Samsung M3 portable 2TB - transfer 400kB/s

Data: 2015-01-11 18:56:34
Autor: Irokez
Samsung M3 portable 2TB - transfer 400kB/s
Witam

Zawsze kupowałem dyski zewnętrzne Toshiby, no i zachciało mi się Samsunga M3 Portable 2TB.
No i mam za swoje, coś mu odbiło i podczas kopiowania nagle transfer jest 400-500kB/s.
Najgorsze, że w środku siedzi zdaje się dysk USB a nie SATA + przejściówka, więc pozostaje mi przegranie teraz danych z tą zawrotną prędkością (kable, gniazdka, i komputer podmieniany i nic to nie dało).
Czy te dyski są aż tak awaryjne (2TB)? Czy mi się tak trafiło?
Do Polski się wysyła dyski gwarancyjnie? Bo RMA widzę na stronie Seagate trzeba pisać.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2015-01-11 20:01:23
Autor: Irokez
W dniu 2015-01-11 o 18:56, Irokez pisze:
[...]

Ile powinien trwać Short test w SeaTools?

-- -- -- -- -- -- -- - SeaTools for Windows v1.2.0.10 -- -- -- -- -- -- -- -
Unit Model: Samsung M3 Portable
Model: ST2000LM005HN-M201AAD
Firmware Revision: 2BC10003
Short DST - Started 2015-01-11 19:26:43
Short DST - Pass 2015-01-11 19:49:19

Ciekawostka po tym teście napęd nagle przyspieszył więc spieszę z kopiowaniem, bo przy wcześniejszych 500kB/s wychodził mi czas 4 tygodnie.

--
Irokez

Data: 2015-01-11 21:08:04
Autor: Irokez
Samsung M3 portable 2TB - transfer 400kB/s
W dniu 2015-01-11 o 20:01, Irokez pisze:

No dobra, nie powinien tyle. Jak przyspieszył na chwilę trwało to:
Short DST - Started 2015-01-11 20:24:15
Short DST - Pass 2015-01-11 20:26:21

Ale i tak zdechło
Short Generic - Started 2015-01-11 20:20:29
Short Generic - FAIL 2015-01-11 20:20:32
SeaTools Test Code: 6C9AC2A4

Widzę można na Warszawę posłać. No nic. Popróbuję zrzucić co się da i do wymiany.
No i trzeba będzie kupić 2TB dysk 3,5 cala aby mieć backup takiego 2,5 cala. I na pewno nie Samsunga, dobrze że skończyli z dyskami HDD.

Irokez

Data: 2015-01-12 08:36:57
Autor: Chris
W dniu 2015-01-11 o 21:08, Irokez pisze:

[...]

Kup WD albo Hitachi to wtedy zobaczysz jakie to gówno ... akurat statystycznie Samsung ma najmniejszą awaryjność jeśli chodzi o dyski.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2015-01-12 10:38:16
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-01-12 o 08:36, Chris pisze:

[...]

statystycznie Samsung ma najmniejsz± awaryjno¶ć je¶li chodzi o dyski.

Ja - sure.
To do statystyki dołóż jeszcze mojego 2.5" 320GB Samsunga (też gówno z interfejsem USB jedynie).
Jako tako chodzi z komputerami, ale 90% sprzętu AV go nie widzi

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2015-01-12 11:38:47
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 12 Jan 2015 10:38:16 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

Ja - sure.
To do statystyki dołóż jeszcze mojego 2.5" 320GB Samsunga (też gówno z interfejsem USB jedynie).
Jako tako chodzi z komputerami, ale 90% sprzętu AV go nie widzi

I to aby na pewno wina dysku?

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Tak Ĺ›mierdzÄ… tylko pingwiny i niektĂłre zakonnice.                        ]

Data: 2015-01-12 11:50:08
Autor: Chris
W dniu 2015-01-12 o 11:38, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Pewnie nie, ale w końcu to dysk nie działa :)

Data: 2015-01-12 12:38:47
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 12 Jan 2015 11:50:08 +0100, Chris napisał(a):

[...]

A nie działa ze względu na niewystarczaj±ce zasilanie, czy dysk startuje
poprawnie, a brak widoczno¶ci danych, to jednak z wcze¶niejszego PEBKACa
wynika? :)

[ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards   ]
[ that no human could meet, with your careers, with your kids. You got to  ]
[ be more like us men.                        ("House M.D. 5e13 Painless") ]

Data: 2015-01-12 12:33:55
Autor: Mirek Ptak
[...]

Zapewne - choć nie mogę powiedzieć, że jest uszkodzony. Po prostu ten egzotyczny interfejs powoduje takie problemy (nie tylko u mnie). Faktem jest, że inne "normalne" dyski ni tymi samymi urz±dzeniami AV nie maja najmniejszego problemu :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-01-12 12:58:47
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 12 Jan 2015 12:33:55 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

USB egzotycznym interfejsem? :-O

[ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest  ]
[ tylu idiotów.                                            (Stanisław Lem) ]

Data: 2015-01-12 13:13:20
Autor: Chris
W dniu 2015-01-12 o 12:58, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Dla wła¶cicieli iPhona :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2015-01-12 15:25:23
Autor: Mirek Ptak
> [...]
>egzotyczny interfejs powoduje takie problemy (nie tylko u mnie). Faktem
>jest, że inne "normalne" dyski ni tymi samymi urz±dzeniami AV nie maja

Wewn±trz - dysk tam zamontowany nie ma standardowego zł±cza SATA.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2015-01-12 18:28:47
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 12 Jan 2015 15:25:23 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

> [...]
>egzotyczny interfejs powoduje takie problemy (nie tylko u mnie). Faktem
>jest, ĹĽe inne "normalne" dyski ni tymi samymi urzÄ…dzeniami AV nie maja

Wewnątrz - dysk tam zamontowany nie ma standardowego złącza SATA.

Z ciekawości - co zmienia fakt komunikacji przez mostek SATA-USB w kwestii
wykrywalności dysku przez urządzenie komunikujące się po USB?

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ „Co to jest Bóg?” „- No wiesz, kiedy czegoś bardzo chcesz i zamykasz oczy]

Data: 2015-01-13 09:47:10
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-01-12 o 18:28, Przemysław Ryk pisze:
Zapewne - choć nie mogę powiedzieć, że jest uszkodzony. Po prostu ten

>Wewn±trz - dysk tam zamontowany nie ma standardowego zł±cza SATA.
Z ciekawo¶ci - co zmienia fakt komunikacji przez mostek SATA-USB w kwestii
wykrywalno¶ci dysku przez urz±dzenie komunikuj±ce się po USB?

Ja tego nie wiem :) - trzeba by pytać inżynierów samsunga co oni tam wsadzili - faktem jest, że z tym dyskiem nie współpracuje znakomita większo¶ć mojego (i nie tylko mojego) sprzętu AV w tym też samsunga.

Dodatkowo przypomniałem sobie o sporych problemach z formatowaniem tego dysku - fabrycznie był tam FAT32, po zmianie na NTFS nie widział go nawet komputer na którym go formatowałem (WIN XP SP3 wtedy) i nie dawał się przepartycjonować ponownie. Uratowałem go dopiero pod linuxem formatuj±c ponownie na FAT32 i z tego co pamiętam przyczyna nie leżała w 4KB sektorach bo dysk ten ma standardowe sektory.
Teraz działa na NTFS (win7), ale używam go tylko do komputera.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2015-01-12 17:20:19
Autor: qwerty
Samsung M3 portable 2TB - transfer 400kB/s
UĹĽytkownik "Irokez"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:54b2d824$0$5018$65785112@news.neostrada.pl...
I na pewno nie Samsunga, dobrze że skończyli z dyskami HDD.

Nie skończyli tylko zostali kupieni przez Seagate.

Data: 2015-01-12 11:32:49
Autor: elmer radi radisson
On 2015-01-11 18:56, Irokez wrote:

[...]

Sciagnij sobie hddscan i odpal, powinien odczytac przez mostek USB
z dysku parametry S.M.A.R.T. - moze sie dowiesz wiecej o co chodzi
(np. wzrost licznikow w parametrze dotyczacym ponownych prob
odczytu/korekty danych, no i oczywiscie bady - moze sypie sie
nosnik albo mechanika).

Speedfan po podlaczeniu dysku USB tez potrafi go wykryc i odczytac
dane smart + ma calkiem przyzwoita baze interpretacji i porownywania
wynikow stanu dysku z innymi egzemplarzami, online.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-01-12 18:14:43
Autor: Irokez
W dniu 2015-01-12 o 11:32, elmer radi radisson pisze:
[...]

SMART jest ok, 203 godzin pracy dysku, 0 realokacji itp.
Spin-up time [03]jest tylko 4248[dec] ale nie ostrzega.
Próbowałem znowu zrobić Short test w SeaTools, ale po 40 minutach dałem za wygraną. Pewno wyszedł by OK po półtorej godziny.

Podłączyłem dysk pod NSA310 mając nadzieję że Linux zdziała cuda, ale nic z tego.
No cóż. Trup, pewnie padł intefejs SATA-USB, a że ta dzicz ma to na jednej płytce z elektroniką dysku to nic nie zdziałam.
Pakuję i odsyłam. Szkoda że dostanę takie same cudo na wymianę.

--
Irokez

Data: 2015-01-12 12:05:54
Autor: miab
[...]

Ja tam mam na M3 500GB USB3 przy kopiowaniu 6GB pliku 45-85MB/sec średnio 70 GB/sec.

miab

Data: 2015-01-12 12:07:30
Autor: miab
W dniu 2015-01-12 o 12:05, miab pisze:
[...]

.... średnio oczywiście 70 MB/sec

miab

Samsung M3 portable 2TB - transfer 400kB/s