"Schnący" olej do łańcucha

Data: 2012-05-08 15:03:31
Autor: Krzysztof Magosa
"Schnący" olej do łańcucha
W dniu 08.05.2012 12:57, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Frustruje mnie ile syfu przykleja się do łańcucha. Ostatnio znajomy
zachwalał jakiś sprej FinishLine do łańcuchów z teflonem. Ale po
spryskaniu musi czekać przeszło dobę zanim wyschnie i syf się nie będzie
do niego przyklejał. Czyli to nie dla mnie.

Są jakieś inne oleje, specyfiki do smarowania łańcucha rowerowego aby
zapewniały smarowanie i nie łapały tak mocno kurzu?
Kiedyś kilka razy użyłem spreju motocyklowego z teflonem ale wybitnie nie
nadawał się na łańcuch rowerowy.

Nadmiar oleju przeważnie ścieram aczkolwiek nie zawsze.

Z drugiej strony jakby za mocno wysychał, jak np. olej jadalny to raczej
też nie za dobrze dla ruchomych połączeń.

Jakaś propozycja?

Ja zawsze stosuję Finish Line teflonowy, ale w zakraplaczu.
Po kropelce do ogniwa, nadmiar wycieram szmatą i jadę w trase.
Łańcuch czysty.

Data: 2012-05-08 15:32:17
Autor: mbut
"Schnący" olej do łańcucha
W dniu 12-05-08 15:03, Krzysztof Magosa pisze:
[...]

A ja używam oleju typu Rohloff, na każde ogniwko po kropelce, później odczekać aż olej wsiąknie do środka i na koniec pucu pucu szmatką. Nie ma lepszego oleju.

Data: 2012-05-08 08:23:43
Autor: rmikke
"Schnący" olej do łańcucha
On Tuesday, May 8, 2012 3:32:17 PM UTC+2, mbut wrote:

> [...]
A ja używam oleju typu Rohloff, na każde ogniwko po kropelce, później odczekać aż olej wsiąknie do środka i na koniec pucu pucu szmatką. Nie ma lepszego oleju.

Hmm, a ile to trzeba czekać, aż wsiąknie?

Bo ja to zwykle po "kap kap" pokręcę chwilę pedałami do tyłu, żeby sie rozprowadziło, czasem się przejde wyrzucić coś do śmietnika (pare kroków) i od razu "pucu pucu"...

Data: 2012-05-08 18:22:25
Autor: mbut
"Schnący" olej do łańcucha
W dniu 12-05-08 17:23, rmikke pisze:
[...]

Olej posiada konsystencję gęstą, więc należy poczekać parę godzin i wówczas go wytrzeć do sucha i jeździsz paręset kilometrów bez smarowania.

"Schnący" olej do łańcucha