Sasin nie uczestniczył w objeździe trasy. A powinien.

Data: 2011-04-08 09:07:05
Autor: Przemysław W
Sasin nie uczestniczył w objeździe trasy. A powinien.
Minister w kancelarii prezydenta Kaczyńskiego Jacek Sasin nie uczestniczył w rekonesansie dzień przed przylotem prezydenta do Smoleńska - powiedział w specjalnym wywiadzie dla Piotra Świerczka z TVN24 szef BOR gen. Marian Janicki. Dodał, że jest to w zwyczaju. Dlaczego Sasin na rekonesans nie pojechał - nie wiadomo.
- Ostatni rekonesans przed uroczystościami w Katyniu miał miejsce w piątek 9 kwietnia. Wtedy miał się odbyć objazd trasy przez moich kolegów i gubernatora obwodu. W tym rekonesansie miał uczestniczyć Jacek Sasin. Z tego co wiem, nie uczestniczył - zaznaczył Janicki. Nie wie dlaczego, BOR tego nie sprawdzał.

Janicki w wywiadzie opowiadał też o działaniach BOR tuż po katastrofie smoleńskiej. - Kilkanaście minut po katastrofie koledzy, którzy byli w Katyniu, dojechali na lotnisko w Smoleńsku. Natychmiast zostali poproszeni przez rosyjskich prokuratorów, żeby pomogli w identyfikacji zwłok. I to uczynili - powiedział Janicki.

- Kiedy przyleciałem wieczorem, rozmawiałem z kolegami. Było ciężko. To, w jakim stanie znajdowali się funkcjonariusze, to się nie da opisać - wyznał. To były twarze ludzi, którym umarli najbliżsi. To byli ludzie wstrząśnięci, załamani - dodał.

Cały wywiad z gen. Marianem Janickim

"Widziałem ciało pana prezydenta"

Koledzy przekazali mu informację, że odnalezione zostało ciało prezydenta. - Zapytali mnie, czy chcę je zobaczyć. Powiedziałem, że tak. Leżało na noszach przykryte białym płótnem. Obok leżał pan prezydent Kaczorowski i pan marszałek Putra. Widziałem ciało pana prezydenta Kaczyńskiego. Wydawało mi się, że to on. Na 90 procent - powiedział.

Uściślił też informacje o tym, że funkcjonariusze BOR musieli pilnować ciała Lecha Kaczyńskiego i bronić go przed Rosjanami. - Chodziło prawdopodobnie tylko o to, że wszystkie zwłoki zabierane były do Moskwy. Nie bronili go. Nie został też rozpoznany po rzekomym chipie - zdementował Janicki. - Nikt też nie strzelał, bo i taka informacja się pojawiła, że biliśmy się z Rosjanami, bo chcieli nam odebrać ciało prezydenta. Dementuję to, absolutnie - dodał.

"Nie spychaliśmy nikogo do rowu"
      Nikt też nie strzelał, bo i taka informacja się pojawiła, że biliśmy się z Rosjanami, bo chcieli nam odebrać ciało prezydenta. Dementuję to, absolutnie
gen. Marian Janicki, szef BOR

Janicki pytany był również o sprawę kolumny, w której jechał Jarosław Kaczyński i która miała być celowo spowolniana tak, by zdążył wyprzedzić go Donald Tusk. Szef rządu przybył do Smoleńska wcześniej, mimo że jego samolot wylądował po maszynie, która przywiozła Jarosława Kaczyńskiego.

- Wsiedliśmy do samochodów z kolumny, którą przygotowali Białorusini. Ruszyliśmy w stronę Smoleńska. Po drodze mijaliśmy wszystkie samochody jadące w tym samym kierunku. W pewnym momencie minęliśmy autokar wiozący pana prezesa Kaczyńskiego wraz z delegacją. Nie było to nic dziwnego, bo kolumna stworzona przez Federalną Służbę Ochrony, która pilotuje polskiego premiera na terytorium Rosji, rządzi się swoimi prawami. To szybka jazda, i szybko jechaliśmy. Ale nie spychaliśmy nikogo do rowu, żadnego samochodu nie zatrzymywaliśmy - stwierdził.

http://www.tvn24.pl/-1,1698610,0,1,sasin-nie-uczestniczyl-w-objezdzie-trasy-a-powinien,wiadomosc.html

Przemek

--

"Przed katastrofą ojciec Rydzyk nazwał Lecha Kaczyńskiego "oszustem", krytykując głowę państwa za politykę wobec środowisk żydowskich. Marię Kaczyńską Rydzyk nazwał "czarownicą". Wtedy, gdy pluto na jego rodzinę, prezes PiS, udawał, że deszcz pada."

Data: 2011-04-08 13:12:50
Autor: El condor

"Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote in message news:inmc6t$135$1inews.gazeta.pl...
[...]

W pi...e niech se wsadzi judasz ten zwyczaj. Niech POwie co robil BOR zamiast tego co mial robic...

Sasin nie uczestniczył w objeździe trasy. A powinien.