Santander wymienia karty przejęte z Deutsche Banku.

Data: 2019-02-26 20:41:03
Autor: Akarm
Santander wymienia karty przejęte z Deutsche Banku.
Santander wymienia karty klientom przejętym z Deutsche Banku. Deutschebankowe karty zostaną zastrzeżone najpóźniej 30 kwietnia 2019, czyli za dwa miesiące.
Dzisiaj odebrałem kartę debetową, która jest zamiennikiem karty IQ Deutsche Banku. Ładna, srebrno-biała. :)
Wszystkie warunki pozostają takie same, jakie były w Deutsche Banku (czyli w moim przypadku: bezwarunkowo bez opłat) ale tylko do końca terminu ważności. Później już nie będzie przedłużenia na dotychczasowych warunkach, będą nowe, santanderowe. Bezpłatność pewnie mi się skończy. :(

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-26 11:46:36
Autor: Dawid Rutkowski
Santander wymienia karty przejęte z Deutsche Banku.
Ciekawe, czy będą wymieniać karty BZ WBK, czy dopiero na odnowienie poczekają.
visę platinum mam już santander, ale mc world jeszcze żabową.

Data: 2019-02-26 12:56:25
Autor: Dawid Rutkowski
Santander wymienia karty przejęte z Deutsche Banku.
Czekaj, czekaj, przecież zmieniłeś ex-db konto net na "jakie chcę", więc skąd warunki z db?
Chyba że masz fart, ale lepiej uważaj, bo możesz mieć już zwyczajne warunki KJC i skubną 5zł, jak nie pykniesz 5 razy/mc.

Data: 2019-02-26 23:57:05
Autor: Akarm
[...]

Zmieniłem konto, ale karty do konta nie brałem, ani jej nie zmieniałem.
Na infolinii dzisiaj mi potwierdzili, że wszystkie zasady kart z Deutsche Banku zostają. Świadczy o tym również data ważności karty, taka sama jak IQ z Deutsche Banku.
Po prostu - Santander nie może obsługiwać kart z logo DB. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-26 22:40:48
Autor: Dawid Rutkowski
Santander wymienia karty przejęte z Deutsche Banku.
A numer karty się zmienił?
I w końcu do którego ROR ta debetówka?
Do tego, które zamieniłeś na KJC czy do innego (np. wspólnego)?

Data: 2019-02-27 09:40:38
Autor: Akarm
Santander wymienia karty przejęte z Deutsche Banku.
A numer karty się zmienił?
I w końcu do którego ROR ta debetówka?
Do tego, które zamieniłeś na KJC czy do innego (np. wspólnego)?

Numer karty jest inny, niż numer karty IQ z Deutsche Banku.
Karta jest do konta, na które zmieniłem konto Santander-net powstałe po przeniesieniu z Deutsche Banku, czyli obecnie jest do Konta Jakie Chcę.
Zmieniła się nazwa konta, numer konta pozostał ten sam, cały czas jest to numer, który miałem w Deutsche Banku. Karta debetowa funkcjonuje zgodnie z umową karty IQ, zmienił się tylko jej wygląd i numer. Nie zmieniła się data ważności i jej bezwarunkowa bezpłatność.
Po upłynięciu terminu ważności karty, wygaśnie również dotychczasowa umowa o kartę. :(
Muszę poznać alternatywne sposoby bezpłatnego pobierania pieniędzy, bo gotówka czasem jest konieczna.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-27 01:18:39
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 27 lutego 2019 09:40:43 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

Numer karty jest inny, niż numer karty IQ z Deutsche Banku.
[...]
Po upłynięciu terminu ważności karty, wygaśnie również dotychczasowa umowa o kartę. :(

Hmmm, jak sobie to przemyślałem, to taka konstrukcja chyba rzeczywiście jest możliwa. Ale się musieli nad tym mocno pozastanawiać.
I czy opłacało się to robić na ten czas, jaki tym kartom pozostał?
Może nie chcieli klientów na wejściu wkurzać, tylko postanowili po roku-dwóch, jak już się przyzwyczają i nie będzie im się chciało zmieniać banku ;>
Choć do końca sobie z tą integracją z db nie poradzili - ani ja ani żona np. nie mamy możliwości założenia konta systematycznego przez net - pani w oddziale się dziwiła, pierwszy raz słyszała, aż prosiła, żebym się zalogował i jej to pokazał - a dział techniczny odpowiedział na reklamację, że też nie potrafią i że mogę w oddziale założyć.
Sprawdziłbyś, czy Ty możesz.

A jaką nazwą jest opisana ta nowa debetówka w systemie transakcyjnym?

Muszę poznać alternatywne sposoby bezpłatnego pobierania pieniędzy, bo gotówka czasem jest konieczna.

W santim możesz odżałować 3zł miesięcznie za debetówkę (bodajże daje wszystkie bankomaty bezpłatne, ale lepiej sprawdź sam, jeśli miałbyś zamiar skorzystać) albo ryzykować 5zł, jeśli zapomnisz zapłacić 5 razy w miesiącu.
Oprócz tego jest blik - kiedyś  to pytałem i ZTCP odpowiedzieli, że jest bezpłatny we wszystkich bankomatach, jakie go obsługują, czyli (odkąd doszedł żubr) ponad 80% - większy problem jest tylko z sieciami spółdzielni, oprócz tego nie ma też w popierdółkach mających po 50-100 maszyn.. Problem oczywiście taki, że wymaga telefonu/tabletu z androidem/ios i łączności z netem.
Blik pozwala też na wypłatę (przynajmniej sam testowałem, że w bankomatach santendera to działa, nie wiem jak w innych; na płacenie też teoretycznie to pozwala, ale np. w biletomacie w autobusie w DC nie można) czekiem - tworzysz "czek" składający się z 9 cyfr i mający przydzieloną maksymalną sumę, zapisujesz na kartce i idziesz do bankomatu tylko z kartką.
Wadą wciąż jest to, że potrzebne jest urządzenie j..w. - ze znanych mi banków jedynie ing pozwala na generację kodu blik w ST - ale chyba nawet on nie pozwala w ST zrobić czeku.
I niestety nie da się tych czeków narobić na zapas (np. na telefonie z wystawy w media markt czy euro ;) - po pierwsze mają ograniczony czas ważności, a po drugie - przynajmniej w inteligo - utworzenie czeku zakłada blokadę (a w inteligo nawet na 5zł większą niż wartość czeku - na wypadek realizacji w obcym bankomacie, bo tam wypłaty blik darmowe tylko w bankomatach pko i santandera - a bezpłatność santandera też mieli likwidować).

Pozostałe metody to założenie konta w innym banku i trzymanie tam awaryjnej sumy, a w razie potrzeby większej wypłaty - przelew.
Bezpłatne 3*0 (konto, karta, wszystkie bankomaty w PL) znajdziesz w nest, idei i getoucie.
Bezpłatne konto i karta, ale bankomaty tylko planet cash - w bgż bnpp.
milek, CA i pekao dla 3*0 wymagają wpływu 500/1k i min. jednej zapłaty kartą w miesiącu - ale za założenie konta można dostać 100/200zł.
mBąk - konto i blik we wszystkich bankomatach, teraz mają nową taryfę "osobiste" - karta darmowa przy 1 transakcji miesięcznie, ale czy dają wszystkie bankomaty czy tylko euronet, to nie pamiętam już do tego min. bezpłatna wypłata to 100zł.
Oraz jeszcze kantor aliora - bezpłatne konto i obsługa kasowa - tylko sprawdź, czy oddział, który ew. masz blisko, ma kasę - bo ostatnio mocno likwidują. Oprócz tego oczywiście platforma do wymiany walut i bezpłatne debetówki walutowe.

Data: 2019-02-27 10:19:37
Autor: PP
W dniu 2019-02-26 o 20:41, Akarm pisze:

[...]

Skąd info, że nie będzie przedłużania?

Data: 2019-02-27 14:02:10
Autor: Akarm
W dniu 2019-02-27 o 10:19, PP pisze:

Skąd info, że nie będzie przedłużania?

Od konsultanta.
A nawet od dwóch.
Jedna konsultantka w oddziale, drugi konsultant telefoniczny.
Ale może to ściema?
Bo przecież zawarłem z bankiem umowę. A skoro drugi bank przejął mnie z całym dobrodziejstwem inwentarza, to powinien dotrzymać umowy.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-27 05:14:04
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 27 lutego 2019 14:02:30 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

Bo przecież zawarłem z bankiem umowę. A skoro drugi bank przejął mnie z całym dobrodziejstwem inwentarza, to powinien dotrzymać umowy.

A zapewne w umowie napisane jest, że bank może rozwiązać tą umowę z powodu "bo tak", jedynie zachowując 2-miesięczny termin wypowiedzenia.
Albo i bez terminu, jeśli karcie kończy się ważność.
Więc przeczytaj.

Np. w umowie mojej "dożywotnio" bezpłatnej KK z citka tak mam - jak się bankowi zachce to mi ją może zamknąć z 2-miesięcznym terminem wypowiedzenia - i już.

Data: 2019-02-27 15:10:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3aa7d004-74aa-4fef-80de-8b38ac450380@googlegroups.com...
[...]

Umowa chyba nie byla terminowa, wiec mimo uplywu daty waznosci na karcie powinni przyslac nową, lub umowe wypowiedziec  :-)

Np. w umowie mojej "dożywotnio" bezpłatnej KK z citka tak mam - jak się bankowi zachce to mi ją może zamknąć z 2-miesięcznym terminem wypowiedzenia - i już.

Ale czy moze wprowadzic oplaty ? :-)

A tak swoja droga ... niektorzy moga traktowac KK jako dlugoterminowy kredyt, i im sie te 2 miesiace moga nie spodobac.
Szczegolnie ze City udziela limitu ... 3 miesieczna pensja, czy wiecej miesiecy po odjeciu srednich/minimalnych kosztow utrzymania ?

J.

Data: 2019-02-27 14:12:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c768a53$0$490$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i dotrzymuje, ale zapewne DB zastrzegl sobie, ze moze wypowiedziec umowe karty/zmienic produkt/zmienic warunki ... a klient sie godzi, lub umowa sie rozwiazuje z okresem wypowiedzenia :-)

Na razie cos slysze, ze te stare karty DB maja problemy z placeniem w internecie.

J.

Santander wymienia karty przejęte z Deutsche Banku.