Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Data: 2010-09-15 13:35:25
Autor: OMSON
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Piotr Fonon pisze:
Witam,
Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?
f.

Ja mam :) Planowałem HD502HJ ale sie szarpnąłem. :) Tak czy siak w testach odczytu wypadają obydwa podobnie, co do głośności i temperatury to są to cicho-chłodne dyski.

Pzdr, OMSON

P.S. Na wspomnianym HD502HJ złożyłem też dwa pecety i chodzą jak burza. :)

Data: 2010-09-15 14:37:30
Autor: Piotr Fonon
W dniu 15-09-10 13:35, OMSON pisze:
Ja mam :) Planowałem HD502HJ ale sie szarpnąłem. :) Tak czy siak w
testach odczytu wypadają obydwa podobnie, co do głośności i temperatury
to są to cicho-chłodne dyski.
Dawniej przeważał pogląd, iż jeśli w samsungu coś się kręci, to musi się popsuć (szybko). Sam tego doświadczyłem. Z dyskami twardymi chyba jednak nie jest tak źle?
Czy zdaniem Kolegi HD103SJ wypada w porównaniu z Seagatem serii 12 korzystnie, czy też nie ma zauważalnej różnicy?
f.

Data: 2010-09-15 15:17:02
Autor: OMSON
Piotr Fonon pisze:

Czy zdaniem Kolegi HD103SJ wypada w porównaniu z Seagatem serii 12 korzystnie, czy też nie ma zauważalnej różnicy?

Kolega kupił Seagate ST3500418AS zamiast HD502HJ i po wymianie starego dysku PATA 20GB i przerzuceniu Ghostem systemu - wszystko ruszyło jak szalone. Także zadowolony jest bardzo z tego dysku. Podejrzewam, ze wersja 1TB będzie podobnie wydajna - poza tym z licznych testów wynika, ze one idą prawie łep w łep z HD103SJ. Twój wybór - ja zdecydowałem się na Samsunga.

Pzdr, OMSON

P.S. Zmieniłem u siebie Seagate serii 7200.8, który służy mi de facto w innym pececie obecnie.

Data: 2010-09-15 16:01:40
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.09.2010 14:37, Piotr Fonon pisze:
Dawniej przeważał pogląd, iż jeśli w samsungu coś się kręci, to musi się
popsuć (szybko). Sam tego doświadczyłem. Z dyskami twardymi chyba jednak
nie jest tak źle?

Kiedyś dyski Samsunga były wolne i awaryjne. Ale potem zmie-
nili coś diametralnie i nagle zaczęli produkować nowe serie,
które były najcichsze na rynku i bardzo niezawodne. Dzisiaj
konkurencja już ich dogoniła i są wśród przeciętniaków ra-
czej, ale ja się na dyskach Samsunga od dobrych chyba pięciu
lat już nie zawiodłem.

Data: 2010-09-16 09:30:01
Autor: Jacek W.
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010091514014000grush.one.pl...

[...]

Najstarszymi dyskami jakie wciąż u mnie w firmie pracują to Samsungi 4GB i 18GB z lat 90-tych.
Jakieś Seagate-y czy WD-ki "wykręciły" się po 4-6 latach pracy, a Samsungi chodzą dalej.

Jacek W.

Samsung SpinPoint F3 HD103SJ