Samsung Galaxy Y Duos - jak aktualizować system ?

Data: 2017-10-31 15:55:42
Autor: colnet
Samsung Galaxy Y Duos - jak aktualizować system ?
W celu osiągnięcia powiadamiania o fotoradarach i ograniczeniach prędkości chcę kupić  Samsung Galaxy Y Duos - oznaczenie fabryczne S6102.
Odstrasza mnie jednak  stary Android 2.3 - w sieci znalazłem dla tego telefonu Android 4.4 KitKat , ale i on nie grzeszy nowością, w związku z czym mam kilka pytań:

1. Czy w razie jak by mi się nie spodobał ten KitKat (4.4)  - czy można przed update systemu zrobić backup systemu 2.3 i wrócić do starego ?

2. Czy w KitKat - można by przekompilować kernel tak żeby "dociągnąć" go do współczesności ? / pytam jako user linux'a, a podobno na nim stoi
    Android.

3. Czy można zainstalować najnowszy Android 7 lub nieco starszy android 6 ?

Data: 2017-10-31 17:06:00
Autor: J.F.
Użytkownik "colnet"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ota6fi$u6l$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

A jakie ten telefon ma poza tym parametry ?
Yanosik ma wymagania blizej niesprecyzowane, ale na fonie z mala iloscia RAM i on moze ledwo dzialac i czesto sie sypac.

J.

Data: 2017-10-31 16:38:12
Autor: colnet
Samsung Galaxy Y Duos - jak aktualizować system ?
W dniu 31.10.2017 o 16:06, J.F. pisze:
z czym mam kilka pytań:
[..]
A jakie ten telefon ma poza tym parametry ?
Yanosik ma wymagania blizej niesprecyzowane, ale na fonie z mala iloscia
RAM i on moze ledwo dzialac i czesto sie sypac.
[..]

RAM'u ma 384 MB, proc. 862MHz Android 2.3 Gingerbread - to tak w skrócie.
O N=nawigowanie mi nie chodzi tylko jak napisałem - ostrzeganie.

Data: 2017-10-31 19:11:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
colnet wrote:

RAM'u ma 384 MB, proc. 862MHz Android 2.3 Gingerbread

Nie licz na nowszy.

O N=nawigowanie mi nie chodzi tylko jak napisałem - ostrzeganie.

Imo potrzebny Ci smartfon. ;)

Tego Samsunga możesz sprzedać do muzeum. Nawet jako HotSpot ;)
 jest słaby.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-10-31 19:56:47
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 31.10.2017 colnet <universis@interia.pl> napisał/a:

RAM'u ma 384 MB, proc. 862MHz Android 2.3 Gingerbread - to tak w skrócie.

Nie jest źle. Jest tragicznie.

Yanosik zajmuje w pamięci ca 80 MB, więc _teoretycznie_
jest szansa. Ściągnij, wypróbuj (wyłączywszy wszystko
co można). Nie licz, że nowszy system coś zmieni.

Data: 2017-11-01 22:09:17
Autor: J.F.
Samsung Galaxy Y Duos - jak aktualizować system ?
Dnia Tue, 31 Oct 2017 19:56:47 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
[...]

Tylko praktyka z takimi starociami mi mowi, ze ruszy, ale potem w
trasie stanie.
I restart, i wpisywanie ...

J.

Data: 2017-11-02 08:19:58
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 01.11.2017 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Tylko praktyka z takimi starociami mi mowi, ze ruszy, ale potem w
trasie stanie.

Zgadza się, jest spora szansa. Choć jakiś czas używałem
Y na dolnopółkowym smartfonie (Alcatel Onetouch Pop C3),
także do nawigacji, i jakoś dawał radę, choć wygodne
to zdecydowanie nie było. No i telefon miał 512 MB RAM.

I restart, i wpisywanie ...

Wpisywanie jak wpisywanie (skoro tylko ostrzegacz ma być),
ale zgodnie z prawem Murphy'ego pewnie wywali się tuż
przed miśkami na trasie :-)

Ja bym się w to nie bawił, jeśli wykorzystać to faktycznie
raczej tylko jako Hotspot. Ale poeksperymentować zawsze
można.

Data: 2017-11-02 11:48:13
Autor: J.F.
Użytkownik "DominikAłaszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:otekfe$8me$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Tylko kolega chce to dopiero kupic ... chyba jednak lepiej lepszy model.

J.

Data: 2017-11-02 11:10:50
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 02.11.2017 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Tylko kolega chce to dopiero kupic ... chyba jednak lepiej lepszy model.

Fakt, umknęło mi. To tym bardziej nie ma sensu, lepiej kupić
cokolwiek w miarę współczesnego.

Data: 2017-10-31 18:35:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
colnet wrote:

3. Czy można zainstalować najnowszy
Android 7 lub nieco starszy android 6 ?

A6 potrzebuje co najmniej 2 GB RAMek.
A7 zapewne jeszcze więcej.
A4  zadowolisz 1 GB.

Wszelkie aplikacje domagają się dużego ,,dysku".

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-10-31 19:22:02
Autor: Skylla
colnet wrote:

[...]

Jasne, dlatego np. nowa Nokia 2 z 1GB RAMu ma androida 7 a ma dostać 8 :-)

Data: 2017-10-31 20:13:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Skylla wrote:

Jasne, dlatego np. nowa Nokia 2 z 1GB RAMu ma androida 7 a ma dostać 8 :-)

Do rozmawiania via GSM wystarczy tańszy telefon. ;)

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-11-06 04:23:51
Autor: colnet
W dniu 31.10.2017 o 19:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Skylla wrote:

Jasne, dlatego np. nowa Nokia 2 z 1GB RAMu ma androida 7 a ma dostać 8 :-)

Do rozmawiania via GSM wystarczy tańszy telefon. ;)

Dziękuję za odpowiedzi. Nie mogłem wcześniej odpisać. Część z Was jak zauważyłem myśli że ja ten telefon kupiłem, otóż nie. Ja chcę coś kupić
takiego żeby sobie leżało we wnęce pod radiem, było tam doprowadzone
zasilanie i sygnał anteny GPS - i telefon nie opuszczał by samochodu do momentu sprzedaży. Ostrzegać miałby dźwiękiem (komunikaty głosowe) o przekroczeniu dozwolonej szybkości itp. Jako program ostrzegawczy to sam nie wiem - może dwa na raz - Yanosik i Rysiek i może Waza na wyjazd za granicę ?

Samsung Galaxy Y Duos - jak aktualizować system ?