Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomocy!

Data: 2011-09-30 21:14:21
Autor: Kenjiro
Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomocy!
Witam

Dziś otworzyłem rachunek za komórkę i zdębiałem - 528 zł. Jak się okazuje, połowa z tego to połączenia GPRS! Koszmar! Jaką opcję mam włączyć, żeby Galaxy S nie pobierał mi niczego w tle? Wyłączyłem opcję "Użyj danych pakietowych", czy to wystarczy?
Owszem, zdarza mi się czasami coś sobie ściągnąć z Android Market, ale chyba nie za tyle? Może aplikacje się same w tle aktualizowały?

Dzięki za wszelkie wskazówki!

Data: 2011-09-30 20:20:50
Autor: Waldek Godel
Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomocy!
Dnia Fri, 30 Sep 2011 21:14:21 +0200, Kenjiro napisa³(a):

Dzi¶ otworzy³em rachunek za komórkê i zdêbia³em - 528 z³. Jak siê okazuje, po³owa z tego to po³±czenia GPRS! Koszmar! Jak± opcjê mam w³±czyæ, ¿eby Galaxy S nie pobiera³ mi niczego w tle? Wy³±czy³em opcjê "U¿yj danych pakietowych", czy to wystarczy?
Owszem, zdarza mi siê czasami co¶ sobie ¶ci±gn±æ z Android Market, ale chyba nie za tyle? Mo¿e aplikacje siê same w tle aktualizowa³y?

Dziêki za wszelkie wskazówki!

http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
czwarta kropka od góry.
Albo przynie¶ za¶wiadczenie od lekarza o dysguglii.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygod±" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2011-09-30 21:28:28
Autor: ALdroid
Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomocy!
Dnia Fri, 30 Sep 2011 21:14:21 +0200, Kenjiro <kenjiro@satoris.pl> naskrobał przy słoiku:
[...]

opcjÄ™
[...]

1. Zainstaluj sobie jakis program monitorujacy zuzycie danych: osobno dla wifi i sieci komorkowej

2. Wylacz lokalizacje za pomoca sieci komorkowych

3. W danych pakietowych wylacz opcje nieprzerwany dostep danych pakietowych

Oczywiscie nie zezwalaj na automatyczna aktualizacje programow, lub wlaczaj opcje synchronizacji tylko jak jestes w zasiegu WiFi

To tak na poczatek

Wykup sobie jakis pakiet danych.
Nie napisales w jakiej jestes sieci, wiec nie doradze Ci zadnej konkretnej opcji, ale Twoj provider na pewno takie pakiety ma w ofercie. Majac smartfona musisz sie liczyc z transmisja danych, wiec lepiej chyba zaplacic te np. 10pln/mc za jakis najtanszy pakiet danych niz placic mase kasy na koniec mca z rachunku.
Zainstaluj program i kontroluj na poczatek jak szybko wyciekaja Ci dane (ustaw sobie alarm na dop. dzienny transfer) i poszukaj przyczyn.

--
AL

Data: 2011-09-30 21:31:20
Autor: ALdroid
Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomocy!
Dnia Fri, 30 Sep 2011 21:28:28 +0200, ALdroid <al@nie.ma.takiego.adresu.pl> naskrobał przy słoiku:
[...]

Osobiscie polecam programik z marketu: Traffic Statistics

--
AL

Data: 2011-10-02 14:04:11
Autor: Pszemol
Kenjiro <kenjiro@satoris.pl> wrote:
[...]

Miałem podobny problem z Nokią: nie byłem na 100% pewny czy zasysam
internet przez wifi czy kasuję złotówki z konta przez gprs...
Widze że nie jest to zbyt jasne w przypadku Andoida również.
Nie masz tam w ustawieniach jakiegos guzika do wyłaczenia "cellular
data"?

Data: 2011-10-02 14:17:46
Autor: Mikolaj Machowski
Pszemol napisał:
[...]

Nie o to chodzi. W Androidzie jest bardzo Å‚adne automatyczne
przełączanie między GPRS a Wi-Fi. Problem polega na tym, że do
normalnego (pełnego?) użytkowania Androida poza domem (9-11 godzin)
potrzebne jest 2-3 MB danych. Jeśli nie masz Wi-Fi w pracy, do którego
można się podłączyć to albo trzeba powyłączać wszystkie
"pobieranie/sprawdzanie w tle", albo wykupić pakiet internetowy, albo
całkowicie wyłączyć korzystanie z danych pakietowych. Każde z tych
rozwiązań ma wady.

m.

Data: 2011-10-02 14:35:10
Autor: Pszemol
Mikolaj Machowski <mikmach@wp.pl> wrote:
Problem polega na tym, że do
normalnego (pełnego?) użytkowania Androida poza domem (9-11 godzin)
potrzebne jest 2-3 MB danych.

Sam Android tego potrzebuje czy poszczegolne aplikacje ktore możesz
osobno kontrolować?
A jeśli to Android dla siebie, to co on robi w sieci w tle z tymi 2-3
megabajtami z netu?

Data: 2011-10-02 14:55:01
Autor: Mikolaj Machowski
Pszemol napisał:
[...]

Wszystkie aplikacje + system.

m.

Data: 2011-10-02 15:01:02
Autor: Pszemol
Pszemol napisał:
> Sam Android tego potrzebuje czy poszczegolne aplikacje ktore możesz
> osobno kontrolować?

Wszystkie aplikacje + system.

A co konkretnie rozumiesz przez "system" w kontekście transmisji
internetowych, jeśli wyłączymy wszystkie aplikacje? Jaka funkcja systemu
wymaga internetu?

Data: 2011-10-02 18:39:12
Autor: Mikolaj Machowski
Pszemol napisał:
> [...]

A co konkretnie rozumiesz przez "system" w kontekście transmisji
internetowych, jeśli wyłączymy wszystkie aplikacje? Jaka funkcja systemu

- lokalizacja
- gmail
- reader

itd.

m.

Data: 2011-10-03 07:36:10
Autor: Pszemol
Pszemol napisał:

> [...]

A co konkretnie rozumiesz przez "system" w kontekście transmisji
internetowych, jeśli wyłączymy wszystkie aplikacje? Jaka funkcja systemu

Jeśli nie lokalizuje aktualnie dla żadnej aplikacji to po co włączona?
Aby Google śledziło gdzie chodzisz na wagary?

- gmail

Poczta to chyba aplikacja a nie system?

- reader

Czytnik czego? To znów chyba aplikacja a nie system...

Data: 2011-10-03 16:02:58
Autor: AL
Pszemol napisał:

> [...]

Jeśli nie lokalizuje aktualnie dla żadnej aplikacji to po co włączona?
Aby Google śledziło gdzie chodzisz na wagary?

sa moze chcesz miec aktywna opcje 'lokalizowania telefonu' w przypadku zgubienia lub kradziezy ?
Uprzedzam Twoje pytanie: mam to jako opcje systemu (nie dod. aplikacje).

- gmail

wchodzi w sklad systemu - dodasz konto = masz poczte i kontakty i kalendarz.
Synchronizacje za to mozesz sam recznie uruchamiac, wtedy kiedy ty chcesz (a nie kiedy systemowi sie przypomni, ze czas na synchronizacje).

Dodatkowo masz pare aplikacji, np. Mapy google'a, ktore mimow wylaczonej aktualizacji ayomatycznej sie aktualizauja przy wlaczonej synchronizacji (ale mozesz ja recznie wylaczyc i miec spokoj).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-03 10:01:31
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j6cfae$qas$1inews.gazeta.pl...
[...]

To, że jakaś aplikacja jest sprzedawana razem z telefonem nie sprawia
że staje się ona częścią systemu operacyjnego - równie dobrze możesz
napisać że ja w iPhone też to mam jako funkcja systemu operacyjnego
bo ustawienie/włączenie też się tylko sprowadza do dodania konta
w programie/applikacji (!) do czytania poczty elektronicznej.

Ja przez "system operacyjny" rozumiem kod który działa w tle, kod
z którego aplikacje korzystają aby dostać się z systemu czy dzielić
czas procesora czy wspólnych zasobów w pamięci - program pocztowy
NIE jest częścią systemu operacyjnego nawet jeśli jest sprzedawany
razem z systemem operacyjnym w pakiecie.

[...]

Ale to jest aplikacja a nie część systemu.
Zdajesz się rozumować tak, ze jak producent telefonu dostarczy mi telefon
z zainstalowanÄ… grÄ… w szachy czy programem do czytania poczty elektronicznej
to ta gra czy program jest integralną częścią systemu operacyjnego,
a przecież jest oczywiste że tak nie jest.

Dodatkowo masz pare aplikacji, np. Mapy google'a, ktore mimow wylaczonej aktualizacji ayomatycznej sie aktualizauja przy wlaczonej synchronizacji (ale mozesz ja recznie wylaczyc i miec spokoj).

I klienci sÄ… zadowoleni z takiej kichy?

Data: 2011-10-03 18:18:42
Autor: AL
W dniu 2011-10-03 17:01, Pszemol pisze:
[...]

ale mechanizm synchronizacji juz jak najbardziej tak.

M.in ten mechanizm zglosil mi, ze jest nowy system do pobrania - sam przeciez tego nie zgadl, tylko musial wpierw jakos to sobie sprawdzic.

[...]

wylaczasz i kontrolujesz wszystko.
w iPhonie - z tego co czytalem wszystkiego nie jestes w stanie wylaczyc.
Dodatkowo android nie ukrywa, ze czesc opcji lokalizacyjnych jest wlaczona - tylko informuje Ci o tym jawnie dajac wybor uzytkownikowi.

A, ze niektorzy uzytkownicy maja w d... te ustawienia, to potem budza sie z reka w nocniku (=wysokim rachunkiem).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-03 16:48:12
Autor: Mikolaj Machowski
AL napisał:
Dodatkowo android nie ukrywa, ze czesc opcji lokalizacyjnych jest wlaczona - tylko informuje Ci o tym jawnie dajac wybor uzytkownikowi.

Co więcej - przynajmniej u mnie, brandowany Plus - najbardziej inwazyjne
(zarówno jeśli chodzi o prywatność i dane) są domyślnie wyłączone.
Owszem system głośno narzeka na ich wyłączenie, ale da się żyć.

m.

Data: 2011-10-03 16:19:25
Autor: Mikolaj Machowski
Pszemol napisał:
- lokalizacja

Jeśli nie lokalizuje aktualnie dla żadnej aplikacji to po co włączona?
Aby Google śledziło gdzie chodzisz na wagary?

Po to żeby mieć precyzyjną lokalizację w mieście od razu po odblokowaniu
telefonu.

Google to ekosystem z pewnymi usługami.

m.

Data: 2011-10-05 17:35:13
Autor: Krystek
Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomoc y!
2011-10-03 14:36, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
Jeśli nie lokalizuje aktualnie dla żadnej aplikacji to po co włączona?
Aby Google śledziło gdzie chodzisz na wagary?

A Apple to nie szpiegowało użytkowników iPhone? Krótką masz pamięć.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-10-05 11:15:47
Autor: Pszemol
"Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> wrote in message news:j6htfh$nh1$1node2.news.atman.pl...
[...]

No właśnie zwolennicy Androida coś ostatnio ucichli z krytyką Apple
za to, jak odkryli że Google nie tylko śledzi ich pozycję ale i zbiera
wszystko co szukają, co wpiszą, co wyślą i odbiorą :-)) Kopara im opadła.

Data: 2011-10-05 23:03:53
Autor: AL
W dniu 2011-10-05 18:15, Pszemol pisze:
[...]

nie - po prostu wylaczaja ta funkcje, lub dawno mieli ja wylaczona - badz swiadomie wlaczona (ze wzgledow np. lokalizacyjnych).

Chcialbym zauwazyc, ze pozew do sadu przeciwko Google wniesli  - no jakze kto - Amerykanie :)
(nie dali sobie rady?)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-05 23:41:34
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j6ignj$csm$3inews.gazeta.pl...
[...]

Ci co o tym wiedzą wyłączają być może... ale jaki to procent rynku? 1%?
Reszta pozwala się Googlowi podglądać.

Chcialbym zauwazyc, ze pozew do sadu przeciwko Google wniesli - no jakze kto - Amerykanie :)
(nie dali sobie rady?)

Nie lubią być podglądani? To tym bardziej źle świadczy o Europejczykach.

Data: 2011-10-06 10:24:32
Autor: Jeremiasz
Samsung Galaxy S - po³±czenia GPRS, pomocy!
Chcialbym zauwazyc, ze pozew do sadu przeciwko Google wniesli - no jakze kto - Amerykanie :)
(nie dali sobie rady?)

Nie lubi± byæ podgl±dani? To tym bardziej ¼le ¶wiadczy o Europejczykach.

Najwa¿niejsze by³o to co w nawiasie. Ty chyba tez ju¿ sta³e¶ siê Amerykaninem z tego wynika.

Data: 2011-10-06 07:16:14
Autor: Pszemol
"Jeremiasz" <abramQ@wp.pl> wrote in message news:j6jou0$2ie$1news.dialog.net.pl...
[...]

Nic z tego nie wynika. To tylko Twoje iluzje.

Data: 2011-10-07 15:11:21
Autor: Jeremiasz
Samsung Galaxy S - po³±czenia GPRS, pomocy!
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j6jkju.7q4.0poczta.onet.pl...
[...]

Przede wszystkim brak umiejêtno¶ci czytania.
W sumie, to...mam to gdzie¶.

Data: 2011-10-13 21:28:26
Autor: Pszemol
"Jeremiasz" <abramQ@wp.pl> wrote in message news:j73cg6$obv$1news.dialog.net.pl...
[...]

Nie poddawaj siê! G³owa do góry :-)

Data: 2011-10-06 13:40:46
Autor: Krystek
Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomoc y!
2011-10-05 18:15, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
Krystek wrote in message:

[...]

Tylko co innego zgadzać się na szpiegowanie / dzielenie się swoimi prywatnymi danymi z firmą Google w regulaminie usługi (nie zgadzasz się z regulaminem? Nie korzystaj), a co innego być szpiegowanym bez wiedzy i zgody przez Apple i nie wiedzieć do czego te dane są firmie potrzebne.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-12-04 18:16:50
Autor: J.F.
Samsung Galaxy S - po³±czenia GPRS, pomocy!
Dnia Wed, 5 Oct 2011 11:15:47 -0500, Pszemol napisa³(a):
A Apple to nie szpiegowa³o u¿ytkowników iPhone? Krótk± masz pamiêæ.

No w³a¶nie zwolennicy Androida co¶ ostatnio ucichli z krytyk± Apple
za to, jak odkryli ¿e Google nie tylko ¶ledzi ich pozycjê ale i zbiera
wszystko co szukaj±, co wpisz±, co wy¶l± i odbior± :-)) Kopara im opad³a.

Ale tylko na moment, bo potem sie okazalo ze Apple robi to samo tym samym
programem :-)

J.

Data: 2011-10-02 20:37:58
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-10-02 17:01, Pszemol pisze:

A co konkretnie rozumiesz przez "system" w kontekście transmisji
internetowych, jeśli wyłączymy wszystkie aplikacje? Jaka funkcja systemu
wymaga internetu?

Najpierw wyłącz wszystkie aplikacje systemowe w iPhonie, wymagające internetu, a potem się mądrz :-P

Data: 2011-10-03 07:37:08
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:j6aati$eo6$1news.onet.pl...
[...]

wymagajÄ…ce internetu, a potem siÄ™ mÄ…drz :-P

Sugerujesz, że nie dam rady? Czy to podchwytliwe pytanie?
Co w iPhone4 używa internetu gdy WSZYSTKIE aplikacje są
wyłączone i taskbar jest pusty?

Samsung Galaxy S - połączenia GPRS, pomocy!