Samsung czy Nokia

Data: 2010-07-26 09:37:35
Autor: darek638
Samsung czy Nokia
Witam.
Mam pytanie czy ktoś miał/ma Samsunga S8500 Wave? Czy ktoś mógłby zrobić porównanie z Nokią 5800? Mój wybór padł na te dwa telefony i teraz kwestia decyzji. Pomoże ktoś?

PS.
Proszę nie proponować innych modeli bo wybór jest TYLKO z tych dwóch.

Darek.

Data: 2010-07-26 12:32:08
Autor: raviz
Samsung czy Nokia
darek638 wrote:
[...]

Mam 5800XM. Gdyby nie darmowa nawigacja raczej nie wchodzilbym w ten telefon.
Wady:
-przerzucanie muzyki przez Ovi Suite czesto skutkuje rozbiciem albumow z powodu roznych tagow
-czesci mp3 wogole telefon nie chce odtworzyc i nie chce mi sie juz wnikac dlaczego. Niby XM ale jak poczytasz w sieci sporo klopotow uzytkownikom przysparzaja te funkcje.
-wylaczenie dzwieku migawki wymaga niezlych kombinacji
-po ostatnim update czesto trzeba kilka razy tapnac w nawigacji w okienku szukaj aby wreszcze zareagowal pozwalajac wpisac poszukiwane miejsce.
-obracanie ekranu po obruceniu telefonu nie zawsze zadziala od razu. Czasem trzeba poczekac lub puknac i to nie jest przypadlosc mojego konkretnego egzemplarza.
-zainstalowalem kilka aplikacji na karte i przy wejsciu do katalogu aplikacje czasami zatyka telefon na kilka sekund...
-ovi srote w porownaniu do app store Appla to porazka, nie dosc ze nie widze mozliwosci zainstalowania aplikacji z poziomu PC (pomijam smsowanie itd, mam na mysli bezposrednie przerzucenie) to czesto z poziomu telefonu chodzi to tak wolna, ze trace ochote na dlasze przegladanie.

Data: 2010-07-26 12:52:41
Autor: darek638
Samsung czy Nokia
Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości news:i2jo7k$r4j$1news.onet.pl...
darek638 wrote:
[...]

Dzięki serdeczne. Narazie punkt dla Samsunga:)

Darek.

Data: 2010-07-26 13:02:51
Autor: m
Samsung czy Nokia

Użytkownik "darek638" <darek638@gmail.pl> napisał w wiadomości news:i2jpds$v15$1news.onet.pl...
Dzięki serdeczne. Narazie punkt dla Samsunga:)

Wiele porównywarek wskazuje na samsunga wave
Jego chyba główną wadą jest nowy system Bada i brak wielu przydatnych aplikacji

Data: 2010-07-26 12:07:04
Autor: Waldek Godel
Samsung czy Nokia
Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:02:51 +0200, m napisał(a):

Wiele porównywarek wskazuje na samsunga wave
Jego chyba główną wadą jest nowy system Bada i brak wielu przydatnych aplikacji

Uzywasz niepotrzebnych określeń - prawidłowym zdaniem jest "brak
aplikacji". Jakichkolwiek. Poza tymi kilkoma autorstwa Samsunga.
A nawet jak będą, to największą wadą systemu jest UI (czyli i aplikacje)
zrobione we Flashu.  Czyli największym pożeraczu mocy obliczeniowej i
energii z akumulatora.
Już nawet Google dało sobie spokój z durną konwencją pisania aplikacji
wyłącznie w Javie i pozwoliło w najnowszych wersjach na uruchamiania
natywnych aplikacji kompilowanych w C++

"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-07-26 13:10:26
Autor: m
Samsung czy Nokia

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1xel3m7cg3n8h.dlglepper.institute.com...
Uzywasz niepotrzebnych określeń - prawidłowym zdaniem jest "brak
aplikacji". Jakichkolwiek. aka Jan Strybyszewski

A nuż za chwilę ktoś wskaże jakąś, obalającą ostry kwantyfikator:-)

Data: 2010-07-26 12:17:48
Autor: Waldek Godel
Samsung czy Nokia
Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:10:26 +0200, m napisał(a):

A nuż za chwilę ktoś wskaże jakąś, obalającą ostry kwantyfikator:-)

tak czy owak, liczba aplikacji w lipcu 2010:

iPoo - 230 000
Windows Mobile - ciężko określić z powodu braku przymusu centralnej
dystrybucji, w okolicach podobnych do iPoo, załóżmy, że 200k
Android - około 50000
Bada  - 700

Gorzej jest chyba tylko z Brew Qualcomma (co przy okazji pokazuje
niewłaściwość nazywania HTC Smart smartfonem)
"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-07-26 13:29:19
Autor: Piotr M
Samsung czy Nokia
Dnia 26-07-2010 o 13:17:48 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

[...]

Znaczy ten Wave, np dla mnie, jest od razu zdyskwalifikowany na starcie,  właśnie za ten system (w ogóle myślałem że ma Androida). Bez sensu to  zrobił Samsung, no chyba że ktoś ograniczy się do aplikacji systemowych i  tych siedmiuset..

BTW.
Czy to jest "normalne" aby powstawały jakieś systemy, co później na rynku  będzie ich kilkanaście i robiły zamieszanie a i tak wyginą śmiercią  naturalną lub z jakiegoś nieznanego mi powodu będą sztucznie utrzymywane  przy życiu przez pompowanie w nich dużej kasy, na co np Samsunga pewnie  stać.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-07-26 13:57:16
Autor: m
Samsung czy Nokia

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości
[...]
===========

Licencja na cudzy za darmo nie jest
Każdy system dotychczas istniejący ma wady
Samsunga stać na własny i go zrobił

Data: 2010-07-26 14:40:31
Autor: J.F.
Samsung czy Nokia
[...]

To jest raczej kwestia zainteresowania innych developerow, czemu wybitnie pomaga dostarczenie im dokumentacji, narzedzi i moze jakiejs platformy sprzedazowej. Koszta nie musza byc jakies bardzo duze.
Byc moze tez dostarczenia paru wlasnych aplikacji, zeby klienci chcieli to kupic. Nie bedzie klientow, nie bedzie zainteresowania developerow :-)
Nawigacja swietnym przykladem, ale to juz chyba drozszy interes.

Jak widac rynek smartfonow sie rozwija, moze Samsung pomyslal ze nie chce byc z tylu.
A moment wydaje sie dobry.

J.

Data: 2010-07-26 17:09:05
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia
W dniu 26-07-10 13:17, Waldek Godel pisze:

[...]

A dane o aplikacjach na Symbiana i Maemo mógłbyś wrzucić?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-26 16:22:45
Autor: Waldek Godel
Samsung czy Nokia
Dnia Mon, 26 Jul 2010 17:09:05 +0200, ALEX napisał(a):

[...]

nie mam, przybliżone znajdziesz w googlach. Certyfikacja na symbiana
straszliwie przetrzebiła developerów, wielu z nich olało pisanie programów.
Choć może i dobrze, bo jak sobie przypomnę symbiana v1 i v2 to sytuacja
była podobna jak obecnie z iPoo i Androidem - programów po prostu tysiące,
ale 90% z nich to kompletny badziew i człowiek tylko tracił czas
przekopując się przez to i ciągle kasując z telefonu.
Symbiana oceniam w okolicach 50-100k, ale to kompletnie z czapy.
Maemo ma jeszcze bardzo mało, trochę przyrosło, ale za chwilę to umrze, bo
ludzie się przesiądą na MeeGo i zostanie samodzielne dłubanie tych
nielicznych co się przyzwyczaili do tego jednego, jedynego telefonu z
Maemo.
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-07-26 19:28:30
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia
W dniu 26-07-10 17:22, Waldek Godel pisze:

[...]

I te z certyfikatami to ósmy cud świata, a bez - do kitu? Zbyt piękne aby było prawdziwe.

Symbiana oceniam w okolicach 50-100k, ale to kompletnie z czapy.
Maemo ma jeszcze bardzo mało, trochę przyrosło, ale za chwilę to umrze, bo
ludzie się przesiądą na MeeGo

Wiki twierdzi że MeeGo przewidziane jest na netbooki, przede wszystkim. Zresztą kolejne OSy wyrastają jak grzyby po deszczu

i zostanie samodzielne dłubanie tych
nielicznych co się przyzwyczaili do tego jednego, jedynego telefonu z
Maemo.

Jesteś pewnien czy tylko tak myślisz? HTC tworzy i Androida i WM. Samsung WM, krótki flirt z Symbianem, teraz jakaś Bada. No i nie wiadomo czy OpenMoko trafi do komercyjnej sprzedaży, bo twórcy bawią się i bawią, a efektów komercyjnych brak.
BTW ciekawe czy, i ewentualnie kiedy MyPhone weźmie się za OSy. Qwerty już mają, dotykowca też.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-26 18:34:22
Autor: Waldek Godel
Samsung czy Nokia
Dnia Mon, 26 Jul 2010 19:28:30 +0200, ALEX napisał(a):

[...]

HTC tworzy telefony i nakładki na systemy (Sense). Systemów póki co nie
robi.

"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-07-26 19:49:50
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia
W dniu 26-07-10 19:34, Waldek Godel pisze:

[...]

Skrót myślowy: nie przeszkadza HTC robić fony z dwoma OSami, teoretycznie konkurencyjnymi. Samsung zrobił fony z trzema. Więc dlaczego Maemo ma zejść? Najnowszą modą jest oparty o którąś mutację Linuxa.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-26 19:26:44
Autor: Waldek Godel
Samsung czy Nokia
Dnia Mon, 26 Jul 2010 19:49:50 +0200, ALEX napisał(a):

Skrót myślowy: nie przeszkadza HTC robić fony z dwoma OSami, teoretycznie konkurencyjnymi. Samsung zrobił fony z trzema. Więc dlaczego Maemo ma zejść? Najnowszą modą jest oparty o którąś mutację Linuxa.

Przecież HTC robi telefony z trzema systemami - zapomniałeś o Brew.
A maemo jest własną dystrybucją Nokii, więc dlaczego oczekujesz że HTC z
tym zrobi? Oprócz tego Nokia ma sama z tym problem, na rynku amerykańskim, jankesi
uważają to za coś egzotycznego. MeeGo jako produkt Intela (w ciasnych
umysłach tłuściochów) jest ich własnym produktem, a Nokia jest odbierana
jako klient instalujący cudzy, amerykański system w swoich telefonach. I
jakoś lepiej to odbierają.

"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński
aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-07-26 21:09:08
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia
W dniu 26-07-10 20:26, Waldek Godel pisze:

[...]

Tyle tego jest że gdzieś przeoczyłem :-/

A maemo jest własną dystrybucją Nokii, więc dlaczego oczekujesz że HTC z
tym zrobi?

HTC i Samsung to były przykłady że producent może pakować różne OSy w swoje fony.

[...]

Z tym że USA to nie jest największy rynek, znacznie większy obecnie jest chiński. Do tego dochodzi Europa, Japonia, Bliski Wschód, i oczywiście Ameryka Południowa, gdzie na miłość do hamburgerów trudno liczyć. Zresztą co za problem robić fony z wieloma OSami? Jedne na jedne rynki, inne na inne. No i odpowiesz na jakiej podstawie prorokujesz zejście Maemo? Symbian też jest Nokii (pomijając nieśmiałe próby z UIQami), a jakoś się trzyma. Choć Twój "ulubieniec" prorokował jego zejście, jak i WMa ;->

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-27 00:21:59
Autor: Rabbit McCroolick
Samsung czy Nokia

Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i2kgk7$98r$1inews.gazeta.pl...

Samsung WM, krótki flirt z Symbianem, teraz jakaś Bada.

Zapomniałeś, że Samsung ostro wszedł w Androida. Generalnie Samasung Electonics postępuje jak klasyczny czebol - masymalnie dywersifikuje produkcje w sektorze smartphonów i czeka, który system się przyjmie. Jeśli mu się uda z bada to będzie niezależny od Googla i skomplikuje sytuacje aliansu popierającego MeeGo, a jeśli nie, to przy tej skali produkcji straty będą niewielkie, bo jego Androidy i WM sprzedają się świetnie. Nie od dziś wiadomo, że najlepszą obroną jest atak, ja odczytuję bada jako odpowiedź na rysujące się zagrożenie ze strony Maemo (który jednak wyzionął ducha o wiele szybciej niż możnaby się spodziewać, ale to z powodu pogarszającej się sytuacji Nokii) a przede wszystkim MeeGo a nawet PalmOS (który będzie miał wsparcie ze strony potężnego HP).

Data: 2010-07-27 00:24:28
Autor: Rabbit McCroolick
Samsung czy Nokia

Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomości news:i2l1q6$ush$1news.dialog.net.pl...

 a nawet PalmOS (który będzie miał wsparcie ze strony potężnego HP).

Sorry miało być webOS

Data: 2010-07-27 06:11:10
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia

Fakt 17 modeli http://skocz.pl/dcdlf. Zwłaszcza ten ma morderczy wyświetlacz i baterię http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_tape-3370.php :-)

  Generalnie Samasung
Electonics postępuje jak klasyczny czebol - masymalnie dywersifikuje
produkcje w sektorze smartphonów i czeka, który system się przyjmie.

W sumie słusznie.

[...]

Za jakieś 2-3 lata to pewnie jakiś lider się wyklaruje, na razie pozostaje czekać.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-27 10:01:46
Autor: Rabbit McCroolick
Samsung czy Nokia

Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i2lm98$3m9$1inews.gazeta.pl...

Za jakieś 2-3 lata to pewnie jakiś lider się wyklaruje, na razie pozostaje czekać.

O, a tu jest być może kropka nad "i" w pytaniu, po co Samsungowi bada:

http://www.proline.pl/?r=biuletyn&n=google-nie-zarobi-na-androidzie-chinach

Data: 2010-07-27 10:22:43
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia
W dniu 27-07-10 10:01, Rabbit McCroolick pisze:
[...]

No i jak tu nie podziwiać Chińczyków :-) Ciekawe czy te oPhone trafią do Europy? Fajnie by było :-)

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-27 10:28:40
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Samsung czy Nokia
On 07/27/2010 10:22 AM, ALEX wrote:
[...]

I co? Goły system z krzaczkami? Skąd aplikacje, skoro zmienili akurat na tyle żeby Market nie działał, a i .apk luzem pewnie nie...

M.

Data: 2010-07-27 10:54:18
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia
W dniu 27-07-10 10:28, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:

[...]

To jakieś 5000 znaków, nie dasz rady się nauczyć? ;-P A poważnie w czym widzisz problem? Win od lat ma wersję krzakową dla Chińczyków.

Skąd aplikacje,

A skąd "lewe" aplikacje do iPhona? Jest popyt, znajdzie się i podaż.

skoro zmienili akurat na
tyle żeby Market nie działał, a i .apk luzem pewnie nie...

Dostęp do AM jest zablokowany, czy też można po prostu go olać, ale dostęp nadal jest?

Data: 2010-07-27 11:13:27
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Samsung czy Nokia
On 07/27/2010 10:54 AM, ALEX wrote:

[...]

Ma również _nie_ dla Chińczyków. Nie ma powodu żeby OPhone dawał się przestawic na cokolwiek poza krzaczkami

Skąd aplikacje,

A skąd "lewe" aplikacje do iPhona? Jest popyt, znajdzie się i podaż.

Jaasne. Ophonów bedą miliony...

skoro zmienili akurat na
tyle żeby Market nie działał, a i .apk luzem pewnie nie...

Dostęp do AM jest zablokowany, czy też można po prostu go olać, ale
dostęp nadal jest?

'...
usuwają z systemu techniczne mechanizmy zapewniające firmie Google kontrolę nad platformą'

Zakład że usunęli tak, żeby czasem Market nie mógł zadziałać?
(Ba, i zapewne tak żeby zainstalowanie na fonie klona normalnego systemu było mocno nietrywialne).

M.

Data: 2010-07-27 11:21:23
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia
W dniu 27-07-10 11:13, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:

[...]

Zysk aka zarobek to nie powĂłd jak rozumiem?

Skąd aplikacje,

A skąd "lewe" aplikacje do iPhona? Jest popyt, znajdzie się i podaż.

Jaasne. Ophonów bedą miliony...

A dlaczego nie? W Chinach jest ponad 400 milionów aktywnych SIMów. No i bardzo istotne chińskie noname'y są relatywnie bardzo tanie, ta sama chińszczyzna jako markowa bardzo zyskuje na wartości.

[...]

(Ba, i zapewne tak Ĺźeby zainstalowanie na fonie klona normalnego systemu
było mocno nietrywialne).

Nie kręci mnie hazard.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-27 11:29:32
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Samsung czy Nokia
On 07/27/2010 11:21 AM, ALEX wrote:
[...]

Jaki zarobek? Można bez wysiłku sprzedać miliony krzaczkowych w Chinach, można się spiąć i wydać kupę kasy na próbę sprzedawania
w Europie, gdzie i tak niewielu kupi coś spoza mainstreamu _tutejszego_
a nie chińskiego...

Skąd aplikacje,

A skąd "lewe" aplikacje do iPhona? Jest popyt, znajdzie się i podaż.

Jaasne. Ophonów bedą miliony...

A dlaczego nie? W Chinach jest ponad 400 milionĂłw aktywnych SIMĂłw. No i
bardzo istotne chińskie noname'y są relatywnie bardzo tanie, ta sama
chińszczyzna jako markowa bardzo zyskuje na wartości.

Tak, w Chinach będą ich miliony. Organizowanie sprzedaży tak żeby w Europie były miliony się po prostu nie opłaca, co widac po tym że wiele tego czego 'miliony' są w Chinach do Europy się nie przebija.
No sukces rynkowy na miarę chińskich SUVów sprzed paru lat ;>

M.

Data: 2010-07-28 19:04:21
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia
W dniu 27-07-10 11:21, ALEX pisze:

A dlaczego nie? W Chinach jest ponad 400 milionĂłw aktywnych SIMĂłw.

Duuuużo więcej:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,8163802,Chiny_maja_juz_800_mln_uzytkownikow_telefonow_komorkowych.html

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-27 00:12:00
Autor: Rabbit McCroolick
Samsung czy Nokia

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1h9t4rgtoynbz$.dlglepper.institute.com...
Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:10:26 +0200, m napisał(a):

Gorzej jest chyba tylko z Brew Qualcomma (co przy okazji pokazuje
niewłaściwość nazywania HTC Smart smartfonem)

Nie wiem, czy zauważyłeś pewnen niuans w reklamach Smarta, gdzie jest mowa o "telefonie z funkcjami smartphona"

Data: 2010-07-26 13:12:11
Autor: Piotr M
Samsung czy Nokia
Dnia 26-07-2010 o 12:32:08 raviz <ravizusunto@vp.pl> napisał(a):

Mam 5800XM. Gdyby nie darmowa nawigacja raczej nie wchodzilbym w ten  telefon.
Wady:
-przerzucanie muzyki przez Ovi Suite czesto skutkuje rozbiciem albumow z  powodu roznych tagow

Jak ktoś lubi wykorzystywać do tego Ovi Suite to może to i wada,  "normalnie" to przerzuca się foldery i zrobione.

-czesci mp3 wogole telefon nie chce odtworzyc i nie chce mi sie juz  wnikac dlaczego. Niby XM ale jak poczytasz w sieci sporo klopotow  uzytkownikom przysparzaja te funkcje.

Co to XM? Ja nigdy nie miałem żadnego problemu z odtwarzaniem mp3, że  jakiś plik da się a inny nie (w ogóle nie wiem jak może być jakieś  rozróżnienie) I bez względu na sprzęt, system, czy soft.

-wylaczenie dzwieku migawki wymaga niezlych kombinacji

Dobrze że telefon w ogóle na to pozwala.

[...]

Nie wiadomo czy to wada telefonu czy aplikacji.

-ovi srote w porownaniu do app store Appla to porazka, nie dosc ze nie  widze mozliwosci zainstalowania aplikacji z poziomu PC (pomijam  smsowanie itd, mam na mysli bezposrednie przerzucenie) to czesto z

Przecież po to to wymyślili aby wszystko robić z pozycji telefonu, a nie  aby instalować coś za pomocą PC.

poziomu telefonu chodzi to tak wolna, ze trace ochote na dlasze  przegladanie.

Strony Ovi Store chodzą wolno? To tez nie wada telefonu, ale w tym  zestawieniu może i tak, skoro Android Market chodzi szybciej :)

Data: 2010-07-26 13:51:37
Autor: darek638
Samsung czy Nokia
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vgf6qlz813q3bqpiotr-komputer...
[...]

Myślę jedna, że jakościowo wygrywa Samsung. Wyświetlaczem chyba bije Nokię.
A tak nie w temacie czy wie ktoś jak sprawdzić do kiedy jest ważny pakiet "Nieograniczone rozmowy w Play"? Kod *111*82*3# podaje tylko czy jest aktywny. Na Play24 też lipa, jak włączyć i nic poza tym.

Darek.

Data: 2010-07-26 18:33:35
Autor: raviz
Samsung czy Nokia
Piotr M wrote:
[...]

Tez tak zrobilem, moj zbior mp3 niczym szczegolnym sie nie wyroznia a odtwarzalka mp3 za nic nie chciala ich czytac.

[...]

Korzystasz z 5800XM? Ja tez nie wiem i juz nie chce mi sie wnikac. Ma dzialac kropka. Wyroslem juz z dlubania i kombinowania. W sieci jest sporo informacji jak to zmienic grupowo tagi itd. Dziekuje postoje. Mam ciekawsze sprawy do zrobienia w zyciu.

Aaaa, poswiecilem sie wczesniej - chcialem zainstalowac freewareowa odtwarzalke mp3 - KD Player. Wszystko byloby pieknie gdyby nie to ze Nokia ma zabepieczenie ograniczajace aplikacjom w javie dostep do danych na karcie. W konsekwencji co doczytanie utworu to pytanie Czy napewno chce na to pozwolic. Aby to zmienic trzeba zmodyfikowac firmware a zeby to zrobic...

-wylaczenie dzwieku migawki wymaga niezlych kombinacji

Dobrze że telefon w ogóle na to pozwala.

Tak. Szkoda tylko ze to znowu grzebanie na lewo w systemie, jakby ciezko bylo gosciom z Nokii skorzystac z mp3 dzieki czemu mozna byloby latwo podstawic cisze nagrana w mp3

[...]

Raczej aplikacji bo problem pojawia sie tylko w tym jednym przypadku. Moze pole reakcji na dotyk jest mniejsze niz okienko tekstowe.

[...]

Masz racje - po to oni to wymyslili. Ja zas mam lacze 2MB/s, dwa ekrany
1900x1200 i myszke, zeby wslepiac sie w ten maly ekranik ;)
Jak dla mnie rozwiazanie jablkowe jesta 100x lepsze.

poziomu telefonu chodzi to tak wolna, ze trace ochote na dlasze przegladanie.

Strony Ovi Store chodzą wolno? To tez nie wada telefonu, ale w tym zestawieniu może i tak, skoro Android Market chodzi szybciej :)

Zapomnialem o jeszcze jednej wadzie wymienionej juz przez kogos tutaj:
Symbian odchodzi w niepamiec. Wydaje mi sie, ze szkoda juz chyba czasu na szukanie swoich ulubionych programow, tweakowanie, modowanie itd
po to tylko, zeby za jakis czas miec urzadzenie z martwym systemem i wiedze, ktora trudna wykorzystac w praktyce.
W podobny sposob zwinal sie Palm a szkoda bo akurat do tego stystemu mam duzy sentyment, szczegolnie do podstawowych systemowych aplikacji.

Data: 2010-07-26 20:13:03
Autor: ALEX
Samsung czy Nokia
W dniu 26-07-10 18:33, raviz pisze:

[...]

Były w katalogu PlikiAudio/DźwiękiCyfrowe? Jeżeli nie, to nokiowski mp3 player nie będzie odtwarzał pliku. Ewentualnie menedżerem plików znaleźć plik, wtedy odtworzy, ale tylko jeden plik. Czyli jak się nie obrócisz dupa zawsze z tyłu :-/

-czesci mp3 wogole telefon nie chce odtworzyc i nie chce mi sie juz
wnikac dlaczego. Niby XM ale jak poczytasz w sieci sporo klopotow
uzytkownikom przysparzaja te funkcje.

Co to XM?

Express Music.

[...]

Cóż Nokia coraz bardziej upodabnia się do Apple. Niestety.

[...]

OIDP UE nakazuje aby był dźwięk migawki.

[...]

iJohnka? Z tym że z niego cienki wizjoner, bo w jego iMatrixie WM umarł i nie żyje. Tylko że w M$ tego nie wiedzą i ciągle opracowują nowe wersje :-)

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-26 21:44:08
Autor: raviz
Samsung czy Nokia
darek638 wrote:
[...]

Ok, zeby nie bylo ze jestem masochista i mecze sie z telefonem ktorego nie lubie wymienie kilka zalet:

-rozmiar - taki w sam raz, idealny kompromis miedzy wielkoscia i funkcjonalnoscia. Tak naprawde 5800 jest niewiele wieksza od typowych komorek oferujac znacznie wiecej

-darmowa nawigacja, ja wiem, ze nie jest z gornej polki ale jesli ktos nie chce wydac pieniedzy na dedykowany sprzet i oprogramowanie to Nokia jest bardzo dobrym wyborem (trzeba jednak pamietac o ogolnie slabych antenach komorkowych gpsow i to nie jest chyba tylko przypadlosc nokii)

-solidna obudowa

-aparat z diodami doswietlajacymi, ktore moga byc rowniez calkiem wydajna latarka

-mozna pisac zarowno palcem jak i rysikiem

-karta pamieci wyjmowana z zewnatrz

-dzwiek przypomnien niezalezny od ogolnej glosnosci systemu. Z tego na przyklad powodu odrzucilem iWynalazki. Wzorem jest tutaj dla mnie Palm

Samsung czy Nokia