Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Samsung avila

Samsung avila

Data: 2011-04-18 22:19:37
Autor: Olo
Samsung avila
W dniu 2011-04-18 21:48, Axid pisze:
Na poczÄ…tku witam wszystkich szanownych GrupowiczĂłw

Jakiś rok temu kupiłem mojej mamie telefon Samsung Avila w sklepie z
telefonami komórkowymi na pasażu w markecie. Specjalnie wybrałem nowy
telefon żeby mieć gwarancję 2 lata. Mogłem wybrać tańszy z gwarancją 3
miesięczną. Po około roku czasu telefon oczywiście się popsuł, więc
wziąłem telefon zapakowałem w oryginalne pudełeczko i z paragonem
zaniosłem do sklepu. Pan przyjął go na naprawę gwarancyjna i po 2 tyg
miałem odebrać już sprawny telefon. Po 2 tygodniach okazuję się że
jednak telefon jest nienaprawiony i sprzedawca zarzuca mi brak karty
gwarancyjnej - oczywiście żadnej karty gwarancyjnej nie dostałem przy
zakupie. Sprzedawca twierdzi że "spróbuje" go oddać na gwarancję na
podstawie jakiejś zbiorowej faktury i że muszę czekać i że nie wiadomo
kiedy będzie to naprawione. Minęło już 14 dni roboczych a telefon dalej
jest nie naprawiony.

I teraz moje pytanko: czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy albo wymiany
telefonu na nowy, skoro teoretycznie sprzedawca nie wywiązał się czasu
naprawy gwarancyjnej? Jak mogę "zmusić" sprzedawcę żeby potraktował mnie
powaĹĽnie? SÄ… jakieĹ› przepisy regulujÄ…ce tÄ… kwestiÄ™?

Pozdrawiam


Zgłoś sprawę do rzecznika praw konsumentów, działa przy każdym starostwie lub w miastach na prawach powiatu w urzędzie miasta.

--
Pozdrawiam
Olo
MĂłj adres zakodowany ROT13.

Data: 2011-04-18 22:21:59
Autor: Axid
Samsung avila
Użytkownik Olo napisał:
W dniu 2011-04-18 21:48, Axid pisze:
Na pocz±tku witam wszystkich szanownych Grupowiczów

Jaki¶ rok temu kupiłem mojej mamie telefon Samsung Avila w sklepie z
telefonami komórkowymi na pasażu w markecie. Specjalnie wybrałem nowy
telefon żeby mieć gwarancję 2 lata. Mogłem wybrać tańszy z gwarancj± 3
miesięczn±. Po około roku czasu telefon oczywi¶cie się popsuł, więc
wzi±łem telefon zapakowałem w oryginalne pudełeczko i z paragonem
zaniosłem do sklepu. Pan przyj±ł go na naprawę gwarancyjna i po 2 tyg
miałem odebrać już sprawny telefon. Po 2 tygodniach okazuję się że
jednak telefon jest nienaprawiony i sprzedawca zarzuca mi brak karty
gwarancyjnej - oczywi¶cie żadnej karty gwarancyjnej nie dostałem przy
zakupie. Sprzedawca twierdzi że "spróbuje" go oddać na gwarancję na
podstawie jakiej¶ zbiorowej faktury i że muszę czekać i że nie wiadomo
kiedy będzie to naprawione. Minęło już 14 dni roboczych a telefon dalej
jest nie naprawiony.

I teraz moje pytanko: czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy albo wymiany
telefonu na nowy, skoro teoretycznie sprzedawca nie wywi±zał się czasu
naprawy gwarancyjnej? Jak mogę "zmusić" sprzedawcę żeby potraktował mnie
poważnie? S± jakie¶ przepisy reguluj±ce t± kwestię?

Pozdrawiam


Zgło¶ sprawę do rzecznika praw konsumentów, działa przy każdym
starostwie lub w miastach na prawach powiatu w urzędzie miasta.

Nie chcę na razie robić go¶ciowi problemów, tylko chcę sensownie przygotować się do poważnej rozmowy z nim, przedstawić mu jakie jest w Polsce prawo  i że ma się do tego stosować. Jest na to jaka¶ podstawa prawna?

Data: 2011-04-18 22:24:45
Autor: Olo
Samsung avila
W dniu 2011-04-18 22:21, Axid pisze:


Nie chcę na razie robić gościowi problemów, tylko chcę sensownie
przygotować się do poważnej rozmowy z nim, przedstawić mu jakie jest w
Polsce prawo i że ma się do tego stosować. Jest na to jakaś podstawa
prawna?

Właśnie dlatego zgłoś się do rzecznika, nie musisz od razu na gościa donosić, tylko dowiesz się o przysługujących Ci prawach (możesz zadzwonić).

--
Pozdrawiam
Olo
MĂłj adres zakodowany ROT13.

Data: 2011-04-19 08:32:27
Autor: niusy.pl
Samsung avila

Użytkownik "Axid" <apd@wp.pl>


Zgło¶ sprawę do rzecznika praw konsumentów, działa przy każdym
starostwie lub w miastach na prawach powiatu w urzędzie miasta.

Nie chcę na razie robić go¶ciowi problemów, tylko chcę sensownie
przygotować się do poważnej rozmowy z nim, przedstawić mu jakie jest w
Polsce prawo  i że ma się do tego stosować. Jest na to jaka¶ podstawa
prawna?
--
S± dwie możliwo¶ci:
1. gwarancja producenta zgodnie z udzielon± gwarancj± wymagaj±c± np karty
2. 2-letnia odpowiedzialno¶ć sprzedawcy za wady

Możesz swobodnie decydować, któr± z nich wybierasz. Sprzedawca nie może uchylić się od odpowiedzialno¶ci acz po 6-ciu miesi±cach to Ty musisz wykazać wadę, któr± tkwiła w momencie sprzedaży.

Samsung avila

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona