"Schn±cy" olej do łańcucha

Data: 2012-05-08 10:57:34
Autor: piecia aka dracorp
"Schn±cy" olej do łańcucha
Witam
Frustruje mnie ile syfu przykleja się do ƂaƄcucha. Ostatnio znajomy zachwalaƂ jakiƛ sprej FinishLine do ƂaƄcuchów z teflonem. Ale po spryskaniu musi czekać przeszƂo dobę zanim wyschnie i syf się nie będzie do niego przyklejaƂ. Czyli to nie dla mnie.

Są jakieƛ inne oleje, specyfiki do smarowania ƂaƄcucha rowerowego aby zapewniaƂy smarowanie i nie ƂapaƂy tak mocno kurzu?
Kiedyƛ kilka razy uĆŒyƂem spreju motocyklowego z teflonem ale wybitnie nie nadawaƂ się na ƂaƄcuch rowerowy.

Nadmiar oleju przewaĆŒnie ƛcieram aczkolwiek nie zawsze. Z drugiej strony jakby za mocno wysychaƂ, jak np. olej jadalny to raczej teĆŒ nie za dobrze dla ruchomych poƂączeƄ.

Jakaƛ propozycja?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-08 04:37:27
Autor: rmikke
"Schn±cy" olej do łańcucha
On Tuesday, May 8, 2012 12:57:34 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Witam
Frustruje mnie ile syfu przykleja siê do łańcucha. Ostatnio znajomy zachwalał jaki¶ sprej FinishLine do łańcuchów z teflonem. Ale po spryskaniu musi czekaæ przeszło dobê zanim wyschnie i syf siê nie bêdzie do niego przyklejał. Czyli to nie dla mnie.

S± jakie¶ inne oleje, specyfiki do smarowania łańcucha rowerowego aby zapewniały smarowanie i nie łapały tak mocno kurzu?
Kiedy¶ kilka razy użyłem spreju motocyklowego z teflonem ale wybitnie nie nadawał siê na łańcuch rowerowy.

Nadmiar oleju przeważnie ¶cieram aczkolwiek nie zawsze. Z drugiej strony jakby za mocno wysychał, jak np. olej jadalny to raczej też nie za dobrze dla ruchomych poł±czeń.

Jaka¶ propozycja?

No wiesz, jak chcesz tak całkiem bezobsługowo, to holender z pełn± osłon± łańcucha, turlasz sie dostojnie, raz na rok oddajesz do serwisu i masz z głowy.

A jak siê chce używaæ Sportowej Maszyny, to przynajmniej ZAWSZE przecieraæ t± szmatk± - pomaga, przekonałem siê w końcu do tego (też zawsze wolałem minimum wysiłku w obsługê roweru wkładaæ).

S± takie smary typu WhiteLightning (o ile jeszcze robi±) czy 1-off Finish Line, co to niby same czyszcz±, szybko schn±, nakapaæ, zakrêciæ, przetrzeæ i jedziesz, ale mam wrażenie, że one siê też szybciej zużywaj±, czyli trzeba siê czê¶ciej bawiæ w smarowanie.

Data: 2012-05-08 11:50:28
Autor: piecia aka dracorp
"Schn±cy" olej do łańcucha
Dnia Tue, 08 May 2012 04:37:27 -0700, rmikke napisaƂ(a):

A jak się chce uĆŒywać Sportowej Maszyny, to przynajmniej ZAWSZE
przecierać tą szmatką - pomaga, przekonaƂem się w koƄcu do tego (teĆŒ
zawsze wolaƂem minimum wysiƂku w obsƂugę roweru wkƂadać).

Są takie smary typu WhiteLightning (o ile jeszcze robią) czy 1-off
Finish Line, co to niby same czyszczą, szybko schną, nakapać, zakręcić,
przetrzeć i jedziesz, ale mam wraĆŒenie, ĆŒe one się teĆŒ szybciej
zuĆŒywają, czyli trzeba się częƛciej bawić w smarowanie.

Czyli dalej pozostaje smarować, przetrzeć nadmiar, pojeĆșdzić, wyczyƛcić i od nowa.

Trochę szkoda.

Nawet sobie myƛlaƂem ĆŒe moĆŒe podgrzanie ƂaƄcucha wchodziƂo by w rachubę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-08 04:57:19
Autor: rmikke
"Schn±cy" olej do łańcucha
On Tuesday, May 8, 2012 1:50:28 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Tue, 08 May 2012 04:37:27 -0700, rmikke napisał(a):

> [...]
> przetrzeæ i jedziesz, ale mam wrażenie, że one siê też szybciej
> zużywaj±, czyli trzeba siê czê¶ciej bawiæ w smarowanie.

Czyli dalej pozostaje smarowaæ, przetrzeæ nadmiar, pojeŒdziæ, wyczy¶ciæ i od nowa.

Trochê szkoda.

Nawet sobie my¶lałem że może podgrzanie łańcucha wchodziło by w rachubê.

Albo szukaæ łańcucha na tytanowych mini-super-łożyskach igłowych.

Data: 2012-05-08 14:19:32
Autor: PeJot
"Schnący" olej do ƂaƄcucha
W dniu 2012-05-08 13:50, piecia aka dracorp pisze:

Czyli dalej pozostaje smarować, przetrzeć nadmiar, pojeĆșdzić, wyczyƛcić i
od nowa.

Trochę szkoda.

Brudzący się z zewnątrz ƂaƄcuch ƛwiadczyć moĆŒe o przedawkowaniu smaru.

Nawet sobie myƛlaƂem ĆŒe moĆŒe podgrzanie ƂaƄcucha wchodziƂo by w rachubę.

Wystarczą szybko penetrujące smary na bazie odparowujących pĂłĆșniej rozpuszczalnikĂłw.

--
P. Jankisz
"DopĂłki nie skorzystaƂem z Internetu, nie wiedziaƂem, ĆŒe na ƛwiecie jest

Data: 2012-05-08 14:05:29
Autor: piecia aka dracorp
"Schn±cy" olej do łańcucha
Dnia Tue, 08 May 2012 14:19:32 +0200, PeJot napisaƂ(a):

Wystarczą szybko penetrujące smary na bazie odparowujących pĂłĆșniej
rozpuszczalnikĂłw.
A jakiƛ przykƂad?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-08 18:36:45
Autor: PeJot
"Schn±cy" olej do łańcucha
W dniu 2012-05-08 16:05, piecia aka dracorp pisze:

Wystarcz± szybko penetruj±ce smary na bazie odparowuj±cych póŒniej
rozpuszczalników.
A jaki¶ przykład?

Chyba każdy smar łańcuchowy *w spreju*. Musi byæ rzadki by przecisn±æ siê przez dyszê. Po nasmarowaniu producent zaleca pozostawiæ łańcuch w spokoju, wła¶nie dla odparowania rozpuszczalnika.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2012-05-08 12:26:00
Autor: steve69
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
Jaka¶ propozycja?

Je¶li zależy ci na czysto¶ci napêdu, to:

1. Zamiast oleju w spraju używaæ oleju z "zakraplaczem". Wtedy olej trafi
tylko do rolki ogniwa, a nie na wszystko dokoła.

2. Spróbuj może smarów parafinowych, np. Finish Line Ceramic Wax Lube.

Data: 2012-05-08 13:01:52
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 08 May 2012 12:26:00 +0000,  steve69 napisaƂ(a):

Jeƛli zaleĆŒy ci na czystoƛci napędu, to:

1. Zamiast oleju w spraju uĆŒywać oleju z "zakraplaczem". Wtedy olej
trafi tylko do rolki ogniwa, a nie na wszystko dokoƂa.
Tak robię. PsikadƂa juĆŒ dawno nie uĆŒywam.

2. SprĂłbuj moĆŒe smarĂłw parafinowych, np. Finish Line Ceramic Wax Lube.
Czyli te jak mniemam odparowują jak to pisze Pejot?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-08 07:35:05
Autor: rmikke
On Tuesday, May 8, 2012 3:01:52 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Tue, 08 May 2012 12:26:00 +0000,  steve69 napisał(a):

> Je¶li zależy ci na czysto¶ci napêdu, to:
> trafi tylko do rolki ogniwa, a nie na wszystko dokoła.
Tak robiê. Psikadła już dawno nie używam.

> 2. Spróbuj może smarów parafinowych, np. Finish Line Ceramic Wax Lube.
Czyli te jak mniemam odparowuj± jak to pisze Pejot?

Nie, to raczej te, co ja pisałem, tak maj± (te samoczyszcz±ce).

Data: 2012-05-08 14:53:24
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 08 May 2012 07:35:05 -0700, rmikke napisaƂ(a):

Nie, to raczej te, co ja pisaƂem, tak mają (te samoczyszczące).
A jak z komfortem jazdy na takich olejach?
Z drugiej strony najlepiej mi się jeĆșdziƂo na Rohloffie. ƁaƄcuch ciszej i bardziej miękko pracowaƂ. Ale i po przetarciu szmatką ƂapaƂ syf.

A ĆŒeby nie byƂo ze nie po kropelce dawaƂem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-08 07:58:59
Autor: rmikke
On Tuesday, May 8, 2012 4:53:24 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Tue, 08 May 2012 07:35:05 -0700, rmikke napisał(a):

> Nie, to raczej te, co ja pisałem, tak maj± (te samoczyszcz±ce).
A jak z komfortem jazdy na takich olejach?

Komfort, moim skromnym zdaniem, bardzo dobry. Tylko krótszy.

Data: 2012-05-08 08:03:11
Autor: rmikke
> [...]

> Nie, to raczej te, co ja pisałem, tak maj± (te samoczyszcz±ce).
A jak z komfortem jazdy na takich olejach?
Z drugiej strony najlepiej mi siê jeŒdziło na Rohloffie. Łańcuch ciszej i bardziej miêkko pracował. Ale i po przetarciu szmatk± łapał syf..

A żeby nie było ze nie po kropelce dawałem.

Komfort, MSZ, dobry. Tylko trwa krócej.

Data: 2012-05-08 15:12:15
Autor: Wojciech Waga
On 08/05/12 15:01, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Nie, ten akurat teĆŒ się wyciera, w dodatku jak się tego nie zrobi to ƂaƄcuch zrobi się czarny w <100km.

pozdr.
w.

Data: 2012-05-08 14:00:11
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 08 May 2012 15:12:15 +0200, Wojciech Waga napisaƂ(a):

Nie, ten akurat teĆŒ się wyciera, w dodatku jak się tego nie zrobi to
ƂaƄcuch zrobi się czarny w <100km.
No to ja jeszcze takiego nie miaƂem po którym ƂaƄcuch by się nie brudziƂ.
Rohloff, do piƂ ƂaƄcuchowych, a teraz zuĆŒywam resztki wazelinowego ze względu na opakowanie z dozownikiem. Kiedyƛ jeszcze miaƂem jakiƛ FinishLine i zwykƂy samochodowy ale po wszystkich w gĂłralu się ƂaƄcuch prędzej czy pĂłĆșniej brudziƂ. W szosie to inna bajka.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-08 19:45:49
Autor: Wojciech Waga
On 05/08/2012 04:00 PM, piecia aka dracorp wrote:
[...]

FinishLine i zwykƂy samochodowy ale po wszystkich w góralu się ƂaƄcuch
prędzej czy pĂłĆșniej brudziƂ. W szosie to inna bajka.

Tylko tutaj efekt byƂ z 5x mocniejszy niĆŒ zwykle. Być moĆŒe sam ten ƛrodek robi się czarny od "mielenia".

pozdr.
w.

Data: 2012-05-08 15:03:31
Autor: Krzysztof Magosa
"Schnący" olej do ƂaƄcucha
W dniu 08.05.2012 12:57, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Ja zawsze stosuję Finish Line teflonowy, ale w zakraplaczu.
Po kropelce do ogniwa, nadmiar wycieram szmatą i jadę w trase.
ƁaƄcuch czysty.

Data: 2012-05-08 15:32:17
Autor: mbut
"Schnący" olej do ƂaƄcucha
W dniu 12-05-08 15:03, Krzysztof Magosa pisze:
[...]

A ja uĆŒywam oleju typu Rohloff, na kaĆŒde ogniwko po kropelce, pĂłĆșniej odczekać aĆŒ olej wsiąknie do ƛrodka i na koniec pucu pucu szmatką. Nie ma lepszego oleju.

Data: 2012-05-08 08:23:43
Autor: rmikke
"Schn±cy" olej do łańcucha
On Tuesday, May 8, 2012 3:32:17 PM UTC+2, mbut wrote:

> Ja zawsze stosujê Finish Line teflonowy, ale w zakraplaczu.
> Po kropelce do ogniwa, nadmiar wycieram szmat± i jadê w trase.
> Łańcuch czysty.
A ja używam oleju typu Rohloff, na każde ogniwko po kropelce, póŒniej odczekaæ aż olej wsi±knie do ¶rodka i na koniec pucu pucu szmatk±. Nie ma lepszego oleju.

Hmm, a ile to trzeba czekaæ, aż wsi±knie?

Bo ja to zwykle po "kap kap" pokrêcê chwilê pedałami do tyłu, żeby sie rozprowadziło, czasem siê przejde wyrzuciæ co¶ do ¶mietnika (pare kroków) i od razu "pucu pucu"...

Data: 2012-05-08 18:22:25
Autor: mbut
"Schn±cy" olej do łańcucha
W dniu 12-05-08 17:23, rmikke pisze:
[...]

Olej posiada konsystencjê gêst±, wiêc należy poczekaæ parê godzin i wówczas go wytrzeæ do sucha i jeŒdzisz parêset kilometrów bez smarowania.

Data: 2012-05-08 20:01:01
Autor: ToMasz
"Schnący" olej do ƂaƄcucha

Jakaƛ propozycja?
byƂ taki spray firmy penzoil. kiedyƛ robiƂem porĂłwnanie wd40 oleju i penzoila. Wynik byƂ taki ĆŒe po wd40 zostaƂ ƛlad, po oleju tƂusta plama Ƃapiąca kurz, a po penzoilu taka skorupa jakby z miękkiego wosku ze ƛwiecy. teraz szukaƂem na necie ĆŒeby chociaĆŒ znaleĆșć opakowanie - nie umiem trafić. Chain lube czy jakoƛ tak się nazywaƂo
ToMasz

Data: 2012-05-08 22:27:53
Autor: Andrzej
"Schnący" olej do ƂaƄcucha
W dniu 08.05.2012 20:01, ToMasz pisze:

byƂ taki spray firmy penzoil. kiedyƛ robiƂem porównanie wd40 oleju i
penzoila. Wynik byƂ taki ĆŒe po wd40 zostaƂ ƛlad, po oleju tƂusta plama
Ƃapiąca kurz, a po penzoilu taka skorupa jakby z miękkiego wosku ze
ƛwiecy

DokƂadnie taki jakby miękki wosk zostaje po White Lightning Clean Ride. Jest suchy a jego nadmiar po prostu odpada (to się chyba nazywa Self Cleaning) i stosować trzeba doƛć często. Na suche warunki polecam, na bardziej mokre stosuję Epic Ride.

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-05-09 07:00:49
Autor: nanotrapped
"Schn±cy" olej do łańcucha
Frustruje mnie ile syfu przykleja siê do łańcucha. Ostatnio znajomy
zachwalał jaki¶ sprej FinishLine do łańcuchów z teflonem. Ale po

sprobuj Squirt'a - bedziesz zadowolony.
http://tinyurl.com/762ghou

przerabialem FL, WL (pod 7-8 km z sakwami lancch zaczal skrzypiec a
wiec w ogole nieodporny na cisnienie jakie wytwarzaja sworznie w
kontakcie tulejami lancucha), Shimano (Dry Lube -ten jest calkiem
niezly) i najlepiej wypadl Squirt
..
http://squirtlube.pl
Ceny brutto w PLN.

Squirt 120 ml - 33.99
Squirt 500ml -  139.99
Odtłuszczacz - 33.99

przesylka 6 pln

Data: 2012-05-09 23:03:14
Autor: nanotrapped
"Schn±cy" olej do łańcucha

Frustruje mnie ile syfu przykleja siê do łańcucha. Ostatnio znajomy
zachwalał jaki¶ sprej FinishLine do łańcuchów z teflonem. Ale po

Squirt - bedziesz zadowolony.
http://tinyurl.com/c9s3fkf

przerabialem FL,WL oraz Shimano PTFE Dry Lube (ten jest niezly jesli
chodzi o cisnienie na granicy sworzen/tulejka - smar pozostaje
stosunkow dlugi czas tam gdfzie powinien byc, odpornosc na wode ok.
Nalezy pamietac iz smary te maja sie nijak w porownaniu do np.
zielonego FL czy Rohloff'a na prace w warunkach deszczowych - ale ...
cos za cos. nie ma zlotego srodka.

Data: 2012-05-15 07:54:20
Autor: piecia aka dracorp
"Schn±cy" olej do łańcucha
Dnia Wed, 09 May 2012 23:03:14 -0700, nanotrapped napisaƂ(a):

Squirt - bedziesz zadowolony.
http://tinyurl.com/c9s3fkf
Jeny zapomniaƂem ĆŒe istnieje forum szosowe.
[...]

Czyli te wszystkie smary idealne są tylko na suche warunki. MoĆŒe na lato jak znalazƂ. Spytam się w sklepie o prĂłbkę i zobaczymy jak sprawuje się w terenie.

--
piecia aka dracorp

"Schn±cy" olej do łańcucha