Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

Data: 2010-06-28 22:01:39
Autor: Daniel Kubiak
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Witam,

Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-06-28 20:14:59
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Daniel Kubiak wrote:

Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć?

Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-28 22:52:03
Autor: Daniel Kubiak
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
W dniu 28.06.2010 22:14, to pisze:

Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.

Co masz na myśli?

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-06-28 21:02:03
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Daniel Kubiak wrote:

Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.

Co masz na myśli?

Amputacje po stłuczce z SUV-em.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-28 23:09:28
Autor: MadMan
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Dnia 28 Jun 2010 21:02:03 GMT, to napisa³(a):

¦wietne auto dla ludzi, którym znudzi³y siê dolne koñczyny.

Co masz na my¶li?

Amputacje po st³uczce z SUV-em.

Po co t³uc siê z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-28 21:53:03
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
MadMan wrote:

Po co tłuc się z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :)

A ktoÅ› to robi celowo?

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-29 12:30:33
Autor: kamil
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON


"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4c290dcb$0$2591$65785112news.neostrada.pl...
Daniel Kubiak wrote:

Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.

Co masz na myśli?

Amputacje po stłuczce z SUV-em.

Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..





Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-29 14:36:35
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
kamil wrote:

Amputacje po stłuczce z SUV-em.

Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..

No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o głowę. ;)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-29 23:04:47
Autor: Waldek Godel
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisa³(a):

Amputacje po st³uczce z SUV-em.

Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..

No w przypadku st³uczki z du¿ym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o g³owê. ;)

Co i tak daje wiêksze szanse na prze¿ycie ni¿ wiêkszo¶c suvów na drogach..
Ma³o który z nich ma dobre wyniki crashtestów

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-06-30 10:54:56
Autor: kamil
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON


"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:r7xbnitqiy9c.dlglepper.institute.com...
Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisa³(a):

Amputacje po st³uczce z SUV-em.

Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..

No w przypadku st³uczki z du¿ym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o
g³owê. ;)

Co i tak daje wiêksze szanse na prze¿ycie ni¿ wiêkszo¶c suvów na drogach..
Ma³o który z nich ma dobre wyniki crashtestów

Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-30 10:57:20
Autor: kamil
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i0f49h$plu$1inews.gazeta.pl...
No w przypadku st³uczki z du¿ym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o
g³owê. ;)

Co i tak daje wiêksze szanse na prze¿ycie ni¿ wiêkszo¶c suvów na drogach..
Ma³o który z nich ma dobre wyniki crashtestów

Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4


Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ


Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-30 11:41:59
Autor: Waldek Godel
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisa³(a):

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4

Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal.

W ogóle wygl±da, ¿e niewiele chcesz wiedzieæ, bo jakby¶ choæ troche chcia³,
to by¶ co¶ wiedzia³.
Np wiedzia³by¶, ¿e porównywanie konstrukcji z pierwszej po³owy lat 90 z
konstrukcj± z drugiej po³owy lat 2000 jest dosyæ ¿a³osne i ¿enuj±ce.
¯a³osne dla porównuj±cego i ¿enuj±ce dla tych co musz± te teksty czytaæ.
Tu jest crash test Saxo:
http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
nie jest imponuj±co... ale...
tu jest test sporo lat m³odszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
przed wycofaniem Saxo, wiêc technologicznie przepa¶æ):
http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=related
widzisz jak±¶ istotn± ró¿nicê miêdzy Freelanderem a Saxo? Bo ja
niespecjalnie.
No to mo¿e akurat Freelander jest nêdzny? No dobra, we¼my tak± Vitarê z
rocznikó 99-05 (czyli dajemy jej 4 lata przewagi)
http://www.youtube.com/watch?v=_rwLaf_1ip4
ups... no peszek, gorzej ni¿ Saxo
no to id¼my ca³o¶ciowo z rocznika wprowadzenia Saxo na rynek (1996):
http://www.youtube.com/watch?v=s_hFog1Nskk
http://www.youtube.com/watch?v=fzwzWI-WYBQ

Discovery 2 - ciut lepiej ni¿ Saxo
Ford Explorer - ¿enada, na poziomie Saxo (pomijajac ¿e to jeden z tych co
sie przewraca³y jak brykaj±cy szczeniak, co namiêtnie zrzucano na opony,
tyle, nawet je¿eli to opony, to by³y one montowane fabrycznie)
Grand Cherokee - no jest lepiej, co nie przeszkadza za³atwiæ mu ciê¿kich
uszkodzeñ nóg (co¶ by³o o nogach wspominane, prawda??), oprócz tego to
ZTCP, to Grand ma ramê, prawda?
Isuzu Rodeo / Opel Frontera - klêska... na ca³ej linii
Chevy Blazer - to samo




--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-06-30 12:43:20
Autor: kamil
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1ebtppeta0yqq$.dlglepper.institute.com...
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisa³(a):

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4

Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal.

W ogóle wygl±da, ¿e niewiele chcesz wiedzieæ, bo jakby¶ choæ troche chcia³,
to by¶ co¶ wiedzia³.
Np wiedzia³by¶, ¿e porównywanie konstrukcji z pierwszej po³owy lat 90 z
konstrukcj± z drugiej po³owy lat 2000 jest dosyæ ¿a³osne i ¿enuj±ce.
¯a³osne dla porównuj±cego i ¿enuj±ce dla tych co musz± te teksty czytaæ.
Tu jest crash test Saxo:
http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
nie jest imponuj±co... ale...
tu jest test sporo lat m³odszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
przed wycofaniem Saxo, wiêc technologicznie przepa¶æ):
http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=related

Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-30 12:48:58
Autor: kamil
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i0fakp$j0j$1inews.gazeta.pl...


Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.

Kolejny piekny przyklad. Yaris calkiem niezle radzi sobie w testach:

http://www.youtube.com/watch?v=WGrNBxfpXVg

Gorzej, kiedy wpada na zwykle, rodzinne auto jakich pelno na drogach:

http://www.youtube.com/watch?v=uHiYSAenanM

Nie trzeba nawet ratownikow ze specjalistycznym sprzetem - kierowca sam przez drzwi wypada.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-30 19:54:42
Autor: ToMasz
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten
Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga
strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie
grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.
100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie
prze¿yjesz starcia z suvem, a mój kumpel zawodowy kierowca powie nie
kupuj suva bo nie prze¿yjesz wypadku z autobusem. Co maj± powiedzieæ
w³a¶ciciele smartów, rowerzy¶ci,  motocykli¶ci?

ToMasz

Data: 2010-06-30 19:30:10
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
ToMasz wrote:

100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie
przeżyjesz starcia z suvem, a mój kumpel zawodowy kierowca powie nie
kupuj suva bo nie przeżyjesz wypadku z autobusem. Co mają powiedzieć
wÅ‚aÅ›ciciele smartów, rowerzyÅ›ci,  motocykliÅ›ci?

Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiąc już o wygodzie.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-07-01 00:00:03
Autor: Daniel Kubiak
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
W dniu 30.06.2010 21:30, to pisze:

Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiąc już o wygodzie.

Np. jakie? Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglÄ…dajÄ… podobnie.

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-07-02 00:21:30
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Daniel Kubiak wrote:

Np. jakie?

Praktycznie każde większe.

Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglÄ…dajÄ…
podobnie.

Jak się tych testów nie rozumie, to być może.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-07-02 14:16:39
Autor: Daniel Kubiak
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
W dniu 02.07.2010 02:21, to pisze:

Praktycznie każde większe.

Citroen Saxo: http://www.euroncap.com/tests/citroen_saxo_2000/70.aspx
Nissan Almera: http://www.euroncap.com/tests/nissan_almera_1999/39.aspx

Nissan niby większy, w podobnej cenie (może nawet droższy). Patrząc na
wyniki testów Saxo wypada zdecydowanie lepiej w zderzeniu czołowym.

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-06-30 14:53:11
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Waldek Godel wrote:

W ogóle wygląda, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakbyś choć troche
chciał, to byś coś wiedział.
Np wiedziałbyś, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z
konstrukcją z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenujące.

Ale teraz jest 2010 a nie 1995 i jeśli oceniamy przydatność auta to należy je porównać z takimi, jakie jeżdżą teraz na drogach.

Żałosne dla porównującego i żenujące dla tych co muszą te teksty czytać.
Tu jest crash test Saxo:
http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg nie jest imponujÄ…co...

Nie jest imponujÄ…co? Jest tragicznie!

ale...
tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
przed wycofaniem Saxo, więc technologicznie przepaść):
http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=related widzisz jakÄ…Å›
istotną różnicę między Freelanderem a Saxo? Bo ja niespecjalnie.

Ja widzę zasadniczą nawet w tym teście. A gdybyś zderzył Freelandera z Saxo, to z tego drugiego w ogóle zostałaby kanapka.

No to może akurat Freelander jest nędzny? No dobra, weźmy taką Vitarę z
rocznikó 99-05 (czyli dajemy jej 4 lata przewagi)
http://www.youtube.com/watch?v=_rwLaf_1ip4 ups... no peszek, gorzej niż
Saxo

Vitara rzeczywiście jakaś gejowa jest, ale w zderzeniu Vitary z Saxo zdecydowanie wolałbym siedzieć w Vitarze.

Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo
Ford Explorer - żenada, na poziomie Saxo

Nie ośmieszaj się tymi porównaniami, nawet Euro NCAP pisze wyraźnie na swoich stronach, ze wyniki pomiędzy klasami są NIEPORÓWNYWALNE. Jesli Saxo dostało 1 czy 2 gwiazdki w klasie najmniejszej, to można je porównać z jakimś SUV-em chyba tylko z ujemnymi gwiazdkami. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-07-01 09:02:24
Autor: Agent
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON


Nie ośmieszaj się tymi porównaniami, nawet Euro NCAP pisze wyraźnie na
swoich stronach, ze wyniki pomiędzy klasami są NIEPORÓWNYWALNE. Jesli
Saxo dostało 1 czy 2 gwiazdki w klasie najmniejszej, to można je porównać
z jakimÅ› SUV-em chyba tylko z ujemnymi gwiazdkami. ;-)

Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze auta o małej ilości gwiazdek zawsze wyglądają źle po kolizji bez względu czy to auto małe czy duże.

Data: 2010-07-02 00:22:04
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Agent wrote:

Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze
auta o małej ilości gwiazdek zawsze wyglądają źle po kolizji bez względu
czy to auto małe czy duże.

Bzdura, bzdura, bzdura. Znajdź sobie filmik gdzie zderzają małe z dużym, oba o tej samej liczbie gwiazdek i wyciągnij wnioski.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-07-02 15:17:28
Autor: Tomek
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

Discovery 2 - ciut lepiej ni¿ Saxo
Ford Explorer - ¿enada, na poziomie Saxo (pomijajac ¿e to jeden z tych co
sie przewraca³y jak brykaj±cy szczeniak, co namiêtnie zrzucano na opony,
tyle, nawet je¿eli to opony, to by³y one montowane fabrycznie)
Grand Cherokee - no jest lepiej, co nie przeszkadza za³atwiæ mu ciê¿kich
uszkodzeñ nóg (co¶ by³o o nogach wspominane, prawda??), oprócz tego to
ZTCP, to Grand ma ramê, prawda?
Isuzu Rodeo / Opel Frontera - klêska... na ca³ej linii
Chevy Blazer - to samo




Moja zona kilka lat temu uderzy³a przodem astry F  w bok saxo. Prêdko¶æ 30km/h. Astra zbity reflektor, zarówki ca³e, trochê pogiêty b³otnik. Saxo do kasacji, gdyby siedzia³ kto¶ na miejscu pasa¿era to pewnie wyladowa³by w szpitalu. Wielko¶æ ma spore znaczenie, tak jak i wiek auta

Data: 2010-06-30 13:09:55
Autor: Daniel Kubiak
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze:

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4


Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ


Ciê¿ko jest porównywaæ dwa auta z ró¿nych epok. Przegl±daj±c crash testy
popularnych i zbli¿onych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
wypada ¼le.

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-06-30 12:40:43
Autor: kamil
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON


"Daniel Kubiak" <danielnet@ihatespampoczta.onet.pl> wrote in message news:i0f8il$t60$1news.onet.pl...
W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze:

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4


Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ


Ciê¿ko jest porównywaæ dwa auta z ró¿nych epok. Przegl±daj±c crash testy
popularnych i zbli¿onych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
wypada ¼le.

Ty zdaje sie masz problem z rozumowaniem. Pokazalem wyraznie, jak bardzo zderzenie z SUVem zmienia wynik testu dla takiego malego pierdzidelka. Skoro Saxo rozpadl sie przy trafieniu w nieruchoma przeszkode bardziej, od 500-tki wjezdzajacej pod SUVa, wyobraz sobie jak te male pierdzidelko przejdzie probe z czyms wiekszym na drodze.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-01 09:04:11
Autor: Agent
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ


Ciê¿ko jest porównywaæ dwa auta z ró¿nych epok. Przegl±daj±c crash testy
popularnych i zbli¿onych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
wypada ¼le.

Dok³adnie. Niech kto¶ poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze ni¿ Saxo za t± sam± kwotê i o podobnym stanie technicznym.

Data: 2010-07-02 00:23:20
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Agent wrote:

Dokładnie. Niech ktoś poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze niż
Saxo za tÄ… samÄ… kwotÄ™ i o podobnym stanie technicznym.

Prawie każde większe. 106/Saxo było uznawane za niebezpieczne auto już w swoich czasach, a teraz, ponad 10 lat później, w ogóle nie ma o czym mówić.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-30 11:19:03
Autor: Waldek Godel
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisa³(a):

Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.


Po ciekawych drogach je¼dzisz.. u was tylko same saxo i suvy s±? A jak
dokonali¶cie tego cudu, ¿e suvy ju¿ nie zderzaj± siê ze sob±?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-06-30 12:45:22
Autor: kamil
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON


"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:nul9x0ga4sf2$.dlglepper.institute.com...
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisa³(a):

Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.


Po ciekawych drogach je¼dzisz.. u was tylko same saxo i suvy s±? A jak
dokonali¶cie tego cudu, ¿e suvy ju¿ nie zderzaj± siê ze sob±?

Przecietny Mondziak, CR-Vka czy inne rodzinne auto wazy prawie dwukrotnie wiecej od Saxo. Fizyki nie oszukasz.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-30 14:44:11
Autor: to
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Waldek Godel wrote:

Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większośc suvów na
drogach.. Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów

Po pierwsze nie SUV-y, tylko pickupy, po drugie kiepskie wyniki mają w starciu ze ścianą, a nie z Saxo i wreszcie po trzecie -- wyniki pomiędzy klasami są nieporównywalne. A tak po za tym to masz rację. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-28 22:12:59
Autor: solar
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
W dniu 2010-06-28 22:01, Daniel Kubiak pisze:
Witam,

Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżę xTrailem. Po przesiadce w Saxo mam wrażenie, że zmieszczę się w każdą dziurę, przejadę pod Tirem no i odstawiam wszystkich na skrzyżowaniu. :)
Z wad - jestem dość duży i mam problem z wsiadaniem, bo kierownica nie ma regulacji w pionie.
Z zalet - jeden z niewielu francuzów, w którym można wymienić same sworznie wahaczy.
Więcej nie robiłem, bo auto ma 25 tyś. przebiegu. :)

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa."
                                      Å›w. Bernard z Clairvaux

Data: 2010-06-28 22:51:42
Autor: Daniel Kubiak
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
W dniu 28.06.2010 22:12, solar pisze:

Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżę xTrailem. Po
przesiadce w Saxo mam wrażenie, że zmieszczę się w każdą dziurę,
przejadę pod Tirem no i odstawiam wszystkich na skrzyżowaniu. :)
Z wad - jestem dość duży i mam problem z wsiadaniem, bo kierownica nie
ma regulacji w pionie.
Z zalet - jeden z niewielu francuzów, w którym można wymienić same
sworznie wahaczy.
Więcej nie robiłem, bo auto ma 25 tyś. przebiegu. :)

Dzięki za informacje. Bardzo wysoki nie jestem, więc nie powinno być
problemów.

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-06-29 07:15:46
Autor: Agent
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

Użytkownik "Daniel Kubiak" <danielnet@ihatespampoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i0av02$ltp$1news.onet.pl...
Witam,

Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Miałem poprzednika AX z silnikiem 1.5 D. Silnik MZ fajny, nieźle jechał z zapalaniem żadnego problemu byleby świece miał sprawne a na niesprawnych 2 też palił tylko gorzej. Przy ok 250 tys (licznikowych bo dokładnie nie wiadomo) poleciała pompa wtryskowa Lukas do której każdy podchodzi jak do jeża. Okazało sie że do wymiany w niej było łożysko (zwykłe kulkowe za grosze). Po wymianie dalej chodził ok. Z droższych spraw to jeszcze poszła tylna belka ale dopiero przy 300 tys. Naprawa 660 zł - w znanym już Antalex. Z wad Saxo dodałbym napewno to http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg

Data: 2010-06-29 08:33:08
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Daniel Kubiak pisze:
Witam,

Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Pozdrawiam
Daniel
Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40% miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił średnio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i miekkie jak na auto tej klasy.
Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo, postaram sie pomoc.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-06-29 10:13:01
Autor: krzysiek82
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
jednym z
bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza.

Ta rdza pojawia się od środka (np dlatego, że woda przeciekała do środka?) czy gdzieś od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem się z tym problemem także w p106 i AX

--
krzysiek82

Data: 2010-06-29 10:39:46
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
krzysiek82 pisze:
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
jednym z
bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza.

Ta rdza pojawia się od środka (np dlatego, że woda przeciekała do środka?) czy gdzieś od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem się z tym problemem także w p106 i AX

Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza. Mialem z tym problem w Saxo, wody w bagazniku nie bylo, w lampach takze. Wszystkie zatyczki w podlodze i profilach byly na swoim miejscu.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-06-29 10:47:09
Autor: krzysiek82
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza.

czyli kwestia zakonserwowania o ile rudej jeszcze nie ma, założenia nadkoli i po problemie, przynajmniej teoretycznie.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-29 13:02:54
Autor: Agent
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:i0cbgi$dje$1news.onet.pl...
krzysiek82 pisze:
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
jednym z
bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza.

Ta rdza pojawia się od środka (np dlatego, że woda przeciekała do środka?) czy gdzieś od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem się z tym problemem także w p106 i AX

Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza. Mialem z tym problem w Saxo, wody w bagazniku nie bylo, w lampach takze. Wszystkie zatyczki w podlodze i profilach byly na swoim miejscu.

Dokładnie. W AX pomiedzy błotnik zewnętrzny a wewnętrzny można było wsadzić prawie calą rękę. Na górze było zwężenie gdzie idealnie osadzało się błoto. Dlatego nie było dziwne że błotnik zaczynał gnic jakby w połowie.. Myślę że dobre szczelne nadkole załatwiło by problem

Data: 2010-06-29 23:59:06
Autor: Daniel Kubiak
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
W dniu 29.06.2010 08:33, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na
prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40%
miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił
średnio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres
uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu
fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz
tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie
okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal
nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres
uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu
hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z
bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do
wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na
wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane
w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem
nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei
byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez
amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i
miekkie jak na auto tej klasy.
Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego
immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik
kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej
manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim
styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo,
postaram sie pomoc.

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, chyba wszelkie wątpliwości
zostały rozwiane. Autko jest rozsądne i tanie w eksploatacji, pozostaje
tylko kwestia bezpieczeństwa i tylnej belki...

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-06-29 11:33:09
Autor: Piotr Klimek
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Dnia (Mon, 28 Jun 2010 22:01:39 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam,

Upatrzy³em sobie do¶æ niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagê biorê dwie mo¿liwo¶ci
odno¶nie silnika 1.1 benzyna (ponoæ oszczêdny i do¶æ zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoæ jeszcze bardziej oszczêdny). Mo¿e kto¶ z Szanownych
Grupowiczów mia³ do czynienia z tym autem i mo¿e co¶ powiedzieæ na jego
temat, jakie¶ wady i zalety. Na co zwracaæ uwagê i czy jest sens takie
auto nabyæ? W sieci wyczyta³em tyle, ¿e hamulce i zawieszenie s±
wra¿liwe na nasze drogi, poza tym same pochwa³y. Jakie s± orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki). Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm. Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-06-29 14:49:52
Autor: Agent
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

U¿ytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrn.pl.i2jmfm.u4n.usenetpiko.homelinux.net...


Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

A co robi³e¶ w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzy³em siê niczego co mo¿naby zrobiæ bez jej demonta¿u. Przy okazji - Kazdy mechanik Ci powie ¿e demonta¿ i monta¿ sprawnego ³o¿yska bardzo negatywnie wp³ywa na jego trwa³o¶æ. I tak doszed³em do wniosku ¿e lepiej nic nie robiæ i  wydac 660 z³ raz na 250 tys km ni¿ serwisowaæ co 50 tys km i p³aciæ za to parê stówek za ka¿dym razem.

Data: 2010-06-29 13:41:29
Autor: Piotr Klimek
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Dnia (Tue, 29 Jun 2010 14:49:52 +0200) ktos podajacy sie za Agent
wyklawiaturowal co nastepuje:

Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

A co robi³e¶ w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzy³em siê niczego co mo¿naby zrobiæ bez jej demonta¿u. Przy okazji - Kazdy mechanik Ci powie ¿e demonta¿ i monta¿ sprawnego ³o¿yska bardzo negatywnie wp³ywa na jego trwa³o¶æ. I tak doszed³em do wniosku ¿e lepiej nic nie robiæ i  wydac 660 z³ raz na 250 tys km ni¿ serwisowaæ co 50 tys km i p³aciæ za to parê stówek za ka¿dym razem.

Prawde mowiac juz nie pamietam. Oddalem samochod zaufanemu mechanikowi po
tym jak zaczalem jego eksploatacje i wiem, ze trzeba bylo wszystko
powymieniac, bo moi rodzice nigdy nie zagladali do tylnego zawieszenia. Ja
nim przejechalem niecale 20kkm, wiec nic wiecej nie trzeba bylo robic. Byc
moze faktycznie zle oszacowalem te 50kkm, to opinia wyczytana kiedys w
sieci. Jesli wprowadzilem nia kogos w blad to sorry.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-06-30 00:00:43
Autor: Daniel Kubiak
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze:

Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki). Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm. Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)

Dziêki za odpowied¼. Wychodzi na to, ¿e 1.5D raczej nadaje siê do miasta
ni¿ poza ;-)

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-06-30 06:19:49
Autor: Piotr Klimek
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Dnia (Wed, 30 Jun 2010 00:00:43 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje:

Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki). Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm. Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)

Dziêki za odpowied¼. Wychodzi na to, ¿e 1.5D raczej nadaje siê do miasta
ni¿ poza ;-)

Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-06-30 12:51:59
Autor: Daniel Kubiak
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
W dniu 30.06.2010 08:19, Piotr Klimek pisze:

Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy.


Wcze¶niej je¼dzi³em pand± na d³ugich trasach i nie mia³em problemów.
Jedyne czego brakowa³o to klimatyzacji ;-)

Pozdrawiam
Daniel

Data: 2010-06-30 11:13:57
Autor: Piotr Klimek
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Dnia (Wed, 30 Jun 2010 12:51:59 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy.


Wcze¶niej je¼dzi³em pand± na d³ugich trasach i nie mia³em problemów.
Jedyne czego brakowa³o to klimatyzacji ;-)

Nie napisalem, ze sie nie da :) --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-06-30 07:11:16
Autor: Agent
Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

U¿ytkownik "Daniel Kubiak" <danielnet@ihatespampoczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i0dqb1$sl8$2news.onet.pl...
W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze:

Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki).

Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)

Dziêki za odpowied¼. Wychodzi na to, ¿e 1.5D raczej nadaje siê do miasta
ni¿ poza ;-)

Ja tam je¼dzilem nim z gdañska do zakopanego i do Pragi i jecha³o siê gitara :)

Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona