"Schn±cy" olej do łańcucha

Data: 2012-05-08 04:37:27
Autor: rmikke
"Schn±cy" olej do łańcucha
On Tuesday, May 8, 2012 12:57:34 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Witam
Frustruje mnie ile syfu przykleja się do łańcucha. Ostatnio znajomy zachwalał jaki¶ sprej FinishLine do łańcuchów z teflonem. Ale po spryskaniu musi czekać przeszło dobę zanim wyschnie i syf się nie będzie do niego przyklejał. Czyli to nie dla mnie.

S± jakie¶ inne oleje, specyfiki do smarowania łańcucha rowerowego aby zapewniały smarowanie i nie łapały tak mocno kurzu?
Kiedy¶ kilka razy użyłem spreju motocyklowego z teflonem ale wybitnie nie nadawał się na łańcuch rowerowy.

Nadmiar oleju przeważnie ¶cieram aczkolwiek nie zawsze. Z drugiej strony jakby za mocno wysychał, jak np. olej jadalny to raczej też nie za dobrze dla ruchomych poł±czeń.

Jaka¶ propozycja?

No wiesz, jak chcesz tak całkiem bezobsługowo, to holender z pełn± osłon± łańcucha, turlasz sie dostojnie, raz na rok oddajesz do serwisu i masz z głowy.

A jak się chce używać Sportowej Maszyny, to przynajmniej ZAWSZE przecierać t± szmatk± - pomaga, przekonałem się w końcu do tego (też zawsze wolałem minimum wysiłku w obsługę roweru wkładać).

S± takie smary typu WhiteLightning (o ile jeszcze robi±) czy 1-off Finish Line, co to niby same czyszcz±, szybko schn±, nakapać, zakręcić, przetrzeć i jedziesz, ale mam wrażenie, że one się też szybciej zużywaj±, czyli trzeba się czę¶ciej bawić w smarowanie.

Data: 2012-05-08 11:50:28
Autor: piecia aka dracorp
"Schn±cy" olej do łańcucha
Dnia Tue, 08 May 2012 04:37:27 -0700, rmikke napisał(a):

A jak się chce używać Sportowej Maszyny, to przynajmniej ZAWSZE
przecierać tą szmatką - pomaga, przekonałem się w końcu do tego (też
zawsze wolałem minimum wysiłku w obsługę roweru wkładać).

SÄ… takie smary typu WhiteLightning (o ile jeszcze robiÄ…) czy 1-off
Finish Line, co to niby same czyszczą, szybko schną, nakapać, zakręcić,
przetrzeć i jedziesz, ale mam wrażenie, że one się też szybciej
zużywają, czyli trzeba się częściej bawić w smarowanie.

Czyli dalej pozostaje smarować, przetrzeć nadmiar, pojeździć, wyczyścić i od nowa.

TrochÄ™ szkoda.

Nawet sobie myślałem że może podgrzanie łańcucha wchodziło by w rachubę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-08 04:57:19
Autor: rmikke
"Schn±cy" olej do łańcucha
On Tuesday, May 8, 2012 1:50:28 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
> [...]

> przetrzeć i jedziesz, ale mam wrażenie, że one się też szybciej
> zużywaj±, czyli trzeba się czę¶ciej bawić w smarowanie.

Czyli dalej pozostaje smarować, przetrzeć nadmiar, pojeĽdzić, wyczy¶cić i od nowa.

Trochę szkoda.

Nawet sobie my¶lałem że może podgrzanie łańcucha wchodziło by w rachubę.

Albo szukać łańcucha na tytanowych mini-super-łożyskach igłowych.

Data: 2012-05-08 14:19:32
Autor: PeJot
"Schnący" olej do łańcucha
W dniu 2012-05-08 13:50, piecia aka dracorp pisze:

Czyli dalej pozostaje smarować, przetrzeć nadmiar, pojeździć, wyczyścić i
od nowa.

TrochÄ™ szkoda.

Brudzący się z zewnątrz łańcuch świadczyć może o przedawkowaniu smaru.

Nawet sobie myślałem że może podgrzanie łańcucha wchodziło by w rachubę.

Wystarczą szybko penetrujące smary na bazie odparowujących później rozpuszczalników.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-08 14:05:29
Autor: piecia aka dracorp
"Schn±cy" olej do łańcucha
Dnia Tue, 08 May 2012 14:19:32 +0200, PeJot napisał(a):

Wystarczą szybko penetrujące smary na bazie odparowujących później
rozpuszczalnikĂłw.
A jakiś przykład?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-08 18:36:45
Autor: PeJot
"Schn±cy" olej do łańcucha
W dniu 2012-05-08 16:05, piecia aka dracorp pisze:

Wystarcz± szybko penetruj±ce smary na bazie odparowuj±cych póĽniej
rozpuszczalników.
A jaki¶ przykład?

Chyba każdy smar łańcuchowy *w spreju*. Musi być rzadki by przecisn±ć się przez dyszę. Po nasmarowaniu producent zaleca pozostawić łańcuch w spokoju, wła¶nie dla odparowania rozpuszczalnika.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

"Schn±cy" olej do łańcucha