Sawicki powinien wyleciec na zbity pysk!

Data: 2010-10-29 09:56:20
Autor: Tomek
Sawicki powinien wyleciec na zbity pysk!

Użytkownik "Jarek nie obronił kżyża" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:iadoo6$q0a$1inews.gazeta.pl...
Minister rolnictwa Marek Sawicki (PiS) w Radiu TOK FM oskarżył dziennikarzy o prowadzenie nagonki na rolników. I sugerował, że w tej nagonce brał też udział śp. rzecznik praw obywatelskich Janusz Kochanowski. Bo zapytał Trybunał Konstytucyjny, czy zasada, wedle której państwo płaci składkę zdrowotną za rolników, jest zgodna z konstytucją, a o inne grupy zwolnione z płacenia składek nie pytał.

Sawicki jest z PSL. Ale miło, że tak masz w podświadomości ten PiS... :-)

Z KRUSEM na krótką metę nikt sobie nie poradzi. Sawicki ma prawo - nawet jeśli to sprzeczne z opiniami innych ludzi - uważać to, co uważa.
Sawicki doskonale wie, że KRUS jest niesprawiedliwy, ale - jak kiedyś słyszałem jego wypowiedź - jest to wybór między dżumą i cholerą. Bo najzwyczajniej w świecie wielu ludzi nie stać na opłacenie wyższych składek. I co z nimi zrobić? Przepchnąć do szarej strefy? Przerzucić wydatki na ich leczenie do opieki społecznej? Czy po prostu porzucić, jak to ma miejsce w wielu afrykańskich krajach? Nie ma tu dobrego rozwiązania...
Tomek
Ps. Zainteresuj się też, ile wynosi amerytura rolnicza - jest dość proporcjonalna do wpłacanej na KRUS składki.

Data: 2010-10-29 10:46:37
Autor: dK

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4cca80e9$0$22797$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Proste rozwiązanie. Jeśli go NIE stać na opłacanie składek, to przedstawia odpowiednie wyliczenia dokumentujace ten fakt w swojej gminie. Gmina weryfikuje rzetelność wyliczeń i zwalnia go w części, a nawet całości za płatność składki obciążajac system pomocy społecznej (traktowany jest jak bezrobotny). I tak obecna wysokość składki pokrywa chyba tylko ich dalszą obsługę i z punktu widzenia systemu finansowania służby zdrowia jest bezproduktywna.
W całej tej aferze nie chodzi przecież Sawickiemu o biednego rolnika, ale żeby nie uszczuplić kieszeni bogatych rolników. PSL jest obecnie partią, która chroni interesy bogatych. Reszta - biedota - odeszła pod skrzydła najpierw Samoobrony, a potem PiS, czy SLD.
Dlaczego mnie, pracującego na własny rachunek musi być zawsze stać na składkę NFZ/ZUS-owską? W każdej działalnosci są tłuste i chude lata.

dK

Data: 2010-10-29 14:48:14
Autor: Jarek nie obronił kżyża
[...]

Tutaj nie może byc mowy o krótkiej mecie, tylko sprawę należy rozwiązac raz na zawsze. Nie wiem ile wynosi emerytura rolnicza, ale wiem, że w mieście każdy płaci składki od swoich dochodów, nawet kilkusetzłotowych emerytur i rent i nikt nie próbuje obarczyc tym ciężarem skarbu państwa. Podobny problem jest z innymi grupami społecznymi, którzy nie płacą składki zdrowotnej jak księża, mundurowi. Z tym trzeba po prostu skończyc.

   Przemysław Warzywny

--

"Chcę wprowadzić nowy świecki obyczaj, że politycy odpowiadają przed ludźmi,
 a nie przed hierarchią kościelną -mówił premier Donald Tusk w Radiu TOK FM,

Sawicki powinien wyleciec na zbity pysk!