Sanitarny wprowadzil oplaty za przelew??

Data: 2021-02-01 08:58:29
Autor: ąćęłńóśźż
Sanitarny wprowadzil oplaty za przelew??
Jak w temacie.
?

Data: 2021-02-03 02:55:38
Autor: Witold Pic
Sanitarny wprowadzil oplaty za przelew??
poniedziałek, 1 lutego 2021 o 08:58:32 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
Jak w temacie. ?
A teraz jeszcze raz, tylko postaraj się po polsku.

Data: 2021-02-03 12:20:46
Autor: ąćęłńóśźż
Sanitarny wprowadzil oplaty za przelew??
"Stan Twojego konta zmniejszył się o 0,50 PLN.
Szczegóły:
Z konta: xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx
Do kogo:
Odbiorca: SANPL S.A.
Ile: 0,50 PLN
Tytuł: Opłata za Przelew24 od 01.01.2021 do 31.01.2021 szt. 1
Kiedy: 31-01-2021
Data księgowania: 31-01-2021"

Czego nie rozumiesz?

-- -- -
A teraz jeszcze raz, tylko postaraj się po polsku.

Data: 2021-02-03 03:39:15
Autor: Dawid Rutkowski
Sanitarny wprowadzil oplaty za przelew??
środa, 3 lutego 2021 o 12:20:49 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
"Stan Twojego konta zmniejszył się o 0,50 PLN. Ile: 0,50 PLN Tytuł: Opłata za Przelew24 od 01.01.2021 do 31.01.2021 szt. 1 Czego nie rozumiesz?

A Ty czego nie rozumiesz w słowie "Przelew24"?

Data: 2021-02-03 12:51:43
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 3 Feb 2021 03:39:15 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

Ącki w ogóle mało rozumie. Np. nie rozumie że zwyczaj każe odpowiadać
pod cytatem.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-03 13:03:30
Autor: Olin
Dnia Wed, 3 Feb 2021 12:51:43 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Ącki w ogóle mało rozumie. Np. nie rozumie że zwyczaj każe odpowiadać
pod cytatem.

Lata spędzone w ubeckich katowniach odcisnęły się na jego życiu i
osobowości. Nie wiadomo dokładnie, w jakiej roli tam przebywał.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-02 14:35:39
Autor: ąćęłńóśźż
Sanitarny wprowadzil oplaty za przelew??
"24"?
A rozumiesz słowo "Przelew"?
;-)
Czy to jest opłata naliczana przez sanitarny wg ich ściemnianej TOiP, czy przez operatora"Piiiiii24"?
Grzebię w łepetynie i kojarzy mi się z olx-em i ich systemem płatności (niedawno wprowadzili, bez opcji płacenia plastikiem), a nie pamiętam na żadnym etapie uprzedzania mnie, że usługa będzie ekstra płatna (no ale może czcionką 5 punktów gdzieś i było).
Zakupy groszowe, więc procentowo spora kwota ;-))

-- -- -
czego nie rozumiesz w słowie "Przelew24"?

Data: 2021-02-21 01:22:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sanitarny wprowadzil oplaty za przelew??

"ąćęłńóśźż" 6017b4a6$0$526$65785112@news.neostrada.pl

: Jak w temacie.

W temacie nie ma jaków -- ani kopytnych, ani skrzydlatych...
Ale jest Sanitarny z jego przelewami i (mniemam, że zbyt
wysokimi) opłatami... [więc na pewno dobrze trafiłem...]

Otóż mam spłuczkę SCHWAB -- fajna sprawa, bo pod tynkiem...
Nad tynkiem jedynie klapka z przyciskami i (rzecz jasna) do
spłuczki podłączony sedes -- wiszący na ścianie. Uszczelkę
firmową do zaworu spustowego (zwanego dzwonem) znalazłem za
jedyne ;) 69 pln -- płaski krążek gumy średnicy ~60mm,
grubości ~3mm z wewnętrznym otworem średnicy ~24mm...

Nieco inną uszczelkę (za niespełna 8 pln) kupiłem w Leroy
Merlin -- pasuje... Ta nieco inna jest cieniuteńka (więc
łatwo ją zdjąć i łatwo założyć na ów zawór) i nie jest
płaska (jest jakby dopasowana do tego zaworu) ale jest
bardzo mięciuteńka nawet jak na taką cieniznę -- jest
wykonana z czegoś miękkiego... (nie wiem, czy to guma)

Wyglądem podobna jest do tej:
    https://czesci.spluczkipodtynkowe.pl/czesci-zamienne-do-spluczek-podtynkowych/schwab-uszczelka-8035390111/
Ciekawe, jak długo wytrzyma... Na razie nie przecieka,
ale dzwonek ;) nieco dociążyłem... (akurat dociążenie
dzwonka jest wyjątkowo łatwe -- ciekawe, dlaczego nie
utrudniono tego...)

-=-

Wewnątrz tej spłuczki są fajne ;) plastyki -- przez kilkanaście
lat nie połamałem żadnego, ale w ciągu kilku tygodni już kilka
złamałem -- wszystkie można :) kupić bez trudu... Wszystkie tak
tanie, ;) jak fabryczna uszczelka...

Plastyk, który po latach po prostu jest **kruchy**...

U mnie uszczelka fabryczna jest całkiem płaska i gruba na 3mm, podobna do tej:
    https://allegro.pl/oferta/slim-uszczelka-zaworu-spustowego-do-stelaza-99235-7843997185
Taką oryginalną (czyli chyba z napisami SCHWAB itp. -- moja/fabryczna ma napisy)
znalazłem w necie za jedyne 69pln... Ta od Koła (ale wymiarami niemal identyczna)
kosztuje na allegro 16 pln...

Jeszcze chcę wywalić fabryczny zawór odcinający/napełniający... Chcę w ściankę
spłuczki (jak w innych spłuczkach) wstawić uniwersalny zawór... Rzecz jasna
takie wstawienie poskutkuje połamaniem obudowy spłuczki... Trzeba jakoś to
inaczej rozwiązać... Pomysł mam... Ale na razie chyba nie urzeczywistnię
tego pomysłu... (zawór by całkowicie wisiał na zewnętrznym, stalowym wężyku,
podtrzymywanym na zewnątrz spłuczki stosownym wspornikiem -- wspornik już
jest zamontowany, ale dostęp do tego wspornika jest taki sobie a na domiar
złego tuż obok tego wspornika ktoś wywalił fragment ściany (powstała dziura
została wypełniona poliuretanową pianką) przez co montowanie innego wspornika
w tej okolicy jest trochę trudne...)

Tak spłuczka wygląda w zamiarze producenta:
    http://pl.sanitaer-schwab.com/produkty/czci-zamienne/czci-zamienne-do-spuczek/czci-zamienne-do-spuczek-podtynkowych/spuczki-podtynkowe-up-180xxx/

Zawór napełniający jest podłączony do wewnętrznego kranika za pomocą
wewnętrznego wężyka... Chyba tylko po to, by skomplikować budowę...
Przejrzałem budowę kilkudziesięciu spłuczek -- chętnie te zawory są
wstawiane po prostu w ściankę spłuczki... Woda do spłuczki wpływa
i spływa, co przekłada się na pracę zaworu i jego mocowanie...
Ale nie są to jakieś koszmarne przeciążenia/naprężenia...
(chyba, że ściana spłuczki też jest wykonana z kruchego plastyku)

Na razie chcę wstawić na zewnątrz spłuczki (ale nadal pod ścienne kafelki)
stalowy (nie gumowy w oplocie, ale stalowy) wężyk zewnętrzny... Wężyk mam
[nie wiem, czy birmański, czy ciemnoskóry, ale ważne, że nie jest siatkowy,
lecz stalowy] ale choć gwinty i długość pasują, jest problem, bo wężyk ma
o 1mm szersze (większej średnicy) łby nakrętkowe... Ten 1mm to niemożliwość
przełożenia wężyka do wnętrza spłuczki przez firmowy otwór... Niby ten wężyk
ma być całkowicie na zewnątrz spłuczki, ale aby go dokręcić do wewnętrznego
kranika, trzeba go najpierw wwlec do wnętrza spłuczki -- potrzeba wwlekania
jest spuścizną po fachowcu, który tę spłuczkę mocował ~25 lat temu... [nie
temu montował, ale mnie montował...] Gumowe wężyki w metalowym oplocie mają
nieco mniejsze łby... Być może bym nawet dokręcił bez przewlekania, gdybym
miał stosowny kluczyk... Takie łby dokręcam zwykle palcami -- nie widzę
potrzeby dokręcania (i późniejszego odkręcania) kluczykami, skoro trzeba
jedynie lekko docisnąć uszczelki...

Fabrycznie wewnętrzny kranik jest wmontowany w ścianę spłuczki, czyli
tam, gdzie w innych spłuczkach jest montowany bezpośrednio (bez
wewnętrznego kranika i bez wewnętrznego wężyka) zawór napełniający...

-=-

Po co o tym piszę? Aby przestrzec WSZYSTKICH przed firmą SCHWAB!!!
Tu:
    https://www.sklep-sanitarny.pl/schwab-uszczelka-zaworu-spustowego-do-zbiornikow-180xxx-182xxx-187xxx-p-330.html
są przykładowe ceny fabrycznych części...

BTW -- gniazdo denne (czy jak się to zowie) ma zluzowaną uszczelkę...
Wokoło uszczelki są wapienne/rdzawe ślady...
Czyli uszczelka latami przepuszczała wodę wokoło siebie...
Do sedesu czy obok? -- nie jest to istotne, bo takie
(i dziesięć razy większe) ilości wody nie czynią szkody...
(raczej przepuszczała do sedesu)

SCHWAB to takie coś, co należy spłukiwać, nie zaś porządna firma...

 - ceny części zamiennych koszmarnie wysokie

 - plastyki kruche (na nic zdaje się uważne
   i delikatne obchodzenie w tymi plastykami)

 - wewnątrz spłuczki gumowy wężyk (takie gumy
   po latach twardnieją, kruszą się i ciekną)

 - zawór spustowy wielu innych spłuczek jakoś
   jest skręcany (czy zbagnetowywany) z dennym
   gniazdem (czy jak to nazwać) a tu po prostu
   stoi na tym gnieździe, podatny na odchyłki
   skutkujące przeciekaniem wody do sedesu

 - dokumentacja łatwa_inaczej do znalezienia w necie
   (co z tego, że są rysunki, skoro nie ma wymiarów)

-=-

Nie wiem, czy spłuczka była tania w zakupie...
Nie pamiętam i nie wiem, kto taką wybrał...

-=-

Ogólnie chyba podtynkowe spłuczki są dobre do hoteli czy stacji
benzynowych, gdzie trzeba często wywalać glazurę niszczoną przez
szanownych gości -- wymiana całego stelażu i spłuczki w takich
okolicznościach nie wygląda koszmarnie źle...

Do domu (jeśli już brać takie coś) trzeba szukać porządnego
producenta...

-=-

SCHWAB najwyraźniej przygotował swój produkt tak, by
w przyszłości nieźle zarabiać na reperacjach...

-=-

Sanitarny jest, kosztowne przelewy są... Nie jest to NTG... ;)

-=-

Pływanie kajakiem nauczyło mnie budowy uszczelek spustowych...
Niestety takich uszczelek jak na razie nie widzę w spłuczkach...
Niby prosta sprawa, ale woda chce przeciekać a dociskać zbyt
mocno takiej uszczelki nie można... Zbyt prosta budowa uszczelki
w takim miejscu nie jest dobrym pomysłem...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-01 16:25:41
Autor: Eneuel
W dniu 21 lutego 2021 o 01:22, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Na razie chcę wstawić na zewnątrz spłuczki (ale nadal pod ścienne kafelki)
stalowy (nie gumowy w oplocie, ale stalowy) wężyk zewnętrzny... Wężyk mam

Podłączyłem a na AliExpress chcę kupić żabkę za ~8 pln przydatną
przy podłączaniu... [wiem, że należałoby kupić żabkę przed montażem
wężyka, ale żal mi było gada trzymać daleko od wody podczas tego
czekania na płaza...]

[nie wiem, czy birmański, czy ciemnoskóry, ale ważne, że nie jest siatkowy,
lecz stalowy]

[można ciemnoskórego albinosa]

Wywaliłem (włożony przeze mnie) obciążnik dzwonka, bo i bez niego nie
jest źle -- spłuczka nie leje wody, gdy nie jest proszona o lanie...

Wewnętrzny wężyk ma nakrętki 3/8 cala -- chyba wymienię, gdy kupię...

[słyszałem ostatnio wiele o sanitarnym -- ponoć teraz ociera się
o bajtla... każdemu po ~2 latka, by każde z nich miało lepszą
emeryturę?... inwestycja w dzieci powiodła się tak sobie -- powstał
demograficzny deficyt ~120 kludzi w ubr... w br. ma być rozbudowana
bazy śmierci z jednoczesną redukcją bazy baby... bez szczepień
zwielokrotni się umieralność a bez uczepień zmaleje obciążenie,
do którego czepienia nie są konieczne, choć są praktykowane...]

--
Ene

Sanitarny wprowadzil oplaty za przelew??