Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Data: 2010-09-16 12:20:05
Autor: Doxent
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ

Podobno szybki, ale czy warto ryzykowa? Spotkaem rne opinie na temat
gonoci. Jakie macie dowiadczenia z tym dyskiem?

sam sprawdziem kilka sztuk i nie s najgorsze. Dobrze te ustawi AAM na quiet. W praktyce mam wraenie, e chodzi szybciej jak na default. Niestety te trafio mi si klika sztuk padnitych w transporcie. Jak na razie odpuka sprawne egzemplarze nie pady w trakcie co zdarzao si Seagate czy WDC.

Data: 2010-09-18 23:54:45
Autor: Fonon
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Doxent napisa(a):
sam sprawdziem kilka sztuk i nie s najgorsze.
A s lepsze? Jakie?
f.

Data: 2010-09-19 21:31:15
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-09-18 23:54, Fonon wrote:
Doxent napisał(a):
sam sprawdziłem kilka sztuk i nie są najgorsze.
A są lepsze? Jakie?

Hmm.. wd ma swoją serie black, a seagate wypuscil nawet 2TB na 7200 (seria Barracuda XT) i 64 MB bufora... nie testowałem, ale wyniki moga być ciekawe.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-20 12:42:37
Autor: Piotr Fonon
W dniu 19-09-10 21:31, Rafał Łukawski pisze:
Hmm.. wd ma swoją serie black, a seagate wypuscil nawet 2TB na 7200
(seria Barracuda XT) i 64 MB bufora... nie testowałem, ale wyniki moga
być ciekawe.
To, co oferują producenci z grubsza wiadomo. Testy też wypadają różnie (można w sieci znaleźć niemało), a mnie interesują praktyczne doświadczenia Grupowiczów - np. ujawnione słabe punkty i mocne strony.
Pzdr.
f.

Data: 2010-09-20 13:24:37
Autor: Doxent
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
doświadczenia Grupowiczów - np. ujawnione słabe punkty i mocne strony.

generalnie wszyscy trzymają mniej więcej ten sam poziom jakości no i niestety każdy ma mniej czy więcej wpadek więc tutaj trudno wybrać faworyta. Seagate np zaliczył dość solidną wtopę z firmware serii 11 więc obecnie raczej unikam dysków tej firmy. Zarówno Samsung jak i WDC padały więc też tutaj nie ma ideałów.

Data: 2010-09-21 12:42:37
Autor: Piotr Fonon
W dniu 20-09-10 13:24, Doxent pisze:
> [...]
faworyta. Seagate np zaliczył dość solidną wtopę z firmware serii 11
więc obecnie raczej unikam dysków tej firmy. Zarówno Samsung jak i WDC
Wszystkie padają, ale okresowe jedne mniej inne bardziej.
Z Seagate'm był problem, ale dało się to rozwiązać w miarę bezboleśnie. Miałem 2 takie, w obu wymieniłem firmware bez problemów.

Na temat Samsungów czytałem natomiast sprzeczne informacje. Bierze się to po części stąd, że wielu forumowiczów nie czyta postów w całości lub nie rozumie tego co czyta i pisze na temat np. innych modeli nie zaznaczając tego. Największe kontrowersje budziła w samsungach sprawa wibracji i hałasu. jedni twierdzą, że są ciche i nie wibrują - inni przeciwnie. Może to być z resztą kwestia rozrzutu parametrów produktu i tego się obawiam najbardziej. Wibracje nie biorą się z niczego i taki dysk na pewno "sypnie się" szybciej, choć może już po gwarancji...

f.

Samsung SpinPoint F3 HD103SJ