Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań

Data: 2010-08-26 14:34:24
Autor: Alan
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
Witam!
Szukałem telefonu po przygodzie z K800. Chciałem nowego lub używanego
w dobrym stanie i próbowałem utrafić w dobrej cenie N82 ale się nie
udało. Nie chciałem brać zdecydowanie Samsunga I5700 bo chodzi nie
małej cenie a więc postanowiłem dopłacić i zakupić Samsunga Wave
S8500. Na Galaxy S I9000 mnie już zdecydowanie nie stać więc
zaryzykuje w OS Bada :) tym bardziej że na większym wy¶wietlaczu mi
nie zależy. Nawiasem mówi±c Wave ma lepsza stalowa obudowę i chyba
tyle będzie znacz±cych różnić między tymi telefonami.
OS Bada jest w tej chwili dla mnie ta samo obcy jak Android choć o tym
ostatnim wiele słyszałem więc pozwolę sobie zapytać:

- Czy w chwili obecnej na Wave'a znajdę jaki¶ sensown± aplikację GPS
bo zakładam że telefon posiada jedynie odbiornik GPS a w ostateczno¶ci
jak±¶ płatn± opcję która pewnie jest ¶redniej jako¶ci - co¶ w stylu
tego co oferuje NOKIA i za co trzeba dodatkowo płacić bo GPS
lokalizuje położenia asekuruj±c się nadajnikami sieci komórkowej?
Je¶li się mylę to chętnie posłucham :) bo nigdzie nie mogłem o tym
poczytać.

- j.w tylko czytnik pdf

- Czy ten telefon potrafi odczytać/skopiować dane z innego urz±dzenia
podł±czonego z nim przez USB - np pen drive'a?

- Czy s± może jakie¶ dobre strony gdzie można pobierać oprogramowanie
na ten telefon?

- Jak widzicie przyszło¶ć OS Bada?

Data: 2010-08-27 07:47:37
Autor: Adramelech
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
Alan <soap@go2.pl> Odpowiedz na news:7426124e-b310-4485-94e4-
f25724bd5c15@f6g2000yqa.googlegroups.com:

- Czy w chwili obecnej na Wave'a znajdę jaki¶ sensown± aplikację GPS

Ponoć w sklepie samsunga s± jakie¶ nawigacje na Bade.

[...]

AGPS przy¶piesza znalezienie fiksa. Używa do tego internetu. Używałe¶ mobilnego GoogleMaps przez Wifi?
Je¶li się mylę to chętnie posłucham :) bo nigdzie nie mogłem o tym
poczytać.

Tu masz recenzje
http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=18132:recenzja
-samsung-8500s-wave&catid=33:sprzet&Itemid=89

Przeczytaj jeszcze komentarze.

- Jak widzicie przyszło¶ć OS Bada?

Jak samsung nie będzie załował kasy dla developerów a do tego wypu¶ci jeszcze pare modeli to może co¶ z tego będzie... Na razie Bada to nisza dla hobbystów.
Przy okazji Wave i Galaxy S nie maj± ekranów WVGA 480x800 a 392 x 653(Pen Tile). Przy 3.2" Wave to nie przeszkadza, przy 4" G S już trochę tak.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-08-27 23:00:43
Autor: Maciej Muran
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
Użytkownik "Alan" <soap@go2.pl> napisał
Szukałem telefonu po przygodzie z K800.

Wpisz w wyszukiwarkę "samsung wave forum". Niedawno widziałem kilka "ciekawych" w±tków, w których wypowiadali się byli użytkownicy K800. Może pomoże to dokonać wyboru?

M.

Data: 2010-08-28 10:14:00
Autor: Duke
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
W dniu 2010-08-26 23:34, Alan pisze:

- Czy w chwili obecnej na Wave'a znajdÄ™ jakiĹ› sensownÄ… aplikacjÄ™ GPS
bo zakładam że telefon posiada jedynie odbiornik GPS a w ostateczności
jakąś płatną opcję która pewnie jest średniej jakości - coś w stylu
tego co oferuje NOKIA i za co trzeba dodatkowo płacić bo GPS
lokalizuje położenia asekurując się nadajnikami sieci komórkowej?

Akurat Ovi Maps od Nokii są bezpłatne i działają bardzo przyzwoicie. Wspomaganie GPSa siecią komórkową kosztuje grosze i zawsze można je wyłączyć. Niestety, do Wave żadnej porządnej darmowej nawigacji nie ma. I tego najbardziej mi brakuje po przesiadce z Nokii.

- j.w tylko czytnik pdf

Telefon posiada wbudowanÄ… aplikacje Picsel File Viewer ktĂłra czyta pdf i plik Offica. Niestety nie radzi sobie z tymi bardziej skomplikowanymi.

- Czy ten telefon potrafi odczytać/skopiować dane z innego urządzenia
podłączonego z nim przez USB - np pen drive'a?

Chyba nie do końca rozumiem pytanie.

- Czy są może jakieś dobre strony gdzie można pobierać oprogramowanie
na ten telefon?

Oficjalny http://www.samsungapps.com/ + forma internetowe. PĂłki co, uĹĽytecznych aplikacji nie jest za duĹĽo.

Data: 2010-08-28 10:26:16
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 08/28/2010 10:14 AM, Duke wrote:
W dniu 2010-08-26 23:34, Alan pisze:

- Czy ten telefon potrafi odczytać/skopiować dane z innego urządzenia
podłączonego z nim przez USB - np pen drive'a?

Chyba nie do końca rozumiem pytanie.

Koledze siÄ™ marzy usb host w telefonie.
M.

Data: 2010-08-29 14:02:16
Autor: Alan
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
On 28 Sie, 10:26, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
<"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

Koledze się marzy usb host w telefonie.
M.

Dokładnie

Data: 2010-08-29 14:01:59
Autor: Alan
On 28 Sie, 10:14, Duke <duke.post123usu...@gmail.com> wrote:

> [...]

Chyba nie do końca rozumiem pytanie.

> - Czy s± może jakie¶ dobre strony gdzie można pobierać oprogramowanie

Przykładowo:
1. Skopiować dane z pen drive'a albo dysku zewnętrznego lub aparatu
otograficznego na komórkę
2. Podpi±ć skaner i wrzucać skanowane dokumenty na komórkę.

Zdaje sobie sprawę że o ile pkt. 1 jest łatwiejszy do realizacji bo 2
wymagał by instalacji sterownika urz±dzenia a tu wsparcie musi i¶ć już
ze strony producenta przykładowo wspomnianego skanera bo chyba nie ma
uniwersalnych sterowników takiego urz±dzenia nawet na PC

Data: 2010-08-30 11:31:42
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 08/29/2010 11:01 PM, Alan wrote:
[...]

otograficznego na komĂłrkÄ™
2. Podpiąć skaner i wrzucać skanowane dokumenty na komórkę.

Zdaje sobie sprawÄ™ ĹĽe o ile pkt. 1 jest Ĺ‚atwiejszy do realizacji bo 2
wymagał by instalacji sterownika urządzenia a tu wsparcie musi iść już
ze strony producenta przykładowo wspomnianego skanera bo chyba nie ma
uniwersalnych sterownikĂłw takiego urzÄ…dzenia nawet na PC

I tak szukasz w nie tej kategorii urządzeń...

USB host to w większych odtwarzaczach i niektórych PDA, w telefonach nie...

M.

Data: 2010-08-30 10:43:26
Autor: Waldek Godel
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
Dnia Mon, 30 Aug 2010 11:31:42 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

USB host to w większych odtwarzaczach i niektórych PDA, w telefonach nie...

No i wła¶nie znikn±łe¶ Nexus One, Nokia N8, Motorolę Droid, Treo 800w, HTC
Advantage i jeszcze kilka innych - my¶lę, że wła¶ciciele nie będa
zadowoleni jak im szybko ich nie oddasz...

". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-30 12:01:03
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-08-30 11:43, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 30 Aug 2010 11:31:42 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

USB host to w większych odtwarzaczach i niektórych PDA, w telefonach nie...

No i właśnie zniknąłeś Nexus One, Nokia N8, Motorolę Droid, Treo 800w, HTC
Advantage i jeszcze kilka innych - myślę, że właściciele nie będa
zadowoleni jak im szybko ich nie oddasz...

A ktĂłryĹ› z nich ma je bez rzeĹşbienia z nieoficjalnymi sterownikami? Droid wymaga hacka, Nexus teĹĽ. Co do reszty nie wiem.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-08-30 12:38:45
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 08/30/2010 11:43 AM, Waldek Godel wrote:
[...]

Tak od razu od producenta? KtĂłre?

(pomijając już to umowną kwestię telefon z funkcjami PDA vs PDA z którego da się zadzwonić, bo akurat precyzyjnie pominąłeś LOOXy które udostępniały i moduł GSM, i USB-host w czasach gdy o androidach śniły wyłącznie elektryczne owce...).

M.

Data: 2010-08-30 11:51:56
Autor: Waldek Godel
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
Dnia Mon, 30 Aug 2010 12:38:45 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

Tak od razu od producenta? Które?

Wszystkie. To, że niektóre z nich miały to wył±czone z jakich¶ pokręconych
marketingowych względów, nie oznacza jeszcze, że nie miały. Wszystkie z
nich maj± sprzętowo gotowy do działania host USB.

"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-30 12:56:33
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-08-30 12:51, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 30 Aug 2010 12:38:45 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

Tak od razu od producenta? KtĂłre?

Wszystkie. To, że niektóre z nich miały to wyłączone z jakichś pokręconych
marketingowych względów, nie oznacza jeszcze, że nie miały. Wszystkie z
nich mają sprzętowo gotowy do działania host USB.

Zaczepiste :) Tylko ten "gotowy do działania" w kontekście braku sterownika OOTB to trochę chyba na wyrost :D

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-08-30 13:04:37
Autor: Adramelech
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> Odpowiedz na news:h4h2zyztrd5.dlglepper.institute.com:

Na pewno? Podaj±cy napięcie 5V?

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-08-30 13:08:40
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 08/30/2010 12:51 PM, Waldek Godel wrote:
[...]

Jest, ale nie działa. Rewelacyjna funkcjonalność... Nie dziwię się że się producenci nią nie chwalili.

M.

Data: 2010-08-30 12:10:53
Autor: Waldek Godel
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
Dnia Mon, 30 Aug 2010 13:08:40 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

Jest, ale nie działa. Rewelacyjna funkcjonalno¶ć... Nie dziwię się że się producenci ni± nie chwalili.

skoro sami blokowali to trudno się chwalić, prawda?
Tyle, że blokowanie dotyczyło głównie Androida, a na li¶cie któr± podałem
s± nie tylko androidowe telefony. I lista jest sporo niepełna.

"Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta
czemu nie zacytowales stanowiska Apple ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-30 13:43:00
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 08/30/2010 01:10 PM, Waldek Godel wrote:
Dnia Mon, 30 Aug 2010 13:08:40 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

Jest, ale nie działa. Rewelacyjna funkcjonalność... Nie dziwię się że
siÄ™ producenci niÄ… nie chwalili.

skoro sami blokowali to trudno się chwalić, prawda?
Tyle, że blokowanie dotyczyło głównie Androida, a na liście którą podałem
są nie tylko androidowe telefony. I lista jest sporo niepełna.

To jeszcze pokaż co _dzisiaj_ u operatorów bez wspominanej blokady można kupić...
M.

Data: 2010-08-30 12:54:16
Autor: Waldek Godel
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
Dnia Mon, 30 Aug 2010 13:43:00 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

To jeszcze pokaż co _dzisiaj_ u operatorów bez wspominanej blokady można kupić...

a czy ja jestem informacja handlowa? odwracasz kota ogonem od faktu, że
wprowadzałe¶ ludzi w bł±d, że telefony nie miały hosta USB? --
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-30 14:20:56
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 08/30/2010 01:54 PM, Waldek Godel wrote:
Dnia Mon, 30 Aug 2010 13:43:00 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

To jeszcze pokaĹĽ co _dzisiaj_ u operatorĂłw bez wspominanej blokady moĹĽna
kupić...

a czy ja jestem informacja handlowa? odwracasz kota ogonem od faktu, ĹĽe
wprowadzałeś ludzi w błąd, że telefony nie miały hosta USB?

No dawaj. Bo jakoś obecnie dostępne bez grzebactwa mają _bardzo_ rzadko...

M.

Data: 2010-08-30 20:00:18
Autor: z
Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
Czy wyja¶niła się już kwestia "klatkowania" przy odtwarzaniu xvid?
Zamiast 25 wy¶wietla 18-20 klatek.
Niektórym to nie przeszkadza (nie zauważaj±) ale dla mnie to ważne.

Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań