Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Data: 2010-09-15 16:13:49
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote:
Witam,
Podobno szybki, ale czy warto ryzykowa膰? Spotka艂em r贸偶ne opinie na temat
g艂o艣no艣ci. Jakie macie do艣wiadczenia z tym dyskiem?

Ten konkretny model testowa艂em, od paru lat samsungi s膮 bardzo dobre w segmencie SOHO, nie ma problemu ze stukaniem /ruchy g艂owicy/ czy nadmiernym ha艂asem. De facto ostatnio wymieni艂em Seagate 320 na Samsung 500 i mam proble, bo nie bardzo wiem kiedy dysk chodzi :)

Z mojego pkt widzenia sprzedaj膮 si臋 rewelacyjnie i zwrot贸w jest bardzo ma艂o. Owszem spotykam sprzedawc贸w, kt贸rzy co艣 tam m贸wi膮 o samsungach duzo zwrot贸w etc... wszystko zalezy od tego ile czego si臋 sprzeda艂o i jaki procent stanowi膮 owe zwroty.

Poza tym r贸wnie istotn膮 kwesti膮 jest wielko艣c dysku (liczba talerzy) - generalnie im wi臋kszy, tym szansa awarii wi臋ksza, aczkolwiek wiele awarii wychodzi w ci膮gu pierwszych tygodni u偶ytkownia, a z wymian膮 nigdy nie ma problemy

Test wydajno艣cu (HDTune) masz tu:

http://luktronik.pl/pl/p/Samsung-1TB-3.5-F3-HD103SJ-7200-32MB-SATA-II/102

Obrazek poni偶ej

f.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-15 20:23:20
Autor: Kolokolo
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i6qkbj$o0f$1news.onet.pl...
On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote:
Witam,
[...]

Dziwi natomiast pokr臋tna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty produkcji. A sk膮d ko艅cowy odbiorca ma zna膰 date produkcji i co mo偶e go ona obchodzi膰? Kupuje dzi艣 i oczekuje konkretnej gwarancji od dzi艣 w艂a艣nie.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-15 20:44:42
Autor: Rados砤w Sok蟪
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
W dniu 15.09.2010 20:23, Kolokolo pisze:
Dziwi natomiast pokr阾na gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
produkcji. A sk眃 ko馽owy odbiorca ma zna date produkcji i co mo縠 go
ona obchodzi? Kupuje dzi i oczekuje konkretnej gwarancji od dzi w砤秐ie.

A co u縴tkownika interesuje gwarancja producenta dysku?
*Sprzedawca* daje mu swoj gwarancj (lub dwuletni okres
odpowiedzialno禼i za zgodno舵 towaru z umow) i zapewnia
wymian w razie awarii. Ma硂 komu chce si wysy砤 dysk
bezpo秗ednio do producenta w ramach gwarancji.

Poza tym Samsung celuje g丑wnie w rynek OEM, na kt髍ym kom-
puter jest obj阾y gwarancj jako ca硂舵 i osobna gwarancja
na dysk interesuje tylko producenta komputera, a nie u縴t-
kownika komputera. Jak si dysk zepsuje, to si po prostu
komputer zepsu.

| Rados砤w Sok蟪  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika 眘ka                   |

Data: 2010-09-15 20:55:22
Autor: Kolokolo
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

U縴tkownik "Rados砤w Sok蟪" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa w wiadomo禼i news:2010091518444200grush.one.pl...
[...]

No nie wiem jak Ty, ale ja wole gwarancje producenta niz sprzedawcy. Jako wydaje mi si 縠 jest mniej prawdopodobne 縠 padnie koncern samsung ni jaki sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dysk體 jasno okre秎aj d硊go舵 gwarancji, a samsung wyra糿ie kombinuje?

Ma硂 komu chce si wysy砤 dysk
bezpo秗ednio do producenta w ramach gwarancji.

Poczytaj jak wygl眃a reklamacja dysku samsunga. Pro禼ie i szybciej jest skorzysta bezpo秗ednio z serwisu. W砤秐ie mnie to czeka, gdy p蟪roczny dysk zacz背 si sypa. Zdradzi砮m seagete to mam ;)

[...]

Dysk jest elementem bardzo cz阺to wymienianym w czasie "縴cia" komputera i ten argument 秗ednio mnie przekona :)
Pozdrawiam

Data: 2010-09-16 14:13:11
Autor: Piotr Fonon
W dniu 15-09-10 20:55, Kolokolo pisze:

Dysk jest elementem bardzo cz阺to wymienianym w czasie "縴cia" komputera
Raczej odwrotnie, chyba 縠 ulega awarii i dlatego trzeba go wymieni.
f.

Data: 2010-09-17 18:07:26
Autor: Rados砤w Sok蟪
W dniu 15.09.2010 20:55, Kolokolo pisze:
Jako wydaje mi si 縠 jest mniej prawdopodobne 縠 padnie koncern
samsung ni jaki sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dysk體

Nie kupuje si w sklepach, kt髍e powsta硑 niedawno i mog
"pa舵". Czasem op砤ca si nawet z tego powodu zap砤ci kilka
z硂tych wi阠ej.

jasno okre秎aj d硊go舵 gwarancji, a samsung wyra糿ie kombinuje?

Nie kombinuje, tylko ustali wygodniejsze dla siebie warunki
umowy gwarancyjnej. I firmie to najwyra糿iej nie szkodzi.

Poczytaj jak wygl眃a reklamacja dysku samsunga. Pro禼ie i szybciej jest
skorzysta bezpo秗ednio z serwisu. W砤秐ie mnie to czeka, gdy p蟪roczny
dysk zacz背 si sypa. Zdradzi砮m seagete to mam ;)

A ja pogrzeba砮m kilka Seagate i 縜dnego Samsunga, na przyk砤d.

Dysk jest elementem bardzo cz阺to wymienianym w czasie "縴cia" komputera

Serio? My秎, 縠 to bardzo zale縴 od u縴tkownika. W moim
"otoczeniu" dyski wymienia si raczej rzadko lub nigdy.

Data: 2010-09-17 21:00:40
Autor: Rafa艂 艁ukawski
On 2010-09-17 18:07, Rados艂aw Sok贸艂 wrote:
W dniu 15.09.2010 20:55, Kolokolo pisze:
Jako艣 wydaje mi si臋 偶e jest mniej prawdopodobne 偶e padnie koncern
samsung ni偶 jaki艣 sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dysk贸w

Nie kupuje si臋 w sklepach, kt贸re powsta艂y niedawno i mog膮
"pa艣膰". Czasem op艂aca si臋 nawet z tego powodu zap艂aci膰 kilka
z艂otych wi臋cej.

Ja zalecam generalnie ostrozno艣c w stosunku do zakup贸w, klientem te偶 bywam aczkolwiek bardzo zepsutym przez sprawn膮 logistyke dystrybutor贸w.

Bywa, 偶e i du偶e sklepy /szczeg贸lnie te internetowe, kt贸re powsta艂y z tradycyjnych/ oferuj膮 fatalny kontakt (go艣cie s膮 zaj臋ci to nie odpisza na maila, nawet telefonu nie odbior膮..), ok mo偶e w ko艅cu uda Ci sie zrealizowa膰 zlecenie serwisowe, ale czas na to po艣wi臋cony mo偶e by膰 koszmarnie d艂ugi.

Nie ma regu艂y - co do uniwersalnej zasady - wybiera膰 generalnie towar, kt贸ry ma serwis producenta, wtedy mamy co najmniej dwa kana艂y obs艂ugi.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-22 08:09:26
Autor: Seba_Fan
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

U縴tkownik "Rados砤w Sok蟪" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa w wiadomo禼i news:2010091716072500grush.one.pl...
Dysk jest elementem bardzo cz阺to wymienianym w czasie "縴cia" komputera

Serio? My秎, 縠 to bardzo zale縴 od u縴tkownika. W moim
"otoczeniu" dyski wymienia si raczej rzadko lub nigdy.

sluszna uwaga, ja mam podobnie, jedno tylko dodam, ze wymieniam w celu powiekszenia :)

Data: 2010-09-15 21:48:44
Autor: Rafa艂 艁ukawski
[...]

Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :) Ale jak ju偶 kto艣 napisa艂 - 2 lata to minimum jakie oferuje sprzedawca, mo偶e wi臋cej. Zawsze jest szansa, ze jakas firma padnie lub zostanie zamknieta, albo zmieni polityke - jak np Acer, gdzie w PL nie ma serwisu... /kiedys byl i to byl horror/

Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka, a potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za 100-200 zl.

pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-15 22:17:54
Autor: Santana
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i6r7vj$jh0$1news.onet.pl...

[...]

Nabywca nie ma obowi膮zku szukania daty produkcji. Je艣li sprzedawca informuje
偶e gwarancji  udziela producent i wynosi ona 36 miesi臋cy, to w wypadku
dysk贸w samsunga jest to ewidentne k艂amstwo. Mo偶e to by膰 r贸wnie偶 niewiedza
lub g艂upota. Nie ma bowiem mo偶liwo艣ci aby jakikolwiek sklep ud藕wign膮艂 serwis
we w艂asnym zakresie. Zbyt niskie s膮 mar偶e w tej bran偶y. Ko艅czy si臋
najcz臋艣ciej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
dok艂adnym okre艣leniem gwarancji w wypadku dysk贸w si臋 nie wydaje.  Generalnie
informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelno艣ci
kupieckiej.

Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka

A dlaczego w ostatnim  miesi膮cu? A co je艣li dysk podr贸偶owa艂 przez r贸偶ne
magazyny przez p贸艂tora roku? Nagle sie okazuje 偶e gwarancji zosta艂o tylko
pozosta艂e p贸艂tora roku.

potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za 100-200 zl.

Dane archizuje wi臋c tu straty nie ma. Ale dlaczego mam traci膰 100-200z艂
przez jakiego艣 cwaniaczka alboniedoedukowanego sprzedawce? Widze 偶e kolega
ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesi臋cy
gwarancji na dyski samsunga. Jak si臋 trafi jakas trefna seria, to nie
zazdroszcze.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-15 22:43:21
Autor: Rafa艂 艁ukawski
On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:

[...]

Ok, raz jeszcze ;)

Wcze艣niejsze mia艂o p贸j艣膰 z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien si臋 przejmowa膰 dat膮 produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji to ma 36 od sprzedawcy.

Tutaj 艂a艅cuszek firm za to odpowiada. Dla przyk艂adu mam dysk otrzymany w ramach wymiany z 2009.04, ale hurtownia da艂a na niego 36 m-cy od DATY ZAKUPU, wiec de facto oni ryzykuj膮 /ew. mo偶e maj膮 specjalne umowy z producentem - tego nie wiem/. Nie uwa偶am si臋 za nierzetelnego, bo dystrybutor (hurtownia) mnie chroni przed jakimis ograniczeniami producenta, ja spe艂nie swoje 'obietnice'.

[...]

j/w. jest kilka scie偶ek serwisowania. Klient idzie do sprzedawcy albo serwisu producenta. za艣 sprzedawca idzie do dystrybutora (je偶eli chodzi o dyski). Nawet j/w dysk 2 lata temu wyprodukowany, a sprzedany przez hurtownie miesiac temu, to te 36 m-cy liczy sie dla sprzedawcy od daty zakupu. Faktycznie - aby bylo jasne - hurtownie daja 36-m-cy niezaleznie od producenta.

[...]

Tu te偶 jest w miare bezpiecznie je偶eli np. dyski padn膮 na pocz膮tki /bo to oznaka trefnej serii/ - wszystko wysy艂am - np 20-30 dysk贸w jedn膮 paczka, wychodzi <1zl na dysk. Jak dotad nie zdarzylo mi sie by dystrybutor mi nie wymienil (a mam umowy z bodajze 5ma), tyle ze wczesniej sam testuje. To co czesto robie to po testach klientowi odsylam nowy dysk ze swoich zapasow, a uszkodzone leca do dystrybutora niezaleznym kanalem. Prosze nie oceniac wszystkich sprzedawcow jedna miara :) Ja te偶 bywam klientem i tak miedzy nami, nie znosze sprzedawcow, ktorzy zrobia wszystko by wcisnac byle jaki towar :)

Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-15 22:51:52
Autor: Santana
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i6rb60$tje$1news.onet.pl...
On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:

[...]

No dobra, tylko po co samsung wypisuje takie rzeczy na swojej stronie? To偶 to ewidentny pow贸d do r贸偶nych domniema艅 i antyreklama :) Ewentualnie fajny dupochron w razie wtopy :) W jednym du偶ym sklepie komputerowym powidziano mi kiedy艣, w tajemnicy, 偶e nie sprzedaj膮 wog贸le nap臋d贸w optycznych samsunga bo maj膮 do艣膰 lawinowych reklamacji ;)

Data: 2010-09-15 23:14:53
Autor: Rafa艂 艁ukawski
[...]

Oj, nie chce t艂umaczy膰 samsunga, bo to tylko marka, sprz臋t jest produkowany w wielu fabrykach, cz臋sto te same obs艂uguje Samsunga, seagate, wd itp.

Odno艣nie sprzeda偶y detalicznej, fakt jest faktem - klient oczekuje jakiej艣 jednoznacznej decyzji typu seagate dobry, samsung z艂y itd.. m贸wic mo偶na, je偶eli koniecznie chcesz sprzeda膰 1 szt., za艣 gdy rozmawiasz o kontrakcie 1000 razy wi臋kszym (czy to sprz臋t czy us艂ugi), to nie ma si臋 co bawi膰 w takie filozofie... wszystkie padaj膮 wd, seagate, samsung, we wszystkich pojawiaj膮 si臋 problemy nawet zaraz po zakupie w hurtowni..

Oczywi艣cie bywaj膮 szczeg贸lne sytuacje, ja mia艂em z艂e doswiadczenia z WD15EADS, kupi艂em 4, wszystkie wymieni艂em w jakiej艣 perspektywie czasowej, 2 na korekte, dwa na nowe, te nowe te偶 pad艂y.. Teraz ju偶 nie ma EADS jest EARS, nie bawi艂em si臋, ale pami臋c pozosta艂. Mo偶e tym samym kierowa艂 si臋 sprzedawca - czort wie :)

tak 'w tajemnicy' powiem, ze trudno mi sie sprzedaje seagate, bo na rynku jest w obrocie sporo 'certified repaired, tanszych o 10-20%', no nawet kupujac 100-500 sztuk, cenowo nie bede z nimi konkurowal. Takich story jest znacznie wiecej :)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-16 01:11:09
Autor: Norbert
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Dnia Wed, 15 Sep 2010 22:17:54 +0200, Santana napisa艂(a):

[...]

Miesiac temu odeslalem do sprzedawcy dysk Samsunga, ktoremu w lutym wybiloby
3 lata. Przy okazji w ramach wymiany za 320 otrzymalem 500 GiB :-) Sie da jak widac.

Norbert

Samsung SpinPoint F3 HD103SJ