2011-01-05 18:06:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 05 Jan 2011 18:18:37 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Ta potrzeba istnieje coraz bardziej biorąc pod uwagę tempo "rozwoju" TT.

Nie, nie istnieje. Choć TT mógłby wreszcie zaferować Traffic w Polsce.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-01-05 19:29:42
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Wed, 5 Jan 2011 18:06:09 +0000, w <1emu6gj30xcmn$.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(-a):

Dnia Wed, 05 Jan 2011 18:18:37 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

> Ta potrzeba istnieje coraz bardziej biorąc pod uwagę tempo "rozwoju" TT.

Nie, nie istnieje.

Istnieje, dopóki więcej się buduje niż TT nanosi.
A jest jakaś lista miast z wyszczególnioną numeracją?

Choć TT mógłby wreszcie zaferować Traffic w Polsce.

To najmniejszy problem TT.

Data: 2011-01-05 18:47:28
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 05 Jan 2011 19:29:42 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Istnieje, dopóki więcej się buduje niż TT nanosi.

A która to firma nanosi więcej niż się buduje? Albo chociaż tyle samo?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-01-11 20:39:11
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Wed, 5 Jan 2011 18:47:28 +0000, w <1lnx3aku4j5ec.dlg@lepper.institute.com>,
> [...]

> Istnieje, dopóki więcej się buduje niż TT nanosi.

A która to firma nanosi więcej niż się buduje? Albo chociaż tyle samo?

Chyba każda, biorąc pod uwagę uzupełnianie dotychczasowych braków.

Data: 2011-01-05 19:37:19
Autor: radekp@konto.pl
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Wed, 05 Jan 2011 19:29:42 +0100, w
<frd9i6dvid91cqb6iuglpbqr8pqrj95ulm@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

> Nie, nie istnieje. Istnieje, dopóki więcej się buduje niż TT nanosi.

Autokorekta:
Istnieje, odkąd więcej się buduje niż TT nanosi.

Data: 2011-01-03 08:05:12
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 01/02/2011 03:04 PM, Waldek Godel wrote:
[...]

Może to dziwne, ale w nawigacji interesuje mnie niemal dokładnie to co pomijasz, i odwrotnie...
W Pierdziszewie jakoś zawsze przy pytaniu ludzi okazuje się że ulica Zbożowa myli im się z Żytnią, Pilotów z Lotników i jest to zwykle na przeciwpołożnym końcu Pierdziszewa. Nowo otwarty wjazd na autostradę o którym wiem i zauważyłem wymaga przebicia się przez dróżki osiedlowe o których nie wiem (i dlatego chcę by ten wjazd pojawił się na mapie zaraz po otwarciu, a nie pół roku później), ceny paliw na stacjach to w najgorszym wypadku różnica kilku złotych na tankowaniu, bardzo rzadko opłaca się spędzać czas (i przepalać paliwo na dojazd) na szukaniu gdzie najtaniej...

M.

Data: 2011-01-03 10:07:28
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Dnia Mon, 03 Jan 2011 08:05:12 +0100,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

[...]

No i to całkowicie rozwiązuje sprawę, bo tak to ci tylko UMP zrobi, więc
masz wybrać sprzęt Garmina i po problemie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-01-03 16:54:08
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 01/03/2011 11:07 AM, Waldek Godel wrote:
[...]

Jakoś sobie radzę bez Garmina...

M.

PS:Tak, do różnych zadań używam różnych programów...

Data: 2011-01-03 16:51:07
Autor: Waldek Godel
Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców
Dnia Mon, 03 Jan 2011 16:54:08 +0100,
[...]

Biedaku... i jak sobie radzisz z  tym strasznym stresem, jak chcesz zaraz
po otwarciu, a nawet najlepszy komercyjny program jak ma pół roku później
to jest świetnie, bo czasem i dwa lata później nie ma?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-01-03 19:17:48
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 01/03/2011 05:51 PM, Waldek Godel wrote:
[...]

Normalnie. Do tego do czego potrzebuję aktualnej mapy używam takiej, której użytkownicy sami wyślą aktualizację jak się coś miłego pojawi. Węzeł Bieżanowska jak się dowiedziałem że istnieje był już zmapowany...

M.

Data: 2011-01-03 18:19:48
Autor: ToMasz
Waldek Godel pisze:
[...]

aż sie boje zapytać, ale zrobię to. Czy na telefonie z androidem mozna
używać/nawigowac na podstawie map UMP?

ToMasz

Data: 2011-01-03 17:44:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 03 Jan 2011 18:19:48 +0100, ToMasz napisał(a):

aż sie boje zapytać, ale zrobię to. Czy na telefonie z androidem mozna
używać/nawigowac na podstawie map UMP?

Tak.
Pod warunkiem, że tym telefonem jest Nuvifone A50
Podobno Garmin pracuje nad jakimś odpowiednikiem Mobile XT na Androida.

No chyba, że komuś się udało wydłubać oprogramowanie z A50 - ale nie
słyszałem o tym. A układ Garmina z Asusem podobno się rozpadł.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Samsung GALAXY Tab - kilka pytań do znawców