Schronisko na Magurze Małastowskiej

Data: 2018-04-16 07:52:16
Autor: Krzysiek
Schronisko na Magurze Małastowskiej
A miało być tak pięknie...

Niedawno otrzymałem maila (i pewnie kilkaset innych osób też, a na pewno
wszyscy darczyńcy). Myślę, że treści nie trzeba komentować.
Miało być tak pięknie, a wyszło jak zawsze. W każdym razie trzymam
kciuki za dokończenie rozpoczętego dzieła.

Dzień dobry

Jest takie powiedzenie. Winny się tłumaczy.

Więc pozwólcie, że napiszę wam kilka zdań na temat remontu na
schronisku na Magurze Małastowskiej . Minęło dwa lata odkąd  dałem się
namówić na remont i zbiórkę pieniędzy. Niestety od tego momentu
podjąłem szereg złych decyzji.

Pierwsza to taka, że zdecydowałem się na remont druga to, że
zdecydowałem się na zbiórkę pieniędzy od ludzi. Kolejne to wybór
portalu wybór dwóch pierwszych architektów geodety itd.  Ale po kolei
..

Najpierw zanim ruszyliśmy (wtedy jeszcze było nas więcej) zrobiłem
wstępne rysunki sam i z planem zagospodarowania poszedłem do starostwa
w Gorlicach z pytaniem czy mogę coś takiego zrobić. Pan był baaardzo
nie miły ale stwierdził, że TAK, że tylko projekt i dostanę
pozwolenie. Więc ruszyliśmy ze zbiórką. Wielki entuzjazm, wielka
radość wszystkich. Radość w sercu, że dzięki wam wpłacającym  i wielu
ludziom którzy zapewniali pomoc przy remoncie uda się uratować bardzo
zniszczone schronisko. Po zakończonej zbiórce czas żeby działać
Zatrudniłem dwóch pracowników. I do roboty! Dwóch pierwszych
architektów... pominę to. Dopiero trzeci architekt sporządził projekt z
którym udaliśmy się do starostwa .Okazało się, że nic nie mogę J
Okazało się, że przepisy jednak nie pozwalają wybudować z drewna, że
pan geodeta  się pomylił i że przybudówka  jest za blisko granicy z
lasem,  że urzędnicy w Gorlicach  wyjątkowo upierdliwi i wymagają
dokumentów których inni nie wymagają przy dobudówkach tej wielkości
itd. .  Wiele moich złych decyzji doprowadziły do złej sytuacji . Jet
jeszcze jedna sprawa o której raczej nie muszę wspominać ale wspomnę
że na remont było około 50 tyś  i wiem że nie dziwicie się dla czego
50 a nie 70 tyś. Portal Polak Potrafi zabrał 10% co daję sumę 7100.
Około 15 tyś wydaliśmy na prezenty dla was (nadal do odbioru w
schronisku).Sporo kosztował projekt i pozwolenie(pierwszy architekt
obiecał zrobić z darmo)

Entuzjazm radość i wiara w narodzie wyparowała.

Zostałem sam z problemami,  które próbuję rozwiązać .  Trzeba było
zmienić plany, kształt  zmienić, materiały z jakich będzie zrobiona
dobudówka. Część zakupionych wcześniej materiałów okazało się nie
przydatnych  Otrzymałem pozwolenie i przy pomocy kilku turystów oraz
kilku  znajomych którzy, wspierają mnie na wiele sposobów  staram się
zrobić remont. Niestety remont robię po sezonie i w większości samemu.
Oprócz remontu muszę zarobić na czynsz i rachunki więc w letnich
miesiącach wstrzymuje remont.

Mamy zrobiony stan surowy zamknięty instalację wodną i co i
kanalizację. Zakupione drzwi zewnętrzne i deski na wykończenie wnętrza
i elewacji. Przed majówką zaplanowany jest kolejny etap robót.

Nie wiem kto będzie kończył remont czy dotrwam do końca ale postaram
się aby zakończyć go jak najszybciej.

Schronisko jest cały czas czynne .

Jeszcze raz dziękuję za pomoc, wsparcie za trzymanie kciuków i za to
że mimo remontu przyjeżdżacie i mogę spokojnie opłacić rachunki.
Przepraszam tych którzy czują się oszukani . Nie jestem zadowolony z
przebiegu sytuacji ale czasu nie cofnę  i przepisów budowlanych nie
zmienię

Pozdrawiam  i życzę samych trafnych decyzji wżyciu w innym razie
zostaniecie zmieszani z błotem . Głowa do góry jak to mawia mój kolega
,,nie wszystko złoto co się świeci, nie wszystko co brudne jest gównem"

Grzegorz Wacek

--
http://staregorlice.eu

Data: 2019-04-10 10:01:25