Data: 2010-09-15 16:13:49 | |
Autor: Rafa艂 艁ukawski | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote:
Witam, Ten konkretny model testowa艂em, od paru lat samsungi s膮 bardzo dobre w segmencie SOHO, nie ma problemu ze stukaniem /ruchy g艂owicy/ czy nadmiernym ha艂asem. De facto ostatnio wymieni艂em Seagate 320 na Samsung 500 i mam proble, bo nie bardzo wiem kiedy dysk chodzi :) Z mojego pkt widzenia sprzedaj膮 si臋 rewelacyjnie i zwrot贸w jest bardzo ma艂o. Owszem spotykam sprzedawc贸w, kt贸rzy co艣 tam m贸wi膮 o samsungach duzo zwrot贸w etc... wszystko zalezy od tego ile czego si臋 sprzeda艂o i jaki procent stanowi膮 owe zwroty. Poza tym r贸wnie istotn膮 kwesti膮 jest wielko艣c dysku (liczba talerzy) - generalnie im wi臋kszy, tym szansa awarii wi臋ksza, aczkolwiek wiele awarii wychodzi w ci膮gu pierwszych tygodni u偶ytkownia, a z wymian膮 nigdy nie ma problemy Test wydajno艣cu (HDTune) masz tu: http://luktronik.pl/pl/p/Samsung-1TB-3.5-F3-HD103SJ-7200-32MB-SATA-II/102 Obrazek poni偶ej f. -- Szybko i tanio - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2010-09-15 20:23:20 | |
Autor: Kolokolo | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i6qkbj$o0f$1news.onet.pl... On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote: Dziwi natomiast pokr臋tna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty produkcji. A sk膮d ko艅cowy odbiorca ma zna膰 date produkcji i co mo偶e go ona obchodzi膰? Kupuje dzi艣 i oczekuje konkretnej gwarancji od dzi艣 w艂a艣nie. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-09-15 20:44:42 | |
Autor: Rados砤w Sok蟪 | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
W dniu 15.09.2010 20:23, Kolokolo pisze:
Dziwi natomiast pokr阾na gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty A co u縴tkownika interesuje gwarancja producenta dysku? *Sprzedawca* daje mu swoj gwarancj (lub dwuletni okres odpowiedzialno禼i za zgodno舵 towaru z umow) i zapewnia wymian w razie awarii. Ma硂 komu chce si wysy砤 dysk bezpo秗ednio do producenta w ramach gwarancji. Poza tym Samsung celuje g丑wnie w rynek OEM, na kt髍ym kom- puter jest obj阾y gwarancj jako ca硂舵 i osobna gwarancja na dysk interesuje tylko producenta komputera, a nie u縴t- kownika komputera. Jak si dysk zepsuje, to si po prostu komputer zepsu. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Rados砤w Sok蟪 | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika 眘ka | \........................................................../ |
|
Data: 2010-09-15 20:55:22 | |
Autor: Kolokolo | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
U縴tkownik "Rados砤w Sok蟪" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa w wiadomo禼i news:2010091518444200grush.one.pl... W dniu 15.09.2010 20:23, Kolokolo pisze: No nie wiem jak Ty, ale ja wole gwarancje producenta niz sprzedawcy. Jako wydaje mi si 縠 jest mniej prawdopodobne 縠 padnie koncern samsung ni jaki sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dysk體 jasno okre秎aj d硊go舵 gwarancji, a samsung wyra糿ie kombinuje? Ma硂 komu chce si wysy砤 dysk bezpo秗ednio do producenta w ramach gwarancji. Poczytaj jak wygl眃a reklamacja dysku samsunga. Pro禼ie i szybciej jest skorzysta bezpo秗ednio z serwisu. W砤秐ie mnie to czeka, gdy p蟪roczny dysk zacz背 si sypa. Zdradzi砮m seagete to mam ;) Poza tym Samsung celuje g丑wnie w rynek OEM, na kt髍ym kom- Dysk jest elementem bardzo cz阺to wymienianym w czasie "縴cia" komputera i ten argument 秗ednio mnie przekona :) Pozdrawiam |
|
Data: 2010-09-16 14:13:11 | |
Autor: Piotr Fonon | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
W dniu 15-09-10 20:55, Kolokolo pisze:
Dysk jest elementem bardzo cz阺to wymienianym w czasie "縴cia" komputeraRaczej odwrotnie, chyba 縠 ulega awarii i dlatego trzeba go wymieni. f. |
|
Data: 2010-09-17 18:07:26 | |
Autor: Rados砤w Sok蟪 | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
W dniu 15.09.2010 20:55, Kolokolo pisze:
Jako wydaje mi si 縠 jest mniej prawdopodobne 縠 padnie koncern Nie kupuje si w sklepach, kt髍e powsta硑 niedawno i mog "pa舵". Czasem op砤ca si nawet z tego powodu zap砤ci kilka z硂tych wi阠ej. jasno okre秎aj d硊go舵 gwarancji, a samsung wyra糿ie kombinuje? Nie kombinuje, tylko ustali wygodniejsze dla siebie warunki umowy gwarancyjnej. I firmie to najwyra糿iej nie szkodzi. Poczytaj jak wygl眃a reklamacja dysku samsunga. Pro禼ie i szybciej jest A ja pogrzeba砮m kilka Seagate i 縜dnego Samsunga, na przyk砤d. Dysk jest elementem bardzo cz阺to wymienianym w czasie "縴cia" komputera Serio? My秎, 縠 to bardzo zale縴 od u縴tkownika. W moim "otoczeniu" dyski wymienia si raczej rzadko lub nigdy. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Rados砤w Sok蟪 | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika 眘ka | \........................................................../ |
|
Data: 2010-09-17 21:00:40 | |
Autor: Rafa艂 艁ukawski | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
On 2010-09-17 18:07, Rados艂aw Sok贸艂 wrote:
W dniu 15.09.2010 20:55, Kolokolo pisze: Ja zalecam generalnie ostrozno艣c w stosunku do zakup贸w, klientem te偶 bywam aczkolwiek bardzo zepsutym przez sprawn膮 logistyke dystrybutor贸w. Bywa, 偶e i du偶e sklepy /szczeg贸lnie te internetowe, kt贸re powsta艂y z tradycyjnych/ oferuj膮 fatalny kontakt (go艣cie s膮 zaj臋ci to nie odpisza na maila, nawet telefonu nie odbior膮..), ok mo偶e w ko艅cu uda Ci sie zrealizowa膰 zlecenie serwisowe, ale czas na to po艣wi臋cony mo偶e by膰 koszmarnie d艂ugi. Nie ma regu艂y - co do uniwersalnej zasady - wybiera膰 generalnie towar, kt贸ry ma serwis producenta, wtedy mamy co najmniej dwa kana艂y obs艂ugi. -- Szybko i tanio - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2010-09-22 08:09:26 | |
Autor: Seba_Fan | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
U縴tkownik "Rados砤w Sok蟪" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa w wiadomo禼i news:2010091716072500grush.one.pl... sluszna uwaga, ja mam podobnie, jedno tylko dodam, ze wymieniam w celu powiekszenia :)Dysk jest elementem bardzo cz阺to wymienianym w czasie "縴cia" komputera |
|
Data: 2010-09-15 21:48:44 | |
Autor: Rafa艂 艁ukawski | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :) Ale jak ju偶 kto艣 napisa艂 - 2 lata to minimum jakie oferuje sprzedawca, mo偶e wi臋cej. Zawsze jest szansa, ze jakas firma padnie lub zostanie zamknieta, albo zmieni polityke - jak np Acer, gdzie w PL nie ma serwisu... /kiedys byl i to byl horror/ Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka, a potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za 100-200 zl. pozdr. -- Szybko i tanio - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2010-09-15 22:17:54 | |
Autor: Santana | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i6r7vj$jh0$1news.onet.pl... Nabywca nie ma obowi膮zku szukania daty produkcji. Je艣li sprzedawca informuje 偶e gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesi臋cy, to w wypadku dysk贸w samsunga jest to ewidentne k艂amstwo. Mo偶e to by膰 r贸wnie偶 niewiedza lub g艂upota. Nie ma bowiem mo偶liwo艣ci aby jakikolwiek sklep ud藕wign膮艂 serwis we w艂asnym zakresie. Zbyt niskie s膮 mar偶e w tej bran偶y. Ko艅czy si臋 najcz臋艣ciej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z dok艂adnym okre艣leniem gwarancji w wypadku dysk贸w si臋 nie wydaje. Generalnie informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelno艣ci kupieckiej. Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka A dlaczego w ostatnim miesi膮cu? A co je艣li dysk podr贸偶owa艂 przez r贸偶ne magazyny przez p贸艂tora roku? Nagle sie okazuje 偶e gwarancji zosta艂o tylko pozosta艂e p贸艂tora roku. potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za 100-200 zl. Dane archizuje wi臋c tu straty nie ma. Ale dlaczego mam traci膰 100-200z艂 przez jakiego艣 cwaniaczka alboniedoedukowanego sprzedawce? Widze 偶e kolega ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesi臋cy gwarancji na dyski samsunga. Jak si臋 trafi jakas trefna seria, to nie zazdroszcze. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-09-15 22:43:21 | |
Autor: Rafa艂 艁ukawski | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:
Ok, raz jeszcze ;) Wcze艣niejsze mia艂o p贸j艣膰 z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien si臋 przejmowa膰 dat膮 produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji to ma 36 od sprzedawcy. Tutaj 艂a艅cuszek firm za to odpowiada. Dla przyk艂adu mam dysk otrzymany w ramach wymiany z 2009.04, ale hurtownia da艂a na niego 36 m-cy od DATY ZAKUPU, wiec de facto oni ryzykuj膮 /ew. mo偶e maj膮 specjalne umowy z producentem - tego nie wiem/. Nie uwa偶am si臋 za nierzetelnego, bo dystrybutor (hurtownia) mnie chroni przed jakimis ograniczeniami producenta, ja spe艂nie swoje 'obietnice'.
j/w. jest kilka scie偶ek serwisowania. Klient idzie do sprzedawcy albo serwisu producenta. za艣 sprzedawca idzie do dystrybutora (je偶eli chodzi o dyski). Nawet j/w dysk 2 lata temu wyprodukowany, a sprzedany przez hurtownie miesiac temu, to te 36 m-cy liczy sie dla sprzedawcy od daty zakupu. Faktycznie - aby bylo jasne - hurtownie daja 36-m-cy niezaleznie od producenta.
Tu te偶 jest w miare bezpiecznie je偶eli np. dyski padn膮 na pocz膮tki /bo to oznaka trefnej serii/ - wszystko wysy艂am - np 20-30 dysk贸w jedn膮 paczka, wychodzi <1zl na dysk. Jak dotad nie zdarzylo mi sie by dystrybutor mi nie wymienil (a mam umowy z bodajze 5ma), tyle ze wczesniej sam testuje. To co czesto robie to po testach klientowi odsylam nowy dysk ze swoich zapasow, a uszkodzone leca do dystrybutora niezaleznym kanalem. Prosze nie oceniac wszystkich sprzedawcow jedna miara :) Ja te偶 bywam klientem i tak miedzy nami, nie znosze sprzedawcow, ktorzy zrobia wszystko by wcisnac byle jaki towar :) pozdrawiam Pozdrawiam -- Szybko i tanio - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2010-09-15 22:51:52 | |
Autor: Santana | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i6rb60$tje$1news.onet.pl... On 2010-09-15 22:17, Santana wrote: No dobra, tylko po co samsung wypisuje takie rzeczy na swojej stronie? To偶 to ewidentny pow贸d do r贸偶nych domniema艅 i antyreklama :) Ewentualnie fajny dupochron w razie wtopy :) W jednym du偶ym sklepie komputerowym powidziano mi kiedy艣, w tajemnicy, 偶e nie sprzedaj膮 wog贸le nap臋d贸w optycznych samsunga bo maj膮 do艣膰 lawinowych reklamacji ;) |
|
Data: 2010-09-15 23:14:53 | |
Autor: Rafa艂 艁ukawski | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelno艣ci Oj, nie chce t艂umaczy膰 samsunga, bo to tylko marka, sprz臋t jest produkowany w wielu fabrykach, cz臋sto te same obs艂uguje Samsunga, seagate, wd itp. Odno艣nie sprzeda偶y detalicznej, fakt jest faktem - klient oczekuje jakiej艣 jednoznacznej decyzji typu seagate dobry, samsung z艂y itd.. m贸wic mo偶na, je偶eli koniecznie chcesz sprzeda膰 1 szt., za艣 gdy rozmawiasz o kontrakcie 1000 razy wi臋kszym (czy to sprz臋t czy us艂ugi), to nie ma si臋 co bawi膰 w takie filozofie... wszystkie padaj膮 wd, seagate, samsung, we wszystkich pojawiaj膮 si臋 problemy nawet zaraz po zakupie w hurtowni.. Oczywi艣cie bywaj膮 szczeg贸lne sytuacje, ja mia艂em z艂e doswiadczenia z WD15EADS, kupi艂em 4, wszystkie wymieni艂em w jakiej艣 perspektywie czasowej, 2 na korekte, dwa na nowe, te nowe te偶 pad艂y.. Teraz ju偶 nie ma EADS jest EARS, nie bawi艂em si臋, ale pami臋c pozosta艂. Mo偶e tym samym kierowa艂 si臋 sprzedawca - czort wie :) tak 'w tajemnicy' powiem, ze trudno mi sie sprzedaje seagate, bo na rynku jest w obrocie sporo 'certified repaired, tanszych o 10-20%', no nawet kupujac 100-500 sztuk, cenowo nie bede z nimi konkurowal. Takich story jest znacznie wiecej :) -- Szybko i tanio - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2010-09-16 01:11:09 | |
Autor: Norbert | |
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ | |
Dnia Wed, 15 Sep 2010 22:17:54 +0200, Santana napisa艂(a):
Nabywca nie ma obowi膮zku szukania daty produkcji. Je艣li sprzedawca informuje Miesiac temu odeslalem do sprzedawcy dysk Samsunga, ktoremu w lutym wybiloby 3 lata. Przy okazji w ramach wymiany za 320 otrzymalem 500 GiB :-) Sie da jak widac. -- pozdrawiam Norbert |