Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Data: 2010-09-15 12:45:07
Autor: Piotr Fonon
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Witam,
Podobno szybki, ale czy warto ryzykowa? Spotkaem rne opinie na temat gonoci. Jakie macie dowiadczenia z tym dyskiem?
f.

Data: 2010-09-15 13:35:25
Autor: OMSON
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Piotr Fonon pisze:
Witam,
Podobno szybki, ale czy warto ryzykowa? Spotkaem rne opinie na temat gonoci. Jakie macie dowiadczenia z tym dyskiem?
f.

Ja mam :) Planowaem HD502HJ ale sie szarpnem. :) Tak czy siak w testach odczytu wypadaj obydwa podobnie, co do gonoci i temperatury to s to cicho-chodne dyski.

Pzdr, OMSON


P.S. Na wspomnianym HD502HJ zoyem te dwa pecety i chodz jak burza. :)

Data: 2010-09-15 14:37:30
Autor: Piotr Fonon
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
W dniu 15-09-10 13:35, OMSON pisze:
Ja mam :) Planowaem HD502HJ ale sie szarpnem. :) Tak czy siak w
testach odczytu wypadaj obydwa podobnie, co do gonoci i temperatury
to s to cicho-chodne dyski.
Dawniej przewaa pogld, i jeli w samsungu co si krci, to musi si popsu (szybko). Sam tego dowiadczyem. Z dyskami twardymi chyba jednak nie jest tak le?
Czy zdaniem Kolegi HD103SJ wypada w porwnaniu z Seagatem serii 12 korzystnie, czy te nie ma zauwaalnej rnicy?
f.

Data: 2010-09-15 15:17:02
Autor: OMSON
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Piotr Fonon pisze:

Czy zdaniem Kolegi HD103SJ wypada w porwnaniu z Seagatem serii 12 korzystnie, czy te nie ma zauwaalnej rnicy?


Kolega kupi Seagate ST3500418AS zamiast HD502HJ i po wymianie starego dysku PATA 20GB i przerzuceniu Ghostem systemu - wszystko ruszyo jak szalone. Take zadowolony jest bardzo z tego dysku. Podejrzewam, ze wersja 1TB bdzie podobnie wydajna - poza tym z licznych testw wynika, ze one id prawie ep w ep z HD103SJ. Twj wybr - ja zdecydowaem si na Samsunga.

Pzdr, OMSON

P.S. Zmieniem u siebie Seagate serii 7200.8, ktry suy mi de facto w innym pececie obecnie.

Data: 2010-09-15 16:01:40
Autor: Radosaw Sok
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
W dniu 15.09.2010 14:37, Piotr Fonon pisze:
Dawniej przewaa pogld, i jeli w samsungu co si krci, to musi si
popsu (szybko). Sam tego dowiadczyem. Z dyskami twardymi chyba jednak
nie jest tak le?

Kiedy dyski Samsunga byy wolne i awaryjne. Ale potem zmie-
nili co diametralnie i nagle zaczli produkowa nowe serie,
ktre byy najcichsze na rynku i bardzo niezawodne. Dzisiaj
konkurencja ju ich dogonia i s wrd przecitniakw ra-
czej, ale ja si na dyskach Samsunga od dobrych chyba piciu
lat ju nie zawiodem.

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosaw Sok  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika lska                   |
\........................................................../

Data: 2010-09-16 09:30:01
Autor: Jacek W.
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Uytkownik "Radosaw Sok" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa w wiadomoci news:2010091514014000grush.one.pl...

Dawniej przewaa pogld, i jeli w samsungu co si krci, to musi si
popsu (szybko). Sam tego dowiadczyem. Z dyskami twardymi chyba jednak
nie jest tak le?

Kiedy dyski Samsunga byy wolne i awaryjne. Ale potem zmie-
nili co diametralnie i nagle zaczli produkowa nowe serie,
ktre byy najcichsze na rynku i bardzo niezawodne. Dzisiaj
konkurencja ju ich dogonia i s wrd przecitniakw ra-
czej, ale ja si na dyskach Samsunga od dobrych chyba piciu
lat ju nie zawiodem.

Najstarszymi dyskami jakie wci u mnie w firmie pracuj to Samsungi 4GB i 18GB z lat 90-tych.
Jakie Seagate-y czy WD-ki "wykrciy" si po 4-6 latach pracy, a Samsungi chodz dalej.

Jacek W.

Data: 2010-09-15 15:04:43
Autor: GLaF
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Dnia Wed, 15 Sep 2010 12:45:07 +0200, Piotr Fonon napisa(a):

Witam,
Podobno szybki, ale czy warto ryzykowa? Spotkaem rne opinie na temat gonoci. Jakie macie dowiadczenia z tym dyskiem?
f.

Akurat tego modelu nie mam, ale moje samsungi wibruj, a niektre obudowy
bardzo wzmacniaj ten efekt. Po zawieszeniu na gumach s b. ciche. S
chodne, wic na gumach si nie przegrzej.
--
GLaF

Data: 2010-09-16 02:00:56
Autor: Przemysaw Ryk
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Dnia Wed, 15 Sep 2010 15:04:43 +0200, GLaF napisa(a):

Akurat tego modelu nie mam, ale moje samsungi wibruj, a niektre obudowy
bardzo wzmacniaj ten efekt. Po zawieszeniu na gumach s b. ciche. S
chodne, wic na gumach si nie przegrzej.

U mnie "jak na zo" wrcz na odwrt - przy Samsungach cisza i spokj
(katuj od duszego czasu 4 sztuki HD103UJ). W firmowym kompie (taka sama
obudowa Chiefteca) mam tylko dwa Hitachi i mao mnie szlag nie trafi.

Co do samych Samsungw - ja jestem bardzo zadowolony - ciche, szybkie,
chodne i w normalnej cenie.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Cameroon: Men should grow up. House: Yeah, and dogs should stop licking  ]
[ themselves. It's not gonna happen.     ("House M.D. 1x03 Occam's Razor") ]

Data: 2010-09-15 16:13:49
Autor: Rafał Łukawski
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote:
Witam,
Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?

Ten konkretny model testowałem, od paru lat samsungi są bardzo dobre w segmencie SOHO, nie ma problemu ze stukaniem /ruchy głowicy/ czy nadmiernym hałasem. De facto ostatnio wymieniłem Seagate 320 na Samsung 500 i mam proble, bo nie bardzo wiem kiedy dysk chodzi :)

Z mojego pkt widzenia sprzedają się rewelacyjnie i zwrotów jest bardzo mało. Owszem spotykam sprzedawców, którzy coś tam mówią o samsungach duzo zwrotów etc... wszystko zalezy od tego ile czego się sprzedało i jaki procent stanowią owe zwroty.

Poza tym równie istotną kwestią jest wielkośc dysku (liczba talerzy) - generalnie im większy, tym szansa awarii większa, aczkolwiek wiele awarii wychodzi w ciągu pierwszych tygodni użytkownia, a z wymianą nigdy nie ma problemy

Test wydajnoścu (HDTune) masz tu:

http://luktronik.pl/pl/p/Samsung-1TB-3.5-F3-HD103SJ-7200-32MB-SATA-II/102

Obrazek poniżej


f.



--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-15 20:23:20
Autor: Kolokolo
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:i6qkbj$o0f$1news.onet.pl...
On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote:
Witam,
Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?

Ten konkretny model testowałem, od paru lat samsungi są bardzo dobre w segmencie SOHO, nie ma problemu ze stukaniem /ruchy głowicy/ czy nadmiernym hałasem. De facto ostatnio wymieniłem Seagate 320 na Samsung 500 i mam proble, bo nie bardzo wiem kiedy dysk chodzi :)

Z mojego pkt widzenia sprzedają się rewelacyjnie i zwrotów jest bardzo mało. Owszem spotykam sprzedawców, którzy coś tam mówią o samsungach duzo zwrotów etc... wszystko zalezy od tego ile czego się sprzedało i jaki procent stanowią owe zwroty.

Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś właśnie.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-15 20:44:42
Autor: Radosaw Sok
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
W dniu 15.09.2010 20:23, Kolokolo pisze:
Dziwi natomiast pokrtna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
produkcji. A skd kocowy odbiorca ma zna date produkcji i co moe go
ona obchodzi? Kupuje dzi i oczekuje konkretnej gwarancji od dzi wanie.

A co uytkownika interesuje gwarancja producenta dysku?
*Sprzedawca* daje mu swoj gwarancj (lub dwuletni okres
odpowiedzialnoci za zgodno towaru z umow) i zapewnia
wymian w razie awarii. Mao komu chce si wysya dysk
bezporednio do producenta w ramach gwarancji.

Poza tym Samsung celuje gwnie w rynek OEM, na ktrym kom-
puter jest objty gwarancj jako cao i osobna gwarancja
na dysk interesuje tylko producenta komputera, a nie uyt-
kownika komputera. Jak si dysk zepsuje, to si po prostu
komputer zepsu.

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosaw Sok  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika lska                   |
\........................................................../

Data: 2010-09-15 20:55:22
Autor: Kolokolo
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Uytkownik "Radosaw Sok" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa w wiadomoci news:2010091518444200grush.one.pl...
W dniu 15.09.2010 20:23, Kolokolo pisze:
Dziwi natomiast pokrtna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
produkcji. A skd kocowy odbiorca ma zna date produkcji i co moe go
ona obchodzi? Kupuje dzi i oczekuje konkretnej gwarancji od dzi wanie.

A co uytkownika interesuje gwarancja producenta dysku?

No nie wiem jak Ty, ale ja wole gwarancje producenta niz sprzedawcy. Jako wydaje mi si e jest mniej prawdopodobne e padnie koncern samsung ni jaki sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dyskw jasno okrelaj dugo gwarancji, a samsung wyranie kombinuje?

Mao komu chce si wysya dysk
bezporednio do producenta w ramach gwarancji.

Poczytaj jak wyglda reklamacja dysku samsunga. Procie i szybciej jest skorzysta bezporednio z serwisu. Wanie mnie to czeka, gdy proczny dysk zacz si sypa. Zdradziem seagete to mam ;)


Poza tym Samsung celuje gwnie w rynek OEM, na ktrym kom-
puter jest objty gwarancj jako cao i osobna gwarancja
na dysk interesuje tylko producenta komputera, a nie uyt-
kownika komputera. Jak si dysk zepsuje, to si po prostu
komputer zepsu.

Dysk jest elementem bardzo czsto wymienianym w czasie "ycia" komputera i ten argument rednio mnie przekona :)
Pozdrawiam

Data: 2010-09-16 14:13:11
Autor: Piotr Fonon
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
W dniu 15-09-10 20:55, Kolokolo pisze:

Dysk jest elementem bardzo czsto wymienianym w czasie "ycia" komputera
Raczej odwrotnie, chyba e ulega awarii i dlatego trzeba go wymieni.
f.

Data: 2010-09-17 18:07:26
Autor: Radosaw Sok
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
W dniu 15.09.2010 20:55, Kolokolo pisze:
Jako wydaje mi si e jest mniej prawdopodobne e padnie koncern
samsung ni jaki sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dyskw

Nie kupuje si w sklepach, ktre powstay niedawno i mog
"pa". Czasem opaca si nawet z tego powodu zapaci kilka
zotych wicej.

jasno okrelaj dugo gwarancji, a samsung wyranie kombinuje?

Nie kombinuje, tylko ustali wygodniejsze dla siebie warunki
umowy gwarancyjnej. I firmie to najwyraniej nie szkodzi.

Poczytaj jak wyglda reklamacja dysku samsunga. Procie i szybciej jest
skorzysta bezporednio z serwisu. Wanie mnie to czeka, gdy proczny
dysk zacz si sypa. Zdradziem seagete to mam ;)

A ja pogrzebaem kilka Seagate i adnego Samsunga, na przykad.

Dysk jest elementem bardzo czsto wymienianym w czasie "ycia" komputera

Serio? Myl, e to bardzo zaley od uytkownika. W moim
"otoczeniu" dyski wymienia si raczej rzadko lub nigdy.

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosaw Sok  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika lska                   |
\........................................................../

Data: 2010-09-17 21:00:40
Autor: Rafał Łukawski
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
On 2010-09-17 18:07, Radosław Sokół wrote:
W dniu 15.09.2010 20:55, Kolokolo pisze:
Jakoś wydaje mi się że jest mniej prawdopodobne że padnie koncern
samsung niż jakiś sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dysków

Nie kupuje się w sklepach, które powstały niedawno i mogą
"paść". Czasem opłaca się nawet z tego powodu zapłacić kilka
złotych więcej.

Ja zalecam generalnie ostroznośc w stosunku do zakupów, klientem też bywam aczkolwiek bardzo zepsutym przez sprawną logistyke dystrybutorów.

Bywa, że i duże sklepy /szczególnie te internetowe, które powstały z tradycyjnych/ oferują fatalny kontakt (goście są zajęci to nie odpisza na maila, nawet telefonu nie odbiorą..), ok może w końcu uda Ci sie zrealizować zlecenie serwisowe, ale czas na to poświęcony może być koszmarnie długi.

Nie ma reguły - co do uniwersalnej zasady - wybierać generalnie towar, który ma serwis producenta, wtedy mamy co najmniej dwa kanały obsługi.




--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-22 08:09:26
Autor: Seba_Fan
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Uytkownik "Radosaw Sok" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa w wiadomoci news:2010091716072500grush.one.pl...
Dysk jest elementem bardzo czsto wymienianym w czasie "ycia" komputera

Serio? Myl, e to bardzo zaley od uytkownika. W moim
"otoczeniu" dyski wymienia si raczej rzadko lub nigdy.

sluszna uwaga, ja mam podobnie, jedno tylko dodam, ze wymieniam w celu powiekszenia :)

Data: 2010-09-15 21:48:44
Autor: Rafał Łukawski
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ


Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś właśnie.
Pozdrawiam

Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :) Ale jak już ktoś napisał - 2 lata to minimum jakie oferuje sprzedawca, może więcej. Zawsze jest szansa, ze jakas firma padnie lub zostanie zamknieta, albo zmieni polityke - jak np Acer, gdzie w PL nie ma serwisu... /kiedys byl i to byl horror/

Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka, a potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za 100-200 zl.

pozdr.






--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-15 22:17:54
Autor: Santana
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:i6r7vj$jh0$1news.onet.pl...


Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś właśnie.
Pozdrawiam

Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :)
Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca informuje
że gwarancji  udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął serwis
we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje.  Generalnie
informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
kupieckiej.


Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka

A dlaczego w ostatnim  miesiącu? A co jeśli dysk podróżował przez różne
magazyny przez półtora roku? Nagle sie okazuje że gwarancji zostało tylko
pozostałe półtora roku.


potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za 100-200 zl.


Dane archizuje więc tu straty nie ma. Ale dlaczego mam tracić 100-200zł
przez jakiegoś cwaniaczka alboniedoedukowanego sprzedawce? Widze że kolega
ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesięcy
gwarancji na dyski samsunga. Jak się trafi jakas trefna seria, to nie
zazdroszcze.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-15 22:43:21
Autor: Rafał Łukawski
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości
news:i6r7vj$jh0$1news.onet.pl...


Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś
właśnie.
Pozdrawiam

Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :)
Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca
informuje
że gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął
serwis
we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
kupieckiej.

Ok, raz jeszcze ;)

Wcześniejsze miało pójść z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien się przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji to ma 36 od sprzedawcy.

Tutaj łańcuszek firm za to odpowiada. Dla przykładu mam dysk otrzymany w ramach wymiany z 2009.04, ale hurtownia dała na niego 36 m-cy od DATY ZAKUPU, wiec de facto oni ryzykują /ew. może mają specjalne umowy z producentem - tego nie wiem/. Nie uważam się za nierzetelnego, bo dystrybutor (hurtownia) mnie chroni przed jakimis ograniczeniami producenta, ja spełnie swoje 'obietnice'.



Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze
akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka

A dlaczego w ostatnim miesiącu? A co jeśli dysk podróżował przez różne
magazyny przez półtora roku? Nagle sie okazuje że gwarancji zostało tylko
pozostałe półtora roku.

j/w. jest kilka scieżek serwisowania. Klient idzie do sprzedawcy albo serwisu producenta. zaś sprzedawca idzie do dystrybutora (jeżeli chodzi o dyski). Nawet j/w dysk 2 lata temu wyprodukowany, a sprzedany przez hurtownie miesiac temu, to te 36 m-cy liczy sie dla sprzedawcy od daty zakupu. Faktycznie - aby bylo jasne - hurtownie daja 36-m-cy niezaleznie od producenta.



potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za
10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za
100-200 zl.


Dane archizuje więc tu straty nie ma. Ale dlaczego mam tracić 100-200zł
przez jakiegoś cwaniaczka alboniedoedukowanego sprzedawce? Widze że kolega
ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesięcy
gwarancji na dyski samsunga. Jak się trafi jakas trefna seria, to nie
zazdroszcze.

Tu też jest w miare bezpiecznie jeżeli np. dyski padną na początki /bo to oznaka trefnej serii/ - wszystko wysyłam - np 20-30 dysków jedną paczka, wychodzi <1zl na dysk. Jak dotad nie zdarzylo mi sie by dystrybutor mi nie wymienil (a mam umowy z bodajze 5ma), tyle ze wczesniej sam testuje. To co czesto robie to po testach klientowi odsylam nowy dysk ze swoich zapasow, a uszkodzone leca do dystrybutora niezaleznym kanalem. Prosze nie oceniac wszystkich sprzedawcow jedna miara :) Ja też bywam klientem i tak miedzy nami, nie znosze sprzedawcow, ktorzy zrobia wszystko by wcisnac byle jaki towar :)


pozdrawiam

Pozdrawiam


--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-15 22:51:52
Autor: Santana
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:i6rb60$tje$1news.onet.pl...
On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości
news:i6r7vj$jh0$1news.onet.pl...


Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś
właśnie.
Pozdrawiam

Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :)
Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca
informuje
że gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął
serwis
we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
kupieckiej.

Ok, raz jeszcze ;)

Wcześniejsze miało pójść z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien się przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji to ma 36 od sprzedawcy.

No dobra, tylko po co samsung wypisuje takie rzeczy na swojej stronie? Toż to ewidentny powód do różnych domniemań i antyreklama :) Ewentualnie fajny dupochron w razie wtopy :) W jednym dużym sklepie komputerowym powidziano mi kiedyś, w tajemnicy, że nie sprzedają wogóle napędów optycznych samsunga bo mają dość lawinowych reklamacji ;)

Data: 2010-09-15 23:14:53
Autor: Rafał Łukawski
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
kupieckiej.

Ok, raz jeszcze ;)

Wcześniejsze miało pójść z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien
się przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji
to ma 36 od sprzedawcy.

No dobra, tylko po co samsung wypisuje takie rzeczy na swojej stronie?
Toż to ewidentny powód do różnych domniemań i antyreklama :) Ewentualnie
fajny dupochron w razie wtopy :) W jednym dużym sklepie komputerowym
powidziano mi kiedyś, w tajemnicy, że nie sprzedają wogóle napędów
optycznych samsunga bo mają dość lawinowych reklamacji ;)

Oj, nie chce tłumaczyć samsunga, bo to tylko marka, sprzęt jest produkowany w wielu fabrykach, często te same obsługuje Samsunga, seagate, wd itp.

Odnośnie sprzedaży detalicznej, fakt jest faktem - klient oczekuje jakiejś jednoznacznej decyzji typu seagate dobry, samsung zły itd.. mówic można, jeżeli koniecznie chcesz sprzedać 1 szt., zaś gdy rozmawiasz o kontrakcie 1000 razy większym (czy to sprzęt czy usługi), to nie ma się co bawić w takie filozofie... wszystkie padają wd, seagate, samsung, we wszystkich pojawiają się problemy nawet zaraz po zakupie w hurtowni..

Oczywiście bywają szczególne sytuacje, ja miałem złe doswiadczenia z WD15EADS, kupiłem 4, wszystkie wymieniłem w jakiejś perspektywie czasowej, 2 na korekte, dwa na nowe, te nowe też padły.. Teraz już nie ma EADS jest EARS, nie bawiłem się, ale pamięc pozostał. Może tym samym kierował się sprzedawca - czort wie :)

tak 'w tajemnicy' powiem, ze trudno mi sie sprzedaje seagate, bo na rynku jest w obrocie sporo 'certified repaired, tanszych o 10-20%', no nawet kupujac 100-500 sztuk, cenowo nie bede z nimi konkurowal. Takich story jest znacznie wiecej :)



--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-16 01:11:09
Autor: Norbert
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Dnia Wed, 15 Sep 2010 22:17:54 +0200, Santana napisał(a):

Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca informuje
że gwarancji  udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął serwis
we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje.  Generalnie
informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
kupieckiej.

Miesiac temu odeslalem do sprzedawcy dysk Samsunga, ktoremu w lutym wybiloby
3 lata. Przy okazji w ramach wymiany za 320 otrzymalem 500 GiB :-) Sie da jak widac.

--
pozdrawiam
Norbert

Data: 2010-09-16 12:20:05
Autor: Doxent
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Podobno szybki, ale czy warto ryzykowa? Spotkaem rne opinie na temat
gonoci. Jakie macie dowiadczenia z tym dyskiem?

sam sprawdziem kilka sztuk i nie s najgorsze. Dobrze te ustawi AAM na quiet. W praktyce mam wraenie, e chodzi szybciej jak na default. Niestety te trafio mi si klika sztuk padnitych w transporcie. Jak na razie odpuka sprawne egzemplarze nie pady w trakcie co zdarzao si Seagate czy WDC.

Data: 2010-09-18 23:54:45
Autor: Fonon
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Doxent napisa(a):
sam sprawdziem kilka sztuk i nie s najgorsze.
A s lepsze? Jakie?
f.

Data: 2010-09-19 21:31:15
Autor: Rafał Łukawski
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
On 2010-09-18 23:54, Fonon wrote:
Doxent napisał(a):
sam sprawdziłem kilka sztuk i nie są najgorsze.
A są lepsze? Jakie?

Hmm.. wd ma swoją serie black, a seagate wypuscil nawet 2TB na 7200 (seria Barracuda XT) i 64 MB bufora... nie testowałem, ale wyniki moga być ciekawe.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-20 12:42:37
Autor: Piotr Fonon
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
W dniu 19-09-10 21:31, Rafał Łukawski pisze:
Hmm.. wd ma swoją serie black, a seagate wypuscil nawet 2TB na 7200
(seria Barracuda XT) i 64 MB bufora... nie testowałem, ale wyniki moga
być ciekawe.
To, co oferują producenci z grubsza wiadomo. Testy też wypadają różnie (można w sieci znaleźć niemało), a mnie interesują praktyczne doświadczenia Grupowiczów - np. ujawnione słabe punkty i mocne strony.
Pzdr.
f.

Data: 2010-09-20 13:24:37
Autor: Doxent
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
doświadczenia Grupowiczów - np. ujawnione słabe punkty i mocne strony.

generalnie wszyscy trzymają mniej więcej ten sam poziom jakości no i niestety każdy ma mniej czy więcej wpadek więc tutaj trudno wybrać faworyta. Seagate np zaliczył dość solidną wtopę z firmware serii 11 więc obecnie raczej unikam dysków tej firmy. Zarówno Samsung jak i WDC padały więc też tutaj nie ma ideałów.

Data: 2010-09-21 12:42:37
Autor: Piotr Fonon
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
W dniu 20-09-10 13:24, Doxent pisze:
  > generalnie wszyscy trzymają mniej więcej ten sam poziom jakości no i
niestety każdy ma mniej czy więcej wpadek więc tutaj trudno wybrać
faworyta. Seagate np zaliczył dość solidną wtopę z firmware serii 11
więc obecnie raczej unikam dysków tej firmy. Zarówno Samsung jak i WDC
padały więc też tutaj nie ma ideałów.
Wszystkie padają, ale okresowe jedne mniej inne bardziej.
Z Seagate'm był problem, ale dało się to rozwiązać w miarę bezboleśnie. Miałem 2 takie, w obu wymieniłem firmware bez problemów.

Na temat Samsungów czytałem natomiast sprzeczne informacje. Bierze się to po części stąd, że wielu forumowiczów nie czyta postów w całości lub nie rozumie tego co czyta i pisze na temat np. innych modeli nie zaznaczając tego. Największe kontrowersje budziła w samsungach sprawa wibracji i hałasu. jedni twierdzą, że są ciche i nie wibrują - inni przeciwnie. Może to być z resztą kwestia rozrzutu parametrów produktu i tego się obawiam najbardziej. Wibracje nie biorą się z niczego i taki dysk na pewno "sypnie się" szybciej, choć może już po gwarancji...

f.

Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona