Santa Cruz Heckler

Data: 2011-01-27 11:02:00
Autor: Profan Butan
Santa Cruz Heckler
On 20 Sty, 14:17, bans <g...@o2.pl> wrote:
Krótkie pytanie ze zdrożnej ciekawości:

http://allegro.pl/santa-cruz-heckler-rozm-m-i1417127090.html

Warto? Ktoś tu chyba na tym jeździł.

Ja jedzilem ale z innym damperem. Jakos mi nie przypadla do gustu . Za
malo skoku i szybko przez niego przelatywal.   Ale moze zbyt wiele
oczekiwalem  od ramy ze skokiem ok 120mm.  Oczywiscie rama jest
solidna (wystarczy na lata),  a rower zwrotny i   pewny , ale nie byl
kanapa.
Nie wolno zapominac, ze oprocz ramy musialbys zmienic widelec bo ten z
HT bedzie za maly.

Co do dylematu fs vs ht to fakt ze na wiekszosci szlakow nie ma jakies
roznicy zwlaszcza jesli ktos nie umial wykorzystac samego ht. Na ht
tez mozna dobrze i szybko jedzic. No ale jesli sie go umie
wykorzystac, to w pewnym momencie dochodzi sie do sciany i szybciej
juz sie nie da i  robi sie niebezpieczniej. Wtedy full to przymus i
przyjemnosc. Warto  jezdzic nie tylko dla samych widokow , ale dla
przyjemnosci pokonania coraz trudniejszych szlakow (fakt w Beskidach
ciezko o jakie bardzo  trudne)
,
Jesli wiec na Ht staczas sie tylko z gorki a byle przeszkody wywoluja
obiawy paniki  i chec zejscia z  roweru  kupno  fula nie musi wiele
zmienic

Proponuje na wiosne umowic sie na jazde probna u jakiegos dystrybutora
np w Zakopanem  lub w Bielsku lub umowic sie z ludzmi z Bielska na
wspolna jazde. Zobaczysz co tak naprawde taki full moze dokonac.

P.B.

Data: 2011-01-27 12:48:07
Autor: pHarry
Santa Cruz Heckler
On 27 Sty, 20:02, Profan Butan <arc...@go2.pl> wrote:
w pewnym momencie dochodzi sie do sciany i szybciej
juz sie nie da i  robi sie niebezpieczniej.

Wg mnie na HT jest zawsze niebezpieczniej. No chyba ze na fullu jezdzi
sie znacznie szybciej, ale to osobna bajka.

Hej Arczii. Padawka Emtb tez Cie tu przygnala :)

Hecklery maja teraz juz 150 skoku. A przelatywanie przez srodek skoku
to jedna z kilku typowych wad jednozawiasow, dla mnie akurat nie
najwazniejsza. Rzeczywiscie objawia sie to z damperami powietrznymi,
zazwyczaj im tanszymi tym bardziej. Teraz zima jezdze na Radium jest z
tego taka smieszna bujawka, zwlaszcza jak sie jedzie po plaskim i
spadnie z jakiegos stopnia w siodle.

Data: 2011-01-28 04:48:50
Autor: Profan Butan
Santa Cruz Heckler
On 27 Sty, 21:48, pHarry <e...@pieniny.net> wrote:
[...]

jakby dali punkt mocowania jak w bullicie bylo by lepiej ale oni
checili wcisnac bidon pod damper.

amcinpiL  . tą rynna , choc nie widac nastromienia to  powinna sie dac
poleciec ze 20km/h albo i szybciej.. HT tego  nie powtorzysz..
Proba obrony tych skompromitowanych ht nie zasluguje na uwage ;)

Jesli cie to nie przekonuje to sprobuj pokonac ten szlak w podobnym
czasie :

http://www.pinkbike.com/video/107875/

Aaaaa,  to nie sa zjazdowe rowery tylko normalne sprzety do  tfu ..
enduro

P.B.

Data: 2011-01-28 07:28:33
Autor: dziki
Santa Cruz Heckler
On 28 Sty, 13:48, Profan Butan <arc...@go2.pl> wrote:

http://www.pinkbike.com/video/107875/

eeee..., co jest trudnego w tym zjezdzie? IMO, moze sie podobac ze
wzgledu na fajne single momentami. W dolnej czesci, od Naleza przy tej
sekcji z drewniana porecza byly nawet swego czasu zawody XC. Duzo
ciekawszy jest IMO zjazd wzdluz toru ze Stefanki; szczegolnie zima na
sztywniaku i zwyklych oponach ;)

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2011-01-31 00:46:41
Autor: Profan Butan
Santa Cruz Heckler
On 28 Sty, 16:28, dziki <artur.dz...@gmail.com> wrote:

[...]

nie chodzi o cos fajnego tylko roznice miedzy Ht a Fs -. na takim
szlaku widac ja wyraznie..

Zgadzam sie, ze zjazd z Koziej jest lepszy ;)

P.B.

Data: 2011-01-29 01:03:16
Autor: mmateusz
Santa Cruz Heckler
Wg mnie na HT jest zawsze niebezpieczniej. No chyba ze na fullu jezdzi
sie znacznie szybciej, ale to osobna bajka.

a tu akurat różnie bywa.
owszem na fulu jest wieksza kontrola.
Jest tez wiekszy margines błedu gdy popełnimy jakis blad lub na losowe przypadki
typu np. wypadnie nam jakis metrowy prog, tam gdzie go nie chcielismy i nie dalo
sie do niego złożyc, itp. wtedy jest bardzo duza szansa ze na fullu sie uratujemy.
ale sa takie sytuacje, ze nawet full nie pomoze i ladujemy na ziemi, a wtedy na
fullu bardziej boli, bo bylo duzo szybciej. dlatego po zakupie fulla, jak sie
juz nauczylem wykorzystywac jego pelen potencjal, to kupilem ochraniacze na
kolana/piszczele.
Taki przyklad, ostatnio odkrylem, ze najlepsza metoda przejechania ogrodkow
skalnych z duuzymi kamolami, to nie hamowanie, do tego stopnia ze nie trzymasz
paluchow na klamkach. predkosc jest wtedy nieziemska i trzeba miec duze jajka,
ale fun jest. rzecz awykonalna na HT.
--
mk

Data: 2011-01-27 23:05:19
Autor: kosik
Santa Cruz Heckler
W dniu 2011-01-27 20:02, Profan Butan pisze:
Ja jedzilem ale z innym damperem. Jakos mi nie przypadla do gustu . Za
malo skoku i szybko przez niego przelatywal.   Ale moze zbyt wiele
oczekiwalem  od ramy ze skokiem ok 120mm.

Ta rama ma 143mm skoku ale przy dedykowanym damperze 200x56.

kosik

Data: 2011-01-28 04:18:44
Autor: Profan Butan
Santa Cruz Heckler

Ta rama ma 143mm skoku ale przy dedykowanym damperze 200x56.

tak, ale tylko w papierach ;)

Santa Cruz Heckler